Merak edenler olmuştu. Dominar vs MT-25
Reklamlar
-
Fırtına gibi adlı üyeden alıntı
Beklediğim bi karşılaştırmaydı. Teşekkürler bilgiler için. Ayrıca lütfen mt 25 tecrübelerin arttıkça burayı güncelle. Ben galiba senin düşüncelerin ile şekillendireceğim kararımı.
Bu yazıdan çıkardığım şu oldu. Eğer dominar 120'den sonra başlıyorsa titremeye benim için çok da önemli değil. Motora yeni başlayacağım hız meraklısı da değilim. Ama tork meraklısıyım. Arabada da seri olanları severim. Bu yazıdan dominar 1 adım öne geçti benim için. Heralde canlı gördüğümde beğenime ve satıcının ilgisine göre karar verip alacağım.
Her zaman her yerde soylerim. Mt-25 naked olarak pazarlanmaya calisilsa da asla naked kategorisine sokulamaz. Burada kavram karmasasina girmek istemem ama ben naked motorda daha dik bir oturus ve daha dusuk devir beklerim. Maalesef mt-25 bunlari karsilayamaz. Yazik verilen paraya. Mt-25 gibi makine kullanacagima gider r-25 alirim. Karenaj disinda bir farklari yok zira
Reklamlar
-
02 Aralık 2018, 15:10
#22
Konuyu editlemek istiyorum. Mt-25’in fren sistemini hiç sevmiyorum. Ne zaman azıcık zorlasam direk arka kilitlenmeye çalışıyor, önde ise resmen zıplıyor makine. Tam ve güzel, akıcı bir frenleme sağlayamıyor. Belki abs’li modelde düzelmiştir belki de benim değişik ebatlardaki lastikler yüzündendir. Fakat kullananların azami ölçüde dikkat göstermeleri gerektiğine inanıyorum.
Diğer motorda böyle bir sorum ile karşılaşmıyordum. Aklıma geldikçe editlemeye devam edeceğim. Herkese güzel ve eğlenceli sürüşler diliyorum.
-
02 Aralık 2018, 17:02
#23
Ön zıplarsa arka kilitlemesi normal, arkada yol tutuş kalmıyorsa direkt kilitler. Önü daha dozajlı sıkmaya alışman lazım herhalde?
Benim CB500F'te arkayı çabuk ABS'e sokuyordu (lastik yere sağlam basarken bile), orijinal lastiklerini hamuru daha yumuşak bir şeyle değiştirdiğimden beri ne kadar zorlarsam zorlayayım arka ABS'e giremedi - tutuş var çünkü. (Önde hiç ABS'e sokamadım - eski yeni lastikler dahil...)
-
02 Aralık 2018, 17:05
#24
Cyan adlı üyeden alıntı
Ön zıplarsa arka kilitlemesi normal, arkada yol tutuş kalmıyorsa direkt kilitler. Önü daha dozajlı sıkmaya alışman lazım herhalde?
Benim CB500F'te arkayı çabuk ABS'e sokuyordu (lastik yere sağlam basarken bile), orijinal lastiklerini hamuru daha yumuşak bir şeyle değiştirdiğimden beri ne kadar zorlarsam zorlayayım arka ABS'e giremedi - tutuş var çünkü. (Önde hiç ABS'e sokamadım - eski yeni lastikler dahil...)
Kameraya yükledim gibi. Birazdan kontrol edeceğim...
-
02 Aralık 2018, 17:43
#25
İlk müdahale edilmesi gereken kısım frenler Mt25/R25 te yarı sinterli iyi marka balatalarla işe başlamalısınız.
-
02 Aralık 2018, 17:53
#26
enderbilgi adlı üyeden alıntı
İlk müdahale edilmesi gereken kısım frenler Mt25/R25 te yarı sinterli iyi marka balatalarla işe başlamalısınız.
Şimdilik pek kullanmıyorum da gerekliliğini kanıtladı. Gerçekten enteresan bir beceriksizliği var. Not alayımda getirtip evde tutayım. Yaza girerken değiştireyim.
