Motosiklet donanımının olmazsa olmazları ve firmalarının ayıpları
Reklamlar
-
Burada olduğuna göre herkesin motosiklet sahibi olduğunu varsayıyorum. Veya motosiklet sahibiydi. Hadi onu da geçtim en azından motosikletle ilgili.
Aslında burada yazacaklarım Honda özelinde. Ama sanırım diğer markalarda da aşağı yukarı aynı meseleler var. Mesele diyorum, çünkü bence gerçekten de mesele edilecek şeyler.
Motosiklet almaya karar verdiğim zaman, alacağım motosikleti bayiden teslim aldığım şekilde kullanmak konusunda son derece kararlıydım. Bunun bir sürü sebebi var. En başta geleni, motosikletin en azından temel gereksinimler düşünülerek üretilmiştir önyargım.
Motosikleti teslim aldığım gün, önyargılarımın birer birer yıkıldığı gün oldu. Bahsettiğim zaman Mayıs ayının son günü.
Satış danışmanı, satış evraklarını hazırlarken bana 'Motor koruma demiri ister misiniz?' dedi. Hoppalaa, 'Standart donanımda olmadığını biliyorum, ama olmasa ne olur?' dedim. Saydı döktü. Tamam dedim taktırayım o zaman. Kaç para? Mayıs ayının döviz kuruyla bin ikiyüz lira gibi bir rakam söyledi. Toplasan iki metre boru. Sağ olsun google amcaya danıştım. Bir sürü alternatif döktü önüme. İnternetten 250 liraya aldım, motosikleti teslim almadan taktırdım.
Eve geldim. Kitapçığı açtım başladım okumaya. Zinciri yol ve havaya göre 300 kilometrede bir yağla dedi kitapçık. Elbette youtube'a baktım bu iş nasıl olacak diye. Aaa, orta sehpa lazımmış, veya padock. Padock bana göre değil. Motosiklet ağır. Bir de uzun yola çıkınca ne olacak? Orta sehpa bakındım. Yine makul rakamlı, 275 lira. Radyatörü koru dedi bilenler. Bir de radyatör koruma aldım, ona da 120 lira verdim. Serviste taktırdım. Oh dedim, artık içim rahat, donanım tamam.
Rodaj bitene kadar dolanıp duruyorum ufak ufak. Baktım amortisör, plakalık, sele altı, radyatör sıçrayan suyla çamurla berbat oluyor. Anladım ki daha alacaklarım bitmemiş. Bu kez arka çamur sıyırıcı, ön çamurluk uzatma aldım. 400 lira verdim. Taktırdım, haydaaa e amortisör hala kirleniyor. Hugger lazımmış. Dünaynın parası. Kendim bir parça uydurdum, montajını yaptım. Son derece de hoş oldu, işe de yarıyor. Oh be, bitti dedim.
Yaz ortası gibi iki günlük bir şehir dışı yapayım diye niyetlendim. Sırt çantasını aldım artçı selesine bağladım çıktım yola. Arkadaş bu ne işkence. İnerken ayrı, binerken ayrı. Benzin alacağım, sök-tak bitirdi beni. Bu böyle olmaz dedim çanta taşıma demiri aldım, 350 lira. Elbette yine az fiyatlı olanından ki masraf artmasın. Taktım neyse. Yaz sonu gibi iki ülke turu yaptım. Çanta demirim var ya, rahatım dedim. Nerde, aynı sıkıntı devam ediyor. Tek fark, sırt çantası benden 15 cm daha uzaklaştı. Depoyu yine açamıyorum. Sök-tak, küfür kafir. Geri döner dönmez hemen bir çanta. Ona da 2.000 lira bayıldım. Bu arada ön cam rüzgarı tam kesmiyor, rüzgar yüzümde patlıyor. Boyun kasım gelişti süratli giderken. Tur camı çok pahalı, aliexpress'ten 150 liraya deflektör alıp taktım.
Bir gün tanıştığım bir motosikletçi 'Abi bu led farlar çok pahalı, 6.000 lira falan' dedi. Servise sordum, doğru dediler. Aman, hemen far koruma demiri aldım, 120 lira. Sis farı dediler. Kaç para dedim. Honda'nın orijinal sis farı Mayıs ayında 3.800 liraydı. On tane alırsan motosiklet kadar para ediyor. Başka marka takayım dedim. Garantiden çıkar dediler. Lanet ettim taktırmadım.
Havalar ufak ufak soğuyor, rüzgar eldiven olmasına rağmen elleri üşütmeye başladı. Anladım ki elcik koruma şart. O da makul fiyatlı, almasına, taktırmasına 120 lira bayıldım.
Yolda hep gidona yaslanmaktan bıktım usandım, uzatma ve yaklaştırma aldım. Ona da 75 lira verdim, kendim taktım.
