neden motosiklet üretmiyoruz?
-
Motosiklet üretmememiz in sebebi teknik değil ekonomik. Aynı kalitede malı aynı fiyata üretemiyoruz. Müşteri otomatikman aynı kalitedeki malın ucuzunu seçince biz de üretemiyor montaj sanayine geçiyoruz.
Not: Montajı da burada yapma sebebimiz de monte getirmek nakliye acısından daha ucuza geliyor. Yani aynı konteynerde 150 tane getireceğimize 250 adet getiriyoruz burada monte ediyoruz ve bazı havaleli parçaları da burada üretirsek kaporta, şase gibi bu sefer 400 tane getirebiliyoruz bu fiyatı dahada ucuzlatıyor.
Rakamlar tamamen kafadan uydurma misal olarak.
Dikkat edin bizim yerli üretici olduğunu söyleyenler sadece şasi üretiminden bahsederler motor bloğunu falan ağzına almazlar.
Reklamlar
-
devlet buna izin verir mi güzel kardeşim ? aldığınız otomobil ve motosikletlerden üretici firmadan daha çok kar sağlayan bir ülkeyiz. Arabayı satan adam 50 bin euroya kapına getiriyor devlet ondan 40 bin euro vergi alıyor. İlk yerli otomobilin hikayesini biraz araştırın. Tarhan telli gibi bir adam kaçtı gitti dubaide üretim yapıyor..
-
Öncelikle şasi no basma yetkisi Türkiye de tek firmada diye biliyorum.TT Custom Chopper.Onu da küstürdüler teşvik proje yatırım taleplerinin hepsi red edildi.Oda Dubai ve yurt dışı teşvikleri alarak üretimin bir kısmını oraya kaydırdı.
Bunun dışında kimse marka üretme ve arge gibi maliyetlere katlanmak istemiyor.Çünkü ülkemizde üretim istenmiyor.Bırak motor üretmeyi yerli tohum bile başlı başına bir konu ve daha önemli.Hiç birşey üretemiyor yetiştiremiyoruz.İnsan yetiştirmemek için uğraşıyor.Yetişmiş insanları da yurt dışına kaydırıyoruz.Konu derin.Bu kadar fikrim yeterli burada dursun.
-
O tren çoktan kaçtı. Israr etmemek lazım bu konuda, tıpkı yerli arabada olduğu gibi. Bugün sıfırdan bir marka yaratmak kolay değil, ya da yaratmak kolay ayakta tutmak çok zor. Bir 20-30 yıl önce olsaydı belki. Bugün daha akıllıca olanı, halihazırda dünyaca bilinen ve ekonomik sıkıntıya düşmüş bir markanın üretim bandını ülkemize kaydırmaktır. Misal arabada bu işi Volvo ile yapabilirlerdi.
-
Sen 30.000e motoru ürettin. 45000 e satacaksin.
Devlet gelip diyor ki
60.000tl vergi ekliyorum.
Oldu motor 105.000tl
Olur mu? Olmaz.
Üretilir mi? Uretilmez.
Yabancılar üretir, devletimiz onlardan 4 kat fazla kazanır.
Biz de ödememiz gerekenin 3 katını öderiz.
Bu sistem bozulur mu?
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Mesele üretmek değil, satmak. Yoksa otomobil üretecek sanayimiz de var.
http://www.hurriyet.com.tr/sanayi-es...-f-35-40930203
abi sen misin doğru söyle
-
İyi ki üretmiyoruz. Onu da diğer ürettiğimiz mallar gibi uyduruktan,can güvenliğinden uzak üretip, en iyisinden daha pahalıya satmaya çalışırız.
-
Çok sevdiğim, bir şiir ile cevap vereyim, çok sevdiğim her hatırladığımda ağlanacak halimize güldüğüm bi şiir.
En azından üç dil bileceksin.
En azından üç dilde,
Ana avrat dümdüz gideceksin.
En azından üç dil...
Çünkü sen ne tarih,
Ne coğrafya,
Ne şu ne busun.
Oğlum Mernuş,
Sen otobüsü kaçırmış bir milletin çocuğusun.
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
BatuhanK@
Helikopter üretirsin ama önüne %100 yerli ibaresi koyarsan orada gülünür. Mikroçip üretemezken helikopter panelinin nasıl %100 yerli olarak üretiyorsun ? Metal aksam ve birkaç kalemi kendin üretiyorsun diğer parçaları dışarıdan alıp birleştiriyorsun o kadar.. General Mobile da yerli telefon üretiyorum diyor Vestel de.. Ama dışarıdan alıyor ve Türkiye'de birleştiriyorlar..
Bak ben sana vahim bir şey söyleyeyim Türkiye yüksek teknoloji gerektiren kamera lensi dahi üretemiyor bırak kamerayı, dışarıdan alıyor..
Linkini verdiğim videolrı sonuna kadar izlerseniz neyin ne olduğu anlatılıyor.
Az silindir, çok iş
-
Çatır çatır üretiyoruz. Hiçbir şey üretmiyoruz deyip durmayın.
Okuyan da Orta Afrika'da tozun toprağın ortasında yaşıyoruz sanacak.
Harcamalarda öncelik konusu var sadece, üzerinde anlaşamadığımız; köprü mü yapsak, yol mu yapsak yoksa yerli otomobil mi yapsak diye...
Onda da halkımızın ekseriyeti tercihlerini zaten belirtmiş durumdalar. Herkes halinden memnun...
Sıkıntısı olana şunu sorun:
"Kardeşim, sana sormadılar mı, 'Köprü yaptık, yol yaptık. İyi yapmış mıyız?' diye ? Sordular. Sen de tercihini belirttin. Daha ne?"