-
02 Aralık 2018, 19:14
#27
Pek anlayamadım; orijinal balatalar tam sinterli (HH) de dozaj kolaylaşsın diye yarı sinter mi öneriliyor?
-
02 Aralık 2018, 19:36
#28
Dozajdan ziyade Beylikdüzü'nde kuru pis bir soğuk var. Fren balataları ısınmadığı içinde saçma sapan bir tutuş sergilediğini düşünüyorum. Ben freni pek kullanmam, zamanı gelince elimi gazdan çekerim. Bu kullandığım hem normal hem de ağır vasıta araçlarda da öyledir. Lakin bu pis soğukta anlamsız bir tutuş sergiliyor. Eminde değilim kullanıp, kullanmayacağımdan Soğukta hiç süresim gelmior kendi şahsıma...
-
02 Aralık 2018, 20:18
#29
Ben de öyleyim (gaz keserek frenlerim çoğunlukla, takip mesafesini bol bırakırım), hep HH sinterli balata kullandım vitesli motorlarımda. Soğuk havalara özel bir durum hatırlamıyorum ama. En fazla ilk 2-3 frende bir kirlilik hissi geliyor (hafif bir titreşim vs) sonrakilerde düzgün çalışıyor. Bir dene bakalım yarı sinter, ne olacak?
-
02 Aralık 2018, 20:58
#30
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de öyleyim (gaz keserek frenlerim çoğunlukla, takip mesafesini bol bırakırım), hep HH sinterli balata kullandım vitesli motorlarımda. Soğuk havalara özel bir durum hatırlamıyorum ama. En fazla ilk 2-3 frende bir kirlilik hissi geliyor (hafif bir titreşim vs) sonrakilerde düzgün çalışıyor. Bir dene bakalım yarı sinter, ne olacak?
Motoru kullanmaya karar verirsem bakacağım. Şuanlık pek bir süresim yok. Acayip soğuk geliyor hava bana...
-
7500 den sonra gelen saçma titreşim senin motora ait olabilir mi hocam? Yaklaşık 2 yıldır 2017 model mt 25 sahibiyim motor 40 binde ve 160 lara bile çıktığımda uzun yol gidebilecek kadar bile titreşim hissetmiyorum. Ne elcikte ne de koltukta. Tork düşüklüğü demen de ayrı bir garip olmuş. Ben çatır çutur araç solluyorum deli gibi de tork hissediyorum. kusura bakmayın ama dominar mt25 arasında kalsam tereddüt etmem mt25 alırım (yamaha hayranlıgım da yok servisine çok ayrı gıcığım). Ama yiğidi öldür hakkını yeme
-
Bushmaster adlı üyeden alıntı
7500 den sonra gelen saçma titreşim senin motora ait olabilir mi hocam? Yaklaşık 2 yıldır 2017 model mt 25 sahibiyim motor 40 binde ve 160 lara bile çıktığımda uzun yol gidebilecek kadar bile titreşim hissetmiyorum. Ne elcikte ne de koltukta. Tork düşüklüğü demen de ayrı bir garip olmuş. Ben çatır çutur araç solluyorum deli gibi de tork hissediyorum. kusura bakmayın ama dominar mt25 arasında kalsam tereddüt etmem mt25 alırım (yamaha hayranlıgım da yok servisine çok ayrı gıcığım). Ama yiğidi öldür hakkını yeme
Sizin 5. Viteste hissettiğiniz torku adam vites düşürmeden 6. viteste hissediyor olabilir mi peki? Torktan kast etmeye çalıştığı şey de o zaten. Adam 120 ile 6. viteste giderken gazı açtığında hızlı bi şekilde solluyodur öbüründe o torku alabilmek için 5.vitese çekip gaza asılması gerekiyodur. Titreşim de aynı şekilde gerçekten titremeyen motor kullanmış birine sizin motorunuzu verseler vibratör diyebilir. Arkadaş kendi hissiyatını yazmış. Siz de dominar kullandıysanız kendi düşüncenizi belirtmeniz daha uygun olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)