Rodaj mevzuunda son nokta
Reklamlar
-
MC Garage'da Ari Henning son noktayı koymuş:
https://youtu.be/xpoglovyy_8
Tek cümlelik özet: Motor açısından nasıl rodaj yaptığınızın (yumuşak veya sert) ölçülebilir bir farkı yok, canını çıkarmadan rahat rahat kullanın. (Bununla birlikte çok yüksek devir çeviren / yüksek performanslı motorlar için kılavuzdaki daha uygun olabilir...)
Reklamlar
-
yani kandırıldık?
-
Kılavuzda yazan uyun geçin.
Tapagaz gideyim. İçerde dışarda gideyim. yok böyle birşey.
DOnanimhaber de rastladım bu konuya.
Bizim halkımız da ki ro
Bugün komşum 2018 model sıfır bir transporter almış, yanıma uğradı araba aldım vs diye. Araba nerde dedim oğlan park yeri arıyor dedi. Park yeri ayarladık araba geldi, o an yanık kokusu aldım. Dedim komşu yanık kokuyor, " höeee arabayı açtıkda ondan geliyodur" dedi.
Adam birinci viteste gazı sonuna kadar köklemiş ve bayiden o şekilde gelmiş, dedim manyakmısın sıfır arbaya bu eziyet yapılır mı hurafe onlar dedimsede "yoh yav" diyerek beni savuşturdu. Aracın km henüz 100 küsürlerde, bayiden evin oraya 23 km ve adam 1. viteste gazı kökleyerek 23km'yi gelmiş. Biraz öncede top speed denemesi yapmak için otobana çıktılar.
Edit: Yönetimin ricası üzerine "malum" kısım düzenlenmiştir.
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/sifir...isi--131486431
-
Videodaki anafikir: Modern / yeni üretim motosikletlerinizi rodaj periyodunda normal - limitlerini zorlamadan, ama kılavuzdaki kadar korumacı değil - kullanabilirsiniz.
Bir detay da rodajda yarı-sentetik yağ kullanmışlar, mineral değil.
-
Motor rodajı konusu her içten yanmalı motor için aynı prosedürde uygulanmaz.En ideali firmanın verdiği rodaj bilgilerine uymaktır.Hiç bir bilgi bulunmazsa tavsiye edilen kullanım tarzı şu şekilde olmalıdır.İlk 800 km.gazı 1/2 den fazla açmayınız,800-1600km.arası 3/4 ten fazla açmayınız.Rodaj esnasında gaz kolunu sabit tutmayınız,azaltıp çoğaltarak farklı yüklerin uygulanmasını sağlayınız.Motorun rahat edeceği devirlerde vites arttırıp azaltınız.Sürekli çok düşük devirden kaçınınız.Butaktirde motor performansınız ve motor ömrünüz maksimum düzeyde olacaktır.Motor rodajı kadar lastik rodajıda önemlidir.Lastikler yeni olduğunda ilk 160 km.de maksimum performansa ulaşmaya çalışmayın ve viraj açınızı yavaş yavaş arttırarak lastiğinizin yüzeyini aşındırınız.Bu süre zarfında ani hızlanma,ani viraj ve ani frenlerden kaçınınız.
-
Videoyu seyrediniz...
-
rodaj olayı otomobillerin çoğunda yok.motor açma rodaj gibi detaylar yok firmaların belirttikleri.sadece tabiki yeni araba abanma kardeşim bir süre deniyor.e haklılarda direk 0 100 bakiyim kaç saniyemiş diye zorlamanın mantığı yok.ama motorların hepsinde benim bildiğim rodaj var.0 corsa aldım onda bile 2000km falan basmadım yani dikkat ettim rodaj olmamasına rağmen benzinle çalışan motorlarda illaki bir pay vardır.atlımı kovalıyor bir alışın tanışın kaynaşın zaten 1000km geçmiş oluyor bu süre sonunda
-
Tabi, videoda da direkt vurun kıçına kırbacı demiyor zaten, limitlerini zorlamadan normal kullanın, "aman şu devri / hızı geçmeyeyim" diye kasmayın diyor.
