100.000 Km de motor alır mısınız ?
-
Ardadaşlar Honda Africa, Suziki Vstrom, Bwm F800 GS gibi motorlar için konuşuyoruz ok.
İlk sahibinden, kaza bela yok, full yetkili servis bakımlı ama motor 100.000 KM yi devirmiş.
Aynı model(5 yıllık diyelim) ve benzer özelliklere sahip 30.000 km de olan modellerin piyasası 50.000 TL iken,bu motorun 40.000 TL ye gitme şansı var mı ? Daha dogrusu hızlı bir şekilde elden çıkarılabilir mi ?
Gerçekçi olursanız sevinirim,duruma göre motoru satabilirim.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
saydığın 3 motorda bu işte usta zaten.al yıllarca kilometrelerce sür gez makinası.ilk sahibinden bulduysan böyle motorlar bence değerlendirilebilir.ama bahsettiğin fiyat en azından bizim piyasada çok daha ucuza satılıcaktır.30 bn km deki motor 40a satılıyorsa 100 küsür km deki motor 20 25 edicektir max.ayrıca hızlı bir şekilde elinden çıkaramazsın yada ölü fiyatına gidicektir.
-
burak burk adlı üyeden alıntı
ama bahsettiğin fiyat en azından bizim piyasada çok daha ucuza satılıcaktır.30 bn km deki motor 40a satılıyorsa 100 küsür km deki motor 20 25 edicektir max.ayrıca hızlı bir şekilde elinden çıkaramazsın yada ölü fiyatına gidicektir.
:(( teşekkürler..bu tarz yorumlar devam ederse zaman kaybetmeden ilana koyayım bari
-
Şahsen,DL650 haricinde bu km´lerdeki diger modellere bulaşmam.suzuki´nin yeri bir başkadır.
DL nin km si ayni model yili diger bir markadan 30-40bin daha fazla olsun..yinede alirim..
-
Ilana koyda ben almam hacı
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Şahsen,DL650 haricinde bu km´lerdeki diger modellere bulaşmam.suzuki´nin yeri bir başkadır.
DL nin km si ayni model yili diger bir markadan 30-40bin daha fazla olsun..yinede alirim..
Levend,peki aradaki 10.000 TL için 70.000 KM daha genc bir DL650 den de vazgecer misin ?
Sorum aslında markadan ziyade motorun KM'si belli bir sayıya ulaştığında haddinden fazla değer kaybedecekse hiç beklemeyim ben,2 sene sonra 100 k olacak motorum :(
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
Levent,peki aradaki 10.000 TL için 70.000 KM daha genc bir DL650 den de vazgecer misin ?
Şöyle bir durum var,
Örnek,
2008 Model 110bin km de DL 650 25bin tl diyelim,2010 model 80bin km de bir DL ise 30-32 bin tl olsun..
Aradaki 5 bin tl ve 30bin km fazla olan 2008 modeli alirim..1 takim lastik alip,bakimini yaptirir binerim.
Hee 70bin km ciddi bir fark,uzerindeki aksesuarlari dolu olmak kaydi ile,vazgecmem..10bin tl abarti bir fark degil.
-
Çevremdeki tanıdıklarıma ve kendi düşüncelerime göre yazarsam:
Geçmişini bilmek önemli oluyor bence. Motorun ilk günden itibaren düzgün insanlar tarafından kullanıldığını ve bakımlarının düzenli yapıldığını ayrıntılı bir şekilde açıklarsanız. Gerektiğinde de kanıtlarsanız alacak birileri mutlaka çıkar. O motorlarla ilgilenen insanlar çoluk çocuk diye tabir ettiğimiz gruptan olmuyorlar zaten öncelikleri bilinçli sürücüden temiz bakılmış motor almak oluyor. Geçmişini bilmediğim 70.000 km motor almaktansa sahibine güvendiğim az el değiştirmiş 100.000 deki motoru tercih ederim.
Mesela çok uzun yol yaptınız motorunuzla, fotoğrafları gösterirsiniz gittiğiniz ülkeleri şehirleri vs. önemli olan güveni kurabilmek.
-
Benim ustam Bmw km önemli değil der her zaman .. Benim için önemli ama. 100.000 de ben alsam atıyorum 150.000 ben kime satacam diye düşünürüm. Bu kadar gezmiş motorun geçmişini bilmek de zor iş. Öte yandan Bmw olsun Suzuki olsun yedek parça fiyatları can yakar. Ben almamayı tercih ediyorum.
