cbr 250 r 200 km yapar mı ? (tartışmaya acik)
Reklamlar
-
Göstergede imkansız nerdeyse görmen çünkü bildigim kadar 181 de kesicili amma velakin 1 kere 183 görmüş adamım ben cbr ile birdaha da ne yaptıysam o hızı göremedim 181 de kitlendi kaldı. Ha dişli küçültmek belki bir çözüm ara hızlanmaların vs uzar ama gps ile 200 km/h görebilirsin yoksa ibrede imkansız gibi bişey
Reklamlar
-
R25’liler gelip ağlayın şimdi. Cbr250r kovalayacak 200km’leri. Hayatta olmasa da hayallerde
-
Atmosfer dışında dünyaya atarsan belki dostum.
-
Yapmaz
-
cansakın adlı üyeden alıntı
KARDEŞİM 2 KERE YAZDIM 200 SİZİ TOPLAMAK İÇİN OKUSAN 5 10 KM ARTAR MI DİYORUM YANİ SUAN TOP SPEED 181 STANDART BEN 185 187 YAPARMI DIYORUM
Yapmaz. Motor ateşlemeyi kesecek ve motor yükünden kaynaklı olarak hız düşecektir.
Ancak teorik olarak(!) kusursuz bir zamanlama ile çok ama çok dik bir yokuşta max. hıza ulaşır(181km/h), ardından debriyaja basıp devam ederseniz ve motosikletin toplam karşı direnci yokuşun açısından kaynaklı olarak dirençler toplamından düşük ise teorik olarak sonsuz hıza ulaşabilirsiniz... v.s. v.s.
Ancak, bu teorik veriyi detaylandırırsanız belirli bir hız sınırının üzerinde yapılmasının imkansızlığı da ortaya çıkar. Buna rağmen kabul edilebilir uç noktalara kadar (Örneğin uçaktan atılacak bir CBR250' nin max düşüş hızına ulaşması gibi) hızlanmasında sorun olmaz, teorik olarak.
Ancak motosikletinizde yapacağınız fiziksel ve teknik geliştirmeler ile sınırların aşılması mümkün olabilir. Yazılım değişikliği ile motor devir limitörü devre dışı bırakılabilir, ateşleme zamanı ve enjektör atım süreleri değiştirilip yeni bir mapping uygulanabilir. Soğutma hacmi yükseltilip silindir piston krank ve şanzıman değişimi yapılabilir, turbo ünitesi eklenebilir, egzoz modifiye edilebilir, lastik ve jant tür ve malzemesi ile ölçüleri değiştirilebilir. Bu durumda adı CBR250 olan başka bir motosiklete sahip olursunuz ancak hızınız +100km/h (sallıyorum) artabilir.
Bunları yapmadan; en azından devir kesici ve hız limitörünü iptal edecek bir yazılım değişikliğine girmeden, yokuş aşağı serbest inişe geçmeden bu motosikletin hızını arttırmanızın tek yolu bir uçak veya yüksek bir uçurumdan motosikleti aşağı atmak olacaktır.
-
Basit bir matematik hesabı ile teorik sonucu bulun.
Motor gücünün yettiğini varsayarsak tabii.
(mevcut ön dişli/mevcut arka dişli) ile (mevcut ön dişli/düşünülen arka dişli) arasındaki farkın oranı kadar hızınız artar.
Bu ise muhtemelen %5 ile %8 arası bir şey olur.
-
Geçen gün 450 km yaptım (manisa-istanbul arası)
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Arkadaşım adam ne sormuş sen ne cevap veriyorsun?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------
Konu o değil adam yapılabilir mi ? Mümkün müdür? Bunu soruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:11 ----------
Söylediğiniz doğru da adamın belki pisti var orada gazlayacak. Ön takımıda komple öhlins, brembo ile donatacak. Fantazi yapıyor olamaz mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
Seni kıskandırmak için
La de get. Pisti varmış adamın da fantazi yapacakmış. Nerde la o pist? Göster. Yazmak için yazmışsın.
Şu forumda faydalı, okuyunca keyif alınacak bir konu görmek istiyorum la artık. Varsa yoksa sizin gibi bebeler “son hız yabcam dişliyle olur mu hehehe” eğitimsiz herifler. La olum basit hesapları yapmak için makine mühendisi olmanıza gerek yok. Motorun beygiri, ccsi ve aktarım oranları mevcut. Az incelersen anlarsın.
-
Arkadaş uapsın diye değil teorik bir tartışmayı çözmek için soruyor anladığım kadarıyla. Yeni kasa 184 ya da 185 te kesiciye giriyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Arka dişlide ufak bi oynama + çok eğimli yolda + hafif bir sürücüyle bu hızların üstüne çıkar. Öyle kısıtlama vs yok, dümdüz motor cbr
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Aha işte güzel bir konu bunu sonuna kadar okurum diyorum. Her zamanki gibi b...unu çıkarmışsınız.
Hayırdır sana noluyor?
25-30hp arası tek silindir makinede sadece dişli oranlarıyla oynasan bile yapacağı hız bellidir o iş olmaz fazla bir açıklaması yok.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Hayırdır sana noluyor?
25-30hp arası tek silindir makinede sadece dişli oranlarıyla oynasan bile yapacağı hız bellidir o iş olmaz fazla bir açıklaması yok.
Adam olur mu olmaz mı diye soruyor. Sürtünme katsayısını hesaplayıpta mı buldun olmayacağını?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------
Mamba09 adlı üyeden alıntı
La de get. Pisti varmış adamın da fantazi yapacakmış. Nerde la o pist? Göster. Yazmak için yazmışsın.
Şu forumda faydalı, okuyunca keyif alınacak bir konu görmek istiyorum la artık. Varsa yoksa sizin gibi bebeler “son hız yabcam dişliyle olur mu hehehe” eğitimsiz herifler. La olum basit hesapları yapmak için makine mühendisi olmanıza gerek yok. Motorun beygiri, ccsi ve aktarım oranları mevcut. Az incelersen anlarsın.
LA NE LA????
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
Bu eğitimsiz genel anlamda mı motosiklet anlamında mı? Ona göre ağzının payını vereceğim.
Forumda okunacak konu yoksa sizlerin sayesinde. Adam ciddiyetle bir soru sormuş. Altına boş muhabbet adamları doluşmuş.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Arkadaş uapsın diye değil teorik bir tartışmayı çözmek için soruyor anladığım kadarıyla. Yeni kasa 184 ya da 185 te kesiciye giriyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Arka dişlide ufak bi oynama + çok eğimli yolda + hafif bir sürücüyle bu hızların üstüne çıkar. Öyle kısıtlama vs yok, dümdüz motor cbr
Kısıtlama var, CBR250R 180km üzerinde ateşlemeyi kesecek şekilde yazılım işlenmiştir. Dişli oranı ile oynanır ise tahmin ediyorum ki 110km/h üzerinde max hıza kadar ara hızlanması iyileşecektir. Lakin sadece ön dişliyi büyüterek veya arka dişliyi küçülterek CBR250R serisinde max hız limitini yükseltemezsiniz. Makine limit sınıra geldiğinde yine ateşlemeyi kesecektir. Bu durumda max hız arttırıcam diye sadece ara hızlanmayı uzatmış olursunuz.
-
kesiciye girer, 200 leri görmez.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Kısıtlama var, CBR250R 180km üzerinde ateşlemeyi kesecek şekilde yazılım işlenmiştir. Dişli oranı ile oynanır ise tahmin ediyorum ki 110km/h üzerinde max hıza kadar ara hızlanması iyileşecektir. Lakin sadece ön dişliyi büyüterek veya arka dişliyi küçülterek CBR250R serisinde max hız limitini yükseltemezsiniz. Makine limit sınıra geldiğinde yine ateşlemeyi kesecektir. Bu durumda max hız arttırıcam diye sadece ara hızlanmayı uzatmış olursunuz.
Defalarca 180 üzerine çıkan (181-182-184 gibi)cbr gördüm, bir tanesini de kullandım., nasıl bir kısıtlama bu?
-
Ben 54.000 km yapan CBR250 gördüm
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Arkadaşım adam ne sormuş sen ne cevap veriyorsun?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------
Konu o değil adam yapılabilir mi ? Mümkün müdür? Bunu soruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:11 ----------
Söylediğiniz doğru da adamın belki pisti var orada gazlayacak. Ön takımıda komple öhlins, brembo ile donatacak. Fantazi yapıyor olamaz mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
Seni kıskandırmak için
Mümkündür, 300 - 500 de yapabilir, hatta kanat takıp uçurabilirde..
-
abi sen adamsın adam beni sadece sen anlamıssın vallahi
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------
sen sıkıntılımısın hacı heeee ? adam gibi bir konu açtım sen yazmasanda olur valla yazma sen yapmıycam laaa yapmıyyycam sadece muhabbet bu .. ulan eğitimli olsan okuduğunu anlarsın ...
-
Halen nie uzuyorki. Sürtünmesiz ortamda ve yer çekimi ivmesi g etki ettiği sürece düşey doğrultuda, sonsuz uzunlukta istediğin sonsuz hıza ulaşabilirsin. İlla teorik fizik ile anlatayım istedim. Bir kuş tüyünden mermi yapan biz fizikçiler, senin kıçı kırık Cbr250r ‘ın dan uçakta yaparız.
Hatta halanın sakalları olsa amcan da yaparız
Fakat gerçek alemde hani bizim yaşadığımız dünya şartlarında yapamazsın. İddia ediyorsan çokomel veririm sana şampiyonluk kupası yerine
-
cansakın adlı üyeden alıntı
KARDEŞİM 2 KERE YAZDIM 200 SİZİ TOPLAMAK İÇİN OKUSAN 5 10 KM ARTAR MI DİYORUM YANİ SUAN TOP SPEED 181 STANDART BEN 185 187 YAPARMI DIYORUM
Tabii ki yapar arkadaşım neden yapmasın? Sen içini ferah tut ve deneme sakın.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Kısıtlama var, CBR250R 180km üzerinde ateşlemeyi kesecek şekilde yazılım işlenmiştir.
Ama ya uçurumdan aşağı atlarsak? Bi de böyle düşünün.
-
Hiçbir zaman o süratlere erişebilen bir motor kullanmadığım için cehaletimden soruyorum. Motorda 181 ile 190 km arasındaki 9 km farkı vücut algılayabiliyor mu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)