Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sizinti mevcut! Yağ mı? Benzin mi ? Arıza? Ve kullanım riski? ( resimli)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Başlık biraz karışık oldu arkadaşlar, motosiklette fotolarda görüldüğü gibi bi durum soz konusu. Genelde devirli kullanıyorum tapagaz olmasa da, motorun gidişinde hiç bir problem yok, bugün durumu farkettikten sonra onbeş kilometre kadar da yol yapmak zorunda kaldim alt devirlerde tirsa tirsa, dün 3.vitese atarken boşa geçip, devir en dibine kadar sesle beraber yükselmişti birtek o geliyor aklıma sıkıntılı. .

    Bugün hiç zorlamadığim halde , şu daire şeklindeki plastikten sızma farkettim, yolda bırakır mı, patlama çatlama yapar mi ve bu şimdiki durumun düzeltilmesinin maliyeti ne olur..Yoksa olağan bi durum mu bu?Motor 2015 titanic 150 bu arada, 17000 küsur kilometrede. Teşekkürler şimdiden.

    https://hizliresim.com/BamdRM

    https://hizliresim.com/0RjZ8Y

    https://hizliresim.com/k93DkJ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Sızıntı ust kapaktan muhtemel sıkıntı subaptir nasi bi ses var?
    kefkes bunu beğendi.

  3. #3
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Yok hocam, sesle ilgili bi sorun yok saat gibi çalışıyor. Dün yarım saniye kadar vites gecmeyip boşa atınca redline'a sokulmuş gibi anlık zorlanmasindan bahsetmiştim, ekstra ses yok yani.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    çok sıkıştırırsan bazı motorldarda üst kapatktan terleme yapar, büyük bir problem değil.
    kefkes bunu beğendi.

  5. #5
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok sıkıştırırsan bazı motorldarda üst kapatktan terleme yapar, büyük bir problem değil.
    Son onbes gündür aşağı yukarı 1000 km 500-500 uzun yolda redline'a yakın kullanmistim bişey olmamıştı.. Karterde terleme onceki motorumda görmüştüm fakat teknik konulardan da anlamıyorum , benim endişem şu plastik mi demir mi olduğunu bilmediğim yuvarlak parçada yağ bulunuyor parmağımı sürdüğumda ve fotolarda da sanki çatlamaya benziyor, sızdırmadan ziyade o parça atıp yağ fışkirir mi, motoru elime alirmiyım, kazaya sebebiyet verir mi endişeşi biraz da..

    Aksilik pazar gününe geldi, yarın bunla işe gitsem sorun çıkartır mi ki acaba, terlemeyse sıkıntı yok.Tın tın kullanıp iki kilometrede bi kontrol edicem yola çıkıp, sonra conta mi alınacak o parçayı mi değişir fikrim yok.

  6. #6
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Sorun yok. Balata spreyi ile terleme yapan yeri temizle. Motorunun yagini kontrol et. Üst kapak contasi terleme yapmis biraz. Cok zorlama.
    kefkes bunu beğendi.

  7. #7
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun yok. Balata spreyi ile terleme yapan yeri temizle. Motorunun yagini kontrol et. Üst kapak contasi terleme yapmis biraz. Cok zorlama.
    Eyvallah, motoru büyütünce bu yetmemeye başladı Allah ne verdiyse kullanmaya başladım sonra acimadan.Fakat bu kış lazım olacağından artık sevip, biraz narin davranacağim motora.

  8. #8
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Arkadaşların dediği gibi terleme. Anormal bir ses vs yok ise devam. Ama motoru fazla zorlamadan. Hayvan terliyor sonra

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yüksek devirde yağ basıncı artar, çok çok sıkıştırılmış olmalıki bazı keçeler gibi üst kapak contasında terleme yapmış yani çok az buharımsı sızıntı.Hava soğutmalı motoruda çok zorlamamak lazım.Siyah yuvarlak conta kısmı fotodan görünen çatlak gibi veya yağ ile toz karışınca öyle görünüyor.Ve motorda fazla yağ olursada böyle sıkıştırınca bir yerlerden atar az miktarda...

  10. #10
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek devirde yağ basıncı artar, çok çok sıkıştırılmış olmalıki bazı keçeler gibi üst kapak contasında terleme yapmış yani çok az buharımsı sızıntı.Hava soğutmalı motoruda çok zorlamamak lazım.Siyah yuvarlak conta kısmı fotodan görünen çatlak gibi veya yağ ile toz karışınca öyle görünüyor.Ve motorda fazla yağ olursada böyle sıkıştırınca bir yerlerden atar az miktarda...
    Bildiğin çatlamiş ele yağ geliyor sanki, üst kapağın conta kenarlarına iyice baktım motorun diğer yanından falanda da sızma görünmüyor. Benim anlamadığım bu siyah conta niye var zaten komple üst kapakta conta varken, hani şişirme yastık ya da futbol toplarindaki sibop gibi bişey mi acaba diye aklıma geliyor. Atiyorum o siyah contayi kanıttırip çıkarsak altinda zaten üst kapagin ince yeşil conta yok mu, bu dairesel parça niye var. .Normal şekilde motora binmez oldum siyah conta atacak diye,üç beş km rodaj sürüşü yapıp bırakıyorum. ..
    .................................................. ................................

    İste motoru zorlamanın zararlarından biri arkadaşlar şu iş duzelirse eskisi gibi, sekizbin beşyüz devir ustüne cikmam, gerçi anlık yukselme değil uzun yolda zorlamamdan oldu galiba, ayrıca yağ alt çizgiye yakınken üstelik. .
    tommygun bunu beğendi.

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğin çatlamiş ele yağ geliyor sanki, üst kapağın conta kenarlarına iyice baktım motorun diğer yanından falanda da sızma görünmüyor. Benim anlamadığım bu siyah conta niye var zaten komple üst kapakta conta varken, hani şişirme yastık ya da futbol toplarindaki sibop gibi bişey mi acaba diye aklıma geliyor. Atiyorum o siyah contayi kanıttırip çıkarsak altinda zaten üst kapagin ince yeşil conta yok mu, bu dairesel parça niye var. .Normal şekilde motora binmez oldum siyah conta atacak diye,üç beş km rodaj sürüşü yapıp bırakıyorum. ..
    .................................................. ................................

    İste motoru zorlamanın zararlarından biri arkadaşlar şu iş duzelirse eskisi gibi, sekizbin beşyüz devir ustüne cikmam, gerçi anlık yukselme değil uzun yolda zorlamamdan oldu galiba, ayrıca yağ alt çizgiye yakınken üstelik. .
    O siyah kapak eksantrik milinin rulmanlarının kapağı. Kapağın arkasına yağ ulaşır.
    Kapağın sızdırmazlığında problem varmış gibi gözüküyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler