Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet donanımının olmazsa olmazları ve firmalarının ayıpları

    REKLAM ALANI
  1. #21
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Otomotiv/Motosiklet sektörü bazen gereğinden pahalı oluyor. En basitinden arabada bluetooth mu istiyordun? 2 bin TL. Oysa en kaliteli adaptörü alsan 40TL. Yani koca arabayı yapan fabrika bluetooth'u mu entegre edemiyor arabaya ucuza?
    Wing750 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomotiv/Motosiklet sektörü bazen gereğinden pahalı oluyor. En basitinden arabada bluetooth mu istiyordun? 2 bin TL. Oysa en kaliteli adaptörü alsan 40TL. Yani koca arabayı yapan fabrika bluetooth'u mu entegre edemiyor arabaya ucuza?
    Motosikletin üstüne yok. Otomobilde aldığın şekilde kullanırsın. Ayrıca opsiyonel sunuyor. Paran varsa al diyor. Almazsan da sıkıntı yaşamazsın çünkü o haliyle de kullanılıyor. Ama gel de motosikleti aldığın şekilde kullan.

  3. #23
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    yahu beyler, adamlar üretim aşamasında nereden kısarım diye kendini paralıyor; sizler burada 'ekstralar neden yok' diye sitem edip serzenişte bulunuyorsunuz.

    en basitinden vites göstergesini dahi motora koymaktan imtina eden kapitalist çakallar var karşımızda.

    bir de şu hususu belirteyim, firma fabrika çıkışı koruma demiri takarsa yedek parçayı nasıl satacak? tabii ki de bile isteye takmıyorlar. stratejik bir düşünce bu.
    yawuz58 bunu beğendi.

  4. #24
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Sırf bunları yaşamamak için, aradığın özelliklere sahip temiz bi 2. el alıp hem maddi zarardan hemde zaman kaybından kurtulmak çok daha mantıklı

    0 araba aldım 15 bin lira para harcadım üzerine. Ayrı bi zevk ve emek. Çünkü hepsi keyfi yaptığım işlemler oldu.

    Fakat motorda konu farklı. Kullanıcıya göre değişiklik gösteren saydığınız gibi bir sürü olmazsa olmaz donanım var.

  5. #25
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    BMW S1000RR, Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Bence söylediklerinizin çoğu sizin kişisel kullanımınıza bağlı doğan ihtiyaçlar.
    Buna orta sehpa hariç.
    Nc alıp da sadece yazın binen biri Elçik korumaya ihtiyaç duymayabilir
    Sadece gündüz binen biri sis farına ihtiyaç duymayabilir
    Uzun yol yapmayan çantaya ihtiyaç duymayabilir.
    Vs vs
    Sizin söylediğiniz mantıkla bakarsak tüm otomobiller full versiyonları ile satılmalıydı.

    İşin özü motosiklet pahalı bir hobi , hele de ülkemizde.
    İyi kalitede kask+tulum+eldiven+bot bile neredeyse servet değerinde

    Far kırılmasın diye far koruma takan araba var mı ? Yok
    Geçen hafta arabamın stopu kırıldı servise gittim fiyatı 2400tl imiş , stop bu paraysa far kaç para dedim , baktı 12000tl dedi , yuh dedim !!!

    O yüzden çok takılmayın böyle şeylere
    Keyfini çıkarmaya bakın.
    Kazasız belasız keyifli sürüşler
    Wing750 bunu beğendi.

  6. #26
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bu iş biraz da zevk meselesi, hala kara düzen, aksesuarsız, yuvarlak far naked.lara bayılıyorum.
    Wing750 bunu beğendi.

  7. #27
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Bir de en uzağa hedef dikip vurma yarışı var tabii.
    Kilo başına en fazla nm/hp bende kavgası.
    Zorunlu da olsa aksesuarlı satsa, 180 kilo motor yaptık hayvan gibi de tork var uçun,kaçın diyemeyecek. Bir de tabii bunu 50'ye satıyoruz da diyemeyecek 65 olacak fiyat.
    Wing750 ve Cyan bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    10 Temmuz 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 & Honda XL 185S
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada olduğuna göre herkesin motosiklet sahibi olduğunu varsayıyorum. Veya motosiklet sahibiydi. Hadi onu da geçtim en azından motosikletle ilgili.

    Aslında burada yazacaklarım Honda özelinde. Ama sanırım diğer markalarda da aşağı yukarı aynı meseleler var. Mesele diyorum, çünkü bence gerçekten de mesele edilecek şeyler.

