Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor soğukken debriyaja çekiliyken 1.viteste motorun fırlaması. Sıcakken Düzelmesi.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Herkese İyi günler.

    Başlıkta da belirttiğim gibi. Motorumuzu günün ilk çalıştırmasında (Motor soğukken) 1. vitese attığımızda motorun debriyaj çekiliyken bile fırlaması sorunumuz var.

    Ne kadar uğraştıysak debriyajı ayarlayamadık.
    Motor biraz çalışıp 4-5 km yaptıktan sonra herşey düzeliyor.
    Kavrama gidişat normare dönüyor.

    debriyaj balatamız yeni,
    Debriyaj telimiz komple yeni.

    Bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilirlerse çok seviniriz.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Debriyaj çekiliyken de belli bir güç iletilir diye biliyorum, benim 150lik te bile var, sıfırken de vardı, balata değistı yıllar geçti gene var.Fırlama derecesinde olmasa bile bi ileriye atilmak istiyor debriyaj tam sikili olsa da soģukken.Besyüz metre yol gidince duzeliyor. Fakat neden motor ısınmadan orası ilginç.Diğer motoru soğukken pek vitese almasam da galiba onda da var aynısı, her motorda oluyor olabilir..

  3. #3
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    debriyaj ayırmıyor. motor soğukken rölanti yüksek, debriyajın tam ayırmadığı için kavrama gerçekleşiyor.
    Wing750 bunu beğendi.

  4. #4
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Debriyaj telin normal ve bağlantısında kasılma sıkışma vs yoksa soğuk havalarda daha çok karşılaşılan bir durum motor sıcakken viteste stop edip park yapınca sabah soğukken direk çalıştırdığında böyle bir durum ile karşılaşabilirsin genelde çinli motorlarda çok karşılaştığımız durumdur kış aylarında iki farklı şekilde tavsiyede bulunabilirim sabah motoru çalıştırmadan önce debriyajı çek ve biraz ileri yada geri doğru it debriyajın yapıştığını anlayacaksın ittikten sonra hareket edince yapışan debriyaj birbirinden ayrılınca motoru çalıştır ileri doğru atma yapmayacaktır.Birde motoru park edeceğin zaman boş vitese al ve stop et sonra vitese al öyle park et ama sabah ilk çalıştırmadan önce az birşey ileri iterek kontrol et

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Sıcakken yürümüyorsa normal bir durum.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Cevaplarınız için çok sağolun. Normalse sıkıntı yok.

    Tekrardan tüm herkese Teşekkürler.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Soğukken yapıp, ısınınca yapmıyorsa ilk akla gelen yağ.
    Yağ ısınınca normale dönüyor gibi.
    Kullandığınız yağın viskozite sınıfını kontrol edin.
    Basit ifade ile yağ kalın olabilir.
    MSMorkan bunu beğendi.

  8. #8
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Hemen hemen her motosiklette olan bir durum. İleri atılma değil de sanki kavrama sırasında debriyaj maneti tam sıkılmamış gibi anlık bir kavrama hissediliyor. Motor ısınınca da aynı şey az da olsa vardır her zaman. Boştan bire attığınız anda hissedersiniz.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğukken yapıp, ısınınca yapmıyorsa ilk akla gelen yağ.
    Yağ ısınınca normale dönüyor gibi.
    Kullandığınız yağın viskozite sınıfını kontrol edin.
    Basit ifade ile yağ kalın olabilir.
    Gözlerim bu ifadeyi aradı

  10. #10
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Teşekkürler. Orjinal 10-40 kullanıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

    Aynen dediğiniz gibi fakat motor 1 e atınca bildiğiniz yürüyor tutamıyorsunuz. Frene basınca da motor stop ediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:59 ----------

    Taktiğiniz çok işimizi gördü sağolun. Tam sorunumuz çözülmese de önceki kadar ileri atmıyor. Sağolun

  11. #11

    Üyelik
    23 Nisan 2020
    Merhaba aynı sorun başıma geldi nasıl çözüldü acaba

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Fenexus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba aynı sorun başıma geldi nasıl çözüldü acaba
    Size birkaç tavsiye , vitesi bire alıp sonra çalıştırın , sabah soğukta çalıştırmadan önce debriyaj manetini 4-5 defa çekip bırakın , son olarak ve en etkili çözüm debriyaj telini kontrol edin aşınma yoksa biraz gerdirin..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)