Bilgi tecrübe paylaşırsınız umarım 🙏
Bilgi tecrübe paylaşırsınız umarım 🙏
Yağ ve su seviyelerini kontrol etmek. Zinciri yağlamak ve bozuk ise değiştirmek. Lastik hava basıncını kontrol etmek.
Bence yolda kalmayı asıl önleyecek olan şey yanında alet takımı ve yedek parça taşımaktır. Mesela lastiğin patlarsa kendi kendine fitil atıp yola devam edebilirsin veya zincirin atıp sıkışırsa elindeki aletlerle arka tekeri gevşetip zinciri tekrar gerebilirsin.
Honda alırsan bunları düşünmene gerek kalmaz ;)
Kullandığınız motosikletin özelliklerini, limitini ve kendi limitini bilmek. Düzenli bakımlarını zamanında ve orjinal yedek parça, sarf malzemesi kullanarak yapmak önemlidir. Akü durumunu ve lastikleri düzenli kontrol etmek-ettirmek ve mümkünse ömrünü tamamlamadan değiştirmek. Birde yola çıkarken yedek buji, lastik spreyi, tamir kiti, avadanlık bulundurmak. Ben bunları yapıyorum. hiç ihtiyacım olmadı ama tedbirli olmak iyidir.
Hocam istediğin kadar uğraş. Kalıcaksa kalıyor. Yanımda her gezmemde penseden alyana tornavidadan yıldız anahtara hepsi mevcut. Bujimi zincirimi hava filtremi yağımı karbüratörümü sonuna kadar sök tak yapa yapa öğrendim. Şuan bi sıkıntım var ki motorum kaldı kapıda. 2 km elimde getirdim. Sen istediğin kadar bakımını yap bi olay illa oluyor başın tutuşuyor. Her 600 kmde bir motorumun saydığım herşeyini kontrol eden, değiştiren biriyim.
HONDA
#BZ3082
O kadar çok yolda bırakacak sebep var ki bunların hepsi için alet takımı taşısan sürekli dolu çantayla gezmen lazım. Bence yolda kalmaktan çok sonrasında hazırlıklı olmak önemli. Güvenebileceğin sürekli arayabileceğin bir kamyonet çekici vs si olan birinin numarasını alman önemli. İlk motorumda sigorta atmıştı hondayı aradım yarım saate motosiklet çekicisi geldi. Uzun yola gidiyorsan telefonun şarjının bitmemesine dikkat et yeter. İnternetten her yerden bir usta çağırırsın. Onun dışında yolda kalmaması için gereken bakımlar kitapçıkta yazıyor.
Herşey yolunda tatlı tatlı gidiyorsun, Mola vermişsin, sonra tekrar yola çıkmak üzere motora biniyorsun, marşa basıyorsun... tak diye bi ses... marş motoru dişlisi dağılıp motoruda sıkıştırıyor... ne vurdurma ne marş hersey durmuş... al boşa ittir bakalım ne kadar hızlı ittirebiliyorsun
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)