    Motosiklet almaya karar verdiğim zaman, alacağım motosikleti bayiden teslim aldığım şekilde kullanmak konusunda son derece kararlıydım. Bunun bir sürü sebebi var. En başta geleni, motosikletin en azından temel gereksinimler düşünülerek üretilmiştir önyargım.

    Motosikleti teslim aldığım gün, önyargılarımın birer birer yıkıldığı gün oldu. Bahsettiğim zaman Mayıs ayının son günü.
    Satış danışmanı, satış evraklarını hazırlarken bana 'Motor koruma demiri ister misiniz?' dedi. Hoppalaa, 'Standart donanımda olmadığını biliyorum, ama olmasa ne olur?' dedim. Saydı döktü. Tamam dedim taktırayım o zaman. Kaç para? Mayıs ayının döviz kuruyla bin ikiyüz lira gibi bir rakam söyledi. Toplasan iki metre boru. Sağ olsun google amcaya danıştım. Bir sürü alternatif döktü önüme. İnternetten 250 liraya aldım, motosikleti teslim almadan taktırdım.

    Eve geldim. Kitapçığı açtım başladım okumaya. Zinciri yol ve havaya göre 300 kilometrede bir yağla dedi kitapçık. Elbette youtube'a baktım bu iş nasıl olacak diye. Aaa, orta sehpa lazımmış, veya padock. Padock bana göre değil. Motosiklet ağır. Bir de uzun yola çıkınca ne olacak? Orta sehpa bakındım. Yine makul rakamlı, 275 lira. Radyatörü koru dedi bilenler. Bir de radyatör koruma aldım, ona da 120 lira verdim. Serviste taktırdım. Oh dedim, artık içim rahat, donanım tamam.

    Rodaj bitene kadar dolanıp duruyorum ufak ufak. Baktım amortisör, plakalık, sele altı, radyatör sıçrayan suyla çamurla berbat oluyor. Anladım ki daha alacaklarım bitmemiş. Bu kez arka çamur sıyırıcı, ön çamurluk uzatma aldım. 400 lira verdim. Taktırdım, haydaaa e amortisör hala kirleniyor. Hugger lazımmış. Dünaynın parası. Kendim bir parça uydurdum, montajını yaptım. Son derece de hoş oldu, işe de yarıyor. Oh be, bitti dedim.

    Yaz ortası gibi iki günlük bir şehir dışı yapayım diye niyetlendim. Sırt çantasını aldım artçı selesine bağladım çıktım yola. Arkadaş bu ne işkence. İnerken ayrı, binerken ayrı. Benzin alacağım, sök-tak bitirdi beni. Bu böyle olmaz dedim çanta taşıma demiri aldım, 350 lira. Elbette yine az fiyatlı olanından ki masraf artmasın. Taktım neyse. Yaz sonu gibi iki ülke turu yaptım. Çanta demirim var ya, rahatım dedim. Nerde, aynı sıkıntı devam ediyor. Tek fark, sırt çantası benden 15 cm daha uzaklaştı. Depoyu yine açamıyorum. Sök-tak, küfür kafir. Geri döner dönmez hemen bir çanta. Ona da 2.000 lira bayıldım. Bu arada ön cam rüzgarı tam kesmiyor, rüzgar yüzümde patlıyor. Boyun kasım gelişti süratli giderken. Tur camı çok pahalı, aliexpress'ten 150 liraya deflektör alıp taktım.
    Bir gün tanıştığım bir motosikletçi 'Abi bu led farlar çok pahalı, 6.000 lira falan' dedi. Servise sordum, doğru dediler. Aman, hemen far koruma demiri aldım, 120 lira. Sis farı dediler. Kaç para dedim. Honda'nın orijinal sis farı Mayıs ayında 3.800 liraydı. On tane alırsan motosiklet kadar para ediyor. Başka marka takayım dedim. Garantiden çıkar dediler. Lanet ettim taktırmadım.

    https://i.hizliresim.com/P143YN.jpg

    Havalar ufak ufak soğuyor, rüzgar eldiven olmasına rağmen elleri üşütmeye başladı. Anladım ki elcik koruma şart. O da makul fiyatlı, almasına, taktırmasına 120 lira bayıldım.
    Yolda hep gidona yaslanmaktan bıktım usandım, uzatma ve yaklaştırma aldım. Ona da 75 lira verdim, kendim taktım.

