Yağmurda motor sürmek ve küçük kaza
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.Bugün yağmurda motorumla gidiyordum.Önümde bir kamyonet vardı.İkimizin de hızı düşüktü.aslında sollamam gerekiyordu ama ne bileyim takılma hatası yaptım takip mesafeme güvendim belki.Zaten çok yavaşım diye düşündüm.
Bu esnada sert bir yokuştan sarı terörist bir taksi lup diye yolun ortasına resmen atladı ve durdu.kamyonet ani fren...takip mesafem kısaldı.Arka freni sıktım.Arka taraf langır lungur .O anda bile hız düşük olduğu için frene asılırsam durabileceğimi düşündüm.Hop sol tarafa düştüm.neyse ki kamyonete çarpmadım.Hızım en fazla 40 lastiğim yeni.Hala şaşırıyorum.
Kaçış manevrasını yapamadım .Çok ani atladı taksi. Saniye değil saliselik bir şerefsizlik yapan taksi benim düşmemle direk gazladı gitti .Kamyonetteki arkadaş geldi sağolsun.Şükür hiçbir bir şey yok.Sol dizi ve omuz tahmin edersiniz.
Kafama takıldı.Hızım ya yüksek olsaydı.Sadece kask takmıştım.Montu kısa mesafe diye giymemiştim.Ayakta postal vardı ki postalın üstündeki ağırlığı hissetim.
Sonra yağmurda ani freni bilmediğimi anladım.
En kısa zamanda honda dan eğitim alacağım ama yağmurda ani fren nasıl olmalı.Biraz karıştırdım neti bir sürü farklı fikir var.Kaçış manevrası hariç ne yapabilirdim.Teşekkürler.
Reklamlar
-
-
Zina sonucu dünyaya gelmiş taksici arkadaşa buradan selamlarimi yolluyorum.
Bence lastiğinize guvenememissiniz lastik yeni olabilir ama yeni lastik demek iyi lastik demek değildir lastikleriniz neydi?
-
Kenda galiba tayvan malı.Üstünde MC yazıyor.Bilmimiyorum bu kalitesiz bir lastik midir.
-
Freni her daim limon sıkar gibi, önce hafifce sıkıp amortisörler kapanınca kademeli olarak sıkıp durmak gerekiyor. Yagmurda ise fren mesafesi 2 kat artar minimum, o yüzden ya takip mesafenizi uzatıcaksınız yada boş bir alana cıkıp hızlan dur hızlan dur, düşük sürat manevralarını vs. çalışın kendi başınıza. kas hafızası bu tarz durumlarda cok önemli sizi düsürmeden hızlıca durduracak şiddete elinizi alıştırırsanız faydasını göreceginizden eminim, geçmiş olsun
-
İyi bir eğitim aslında nasıl düzgün fren yapmanızdan ziyade ani frenlemeye gerek duymamak için konum, bakış, hız, ivmelenme, engelden kaçma gibi yetileri size kazandırıyor.Tabi ki eğitimden sonra da sürekli antrenman şart. Geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız ama kapalı alan hakimiyet eğitiminin ardından güvenli sürüş, yol eğitiminin de faydasını göreceksiniz.
-
Aynı durum farklı nedenlerden dolayı iki kez başıma geldi. Eğitim alın tabi ama etkili reçete:
ABS + ön fren kullanımı
Düşmeden dururdunuz.
-
Eğitim alın diyen arkadaşlar o eğitimi veren adamlarda aynı şartlarda düşebiliyor hepimiz insanız binbeşyüz saat eğitimde alsak beş dakikalık bir konsantrasyon eksikliği ile hooop yerdeyiz.. tabi abs gibi teknolojik yardımcılarınız varsa ufak tefek hasarlarla atlatabiliriz acil durumları..
-
neden düşdüğünü farkında olmadan aslında yazmışsın. arka frene basmışsın panik fren yapmışsın lastik kitlemiş yüksek ihtimalde lastikde naylon içerikli dandirik bir lastikdi yada yaz lastiğidir kısaca suda tutunma mukavemeti olmıyan bir lastikdi tutunamadı kaydı ..
ön fren ve kaliteli bir çift lastikle yüksek ihtimal en fazla bir adrenalin yaşar ama düşmezdin.
-
Yağmurda ani her fren kayacaktır.Yağmurda ani fren yapmamanızı garanti edecek (hiç birzaman garanti olmaz ama...) bir sürüşünüz olmalı.
Abs faydalıdır ancak ilk çözüm değildir.
Sonrası için takip mesafesini ve paranoyaklık derecesini arttırıp, motosikletin buz üstünde gittiğini düşünebilirsiniz. Geçmiş olsun
-
Çok düşük hızlarda hep ön frene basınca düştüm, 2-3 kere. Gidon düz değilse, yani tekeriniz dosdoğru önü göstermiyorsa, o an, açılıysa, ön fren kitlediğinde yerdesiniz. Mutlaka tekeri düzeltip öyle frenlere asılmak gerekiyor.