Çok uzatmadan, bu motosiklet denen şey çok keyifli doğru. Ama şusu busu derken, neredeyse motosiklete ödediğimiz rakamın yarısı kadar ek masraf yapıyorsun binmek için. Kimisine göre bu donanımın bazısı gerekli, bazısı gereksiz. Ben kendi adıma hep şart olanları aldım.
Hadi hepsi değil de en azından bir kısmı neden standartta değil kafam almıyor. O klasik 'Adamlar başka şey de satacak para kazanmak için' deyişi yanlış. Makul bir fiyat koy üstüne, standartta ver bari. Lokantada çorba isteyince kaşık vermemek gibi. Kaşık istiyorsan şu kadar daha para ver demeye benziyor.
Sanki motosikleti alan kişi hiç binmeyecekmiş gibi teslim etmek nedir?
Reklamlar
-
motosiklet almamış olsam okuduktan sonra vazgeçerdim valla
Umarım bu son masrafın olur =)
ben 150 cc çin ile takılmaya devam
-
Bu motosiklet koruma aparatları bana çok mantıklı gelmiyor. Yok far koruma, yok radyatör koruma far nasıl kırılabilir ki? Radyatör kırılacak şekilde kaza yaparsan en son düşüneceğin radyatör olur.
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Bu motosiklet koruma aparatları bana çok mantıklı gelmiyor. Yok far koruma, yok radyatör koruma far nasıl kırılabilir ki? Radyatör kırılacak şekilde kaza yaparsan en son düşüneceğin radyatör olur.
Sadece düşmek diye düşünmeyin. Fara gelecek ufak bir darbe camını kırsa yeter, 6.000 lira diyorum Radyatöre de bir çarpma deler radyatörü. Yumuşak bir alüminyum neticede. En basitinden yolda bırakır küçük bir delik.
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Bu motosiklet koruma aparatları bana çok mantıklı gelmiyor. Yok far koruma, yok radyatör koruma far nasıl kırılabilir ki? Radyatör kırılacak şekilde kaza yaparsan en son düşüneceğin radyatör olur.
radyatöre gelecwk bir taş deler
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
yazdiklarin adami icini brukuyor okudukca.
parasini da gectim bin bir hevesle aldigin motordan sogutuyorlar bu sekilde.
ama aldiklarinin hepsi olmazsa olmaz seyler ama kapitalist zihniyet iste illa sonradan birkac sey daha kaktiracaklar adama...
-
"Kapitalist zihniyet"le alakası yok.
Motosiklet kullanıcılarının büyük çoğunluğu yağmurda, çamurda sürmüyor. Uzun yola çıkmıyor.
Hoop hugger, çamurluk, deflektör, çanta, radyatör koruma gereksiz kaldı.
Far koruma, motor koruma da senede 1000 km binen adam için önemli şeyler değil. Çoğu kullanıcı için de motoru çirkinleştiren şeyler.
Üretici motora bir sürü şey ekleyecek, hem maliyet artacak hem de müşteri azalacak.
Motor, bu parçaların eklenmesine olanak sağlıyorsa üreticinin eleştirilecek bir şeyi yok ortada. Ama aksesuar üreten yerli firmalara "ulan alt tarafı plastik niye 300tl" diye kızmak serbest.
-
lastik!
gerisi kişiselleştirme
-
Honda'nın NC'deki en büyük kazığı orta sehpanın standart gelmemesi, o boy ve ağırlıkta motora şart.
Bu arada 120TL'lik elcik koruma hangisi ben de alayım?
-
Sıyırıcı gerekli ama sart deil. Hemde o amortisor camura vs ye dayanacak sekilde yapılıyor
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Honda'nın NC'deki en büyük kazığı orta sehpanın standart gelmemesi, o boy ve ağırlıkta motora şart.
Bu arada 120TL'lik elcik koruma hangisi ben de alayım?
Aslında 60 lira. Taktırmaya da o kadar verdim. Son derece güzel bence. Orijinal denge topuzlarıyla birlikte cuk oturdu.
Motosiklet üniversal şeffaf el koruma rüzgarlığı diye n11'de aratırsanız çıkar. Kalyoncumotor satıcı ismi.
-
bunun için işi bilen adam gidip sıfır makina almıyor şöyle 10-15bin km de üzerine herşey takılmış , hem bu km ye kadar varsa fabrikasyon arızası da kendini belli eder , bu mevsimlerde rakkam olarakta baya uygun ilanlar geliyor , kullanıcısıda sakin biriyse al senelerce bin , mesela şimdi bu başlığın sahibi arkadaşın motorda ne ararsan var , kendisini de siteden tanıyoruz , işte tam bahsettiğim motor ve kullanıcı ;)
-
Benim motorda bile cok daha ucuz olmasina ragmen radyatoru taş delmesin diye plastik panel var. Koskoca honda bu bunu düşünmüyor mu
-
Asıl insana koyan satarken bu harcamaların hiç bir değeri olmaması olacak
-
Orta sehpa olmamasına baya bir gülmüştüm; ne yalan söyleyeyim, 15-20 bin + TL motosikletlerde; onların 3'te 1, 5'te 1 fiyatına satılan Kuba CR1'de standart gelirken
Evet Kuba CR1'de orta sehpa standart geliyor! Çinçonlar düşünmüşler!