    Çok uzatmadan, bu motosiklet denen şey çok keyifli doğru. Ama şusu busu derken, neredeyse motosiklete ödediğimiz rakamın yarısı kadar ek masraf yapıyorsun binmek için. Kimisine göre bu donanımın bazısı gerekli, bazısı gereksiz. Ben kendi adıma hep şart olanları aldım.
    Hadi hepsi değil de en azından bir kısmı neden standartta değil kafam almıyor. O klasik 'Adamlar başka şey de satacak para kazanmak için' deyişi yanlış. Makul bir fiyat koy üstüne, standartta ver bari. Lokantada çorba isteyince kaşık vermemek gibi. Kaşık istiyorsan şu kadar daha para ver demeye benziyor.
    Sanki motosikleti alan kişi hiç binmeyecekmiş gibi teslim etmek nedir?
    son derece haklısın . Araba alırsın binersin gidersin , motosiklette masraflar bitmiyor.
    Wing750 bunu beğendi.

  9. #29
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence söylediklerinizin çoğu sizin kişisel kullanımınıza bağlı doğan ihtiyaçlar.
    Buna orta sehpa hariç.
    Nc alıp da sadece yazın binen biri Elçik korumaya ihtiyaç duymayabilir
    Sadece gündüz binen biri sis farına ihtiyaç duymayabilir
    Uzun yol yapmayan çantaya ihtiyaç duymayabilir.
    Vs vs
    Sizin söylediğiniz mantıkla bakarsak tüm otomobiller full versiyonları ile satılmalıydı.

    İşin özü motosiklet pahalı bir hobi , hele de ülkemizde.
    İyi kalitede kask+tulum+eldiven+bot bile neredeyse servet değerinde

    Far kırılmasın diye far koruma takan araba var mı ? Yok
    Geçen hafta arabamın stopu kırıldı servise gittim fiyatı 2400tl imiş , stop bu paraysa far kaç para dedim , baktı 12000tl dedi , yuh dedim !!!

    O yüzden çok takılmayın böyle şeylere
    Keyfini çıkarmaya bakın.
    Kazasız belasız keyifli sürüşler
    Emin olun aldığım parçaların hiç birisini bu da olsun bari diye almadım. Yazdığınız gibi, sırf kıyafete sanırım 7-8 vermişimdir. Ama o başka, size kalmış. Far kırılmasın diye koruma takan araba yok, doğru. Kırılma riski az diye takmıyor, kaskosu ucuz diye takmıyor. Araziye çıkan araçlarda far koruma var dikkat ettiyseniz. Çünkü ihtiyaç. Yazdım, benim farıma 6.000 lira dedi servis. Tedirgin olunmayacak gibi değil. Camı kırılsa kasko ağır hasar diye yazar
    Elbette keyif için aldığım bir araç. Çok da severek ve keyifle biniyorum. Yazdıklarım, herkesin bildiği şeylere küçük bir nottu sadece.
    tommygun bunu beğendi.

  10. #30
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emin olun aldığım parçaların hiç birisini bu da olsun bari diye almadım. Yazdığınız gibi, sırf kıyafete sanırım 7-8 vermişimdir. Ama o başka, size kalmış. Far kırılmasın diye koruma takan araba yok, doğru. Kırılma riski az diye takmıyor, kaskosu ucuz diye takmıyor. Araziye çıkan araçlarda far koruma var dikkat ettiyseniz. Çünkü ihtiyaç. Yazdım, benim farıma 6.000 lira dedi servis. Tedirgin olunmayacak gibi değil. Camı kırılsa kasko ağır hasar diye yazar
    Elbette keyif için aldığım bir araç. Çok da severek ve keyifle biniyorum. Yazdıklarım, herkesin bildiği şeylere küçük bir nottu sadece.
    Üstadım kazasız belasız nice uzun seneler mutlu mesut motorunuza binmeniz dileğiyle..
    Wing750 bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de en uzağa hedef dikip vurma yarışı var tabii.
    Kilo başına en fazla nm/hp bende kavgası.
    Zorunlu da olsa aksesuarlı satsa, 180 kilo motor yaptık hayvan gibi de tork var uçun,kaçın diyemeyecek. Bir de tabii bunu 50'ye satıyoruz da diyemeyecek 65 olacak fiyat.
    Doğru tespit.

  12. #32

    Üyelik
    24 Mart 2015
    motorun pahalı motor kilit alman lazım. disk kilidi sölememişler. şart alarmlı kilit anlık bırakırsan götürürler falan. abus alcaksın şimdiden bin lira daha girdi hayırlı olsun. :D
    Wing750 bunu beğendi.

  13. #33
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Fabrika, kullanıcının ne/neler istediğini düşünüp farklı konbinler ile model üretmez. Birine ihtiyaç olan diğerine zevksizlik olarak dahil gelebilir.

    Bizim asıl konumuz ise;
    Kur 1TL olsa idi, motorumuzu alırken istediğiniz tüm aksesuarları komik rakamlara taktırır ve eminim bu sorgulamaları hiç yapmazdık.
    Moto firmalarının çok detaylı aksesuar ve tekstil seçenekleri mevcut. Yurtdışında kullanıcı ufak farklar ile motorunu a dan z ye doldurup, model damgalı montuna kadar alıp devam ediyor.
    Mesela ktm firmasının katalogları çeşit bakımından çok zengin, bebeğinizin kıyafetlerinden, oyuncaklarına kadar marka damgalı lisanslı ürünler alabiliyorsunuz.

    Avrupa vatandaşının 150 para birimi ile aldığı bir aksesuara, biz kur/kur ile kargo/kur ile vergi/ek vergi/ek verginin akrabağları vs derken 1200TL ye denk gelen rakamlara sahip olduğumuz için zevkin eziyete, ihtiyacın lükse dönüşmesine mahkum.
    Wing750 ve pea bunu beğendiler.

  14. #34
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı pcmnyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun pahalı motor kilit alman lazım. disk kilidi sölememişler. şart alarmlı kilit anlık bırakırsan götürürler falan. abus alcaksın şimdiden bin lira daha girdi hayırlı olsun. :D
    Alarmlı disk kilidi, zincir. Bunları yazmayı unutmuşum. Alası var hem de

  15. #35

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    nc kullanırken; çocuk olduktan sonra hanımla zaten uzun yolculuklara gidemeyeceğiz, nc nin vergisi, ıvırı zıvırı biraz masraflı, satayım da ayağımı yerden keseyim diye cbr'ye geçtim; 2. el aldım bir de.

    bi baktım ki koruma takozu yok ; 150 tl
    ulan arka çanta da yok ; çanta demiri 100, çanta 250 tl
    ee zincir yağlayacam, padok standı lazım ; 150 tl
    yan depo çiziliyor ; yan depo pedi 50 tl

    velhasıl, hem hobi hem park sorunu hem yakıt gideri, hem trafik sorunu için arabadan motora geçelim dedik. ama öyle görüyoruz ki arabadan daha masraflı bir hal almaya başladı bu iş. sonu nereye varacak bilmiyorum.
    Wing750 bunu beğendi.

  16. #36
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Bence yanlış motosiklete biniyorsun!
    Reklam yapıyormuşum gibi olmasın ama bak Benelli TRK502'ye.
    Koruma demiri var
    Arka çanta taşıyıcı demiri var
    Yan çanta taşıyıcı demiri var
    Radyatör koruma var
    Elcik koruma var
    Arka sıyırıcı çamurluk var

    En azından bunlar var.
    Ben ilave olarak, orta sehpa kullanmıyorum. Zincirim otomatik yağlanıyor.
    Orta sehpaya 3 yıldır ihtiyaç duymuyorum.

    Sis farı kişisel tercihtir genelde ben kullanmıyorum. ama olsaydı güzel olurdu elbet
    Deflektör yerine 10-12 cm daha uzun tur camını tercih ederdim.
    Far koruma sürekli uzun yolda olan için bence de gerekli olan bir şey.
    Wing750 bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Burada şikayet edilmesi gereken kurum Honda değil, devlettir. Vatandaşına, gelişi 100 TL olan sis farını 3800 TL'ye satan firmadan ben olsam kan alırım. Devlet kendi eliyle vatandaş soyma derdinde olduğundan tabi bunu beklemek bize lüks kaçar. Çanta için de 2000 TL vermek tamamen keyfe keder bir durum. İyi markalarda çok daha ucuza plastik çantalar bulunabiliyor. Çanta demirinin de ederi kralı olsa 300 TL'dir, onda da bir kazıklanma söz konusu.
    Cloud ve Wing750 bunu beğendiler.

  18. #38

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Sizin esas sıkıntınız maalesef pahalı(artık öyle) bir markanın motosikletine biniyor oluşunuz, bu saydıklarınızın çoğunu ben de aldım ama sizinkilerin neredeyse yarı ya da dörtte bir fiyata. Bu arada bence küçükleri ve hatta Çinlileri de dahil artık motosiklet pahalı bir taşıttır bu memlekette. Aynı şeyleri ben de yazdım, motosiklet esasında hiç de pratik bir taşıt değil, hele hele bizim gibi kurallı kaideli, full korumalı binilecekse. Yazın pişersin montla eldivenle botla, kışın kışlığı yetmez donarsın, park edecen bağlayacak yer ararsın, büyük motorsa kaskosu sigortası kaçar, küçükse alacağın kaliteli kilit(birden fazla şart, yoksa çalarlar)kaçar. Gerçekten çok dert bi şey bu açıdan bakınca, sevmeden sırf taşıt diye kullanmak bana göre akıl karı iş değildir. Bakıyorum bazı tiplere koruma demiri dahil hiç bir şey takmamış, kendisinde de sadece kask ve mont var belki bir de eldiven, iş yerimde bu tiplerden bir sürü var, ben giyinirken çoğu dalga geçiyor. Onlara sorsan motosiklet acayip pratik bir alet. Oysa ben sırf motorun selesine binene kadar en az 10 dakika hazırlanıyorum. Adam binmeden montu giymiş motoru çalıştırıp eldiveni kaskı takıp yürüyor, ben hala tıkaç tak, sırt çantanı topcase'e koy uğraşıyo oluyorum.
    Bu motor işi giderek keyif vermekten dert vermeye doğru - hele hele son yılların fiyatları ile - evrilmiş halde maalesef. Son motorumu sadece işe git gel için kullanıyorum. Lüzumsuz hiç bir şey yaptırmayacam dememe rağmen, arka çanta ve demiri, elcik koruma, ön cam, dörtlü flaşör, padok derken ben de epeyce bir masraf ettim, hala da bitmiyor habire bir şey çıkyor.
    Size hak veriyorum.
    Arkadaş yazmış, "motor almadan okusaydım motordan soğurdum" diye haklı vallahi.
    Bu konuda bir blog yazısı da yazdım ben de, daha ziyade bu işin pratikliği üzerine. Ama sizin konu da buna benziyor.
    hatta konu başlığım da manidar "Motosiklet hakkında yeni ve terso düşünceler"
    Linkim şu:
    https://mymotorcycleexperience.blogs...-ve-terso.html

    Ha bu arada Seko'ya da katılıyorum, bazı konularda ciddi kazıklanmışsınız gibi duruyor. Aldıklarınızın çoğunun uygun fiyatlı alternatifleri var internette. Benim aldığım arka çanta 185 tl idi geçen yıl, aynı çanta pahalı bir markada 480 tl idi. İşimi de gayet iyi görüyor, yerli malı. Benzeri çok şey var. Bunun farı çok pahalı diyenden koruma demiri parasını isteseydiniz. Arazide kullanılmıyorsa kazaya karışmadan farını kırmış hiç kimseye rastlamadım, çok tesadüf işi farın kırılması mesela. O şekil bakarsak otomobillerimizde de farları hep korumamız lazım ki daha taşa kayaya yakın yerde duruyor. Bu motosiklet aksesuarcıları da bazen bizi fena gazlıyorlar gibime geliyor.
    Wing750 ve espresso bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    İşte bu yüzden ben cinli cub aldım orta sehpa bile standart.
    Cloud bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Kimi zaman bana motosiklet ya da skutır almak istediğini fikrimi soran arkadaşlar oluyor, ben de ne amaçla alacaksın diyorum önce ve çokça hevesi yoksa yani ulaşım amaçlı alacaksa ya boş ver alma diyorum ya da olabildiğince pratik ve uygun fiyatlı alternatiflere yönlendiriyorum. Sizin alet de pahalı kardeşim, bunu size satan belki de diyor ki "bunu alan 3000 tl de şu aksesuara verir.". Oysa kazın ayağı çoğu zaman öyle olmuyor, o pahalı aletleri çoğumuz kredi çekerk yıllarca ödeyerek filan alıyoruz, ki bu da ayrı bir acayiplik esasında, ben de yaptım yapıyorum. yazıda da belirttim blog da, maalesef bi kere bulaşınca virüs gibi kazıklana kazıklana biniliyor bu merete.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler