Merhaba, Türkiyede ki çin malı ağırlıklı toplama diyebileceğimiz motosikletleri yapan firmaların, yaptıkları motosikletleri trafiğe çıkarma konusunda nasıl prosedürleri takip ettiğini bilenler bilgilerini aktarabilirse çok memnun olurum.
Merhaba, Türkiyede ki çin malı ağırlıklı toplama diyebileceğimiz motosikletleri yapan firmaların, yaptıkları motosikletleri trafiğe çıkarma konusunda nasıl prosedürleri takip ettiğini bilenler bilgilerini aktarabilirse çok memnun olurum.
Aslında burada üretilen bir şey yok.
Olay montajlamadan ibaret.
İthalatta bir ürün kullanıma/satışa hazır vaziyette gelebileceği gibi, SKD veya CKD şeklinde de ithal edilebilir.
CKD-complete knocked-down: Bu tür ithalat/sevkiyatta ürünün parçaları monte edilmemiştir. Varış ülkesinde montaj yapılır. Motosikletin motor, şase, lastik, gidon, far, elektrik tesisatı vs parçalarının ayrı ayrı ithal edilip burada monte edilmesi durumu.
SKD-semi knocked-down: Bu ithalat/sevkiyat türündede parçalar gelir montajlanır ama CKD gibi kapsamlı değildir. Bu yöntem daha çok nakliye kolaylığı sağladığı için kullanılır. Örneğin motosiklet aslında bütün halde hazırdır. Fakat sevk sırasında daha az hacimde daha çok motosiklet taşımak amacıyla, gidon ve ladtikleri sökülüp Türkiye'ye geldiğinde tekrar monte edilmektedir gibi...
CKD kendi içerisinde derecelere ayrılır. Buna göre bir çok ülke gümrük muafiyet veya indirimleri tanır.
Dikkat ederseniz ortada bir üretim yoktur. Olay montajlamadan ibarettir.
Tong firması tarafından Çinde üretilen Q30 model bir motosikleti ele alalım. Bu motosikletin tipide TVL125 olsun.
Ruhsatınıza bakın.
Marka
Tip
Ticari Adı
Bölümleri vardır.
Üretici Tong tip bölümünde yazan ürüne onaylarını alır. İthalatçı bu tip kodu ile CE TSE vs deklarasyonunu yapar ithal müsadesini alır. Ardından bu müsaade ile kendi marka ve ticari adını oluşturur.
Kuba Dragon 50 nin ruhsat üzerinde
Markası : Kuba
Tipi : CM48Q-2
Ticari Adı: TLV50
Ruhsatta hiç biryerde Dragon 50 lafı geçmez. Aynı motoru Romanyada Toros marka altında görürsünüz. Asıl motor CM48Q-2 dir.
Oldukça detaylı ve bilgilendirici bir açıklama
Açıklama için teşekkürler. Ben ilk önce, motosiklet üzerinde kulanılacak depo, sinyal vb. parçaların belirlenip sonrasında şase kısmının bu parçalara göre burada tasarlanıp üretildiğini düşünürdüm, çinli motorlar adına konuşacak olursam. Sizin dediğinize göre CKD şeklinde ithal edilen motosikletlerin de zaten kendi ülkelerinde montajı yapılmış halde iken trafiğe çıkması için gerekli onayları aldığından dolayı burada herhangi bir teste girmeleri gerekmiyor, doğru anladıysam. Peki şasesini, sinyalini, göstergesini vs. kendi tasarlamak, sadece motor kısmını ve birkaç parçayı ithal etmek isteyen yerli bir motosiklet üreticisi, ürettiği motosikleti trafiğe çıkabilir hale getirmek için nasıl yollar izlemeli? Bilginiz varsa beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)