Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

El yapımı motosiklet

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Şimdi konuyu anlatayım biz 2 arkadaş kendi motosikletimizi yapacağız böyle bi proje düşündük. Belli bi miktar da bütçe ayırdık.
    Bir çok parçasını kendimiz yapacağız sadece mekanik parçaları ve motoru hazır alınacak.

    Yarın konuyu üniversiteden imalat dersi hocama da anlatacağım fikir vermesi açısından.
    Diğer arkadaşım da zaten motosiklet servisinde çalışıyor.

    Ancak bu yapacağımız motosikleti trafiğe çıkarabilir miyiz ruhsat alabilir miyiz bilmiyorum internette biraz araştırdım ancak daha önceki yıllarda açılmış konular gördüm ve konu içerisinde verilen linklere artık erişim yok. O yüzden buradan konu açtım acaba konu hakkında bilgisi olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Off road olarak kullanabilirsiniz fakat diğer türlüsü zor aga üreticeksin muhtemel firma şirket olman gerekebilir evrak üzerinde sonrasında patent işlerin sonrasında uygunluk raporların projesi mühendis onayı zart zurt dünyanın parası gider cebinden birkaç seneyide bulabilir alın ucuzundan bir motor 2 el bile olur kesin biçin kafanıza göre yapın trafikte kullanırsın işim garanti olsun dersende en son bir mührndise proje çizdirirsin tadilat kapsamında muayneye sokup onayı aldınmı kafan rahat olur

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Off road olarak kullanabilirsiniz fakat diğer türlüsü zor aga üreticeksin muhtemel firma şirket olman gerekebilir evrak üzerinde sonrasında patent işlerin sonrasında uygunluk raporların projesi mühendis onayı zart zurt dünyanın parası gider cebinden birkaç seneyide bulabilir alın ucuzundan bir motor 2 el bile olur kesin biçin kafanıza göre yapın trafikte kullanırsın işim garanti olsun dersende en son bir mührndise proje çizdirirsin tadilat kapsamında muayneye sokup onayı aldınmı kafan rahat olur
    Malesef hiçbir mühendis onunla uğraşmaz, uğraşsa da onay çıkmaz, çıksa da TSE' den onaylanmaz, ruhsat çıkmaz, trafiğe çıkamaz, muayeneden geçemez, sigorta yapılamaz... ancak trafiğe kapalı alanda kullanabilirsiniz. Bu şartlarda yapılabilecek en mantıklı motosiklet sınıfı arazi motosikletleridir. Tavsiyem, eğer gösteri motosikleti olmayacaksa ve kullanmak istiyorsanız arazi tipi birşeyler üzerine çalışmanız. İstanbul çevresinde oturuyorsanız ve arzu ederseniz boş bir zamanda sizi nacizhane dükkanıma (aslında bir "mancave" demek daha doğru olur) davet etmek isterim. Hem elimden gelecek bir yardım varsa o konu hakkında konuşur, hem aklınızda sormak istediğiniz soruların cevaplarını bilgim dahilinde yanıtlar, hem de projeniz üzerinde sohbet edebiliriz. İsterseniz Özel mesaj ile ulaşabilirsiniz.

