Otomotiv/Motosiklet sektörü bazen gereğinden pahalı oluyor. En basitinden arabada bluetooth mu istiyordun? 2 bin TL. Oysa en kaliteli adaptörü alsan 40TL. Yani koca arabayı yapan fabrika bluetooth'u mu entegre edemiyor arabaya ucuza?
Otomotiv/Motosiklet sektörü bazen gereğinden pahalı oluyor. En basitinden arabada bluetooth mu istiyordun? 2 bin TL. Oysa en kaliteli adaptörü alsan 40TL. Yani koca arabayı yapan fabrika bluetooth'u mu entegre edemiyor arabaya ucuza?
yahu beyler, adamlar üretim aşamasında nereden kısarım diye kendini paralıyor; sizler burada 'ekstralar neden yok' diye sitem edip serzenişte bulunuyorsunuz.
en basitinden vites göstergesini dahi motora koymaktan imtina eden kapitalist çakallar var karşımızda.
bir de şu hususu belirteyim, firma fabrika çıkışı koruma demiri takarsa yedek parçayı nasıl satacak? tabii ki de bile isteye takmıyorlar. stratejik bir düşünce bu.
Sırf bunları yaşamamak için, aradığın özelliklere sahip temiz bi 2. el alıp hem maddi zarardan hemde zaman kaybından kurtulmak çok daha mantıklı
0 araba aldım 15 bin lira para harcadım üzerine. Ayrı bi zevk ve emek. Çünkü hepsi keyfi yaptığım işlemler oldu.
Fakat motorda konu farklı. Kullanıcıya göre değişiklik gösteren saydığınız gibi bir sürü olmazsa olmaz donanım var.
Bence söylediklerinizin çoğu sizin kişisel kullanımınıza bağlı doğan ihtiyaçlar.
Buna orta sehpa hariç.
Nc alıp da sadece yazın binen biri Elçik korumaya ihtiyaç duymayabilir
Sadece gündüz binen biri sis farına ihtiyaç duymayabilir
Uzun yol yapmayan çantaya ihtiyaç duymayabilir.
Vs vs
Sizin söylediğiniz mantıkla bakarsak tüm otomobiller full versiyonları ile satılmalıydı.
İşin özü motosiklet pahalı bir hobi , hele de ülkemizde.
İyi kalitede kask+tulum+eldiven+bot bile neredeyse servet değerinde
Far kırılmasın diye far koruma takan araba var mı ? Yok
Geçen hafta arabamın stopu kırıldı servise gittim fiyatı 2400tl imiş , stop bu paraysa far kaç para dedim , baktı 12000tl dedi , yuh dedim !!!
O yüzden çok takılmayın böyle şeylere
Keyfini çıkarmaya bakın.
Kazasız belasız keyifli sürüşler
Bu iş biraz da zevk meselesi, hala kara düzen, aksesuarsız, yuvarlak far naked.lara bayılıyorum.
Bir de en uzağa hedef dikip vurma yarışı var tabii.
Kilo başına en fazla nm/hp bende kavgası.
Zorunlu da olsa aksesuarlı satsa, 180 kilo motor yaptık hayvan gibi de tork var uçun,kaçın diyemeyecek. Bir de tabii bunu 50'ye satıyoruz da diyemeyecek 65 olacak fiyat.
Emin olun aldığım parçaların hiç birisini bu da olsun bari diye almadım. Yazdığınız gibi, sırf kıyafete sanırım 7-8 vermişimdir. Ama o başka, size kalmış. Far kırılmasın diye koruma takan araba yok, doğru. Kırılma riski az diye takmıyor, kaskosu ucuz diye takmıyor. Araziye çıkan araçlarda far koruma var dikkat ettiyseniz. Çünkü ihtiyaç. Yazdım, benim farıma 6.000 lira dedi servis. Tedirgin olunmayacak gibi değil. Camı kırılsa kasko ağır hasar diye yazar
Elbette keyif için aldığım bir araç. Çok da severek ve keyifle biniyorum. Yazdıklarım, herkesin bildiği şeylere küçük bir nottu sadece.
motorun pahalı motor kilit alman lazım. disk kilidi sölememişler. şart alarmlı kilit anlık bırakırsan götürürler falan. abus alcaksın şimdiden bin lira daha girdi hayırlı olsun. :D
Fabrika, kullanıcının ne/neler istediğini düşünüp farklı konbinler ile model üretmez. Birine ihtiyaç olan diğerine zevksizlik olarak dahil gelebilir.
