Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MOTORDA AKÜ SORUNU

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba XR-125 inşallah
    Merhabalar abilerim ablalarım ve kardeşlerim ben uzatmadan soruma geçiyorum.

    1 hafta önce Kuba xr125 lik motor aldım. Bugün gezmeye gittik arkadaşlarla tam geri dönmeye hazırlanırken motoru çalıştırırken(çalıştırmadan önce 15 km yol yapmıştım) marş sesi filan düzgünce geliyor ama bir türlü çalışmıyordu. Sonra marş seside gitmeye başladı daha sonra korna sesi bile çıkmamaya başladı. Motorun sahibine ulaştım aküsünde sorun yoktu farları açık unutmuşsundur dedi. Düşünüyorumda belki açık unutmuş olabilirim motoru kapatırken.

    Motoru sadece vites 2’de biraz hız alarak çalıştırabiliyorum ışıklarda durunca kendini kapatıyor direk.

    Benim sorum şu gerçekten aküm bitti mi yoksa bilmediğim başka bir sorun olabilir mi? Birde akü değiştirme fiyatları ortalama ne kadar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı yenimotorcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar abilerim ablalarım ve kardeşlerim ben uzatmadan soruma geçiyorum.

    1 hafta önce Kuba xr125 lik motor aldım. Bugün gezmeye gittik arkadaşlarla tam geri dönmeye hazırlanırken motoru çalıştırırken(çalıştırmadan önce 15 km yol yapmıştım) marş sesi filan düzgünce geliyor ama bir türlü çalışmıyordu. Sonra marş seside gitmeye başladı daha sonra korna sesi bile çıkmamaya başladı. Motorun sahibine ulaştım aküsünde sorun yoktu farları açık unutmuşsundur dedi. Düşünüyorumda belki açık unutmuş olabilirim motoru kapatırken.

    Motoru sadece vites 2’de biraz hız alarak çalıştırabiliyorum ışıklarda durunca kendini kapatıyor direk.

    Benim sorum şu gerçekten aküm bitti mi yoksa bilmediğim başka bir sorun olabilir mi? Birde akü değiştirme fiyatları ortalama ne kadar?
    Sorunun statör veya konjektör gibi duruyor. Yani motorun elektrik üretmiyo olabilir ama çalışıyorsa vurdurunca vs. Sorunun konjektör gibi duruyor.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    bir elektrikçiye git motoru stop etme , akü kutup başından ölçüm yapsın , 5000 devirde 14 volt civarı görüyorsan akü baygındır , ayıltmak için 24 saat tampon şarjda bırak , düzelmezse akü mefta , ölçümde voltaj gelmiyorsa sargı yanıktır aküye dokunma..

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sorun sadece akü, akü ömrü bitmiş görünüyor.
    Motoru vurdurduk dan sonra çalışmaya devam ediyor, farlar falan çalışıyorsa stator, regülatör sağlamdır. Akü alınacak.

  5. #5
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Akü'ün bitmesinden başka, karbüratörde problem var gibi duruyor.
    Motoru sadece vites 2’de biraz hız alarak çalıştırabiliyorum ışıklarda durunca kendini kapatıyor direk.
    Işıklarda durunca kapatıyor diyorsun. Bu elektriksel değil.
    Rölantiyi biraz yükseltmeyi dene.

    Birde ilk çalıştırırken jikleyi açarak çalıştırsan, tertemiz olur şu soğuk günlerde.


    Onun dışında, arkadaşların dediği gibi motor yüksek devirdeyken, voltajı bir ölç bakalım. Düşük geliyorsa konjektör arızalı büyük ihtimal.
    Çinlilerin en yaygın hastalığı konjektör arızası.
    Eski seyhan'ım da bir iki sefer değiştirdim konjektörü. Aküyü de değiştirdim. Baktım olmuyor.
    Son yıllarda hep ayak marşı ile takılıyordum.

    Şu fotoda ki parçayı yukarı veya aşağı oynattığında jikle açılmış kapatılmış oluyor. İlk çalıştırmada açsan yeterli olur diye düşünüyorum.
    Yukarı çekince jikle açılmış oluyordu galiba.
    https://www.cevizciogluyedekparca.co...014171716.jpeg

    O jikle'nin tam karşısında, karbüratörün diğer tarafında yani, Fotoğraftaki gibi yaylı bir vida göreceksin. Onu sağa saat yönünde çevirirsen eğer rölantiyi yükseltmiş oluyorsun.
    https://www.motosikletparcalari.com....e-1000x750.jpg

  6. #6

    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba XR-125 inşallah
    1 hafta önce rölantiyi biraz yükseltmiştik. Şunu da belirtiyim.

    Vurdurduktan sonra dönüşte bir 15 km daha yaptım biraz sürdükten sonra korna far filan eksiksiz çalışmaya normal çalışmaya devam etti sonra derse girip çıktım 2 saatliğine sonra yine eski haline döndü

    Bir arkadaşım teker dönsün yol yap akü kendiliğinden dolar dedi ama sanmıyorum. Şimdi birazdan gidip deneyeceğim yine

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Birde daha çok acemi olduğum için sanırım kendi kendime tamir edemeyeceğim motoru vidayla filan. Eğer birazdan da çalışmazsa usta görmesi şart diye düşünüyorum

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sulu akü ise seviyesine bak. Eksik ise tamamla.
    Sıvıda problem yoksa akü al, tak. Zor değil.

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Ne vidasi kardesim
    Hersey ortada orada.
    Elinle cevir iste.
    Yenisin, ogren diye yazdik iste.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba XR-125 inşallah
    Arkadaşlar motor tek seferde çalıştı şu an yine de ustaya gidiyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)