O kadar uzaga gitme,merida´nin baz modellerine bak.
O kadar uzaga gitme,merida´nin baz modellerine bak.
sadece başlığı okuyup yazdın di mi
neyse,
motorunuz için "oha araba fiyatı nerdeyse, neden bu kadar pahalı olm bu!" derlerse sakin "üretim maliyetleri abi,az üretilince böyle geçiriyolar bize" demeyin bence
"Lan manyak titanyum şaşi,karbon jantlar,ekstra güçlendirilmiş motor bloğu ne sandın sen bunu" derseniz daha havalı olacaktir
rakamlar birbirine yakın olabilir bunun nedeni seçmiş olduğu araçlar..
hondanın giriş modeli ile gene hondanın en zirve motorsiklet modelinin kıyaslanmış olman.. jazzında dolu paketini alsan belki 18-19 bin pounda fırlar..
africa twin deyip geçmeyin araba gibi motor üstünde bir çok teknolojiyi barındırıyor jazz dan aşağı kalmaz, şanzımanı apayrı bir mühendislik onroad offroad ayrımı yapılabilen manuel şanzımanı var, arka absi yi kapatabiliyorsun, tcs si var daha bir sürü özelliği donanımı var..
ingilizlerin en önem verdiği şey bir emisyon bir güvenlik o yüzden bu ikisindede birine takılırsan aracın kendinden pahalı sigorta parası çıkabilir.
ingilterede özellikle londra yakınlarında yaşayan bir motorcuya africa twin alırmısın desen belkide sana iyide niye alıyım diyebilir çünkü belediye sınırları içinde londra içinde 30 mili geçemessin.. buyur sıkıysa geç.. motor büyüdükçe park yeri parası vermek zorundasın ve daha sayamıycağım bir sürü şey orda 1000 lik motoru sürmende kolay değil alman gerken bir sürü belge var..
kimse gidip tiko peşin para verip africatwine 12 bin pound vermez bu biraz bizim kafamız türkiye mantığıyla düşünüyoruz..
ben diyim bir deposit verirsin sonra firma ile bir taksiktlendirme haritası çizersin yada hazır vardır onların elinde genelde bu 24 ay ile 48 ay arası bir şey olur , deposit ve final payment denilen paralar düşülür geri kalan ödeme sistemini 24 ay yada 48 hangisini seçmişsen farketmez aylara bölünür tabi orda vade farkı ıvır zıvır yok.. diyelim 100 pound her ay ödüyorsun ödemelerin bitti son olarakda final paymenti ödüyorsun 12 bin poundu komple ödemiş olursun..
şimdi ayda 100 pound yada 150 pound ödemekde ingilterede yaşayıp çalışan para kazanan bir insana koymaz. bedava bir rakam..
goldwinge hiç bindinmi bilmiyorum ben bindim sürmedim ama artçı olarak bindim. goldwing dediğin motor emin ol jazz ın en azından boş paketinden daha donanımlıdır goldwing dediğin motorda klima vardır,koltuk ısıtma vardır öne ve arkaya ayrı,sıcak kalorifer vardır, önünde kocaman navigasyon ekranı vardır araba gibi tıpkı, yanlarda mug koyabilicveğin arabalardaki gibi bir alanı vardır hepsinden öte dünyada geri vitesi olan tek motorsiklet dir.. o motorun pahalı olması çok doğal bildiğin dolu paket arabadan farkı yok..
sen böyle ekstrem ve uç modellerde gezersen pahalı olması normal. çünkü alınabilicek zaten skaladaki en pahalı motorları örnek gösteriyorsun.
1. Amerika'da baz CRV, baz Goldwing'den pahalı. Ful CRV, ful Goldwing'den pahalı. Çünkü daha fazla metal kullanılmış, hurda değeri yüksek
2. Crv'nin 4 silindiri, Honda'nın ürettiği araçların çoğunda kullandığı aynı motor. Burada CRV dışında Civic, Accord, Ridgeline, TLX, ILX'te de kullanılıyor. Hepsi popüler araçlar. Goldwing'in 6 silindirli motoru sadece kendine has.
3. Crv Amerika'da en çok satan kompak SUV. Robotlarla zibil gibi üretiliyor Amerika'da. Goldwing Japonya'da elde üretiliyor resmen.
4. Goldwing paranın alabileceği en lüks seri üretim motosiklet. Motosiklet dünyasının Rolls Royce'u, Mercedes S Class'ı. CRV, Amerika'nın Doblosu (Amerika'nın Şahin'i diyecektim de Şahin mi kaldı yahu )
verdiği örnekler ekstrem motorlar zaten alınıp alınabilicek heleki japon gibi ekonomik markalardaki en pahalı modeller.. Allah dan indian falan örnek göstermedi japonda bir şeyler izah edebiliyoruz ) indian roadmaster niye bu kadar pahalı o zaman diyicek hadi bakalım çık işin içinden çıkabilirsen.. amerikada ki sen bile izah edemessin )
Bence aracın fiyatı kiloyla olmalı
Mesela eşime aldığım CRV'nin kilosu'na 14 dolar vermişim. Bu durumda kendine aldığım Superduke'un $3000 etmesi lazım... Haydaaa. Çok kötü kazıklamışlar la beni.
ingiltere kıyaslama mantığın türkiye ile uyuşmuyor sorun orda hatta amerika ile bile uyuşmaz.. çünkü satın alma ve ödeme sistemleri çok farklı..
Misal sana göre pahalı ama orada yaşayan insana göre o motor bedava. çünkü orda satın alma yani peşin parayla satın alma diye bir şey yok. haliyle yekün pek umurlarında olmuyor uçuk kaçık rakamlar olmadığı sürece.. misal orda emisyon ve sigorta sistemi ön planda ve çok farklı tekrar diyorum bazı araçların sigortaları ingilterede aracın kendinden pahalı yada yarı fiyatı.. çok sertler bu konuda..
motorla araba neden hemen hemen aynı fiyat denirse normaldir biri robot üretimdir birinde el işçiliği kullanılan mühendislik mesai saat emek daha fazla ve karmaşıkdır.
Konuyu yanlış açdın honda jazz değil de şöyle açsaydın bugün ingilterede 2014 model bir bmw 5.20d ile sıfır africatwin aynı fiyat deseydin çok daha etkili olurdu..
aynı konuyu ben de motosiklete yan çanta ararken düşündüm.aynı tipteki başka amaçla üretilmiş çantalar 2 de bir hatta 3 te bir fiyata satılırken motosiklet için üretilmiş olanlar katına satılıyor.hobi sahibi adamı düdükleme peşinde anlaşılan tüm dünya.ama şöyle de bir konu var amerikada yeni modellerden bmw mercedes 20-30k arası,mt09 9-10k idi en son.fark var yani.
Anladigim kadariyla bir cogumuzun ekonomi ve fiyatlandirma bilgisi arz-talep ile sınırlı...
Mesela sadece bir motosiklet modeline ozel olarak uretilmis bir yan canta dusunun...
Bir de jenerik bir yan canta dusunun...
Urunler benzer kalitede olmasina ragmen biri neden digerinden 3 kat daha pahali? Dusunelim:
Birinin potansiyel alicisi kac tane, digerinin kac tane?
Fark 1: Bu cantalarin dizayn maliyeti, canta basina cok farkli olacak.
Fark 2: Birinden cok fazla uretilirken digerin cok daha az uretilecek. Uretim maliyeti canta basina cok farkli olacak.
Fark 3: Farzedin bu urunlerden bir magaza onar tane getirdi. Ne kadar surede satilacaklar? O sure zarfinda rafta, depoda bekleyecek parasi odenmis urun... O para baska turlu degerlendirilebilecekken, piyasasi az, satilmasi uzun surecek tek bir urune baglanmis olacak... Dolayisiyla satis maliyeti (hem stoklama, hem finans) arasinda da ucurum var.
Dolayisiyla mesele "uzerine Yamaha yazip bizi kazikliyorlar" degil.
Serbest piyasada bir urunun fiyati yuksekse, bir sebebi illa ki vardir. Ve bu sebep muhtemelen "bizi kaziklamaya calisiyolar" degildir. Cunku eninde sonunda bir rakip cikip fiyati dusurup piyasayi ele gecirecektir. Eger boyle olmuyorsa, fiyatin dusmesine engel olan faktorler vardir.
Geniş düşunmek lazım,
Uretici istemez mi satiş adedinin fazlaligini?
Bu dogrultuda daha fazla istihdamı.
Farkli yatirim alternatifleri.
Kaliteyi,her model´de tüketiciye sunmayı.
Geniş ürün gamı´nı.
Daha fazla yedek parça envanterini.
Piyasada hakim model,marka olmayı.
Vs.vs.
Çanta örneğini veren arkadaş için;
Naked bir modelin yan çantasini söküp gündelik olarak kullanamazin.ama normal bir çantayi her şekilde kullanirsin.
Konu ekonomiye gelirse olaya çok fazla etken girişiyor. Pazardaki üretici sayısı, fabrika sayısı, bu sektörde çalışan mühendis veya işçi sayısı, çalışan elemanların nitelikleri ve o niteliklere istedikleri değerler, arge masrafı vsvs. Otomobil sektörü çok uzun zamandır gelişiyor ve çoğu parçası artık aşırı ucuzladı. Ayrıyetten talep arttıkça fiyatın da düşmesini eklersek bu rakamlar belki biraz fazla(nominal değere yaklaşmış) fakat yine de abartılacak seviyede değil. Bunu bizim ülkemiz için söylemiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)