Tohuma gelince... bakın bu tür konularda konudan muzdarip olandan daha fazla konucu olmaya giriyor bu konu ... Fındıkçının halini Ordulu'dan daha fazla düşünmek gibi ...
Bakın bakalım çiftçi tercihini hangi yönde kullanmış?
Ağlaşmasın, üreticisi, çiftçisi, esnafı, yandım Allah diye ...
Sana sormadılar mı? Sordular. Eee ?
Haydi Allah kolaylık versin, deyip devam edin ...
O da öyle dedi ...
Devam konusunda...
-
Mesele üretmek değil. Mesele ucuza üretmek. Eğer üreteceğin motoru aynı hacimdeki çinli veya hintlilerden ucuza veya aynı fiyata satabileceksen buyur üret. Diyelim ki daha ucuza üretecek teknolojim ve param var. Ben olsam yine de bu yatırımı Türkiye'de yapmazdım. Gider Bulgaristan'da yapar Türkiye'ye ihrac ederdim. Çünkü Türkiye'de iktidar yanlısı değilsen başından vergi denetçisi, savcısı eksik olmaz. Bir KHK ile bütün malın fetöcü pkk'lı, dış güç olmak suçlaması ile elinden alınıverir. Hukuk olmazsa yatırım olmaz.
-
Memlekette fen lisesinden çok imam hatip lisesi varken hic bir halt uretemezsin..
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Bugün daha akıllıca olanı, halihazırda dünyaca bilinen ve ekonomik sıkıntıya düşmüş bir markanın üretim bandını ülkemize kaydırmaktır.
Önce şunu düzelteyim motorlu taşıt imalatında üretim bandı olmaz montaj bandı olur. Fabrika içinde ve dışında çeşitli imalat fabrikaları olur burada üretilen parçalar montaj bandına gelir ve montaj sırasına göre bandın kenarına dizilir.İlk parçaya eklene eklene bandın sonundan tam bir motorlu araç olarak çıkar.
Motosiklet için konuşuyorum. Ramzey motosiklet fabrikasının boyahane şefi olarak çalıştım. Ramzey motosiklet fabrikasında üretim için gerekli plastik malzeme imalatı için plastik fabrikası, boyahane, kromaj atölyesi, şase imalat atölyesi, cnc işleme atölyesi gibi döküm hariç her türlü imalat atölyesi ( fabrikası )mevcuttu ve montaj bandında burada üretilen parçalar montaj edilir di. Fakat aynı parçayı cinli ile aynı fiyata üretemeyince bir çoğu atıl oldu.
Kısacası mesele bir vidayı cinli ile aynı fiyata veya daha ucuza üretmek. Yoksa memlekette motosiklet üretmek için her şey mevcut.
-
Motor ve beyin hariç galiba.
-
çok mu zor 25-30 beygirlik bir motor üretmek demişiniz.
öyle anlaşılan.
10 küsür yıldır belki milyon adet motosiklet üreten çinliler neden dayanıklı bir motor üretemiyorlar?
30 küsür yıldır belki milyondan fazla motosiklet üretmiş hintliler neden titreşimsiz bir motor üretemiyorlar?
hatta meşhur japon'un çok satan bir motoru neden yağ eksiltiyor veya diğer meşhur japon'un bir modeli neden çok benzin yakıyor?
tasarım işin en kolayıdır. üretim de bir şekilde yapılır. lakin piyasaya yeni girecek bir firmanın ilk denemelerinde şu yukarıda yazdıklarımı tutturması ve malını satabilmesi, piyangoda büyük ikramiye yakalamakla eşdeğer bir şey olurdu.
-
Yıllar önce Alphan Manas'ı tv'de dinlemiştim. Artık bütün araştırmaların, elektrikli motorların batarya teknolojileri üzerine yapılmasını tavsiye etmişti. Örneğin, 1.4 benzinli motor bloğu üretip dünyaya pazarlamanın gelecekte hiçbir getirisi olmayacağını, daha çok zarar edileceğini söylemişti.
Şimdi yap yapabiliyorsan 250 ve 600 cc'lere eşdeğer, elektrikli bir motosiklet ve dünya üzerinde bu işin öncüsü ol. Teknoloji sat.
Havlu da fındık da devam etsin tabi... Ama sadece onlar olunca işte iki haftada 7 lira oluyor dolar.
-
Hep olumsuz tarafıdan bakıldığı için üretemeyiz.
Örnek üstteki yorumlar.
-
etliye sütlüye karışmadan ürün fiyatının iki katı kadar vergi alabiliyorken neden üretime yoğunlaşsınlar ki?
üretici adam hem ham madde alırken hem de ürünü satarken çeşitli vergiler ödeyip de kar edemezse neden üretmeye uğraşsın ki?
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
etliye sütlüye karışmadan ürün fiyatının iki katı kadar vergi alabiliyorken neden üretime yoğunlaşsınlar ki?
üretici adam hem ham madde alırken hem de ürünü satarken çeşitli vergiler ödeyip de kar edemezse neden üretmeye uğraşsın ki?
Vergiyle motosikletin ne ilgisi var. Burada motosiklet üretilse vergi alınmayacak mı?
Her şeyi devletten beklemek neden? Devletin görevi motosiklet üretmek mi?
Bir kişi daha vergiden bahsetmişti...
-
önceden olsa malum fetönün tillahi olan mondialcılar karşı çıkardı, ne olduda kanuni yırttı fetöden onu anlamış değilim,normalde baya panpalardı.
şimdi de kanuni kesinlikle izin vermez, malum yurtdışından getir, burda millete çak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)