ABS sanırım asıl bu gibi durumlarda işte işe yarıyor ... Ama o da 14500+ TL motosikletlerde var ...
ABS'siz frenlemeyi öğrenmekten başka çareniz yok...
Mutlaka pratik yapın. Örneğin boş bir yolda 40 km/h ile giderken çöp kutusunun veya elektrik direğinin veya ortaya koyacağınız bir taşın hizasına geldiğinizde frenlere asılmaya başladığınızda ne kadar mesafede duracağınızı test edin.... Sonra durduğunuzda geriye dönüp bakın... Vay #m?!q, bu kadar uzun mu sürüyormuş durmam diye hayret ediyorsunuz ... Bunu 20'de, 30'da , 50, 60 ile tekrar edin... (Tabii ekipmanınız tam olsun, özellikle eldiven, dizlik, mont... Ve koruma demirsiz yapmayın...)
Ve koruma demiri taktırın. Ben Kuba CR1'de, koruma demirleri sayesinde ağırlığı bacağımda hissetmedim, çünkü üstüne binmedi. Bir kere, yine böyle düştüğümde, çok düşük hızda, ayağımda hissettim. O da ilk taktırdığım koruma demirlerinin dar olmasından kaynaklıydı. Gittim hemen ertesi gün geniş tip koruma demirleriyle değiştirdim.
Ön frenle durmayı, limon sıkar gibi, çalışmanız gerekiyor, arka frenle kombine bir şekilde. Bisiklet gibi sadece arka frenle durduğumuz gibi değil bu aletler...
Dizlik takmanız ayrıca tavsiyemdir.
Geçmiş olsun.
-
sefulik adlı üyeden alıntı
Kenda galiba tayvan malı.Üstünde MC yazıyor.Bilmimiyorum bu kalitesiz bir lastik midir.
Geçmiş olsun.
Lastiğiniz yenii olabilir, ancak kalite ve yağmura suya uygunluğu nedir asıl o önemli. Yeni lastik iyi lastik diye birşey yok malesef.
Daha önce de yazıldığı ve çizildiği üzere, anlas' ın winter grip II lastiğini denemenizi öneririm.
Kuru asfalt performansının iyi olmadığı söylense de yaz kış motosikletimde severek kullandığın lastiklerden biridir. Not olarak belirtiyorum ki karda da motosiklet kullanmaktayım
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
....Daha önce de yazıldığı ve çizildiği üzere, anlas' ın winter grip II lastiğini denemenizi öneririm.
Kuru asfalt performansının iyi olmadığı söylense de yaz kış motosikletimde severek kullandığın lastiklerden biridir. Not olarak belirtiyorum ki karda da motosiklet kullanmaktayım
Bir ilave yapmak ihtiyacı duydum...
Yeni atıştırmış yağmurda veya hemen sonrasında yerler ince bir çamur tabakasıyla kaplandığından, Anlas Winter Grip II de kayıyor.
Başka lastiklerden iyide olsa, winter grip lastiğim var diye çok ta güvenmemek gerek...
-
Yanlış anlamaman dileğiyle ve aslında bu yazdıklarım bir çok motorcuya gönderme olarak kabul edilebilir.
Genelde motorcuların çoğu kazalarda karşı tarafı suçlarlar, açın bakın kaza videolarını, kazanın üzerine cidden tarafsızca düşünün, mesela araba pat diye yola çıkar ve motorcu çarpar, eğer aklı başındaysa kalkabiliyorsa, araba sürücüsüne çıkışır, videoyu iyice izleyin aslında motorcunun hızlı olduğunu, yol çıkışlarında dikkatli olmadığını yolu gerektiğince analiz etmediğini, hatta bunun yanında üstünde başında doğru düzgün ekipman bulunmadığını da görebilirsiniz, ona göre ise araba sürücüsü dikkatsizce yola çıkmıştır, hayır asıl dikkatsiz olan sensin, arabaya çarparsın olan genelde sana olacak, o zaman asıl temkinli dikkatli olması gereken sensin, motoruna sadece zarar gelse anlarım o zaman bas bas bağır, bizim kaportamız yok!
Neyse demişsin ki "Zaten çok yavaşım diye düşündüm.", düşünmüşsün, düşünmekle bu iş olmuyor, o kamyonun aniden durabileceğini, koca bir araç olduğundan önünde neler olabileceğin görme şansın az olduğunu bilseydin, hava koşullarını, ani durumlarda nasıl davranmak gerektiğini arada sırada pratik yapsaydın, roadcraft nedir bilseydin bu kaza başına gelmezdi.