Bizim asıl konumuz ise;
Kur 1TL olsa idi, motorumuzu alırken istediğiniz tüm aksesuarları komik rakamlara taktırır ve eminim bu sorgulamaları hiç yapmazdık.
Moto firmalarının çok detaylı aksesuar ve tekstil seçenekleri mevcut. Yurtdışında kullanıcı ufak farklar ile motorunu a dan z ye doldurup, model damgalı montuna kadar alıp devam ediyor.
Mesela ktm firmasının katalogları çeşit bakımından çok zengin, bebeğinizin kıyafetlerinden, oyuncaklarına kadar marka damgalı lisanslı ürünler alabiliyorsunuz.
Avrupa vatandaşının 150 para birimi ile aldığı bir aksesuara, biz kur/kur ile kargo/kur ile vergi/ek vergi/ek verginin akrabağları vs derken 1200TL ye denk gelen rakamlara sahip olduğumuz için zevkin eziyete, ihtiyacın lükse dönüşmesine mahkum.
nc kullanırken; çocuk olduktan sonra hanımla zaten uzun yolculuklara gidemeyeceğiz, nc nin vergisi, ıvırı zıvırı biraz masraflı, satayım da ayağımı yerden keseyim diye cbr'ye geçtim; 2. el aldım bir de.
bi baktım ki koruma takozu yok ; 150 tl
ulan arka çanta da yok ; çanta demiri 100, çanta 250 tl
ee zincir yağlayacam, padok standı lazım ; 150 tl
yan depo çiziliyor ; yan depo pedi 50 tl
velhasıl, hem hobi hem park sorunu hem yakıt gideri, hem trafik sorunu için arabadan motora geçelim dedik. ama öyle görüyoruz ki arabadan daha masraflı bir hal almaya başladı bu iş. sonu nereye varacak bilmiyorum.
Bence yanlış motosiklete biniyorsun!
Reklam yapıyormuşum gibi olmasın ama bak Benelli TRK502'ye.
Koruma demiri var
Arka çanta taşıyıcı demiri var
Yan çanta taşıyıcı demiri var
Radyatör koruma var
Elcik koruma var
Arka sıyırıcı çamurluk var
En azından bunlar var.
Ben ilave olarak, orta sehpa kullanmıyorum. Zincirim otomatik yağlanıyor.
Orta sehpaya 3 yıldır ihtiyaç duymuyorum.
Sis farı kişisel tercihtir genelde ben kullanmıyorum. ama olsaydı güzel olurdu elbet
Deflektör yerine 10-12 cm daha uzun tur camını tercih ederdim.
Far koruma sürekli uzun yolda olan için bence de gerekli olan bir şey.
Burada şikayet edilmesi gereken kurum Honda değil, devlettir. Vatandaşına, gelişi 100 TL olan sis farını 3800 TL'ye satan firmadan ben olsam kan alırım. Devlet kendi eliyle vatandaş soyma derdinde olduğundan tabi bunu beklemek bize lüks kaçar. Çanta için de 2000 TL vermek tamamen keyfe keder bir durum. İyi markalarda çok daha ucuza plastik çantalar bulunabiliyor. Çanta demirinin de ederi kralı olsa 300 TL'dir, onda da bir kazıklanma söz konusu.