-
Rhombeuz adlı üyeden alıntı
Benim ustam Bmw km önemli değil der her zaman
Tabii öyle der. Sayesinde geçiniyor çünkü
Son yirmi senede üretilmiş hiç bir Avrupalı motosikletin çok kullanılmış modeline yaklaşmam bile. Yenileri bile bozuluyor. İkinci elleri boşuna yerlerde gezmiyor.
Ortada gizli bir cevher falan yok. Piyasa notunu veriyor aletin.
Japonlar öyle değil ama. Eğri oturup doğru konuşalım. Marka fanatiği olmanın kimseye faydası yok.
-
115.000 km de aldığım caponord şu anda 155.000 km civarında. Şimdiye kadar sadece konjektörünü değiştirmem gerekti ki o da kronik sorunlu parçası. Onun dışında mekanik olarak herhangi bir parçaya ihtiyacım olmadı. Yağ değişiminde ölçeriz çıkan yağı, yağ eksiltmesi bile sıfıra yakın.
Yakın bir arkadaşımda 650 v strom var 105.000 km de, her 3000 km de 1 litre yağ eksiltiyor. Bunun dışında o da herhangi bir arıza vs yaşamadı.
Yüksek km motor kullanan ve yakınında da benzer tecrübeye sahip farklı motoru olan bi arkadaşım var. Sorunuza bu çerçevede cevap vermiş olayım.
Artık ömrünü tamamlayan ve değişmesi gereken parçalar yüzünden masraf açması normal. Mesela benim egzantrik zincir setimin değişmesi gerekiyor artık ses yapmaya başladı, sanırım 1000 tl civarında masrafı olacak.
Eğer alır bir sezon kullanır satarım diye düşünüyorsanız bu tarz değişim zamanı gelmiş parçalar size denk gelebilir. Ama alıp uzun zaman kullanacaksanız bence km nin kaç olduğundan çok aracın geçmişini bilmek önemli.
Bir de şahsen 100.000 e gelmiş bir motorla 115.000 e gelmiş motor arasında 115.000 olanı seçerdim. Çoğu parça değişimi 100.000, 50.000 gibi düz km lere denk geliyor.
Son olarak motor sorunsuzmuş ki o km leri yapabilmiş diyeyim, çokta korkmaya gerek yok bence yüksek km den. Tabi eğer öncesini bilecek imkanımız varsa. En azından sürekli gittiği servis bilgi verebilir bu konuda tanıdıktan alınmasa bile.
-
Servis yada tamirci bir malı övüyorsa değiştirme vakti gelmiştir. Örnek evdeki vailant kombi 19 yıllık bozuldu bir iki kere.Servis abi bu kombiler elmas değerinde şimdi böylesini üretmiyorlar dedi.Kombiyi değiştim Eskiden daha sağlam ürettiklerine katılıyorum.Yeni aldığım kombiyi 19 yıl kullanamayacağımıda biliyorum.Ama eskisi artık ömrünü doldurmuş.
Ülkede otoparkta dururken çizilip boyanmış arabayı bile almıyor millet.
-
Bu tür motosikletlerin kilometre ömürleri 400.000 km dir. ilk elden ise sikinti yaratmaz. 100 bin km ye kadar biniyorsa Hasta işidir.
100.000km de Araba almiyormuyuz
Artik bu kilometreler basit.
Yanlis yanilgi var. Motosiklet olunca sanki 100binde motor omru bitecek.
Devirli makina degilse Tek veya çift silindir motorlar 400.000bine kadar rahat rahat gider.
Bakimlari tam ve zamanindaysa.
-
Doğrudur, 100 bin kilometre motosikletin motoru için bitti anlamına gelmeyebilir. Ama 100 bin kilometre yapmış bir aracın yaşından dolayı, kullanımından dolayı değişmesi gerekecek dünya kadar parçası çıkar. Sırf bakıma 400-500 lira verip yağ-filtre değiştirmek maliyetli gelirken, büyük hevesle aldığın bir motosiklete üste bir sürü masraf yapmak epey zoruna gider insanın.
-
1-2 sahibi olduysa alınır. Km'sine de inanılır. Bu şekilde düşünüyorum.
O km de motosiklet alacak olsam. 15 yaşında olsa, 10 tane kullanıcısı olmuş olsa. O km de olsa yanaşmazdım yanına heralde.
İkinci el araç alacaksam aldığım kişinin ne zamandır sahip olduğuna bakarım. 5-6 ay'lık sahibiyse, sezonluk alıp geçmiştir. Bana satacaktır. Ben de hiç sıcak bakmam bu tür araçlara.