Hemen eğitim alacağım diyerek çok doğru bir karar veriyorsun, benim gibi İstanbul'da motor kullananların pek haklı yanı olmuyor, ya araba aralarından geçiyoruz ya emniyet şeridi ya da solun solunu kullanıyoruz, kaza anında eminim %70-80 kusurlu biz oluyoruz, haklı sansak da sonuçta haklı olamayacak bir noktada olabiliyoruz, onu da geçtim hızımız genelde yüksek oluyor, bunun ana sebebi de maalesef araba sürücülerinin de tavırları, bu karşılıklı sanki millet birbirinin rakibi gibi, sonuçta biz kırılgan olduğumuz için de yaralanıyoruz, haklı olmak için kurallara uymamız gerekiyor ama aslında kazadan kaçınıp haklılık aramayıp, sağ salim bir yerden bir yere varmak önemli olan. Velhasıl kelam kendimizi hep geliştirmek durumundayız, trafiği okumak, kendini bilmek, boş alanlarda arada antrenman yapmak, roadcraft gibi teknikleri incelemek, ara ara eğitim almak, güvenlik ekipmanlarını hep giymek önemli, bunlardan biri ya da birkaçını eksik yaparsan haklı haksız hep olan kendimize olur, genelde de trafik ihlallerini biz yapmış oluyoruz.
-
geçmiş olsun. motorun durumundan değilde, sağlığınızdan bahsetmeniz güzel.
-
Beklenmedik ani durumlarda ıslak zeminde genelde aynı panik freni ve sonuçla karşılaşılıyor.. İyi lastik, uzun takip mesafesi ve doğru sürat tek çözüm.. Hepimizin başına gelebilecek bir olay..
Size bir şey olmaması sevindirici geçmiş olsun..
-
Kenda lar ıslak zeminde virajda bile kıç atıyor çizgisini koruyamıyorlar kuru asfaltta ısınınca idare eder performansa erişsede ıslak ve soğuk zeminde ıslak fayansta çıplak ayak yürümekten farksız kalıyor birde buna o panik anında arka fren dozunu tutturamamak frene dokunur dokunmaz lastiği kitlemek ve freni bırakmamak sizi kaymaya başlatmış ve siz o anda farkına varmasanızda gidona baskı yapıp motorun yan almasına neden olmuşsunuz ivmelenmeyle birlikte motor yan donünce devrilmiş geçmiş olsun frenleme konusunda yeri geliyor çok güzel fren yapan insanlar bile aniden oluşan bir durumda kitleyebiliyor ön frende çok karşılaşılmasada arkada o panik anında dozu biraz kaçırabiliyoruz anlık kitlenme yani kitlendiğini hissettiğimiz anda freni salıp tekrar frenleme yapıyoruz eğitimde alsan bu tarz durumları yaşayacaksın gene ama mutlaka eğitim al çünkü önceden kendini hazırladığın durumda nerede frene basacağına kadar eminsin ve biliyorsun hazırlıksız olduğun durumlarda aynısını yapabilmek mesele.Son olarak yapmurlu havada takip mesafeni 2-3 katına çıkar ozaman rahat bir şekilde frenlemede yapabilirsin kaçış manevrasıda
-
geçmiş olsun. Yere basan iki teker var arka frene abandığınızda arkanın tutunma kuvvetini keserek savrulmaya neden olabilirsiniz. Yani bu şekilde kuru havada bile fren yapsanız muhtemelen kayarak öndekine vuracaktınız. Herzaman kombine ve motosikletin denge ağırlığına göre yüklenerek fren yapmalısınız. Tavsiyem boş alanda frenleme çalışmaları yapmanız. Kimse böyle çalışmalar yapmıyor bu nedenle sizin şeklinizde kaza yapan çok kardeşimiz oluyor. Dikkatli kullanın tekrardan geçmiş olsun.
-
Dediklerinizi çok iyi anlıyorum. Ben motosiklet için pek çok hocayı araştırdım gittim tanıştım.
Piyasaya göre hem kaliteli, hem etkili eğitim veren Aydın Korkmaz'ı öneririm. Kapalı alanda hocayla beraber çok fazla senaryoyu çalışıp, dışarda rahat ettim.
Eğitmen doktor gibidir, güvenmediğimi tavsiye etmem ;)
https://www.facebook.com/SmartRidingAcademy/ 'dan Aydın Hoca'ya ulaşabilirsiniz.
-
Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Trafik kuralı olarak hatalı mıydım.Araba da kullanan biri olarak hayır diyorum.Kamyonet yaaşlamadı ,durdu.Taksi de affedersiniz yırtık dondan çıkar gibi yola atlayıp ,durdu.sonra gazlayarak kaçtı.
Niye kendimi savunuyorum bilmiyorum gerçi.
Ancak kaza yapma sebebimi düşündüğümde benim yetersizliğim olduğunu kabul ediyorum.Araçlar durmuş,hızım az yağmur var ne demeye kaçış manevrası yapmadım.Yavaş olduğum için durayım dedim.Mesele bu.
Bu bana ne öğretti.Kenda lastiği değiştireceğim.Eğitim alacağım.Fren çalışacağım.Hayatım da ilk kez panik fren yaptım ve pek çok şey öğrendim.tekrar teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)