Sizin esas sıkıntınız maalesef pahalı(artık öyle) bir markanın motosikletine biniyor oluşunuz, bu saydıklarınızın çoğunu ben de aldım ama sizinkilerin neredeyse yarı ya da dörtte bir fiyata. Bu arada bence küçükleri ve hatta Çinlileri de dahil artık motosiklet pahalı bir taşıttır bu memlekette. Aynı şeyleri ben de yazdım, motosiklet esasında hiç de pratik bir taşıt değil, hele hele bizim gibi kurallı kaideli, full korumalı binilecekse. Yazın pişersin montla eldivenle botla, kışın kışlığı yetmez donarsın, park edecen bağlayacak yer ararsın, büyük motorsa kaskosu sigortası kaçar, küçükse alacağın kaliteli kilit(birden fazla şart, yoksa çalarlar)kaçar. Gerçekten çok dert bi şey bu açıdan bakınca, sevmeden sırf taşıt diye kullanmak bana göre akıl karı iş değildir. Bakıyorum bazı tiplere koruma demiri dahil hiç bir şey takmamış, kendisinde de sadece kask ve mont var belki bir de eldiven, iş yerimde bu tiplerden bir sürü var, ben giyinirken çoğu dalga geçiyor. Onlara sorsan motosiklet acayip pratik bir alet. Oysa ben sırf motorun selesine binene kadar en az 10 dakika hazırlanıyorum. Adam binmeden montu giymiş motoru çalıştırıp eldiveni kaskı takıp yürüyor, ben hala tıkaç tak, sırt çantanı topcase'e koy uğraşıyo oluyorum.
Bu motor işi giderek keyif vermekten dert vermeye doğru - hele hele son yılların fiyatları ile - evrilmiş halde maalesef. Son motorumu sadece işe git gel için kullanıyorum. Lüzumsuz hiç bir şey yaptırmayacam dememe rağmen, arka çanta ve demiri, elcik koruma, ön cam, dörtlü flaşör, padok derken ben de epeyce bir masraf ettim, hala da bitmiyor habire bir şey çıkyor.
Size hak veriyorum.
Arkadaş yazmış, "motor almadan okusaydım motordan soğurdum" diye haklı vallahi.
Bu konuda bir blog yazısı da yazdım ben de, daha ziyade bu işin pratikliği üzerine. Ama sizin konu da buna benziyor.
hatta konu başlığım da manidar "Motosiklet hakkında yeni ve terso düşünceler"
Linkim şu:
https://mymotorcycleexperience.blogs...-ve-terso.html
Ha bu arada Seko'ya da katılıyorum, bazı konularda ciddi kazıklanmışsınız gibi duruyor. Aldıklarınızın çoğunun uygun fiyatlı alternatifleri var internette. Benim aldığım arka çanta 185 tl idi geçen yıl, aynı çanta pahalı bir markada 480 tl idi. İşimi de gayet iyi görüyor, yerli malı. Benzeri çok şey var. Bunun farı çok pahalı diyenden koruma demiri parasını isteseydiniz. Arazide kullanılmıyorsa kazaya karışmadan farını kırmış hiç kimseye rastlamadım, çok tesadüf işi farın kırılması mesela. O şekil bakarsak otomobillerimizde de farları hep korumamız lazım ki daha taşa kayaya yakın yerde duruyor. Bu motosiklet aksesuarcıları da bazen bizi fena gazlıyorlar gibime geliyor.
İşte bu yüzden ben cinli cub aldım orta sehpa bile standart.
Kimi zaman bana motosiklet ya da skutır almak istediğini fikrimi soran arkadaşlar oluyor, ben de ne amaçla alacaksın diyorum önce ve çokça hevesi yoksa yani ulaşım amaçlı alacaksa ya boş ver alma diyorum ya da olabildiğince pratik ve uygun fiyatlı alternatiflere yönlendiriyorum. Sizin alet de pahalı kardeşim, bunu size satan belki de diyor ki "bunu alan 3000 tl de şu aksesuara verir.". Oysa kazın ayağı çoğu zaman öyle olmuyor, o pahalı aletleri çoğumuz kredi çekerk yıllarca ödeyerek filan alıyoruz, ki bu da ayrı bir acayiplik esasında, ben de yaptım yapıyorum. yazıda da belirttim blog da, maalesef bi kere bulaşınca virüs gibi kazıklana kazıklana biniliyor bu merete.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)