Örneklerden biri direkt tapagaz kullanılmış, sonuçta segmanda diğerine göre %3-4 daha fazla bir boşluk görülmüş, tüm diğer değerler (kompresyon, yağ tüketimi, aklınıza ne gelirse) aynı çıkmış 1600km sonra. O segman boşluğunun da normal rodajlanan motorun rodaj periyodu sonrası tapagaz kullanımında oluşmayacağı şeklinde bir garanti de yok, az çalışan az aşınır, sonuç gayet normal...
-
Adam uygulamalı bir şekilde anlatmış gayet de güzel anlaşılır bir şekilde. Bizim motosiklet kullanma anlayışımıza göre motosikletlerimiz zaten rodajdan sonra ayvayı yiyor. Otomobiller de öyle. İki tür makineyi de son gaz ve üst devirlerde canını çıkara çıkara kullanmak zorundayız.
-
Özetle diyor ki;
Çalışan yüzeylerdeki(silindir,piston,sekman) ısı degişimleri(zorlama,ani devirlenme vb)o kadarda atla deve farketmiyor..
Hatta bakin birisi rodaji itinali yapilmis silindir kapagi,digeri rodaja dikkat edilmeden kullanilan silindir kapagi,kompretor ile olctuk sorun yok..vs.vs..
o degilde aga,duvardaki EBC debriyaj balata kilavuzu nedir yaw..takim taklavat efsane..atelye´ye,çırak olarak giresim geldi
Daha evvel benzer bir video izlemistim,brezilyali bir usta anlatiyordu daha kapsamli..
-
Bu konunun sabitlenmesi lazım. Yıllardır rodajda rodaj deyip bitiremediler mevzuyu.
-
Birçok otomobil markasının yetkili servislerinde usta olarak çalışmış bir arkadaşım şöyle demişti: "Hiçbir markanın hiçbir eğitiminde rodaj diye bir konu görmedik". Alın basın diyordu.
-
rodaj dediğin şey piston ile silindir yuvasının birbirine alışma süreci .. motorsiklette rodaj olur eski araçlardada olurduda artık yeninesil araçlarda hatta motorsikletlerde bile her şey bilgisayarlarla lazer kesimlerle mikronun mikron ölçeğinde yapılıyor.. bence pek gerek kalmamışdır yeni nesil araçlarda..
mışlı muşlu konuşuyorum çünkü en son ne zaman sıfır mal aldım unuttum :D :D :D
-
Ünlü bir markadan alıntı yapmak istiyoruz. Ayrıntıları istenilen arabanın manuelinden bakılabilir.
Herkes ingilizce bilmiyor olabilir fakat İngilizce çeviri kullanılırsa bile rahatlıkla anlaşılabilir.
Link http://www.mersuv.com/mbread-283.html
---------------
The first 1,000miles (1,500 km)
Mercedes-Benz GL-Class / Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual / Driving and parking / Notes on breaking-in a new vehicle / The first 1,000miles (1,500 km)
The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future.
• You should therefore drive at varying vehicle and engine speeds for the first 1,000 miles (1,500 km).
• Avoid heavy loads, e.g. driving at full throttle, during this period.
• Change gear in good time, before the tachometer needle is Ô of the way to the red area of the tachometer.
• Do not manually shift to a lower gear to brake the vehicle.
• If possible, do not depress the accelerator pedal past the point of resistance (kickdown).
• Only select shift ranges 3, 2 or 1 when driving slowly, e.g. in mountainous terrain.
After 1,000 miles (1,500 km), you can increase the engine speed gradually and accelerate the vehicle to full speed.
Additional breaking-in notes for AMG vehicles:
• Do not drive faster than 85 mph (140 km/h) for the first 1,000 miles (1,500 km).
• Only allow the engine to reach a maximum engine speed of 4,500 rpm briefly.
• Change gear in good time.
• Ideally, for the first 1,000 miles (1,500 km), drive in program C.
You should also observe these notes on breaking in if the engine or parts of the drive train on your vehicle have been replaced.
Always observe the respective speed limits.
-----------------
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Şu Söz de Çok hoşumuza gitti;
"The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future."
"Motorunuz yeniyken ona ne kadar iyi bakarsanız, gelecekteki performansından da o kadar memnun olursunuz."