  4. #4
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef hiçbir mühendis onunla uğraşmaz, uğraşsa da onay çıkmaz, çıksa da TSE' den onaylanmaz, ruhsat çıkmaz, trafiğe çıkamaz, muayeneden geçemez, sigorta yapılamaz... ancak trafiğe kapalı alanda kullanabilirsiniz. Bu şartlarda yapılabilecek en mantıklı motosiklet sınıfı arazi motosikletleridir. Tavsiyem, eğer gösteri motosikleti olmayacaksa ve kullanmak istiyorsanız arazi tipi birşeyler üzerine çalışmanız. İstanbul çevresinde oturuyorsanız ve arzu ederseniz boş bir zamanda sizi nacizhane dükkanıma (aslında bir "mancave" demek daha doğru olur) davet etmek isterim. Hem elimden gelecek bir yardım varsa o konu hakkında konuşur, hem aklınızda sormak istediğiniz soruların cevaplarını bilgim dahilinde yanıtlar, hem de projeniz üzerinde sohbet edebiliriz. İsterseniz Özel mesaj ile ulaşabilirsiniz.
    Yok kardeş sen yanlış anşadın ben yapmıyorum arkadaş düşünüyormuş süreç zor ve olurunun garantisi yok tt custom turhan tellinin bu işe nasıl başladığı ne zorluklarla karşılaştığını bir videoda izlemiştim öyle kolay işler değil mühendis uğraşmasına uğraşırda kesenin ağzını açmak gerekir en basit örnek vereyim sürücü kursununa araba alıyorsun altı üstü sağ tarafa debriyaj ve fren pedalı eklenecek zaten usta yapıyor mühendisle alakan yok muayne için proje cizdiriyorsun normal arabalara 750 alırken bizim aldığımız pololara 1.500 tl istemişti 2015 yılında sebebi daha önce hiç cizmemiş olması çizdiği olsa uğraşmadan çıktı alıp verecekti el mahkum ödeyip projeyi alıyorsun en mantıklısı motor alıp kesip biçmek ona sadece tadilat projesi çizdirip sorunsuz kullanabilmek hemde en hesaplısı o olur yoksa ciddi paralar dökülür bu işe
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok kardeş sen yanlış anşadın ben yapmıyorum arkadaş düşünüyormuş süreç zor ve olurunun garantisi yok tt custom turhan tellinin bu işe nasıl başladığı ne zorluklarla karşılaştığını bir videoda izlemiştim öyle kolay işler değil mühendis uğraşmasına uğraşırda kesenin ağzını açmak gerekir en basit örnek vereyim sürücü kursununa araba alıyorsun altı üstü sağ tarafa debriyaj ve fren pedalı eklenecek zaten usta yapıyor mühendisle alakan yok muayne için proje cizdiriyorsun normal arabalara 750 alırken bizim aldığımız pololara 1.500 tl istemişti 2015 yılında sebebi daha önce hiç cizmemiş olması çizdiği olsa uğraşmadan çıktı alıp verecekti el mahkum ödeyip projeyi alıyorsun en mantıklısı motor alıp kesip biçmek ona sadece tadilat projesi çizdirip sorunsuz kullanabilmek hemde en hesaplısı o olur yoksa ciddi paralar dökülür bu işe
    Yanlış anlama yok. Ben de ciddi şekilde yeni şase tasarımı ve üretimi ile yeni bir ürün ortaya çıkartıp, belirli bir markanın belirli bir modelinde sabit bir şase değişikliği yaparak ortaya yeni bir ürün çıkartıp modifiye motosiklet olarak satmayı planlıyordum. Malesef sizin düşündüğünüz gibi bir arabaya eklenecek debriyaj/fren pedalı veya direksiyon altı veya yanına eklenecek fren/gaz kontrollerinde olduğu gibi kolayca(!) tadilat projesi ile kurtaramıyorsunuz. Tadilat projesi standart olduğundan basit bir işlem ve hazır çizimler eklenip sadece onaylanıyor, hazır TSE onayı da hali hazırda var. Peki sizin şase değişikliğiniz için yeni proje çizdirip bunu TSE' den onaylatmak için gerekli testleri yaptıracak imkanınız var mı? Bu arada TSE bu testleri kendisi yapamadığından şaseyi yurt dışındaki bir adrese göndermenizi, orada testleri yaptırıp onayı aldıktan sonra tekrar ülkeye getirtip test sonuçlarını kendilerinin onaylaması gerektiğini söyleyecektir. Bu arada, bu işler için TSE' nin İstanbul' daki şubesinde değil Ankara' daki merkezinde bu işlemleri yaptırmanız gerekecektir. Geçen sene bu işlemlerin tek bir değişiklik için +200.000TL' nin üzerinde tuttuğunu da ayrıca belirterek kabaca bir fikir vermek isterim...

    TT Custom bu işlerle uğraşırken TSE onayı derdi yoktu, ancak iki sene kadar bir süredir var. Sorun Mühendislik çizimleri v.s.. değil TSE' de kilitleniyor.
    maktama bunu beğendi.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yeniden yaparsan trafikte kullanmanın ruhsat almanın bi yolu yok.

    İkinci el bi motosiklet alıp muayenede sorun çıkarmayacak şekilde sağı soluyla oynayabilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ben makine mühendisliği okuyorum ben bir şey yapabilir miyim peki?

  8. #8
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlama yok. Ben de ciddi şekilde yeni şase tasarımı ve üretimi ile yeni bir ürün ortaya çıkartıp, belirli bir markanın belirli bir modelinde sabit bir şase değişikliği yaparak ortaya yeni bir ürün çıkartıp modifiye motosiklet olarak satmayı planlıyordum. Malesef sizin düşündüğünüz gibi bir arabaya eklenecek debriyaj/fren pedalı veya direksiyon altı veya yanına eklenecek fren/gaz kontrollerinde olduğu gibi kolayca(!) tadilat projesi ile kurtaramıyorsunuz. Tadilat projesi standart olduğundan basit bir işlem ve hazır çizimler eklenip sadece onaylanıyor, hazır TSE onayı da hali hazırda var. Peki sizin şase değişikliğiniz için yeni proje çizdirip bunu TSE' den onaylatmak için gerekli testleri yaptıracak imkanınız var mı? Bu arada TSE bu testleri kendisi yapamadığından şaseyi yurt dışındaki bir adrese göndermenizi, orada testleri yaptırıp onayı aldıktan sonra tekrar ülkeye getirtip test sonuçlarını kendilerinin onaylaması gerektiğini söyleyecektir. Bu arada, bu işler için TSE' nin İstanbul' daki şubesinde değil Ankara' daki merkezinde bu işlemleri yaptırmanız gerekecektir. Geçen sene bu işlemlerin tek bir değişiklik için +200.000TL' nin üzerinde tuttuğunu da ayrıca belirterek kabaca bir fikir vermek isterim...

    TT Custom bu işlerle uğraşırken TSE onayı derdi yoktu, ancak iki sene kadar bir süredir var. Sorun Mühendislik çizimleri v.s.. değil TSE' de kilitleniyor.
    Muhakkak katılıyorum akla gelmeyecek paralar hemde uçuk paralar gider işin zorluğuda cabası yanlış anladın kosmına gelince senki ben böyle bir işe kalkışıyormuşum gibi bana cevap veriyor olmandan dolayı söyledim benim böyle bir niyetim yok muhakkak bu konuda benden çok daha bilgiye sahip olduğun aşikar ben üstün körü bilgim dahilde fikrimi beyan ettim.Böyle bir işe kalkışsaydım enine boyuna muhakkak araştırırdım zaten 2015 yılınta üretilen elektrikli arabanın hala satışı yapılamıyor bu onay işleri vs yüzünden hani söylüyoruz ya yerli arabanız yok yerli motosikletimiz yok diye hemsi bu yüzdendir muhtemel devletin çıkardığı zorluklar vs
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben makine mühendisliği okuyorum ben bir şey yapabilir miyim peki?
    Değişir. Önce testi geçebilecek misiniz görelim:

    Soru: bir ampulü değiştirmek için kaç makina mühendisi gerekir?


  10. #10
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    alet edevat yok! icat yapanı yakarım.
    adam olun hizmet edin.

    yahut

    - alet edevat yok, mızrak yapmak yok !
    + ama karga meyve topluyoruz onlarla.
    - toplamayın ulan, yere düşenlerden yiyin!
    twisten, drumstar ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  11. #11
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    trafik amirliği
    tse
    tüvtürk
    zorunlu sigorta vs vs...

    hepsi bu sebepten var

    iyi niyetin çok güzel.

    ama üretiğin aletin "güvenli" olduğunu ve "standartlara uygun" olduğunu ispat etmen gerekir,
    ...hepsine!

    yoksa çok keskin kuralların olduğu (halkın içine) bir bölgeye çıkman imkansıza yakın.

  12. #12
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Arkadaslar motosikleti yapsakdik, sonrasinda trafik mevzuatini konusurduk.

  13. #13
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Çayı şekersiz için :D
    Şaka bir yana bir çuval para ve 5-10 yıllık zorlu bir süreç...
    Şimdiden kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

  14. #14
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alet edevat yok! icat yapanı yakarım.
    adam olun hizmet edin.

    yahut

    - alet edevat yok, mızrak yapmak yok !
    + ama karga meyve topluyoruz onlarla.
    - toplamayın ulan, yere düşenlerden yiyin!
    Bu kadar güzel anlatılamazdı vallahi...
    The Dude bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çayı şekersiz için :D
    Şaka bir yana bir çuval para ve 5-10 yıllık zorlu bir süreç...
    Şimdiden kolaylıklar ve başarılar diliyorum.
    Belki sizin için hayaldir ama bütçemiz var istediğimiz gibi kullanabildiğimiz tamirhane var.
    Hocamla görüştüm oda yardımcı olurum dedi. Ustalarımızda var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Alıntı Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar motosikleti yapsakdik, sonrasinda trafik mevzuatini konusurduk.
    Trafiğe çıkaramayacağım şeyi neden yapalım ki? Önce bi öğrenelim mümkün mü ona göre başlayalım.

  16. #16
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Üstte defalarca söylendi net bir şekilde trafiğe çıkamazsın.

    Yapabileceğin bir yol var fakat illegal. Hazır aldığın motor bloğunun bağlı olduğu şasi nosunu ve ruhsatını kullanabilirsin.

  17. #17
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    trafiğe çıkıp çıkmaması bir yana,
    yasal süreç diğer yana.

    olur da yapmaya çalışırsanız, bir ihtiyaç olur ise belki hükmümüz yeter de bir elimiz uzanır,
    haberimiz olsun.

    yasal süreç sizi korkutmasın, en azından bu işin yapılabileceğine dair bir fikir oluşturur.
    forum içerisinde yenileme yapan arkadaşların konuları ardından gitmek isteyenler için oldukça faydalıdır.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ruhsat işini unut uzun uzun yazmak istemiyorum arkadaşlar yazmışlar. öncelikle üretici bir firma ünvanın olması lazım sonra üretim tesisi lazım izinler falanlar filanlar. 5 bin liraya yapıcağın motora ruhsat çıkarmak için 500 bin lira harcarsın. gerçi şuda var bir ruhsat çıkartıcam diye üretim iznini aldınmı o motordan bir milyon tane bil üretebilirsin ruhsatlı..

    birde niye yaratıcı olmuyorsunuz motorsiklet yapmanın neyi yaratıcılık 150 yıllık bir teknoloji vadesini doldurmuş bir teknoloji ömrü bitmiş.. vizyonunuzu niye daha ileri daha yenilikçi hatta tv gazetelerde haber olabilicek nitelikde alet üretmeye vermiyorsunuz.. insanlar artık insanlı uçan drone lar , uçan motorsikletler falan yapıyor.. çinlisinden hintlisinden korelisinden vietnamlısına kadar herkes artık motorsiklet üretiyor amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.. olmayanı yapın..

    geçen izledim youtube da adam evdeki çıkma kuvetinden uçan drone yapmış , onla markete gidip alışveriş yapıp evine döndü :D
    SavageGarden bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)