10 yaşında motosiklet alıyorsam, araç 7-8 yıldır son sahibindeyse, adamın tavırlarını ve motoru beğendikten sonra alırdım heralde.
-
üçü arasında benim tercihim africa twin olur. parçası ve servisi diğerlerine göre daha ucuz
-
İlk elden, bildiğin motor niye alınmasın?
Ara sıra ilanlara baktığımda hala 98 model falan, 70k km. motorlara rastlıyorum, gülüyorum.
98 model, 2001 de sattığım Afr. Twin 65 bin km. idi.
-
çok değişken bir konu herkesin vericeği cevapda o denli değişken olucaktır.
Ben çok aldım 60 binde 80 binde 90 binde arkadaşım da piaggio x9 var 500 şu anda 140 binlere geldi oda 110 binde mi ne almışdı.. mevzu çok değişken alıcağın motorun geçmişi bakımı seceresi çok önemli.. iyi bir ustanın çok teknik detaylı bir kontrol etmesi gerekli.. öyle 3-5 yaşında motoru kontrol eder gibi edemez usta diyicek ki bana bu motoru bırakın siz gidin gezin ben detaylı bakıcam aradığımda gelirsiniz..
basit bir örnek veriyim bizim kabilede bir rt hastalığı vardır bende ve bir kaç arkadaşda. arkadaş en son niyet etmişdi bundan 3 sene önce falan bulduk bir tane polis çıkması olmıyan tertemiz ikinci sahibinden ustam motoru bırakın bir gezin 2 saat dedi ben böyle göz yordamı gazı aç falan bakamam dedim adama yemek ısmarladık o sıra sohbet muhabbet neyse döndük ustamız bunun enjektörde sorun var birde bilmemne senkron ayarı bozuk bir iki sorununu daha söyledi.. 2 bin tl ye yakın masrafı var dedi..
fiyatta anlaşsak alıcakdık araç sahibide o kadar düşmeyince vazgeçdik..
scooterlar bu konuda daha şanslı heleki piaggio falan alıcaksan temiz kullanılmışı ölümsüzdür.. 70-80 model vespalar yollarda hala..
japonunda eskisi yenilerine göre çok daha dayanıklı ve kaliteli neticede daha az teknoloji daha çok samuray gücü .. Bana şimdi seceresi belli geçmişi temiz bakımlı ustamında onay vericeği 92-94 model bir africa twin getirtseler gözüm kapalı alırım kaya gibidir hiç bir şey olmaz.
Birde 100 bini devirmesi için illa yaşı çok ileri olması gerekmez piyasada bir sürü cbf ler ybr ler var yıllardır km leri 10-20 bin arası geçmiyor .. pakette , kurye de çalışan motorlar var onlarında bazılarının km leri ne hikmetse 20-30 bini geçmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------
Wing750 adlı üyeden alıntı
Doğrudur, 100 bin kilometre motosikletin motoru için bitti anlamına gelmeyebilir. Ama 100 bin kilometre yapmış bir aracın yaşından dolayı, kullanımından dolayı değişmesi gerekecek dünya kadar parçası çıkar. Sırf bakıma 400-500 lira verip yağ-filtre değiştirmek maliyetli gelirken, büyük hevesle aldığın bir motosiklete üste bir sürü masraf yapmak epey zoruna gider insanın.
o iş şöyle ikinci el alanlar zaten 100 bini demişrmiş motor almışsa yükek hacim yaşıda geçkinse şayet motorun zaten fiyattan çok büyük karda oluyorlar.. sıfırı 50-60 bin liralık aynı segment motoru 7 bin tl ye 10 bin tl ye alıyorlar zaten burdan büyük karları var.. motoru sıfırlamakda bu işlere alışkın sağlam ustası çevresi olan insan için zor değil.. siz bir parçayı 2 bin tl ye alırsınız o adam gider 400-500 tl ye allem eder kullem eder bulur..
siz misal çayınızı yudumlayıp internette parça ararken o adam gider kasımpaşanın herkesin bile giremiyceği ara sokaklarında parça kovalar..
Ama bitirdimide fabrika ayarlarına çok yakın kalitede motor toparlar.. her şekil motor uyguna gelir ..
-
hayatta bulaşmam dünyanın masrafını açar o motor
-
ben aldım fazer 100 binde hiç bir şeyi yok. hee ama kullanan kişi motor hastası ve tanıdıktı. motorun her parçasıyla özel ilgilenen bir kişiydi. o şekilde aldık. diğer türlü. baya bir incelemek gerekir. kullanan kişi çok önemli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)