-
Şimdi iki ekstrem var;
1. Kitapçık (oradaki yönergeler onyıllardır aynı...)
2. Yayınlandığında çok ses getiren şuradaki: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm (Motoman metodu diye bilinir.)
Videodaki bu ikisinin arasında bir şey:
"Al motorunu keyifle kullan, (normalin motorun canını çıkarmak, kıçından alev .surtmak olmadığı sürece) normalde kullandığın gibi kullan ve bu arada kendine yeni motoruna alışma payı bırak." yaklaşımı.
Yani, aşırı agresif ve/veya motoru tasarlanmadığı bir amaç için zorlayarak kullanmadığınız sürece rodaj yapıyorum diye kasmanıza gerek yok. İnsan gibi ve keyifle kullanın.
-
eskiden metal kesimleri mekanikdi belli yerlerde ustaların göz kararı idi sonradan numaratic oldu verileri girdin makine kendi kesti ama onlardada her zaman belli paylar olabiliyordu ama şu anda robotlar digital sistemler laser kesimlerle mikronun mikron ölçeğinde kesiyor metali..
o yüzden ben artık eskisi gibi pek sanmam öyle piston silindir yuvasına alışsın olayı olucağını normal çevir kontağı sür tabii abartmadan ..
tabiki bu dediğim markadan markaya kullanılan makineden teknolojiye kadar farklılık gösterebilir.
-
Maşallah herkeste mühendis forumda.
-
motosşiklet rodajını piston için yapılıyor sananlar var bunun zinciri var dişlisi var lastiği var benim motorun kullanma klavuzunda ilk 1000 km 60 km nin üstüne çıkmayın yazıyor ben ona uyarım bir kaç sefer 80 km ye çıktım 3-5 km kadar ondanda birşey olmazda devir ile ilgili bir şey yazmıyordu sanırsdam
-
Benelli BN125 orjinal kitapçığı...
İlk 1600 km süresince motorun aşırı ısınmasına sebep olacak kullanımdan uzak durun diyerek
aşağıdaki öneriyi yapıyor.
1000 kmye kadar 5600 devir üzerinde uzun süre kullanmayın.
1000 kmde yağ ve filtre değişimi yapın
1000-1600 km aralığında 6400 devir üzerinde uzun süre kullanmayın.
1600 km den sonra normal kullanabilirsiniz demekte.
Adamlar 5600 ve 6400 şeklinde devirleri vermiş ama bu devirleri geçmeyin dememiş.
Sadece uzun süre kulanımdan kaçının diyorlar.
Uzun sürenin ne olduğunu yazmıyor. Demiyorki 1 dakka 2 dakika.
Gerekçe belli.
Motorun aşırı ısınmasına sebep olmamak için.
Özetle bu rodajda , aman o devri geçme, şundan hızlı gitme diye bir dünya kalmadı artık.
-
Lastik doğru prosedürle 50, azami 100km civarında sürer. Aklınızda bulunsun; lastiğin tam performansına gelmesi için ısıtmanız lazım, bir 10-15dk sürdükten sonra uygun bir yerde güzel güzel frenleyip tekrar hızlanıp tekrar frenlemeniz (bu bol tekrarlı) ve sonra kademeli olarak bol bol yatırmanız gerekir. (Diz değsin demiyoruz burada...) Lastiğin ısınması için frenleme ve viraj yüklemesinden daha iyi yöntem yok. (Karkas ve yanakların esnemesini sağlamalısınız.) Isıtmadan (tın tın kullanarak) lastiğin fabrikadan çıkış kimyasal yapısının tam performans kullanıma uygun hale gelmesi çok daha uzun sürer.
Zincir için yağlı olmasından başka dikkat etmeniz gereken bir şey yoktur. (Ön arka zincir dişlileri için de dikkat edecek bir konu yok.) Bütün ömrü için geçerli.
Şanzıman için de zaten doğru devirlerde ve yumuşak vites değişikliği yapmak lazım ve bu da rodaj periyodu için kısıtlı dikkat etmeniz gereken bir unsur değil; motorun tüm kullanım ömrü için geçerli.
Hero'nun mevzubahis yüksek teknoloji materyal ve üretim teknikleri kullandığından pek emin değilim; onun için kitapçığa uymak daha mantıklı ve güvenli olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)