Benelli BN251'e koymamışlar! Bunu anlamadım...
Harbiden, orta sehpanın olmayışını nasıl açıklıyorlar motosiklet üreticileri... Boşver sen bakımını, zaten servise geleceksin, kendin uğraşma mı demek istiyorlar... Yine de arka lastiğe yük binmemesi için ben orta sehpaya kaldırırdım motosikleti, olsaydı, Benelli'de de. Kuba CR1'de uzun süre kalacaksa, 1 gün gibi, orta sehpaya kaldırıyorum...
Diğer "aksesuarlar" için ise yalın motosiklet, ucuz fiyat ve ihtiyacı olanın ilave ekipman almasını doğru buluyorum aslında. Soğuk sandviç verecekler diye uçak fiyatlarının pahalı olması gibi ... Ucuz bilet satan şirketler bunlardan kıstı, fiyatlar baya düştü falan ...
Ama konu dönüp dolaşıyor neyin "temel kullanım için standart" neyin "opsiyonel" olması gerektiğine takılıyor...
Bilerek almakta fayda var; bedelini ödediğiniz ürünü alırken "paketin içine" neler dahil, neler değil ... Bu niye yok dememek için ...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bunun için işi bilen adam gidip sıfır makina almıyor
şöyle 10-15bin km de üzerine herşey takılmış , hem bu km ye kadar varsa fabrikasyon arızası da kendini belli eder , bu mevsimlerde rakkam olarakta baya uygun ilanlar geliyor , kullanıcısıda sakin biriyse al senelerce bin , mesela şimdi bu başlığın sahibi arkadaşın motorda ne ararsan var , kendisini de siteden tanıyoruz , işte tam bahsettiğim motor ve kullanıcı ;)
uzun zaman beklemeniz gerekecek. Bu masrafı yaptıktan sonra satar mıyım?
-
Sonuna kadar haklı buluyorum ve çoğunu keyfi harcama olarak gormuyorum. Kullanmayanlar icin motor boş olarak satilmasi makul fakat belli başli urunler uygun fiyatlara satilmasi lazim.He atıyorum standart bi çanta bağlama demiri yaparsın ve bunun benzeri farklı malzemeden daha alengirli modifiye denilebilecek tarzda ürünler de sunup çok paraya o alternatifleri satarsın o zaman o.k. denilebilir belki fakat adam bi çanta baglamasın mi motora, bi koruma takozu bi koruma demiri, atıyorum elcik koruma takmasın mi..Bı koruma demirine milyarlar istemek nedir.
Aldığım arka sehpa işyerine geldiği zaman bi arkadaşım ''zincir bununla yaglaniyorsa neden alirken ücretsiz olarak yaninda verilmiyor'' dedi, gülümsedim diğer olabilecek harcamaları hatırlayıp, yuzyirmi liraya almıştım motosiklet üreticisi ona da binlik isteyecek zaten satsa...İlk başta istemesem de, sonradan bi çanta bağlıyım dedim commutere maksat kask gezdirmemek alisveriste, baktım çok para vazgeçtim sırt çantasında idare ediyorum..
Hobi falan yerine göre ama kaziklanma hissini sevmiyorum, şeytan diyor sat, peki motosikletsiz ne yaparım otomobile binecek halim yok ya;) Biz de fakiriz fakat mesele bikaç ıvır zıvıra yuzdesel olarak motosiklet fiyatinin çeyreğini isteyen ve iteleyen firmalar bence, dünyanın her yerinde bu iş böyle olmuş olsa dahi yanlış. Hele bazı fuarlarda akrapovic falan takmiyorlar mi orjinali yerine ifrit oluyorum, önce ellibinlik motorlara bi vites göstergesi koyun da belki lazım olabilir, sonra sıra oburlerine gelsin.Sektör böyle gelmiş böyle gidecek maalesef..
-
Vites göstergesi olsa iyidir ama çok da gerekli değil; ben asıl devir göstergesi olmayan motorlara ayar oluyorum
-
Walla benim motorda koruma takozları var 6lı. Üstüne kompozit Elçin koruma, radyatör koruma ve motor koruma Demir’i taktırdı kirim. Elcik koruma kesin takacağım da diğer ikisi düşündürüyor.
Birde çinli komşu düşmanı egzoz istiyorum. Trafikte görmeyen varsa direk duysun die.
-
onu bunu bilmemde motosiklette ön koruma demiri şart onun sayesinde egsozda çizikle atlattım kazayı yoksa motor pert olurdu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler