Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Soğukta marş basmama

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Az önce işten çıktım neyse anahtarı taktım çevirdim bir kez çalıştırdım çalıştı iyi güzel ama yanlışlıkla switch e bastım kapandı motor. Tekrar marş verdim çalışmadı marş sesi çok zayıf geliyordu dünde aynısını yaptı. Dışarıda soğukta bırakınca 10 saat kadar çalışmayınca böyle yaptı bu günde böyle yaptı.
    Boş ışığı marş basarken çok zayıflıyor. Neyse çalıştırdım bi şekilde eve kadar geldim motor zaten iyice ısındı defalarca kapattım kapattım açtım sorun yok her seferinde çalışıyor marş seside normal.
    Ev iş yeri arası 1,5 km yani şarj oldu desem o kadar mesafede 10-15 kez far açıkken marş verecek kadar şarj edememiştir heralde.
    Sonra aküyü çıkardım akünün suyu dibinde 2-3 parmak kadar kalmış acaba ondan mı yapıyor?

    Ama binanın garajında 15-16 saat bekliyor böyle bir şey olmuyor. Binanın garajı iş yerinde bıraktığım yere göre daha sıcak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    akü bitiyor senin hacım

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı coderadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü bitiyor senin hacım
    Suyunu ekleyip şarj etsek kurtarmaz mı daha yeni sayılır 1 yıllık.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sıvı eksikse zaten tamamlayıp durumuna öyle bakmak lazım.
    Tamamladıktan sonra motor çalışırken şarjı yapar zaten.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    sizin akü sanırım sulu tip değil zira dipte 2-3 parmak görünen jel olabilir , jel akülere asla su eklenmez ve seviyeside gördüğünüz kadardır , sulu aküler ise kapakların 1-2 cm aşağısına kadar eksilebilir , sürekli çok kısa mesafe kullanılan akü yeterli şarj olamaz ve zayıflar , tavsiyem aküyü söküp bir elektirikçi de min 12 saat şarjda bırakın..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    soğukta akü performansı düşer
    birinci marştan sonra daha da düşer

    ilk kısa çalışmada, kartere süzülmüş, soğuk, akışkanlığı düşük yağ, motora sıvanır
    motor daha zor döner

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Eğer şarj arızası yoksa ,bir kere bile olsa marş basmamış akü mutlaka sorun çıkartacaktır. Sürekli stres yaşamaktansa yenisini almak gerekir

  8. #8
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Yukarıdaki yorumların hepsine katılmakla beraber ek olarak.

    Karbüratörlü makinalarda bu tür soğuk kaynaklı mars sıkıntısı olabiliyor fakat ışıklar zayıflamaz.
    Sağlam marş çevirir fakat bir türlü marş aldıramazsınız.
    Karbüratörlü motorların %90'ında el jiglesi vardır jigle kaldırıp tek seferde bu sorunu çözebilir, ısındıktan sonrada jigleyi kapatıp yolunuza devam edebilirsiniz.
    Eğer el jiglesi yoksa, ayak marşı vardır umarım, ayak marşı ilede manuel olarak motoru arka arkaya bi kaç defa çevirdiğinizde ayni zamanda hafif gaz verip marşa basarsanız yine sorunu çözersiniz.

    Bu da öyle havadan ufak bilgi olsun belki bi gün hayrı dokunur.
    emremm bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin akü sanırım sulu tip değil zira dipte 2-3 parmak görünen jel olabilir , jel akülere asla su eklenmez ve seviyeside gördüğünüz kadardır , sulu aküler ise kapakların 1-2 cm aşağısına kadar eksilebilir , sürekli çok kısa mesafe kullanılan akü yeterli şarj olamaz ve zayıflar , tavsiyem aküyü söküp bir elektirikçi de min 12 saat şarjda bırakın..
    Sulu akü hocam bu gün belirtilen çizgiye kadar asitle doldurup şarj ettik şu an sıkıntı yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer şarj arızası yoksa ,bir kere bile olsa marş basmamış akü mutlaka sorun çıkartacaktır. Sürekli stres yaşamaktansa yenisini almak gerekir
    Suyu dibinde 2 parmak kadar kalmış tekrardasn asit doldurup şarj ettik şu an bi problemi yok normal çalışıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıdaki yorumların hepsine katılmakla beraber ek olarak.

    Karbüratörlü makinalarda bu tür soğuk kaynaklı mars sıkıntısı olabiliyor fakat ışıklar zayıflamaz.
    Sağlam marş çevirir fakat bir türlü marş aldıramazsınız.
    Karbüratörlü motorların %90'ında el jiglesi vardır jigle kaldırıp tek seferde bu sorunu çözebilir, ısındıktan sonrada jigleyi kapatıp yolunuza devam edebilirsiniz.
    Eğer el jiglesi yoksa, ayak marşı vardır umarım, ayak marşı ilede manuel olarak motoru arka arkaya bi kaç defa çevirdiğinizde ayni zamanda hafif gaz verip marşa basarsanız yine sorunu çözersiniz.

    Bu da öyle havadan ufak bilgi olsun belki bi gün hayrı dokunur.
    Hocam anlatamıyorum galiba zaten benim dediğim şey doğruymuş bu gün aküyü asitle doldurup şarj ettik sorun çözüldü. Marşı zayıf veriyordu normalde kışın çok daha soğuk havalarda dağa bayıra gidip dağın tepesinde bıraktığım soğukta kalan motor 1 gün boyunca bile orda kalsa marş sesini pek dinlettirmeden marş çalışıyordu. Düğmeye bastıktan sonra 1 saniye sürmüyordu belkide. Ama dün 3-4 saniye marş verip anca çalışıyordu ve marş sesi çok yavaş bi tempoda geliyordu. Dediğim gibi akü tekrardan asitle dolduruldu ve şarj edildi. Özellikle soğuk yerlerde bıraktım ve sıkıntısız her seferinde çalıştı.
    emremm bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    30 Ekim 2018
    Motosikleti
    2017 Honda Cbf 150 Siyah
    Fazla mars vermek aku bitlemesine sebebiyet verir.
    Zira fazla badmadim diyorsaniz, Aku miladini doldurmus yani 2 raf omru haric kullanimi 2 yili doldurmus veya yaklasmis olabilir. Amp durumuna gore 6 amp de doldurmusdur. 7 amp de yaklasmistir.
    Ve son olarak sulu demissiniz. Sulu akulerde eski tip kursun icerik hakimdir. Yeni jel akulerde ise pil vasfi hakimdir. Kuru tip dedigimiz sulu akulerde kursun isindikca kendi asitini olusturur. Bu yuzden sadece saf su eklenip, ortalama en az 6 saat sarj da tutulup aku suyunun tazelenmesi saglanir. Sayet kuru akunuzdeki kursun ozelligini yitirmemisse eski kivamina donecektir. Eger yitirdi ise yine teklemeler yasanacakdir. Bunuda bir haftalik kullanimizda daha saglikli sekilde gozlemleyebilirsiniz. Sayet anliyor iseniz kursun degisimi yapin basincla kapattira bilirsiniz. Bilginize...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    Kisin sahsen iridyum buji taktirmanizi tavisiye ederim. Normal ngk bujileri ilr arasinda 8 tl fiyat farki vardir. Ve yine ngk modelidir. Orjinal yani, Tek marsda sorunsuz alir. Sogukdan etkilenmez.fakat bir cok servis veya ozel servis gerek yok diyecektir. Malum ne kadar sik ariza gelirse o kadar cok ekmek cikar. En uzun ve kaliteli omru iridyumlar verir. Ve genelde uzun sure kis uykusunda kalan veyahut yuksek cc motorlarda kullanilir. Cbf kullanim klavuzlarinda detayli olarak anlatilmasada bir cok faydasi vardir. Ozellikle aku yukunu azaltma konusunda.

  11. #11

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı Ak-Kara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla mars vermek aku bitlemesine sebebiyet verir.
    Zira fazla badmadim diyorsaniz, Aku miladini doldurmus yani 2 raf omru haric kullanimi 2 yili doldurmus veya yaklasmis olabilir. Amp durumuna gore 6 amp de doldurmusdur. 7 amp de yaklasmistir.
    Ve son olarak sulu demissiniz. Sulu akulerde eski tip kursun icerik hakimdir. Yeni jel akulerde ise pil vasfi hakimdir. Kuru tip dedigimiz sulu akulerde kursun isindikca kendi asitini olusturur. Bu yuzden sadece saf su eklenip, ortalama en az 6 saat sarj da tutulup aku suyunun tazelenmesi saglanir. Sayet kuru akunuzdeki kursun ozelligini yitirmemisse eski kivamina donecektir. Eger yitirdi ise yine teklemeler yasanacakdir. Bunuda bir haftalik kullanimizda daha saglikli sekilde gozlemleyebilirsiniz. Sayet anliyor iseniz kursun degisimi yapin basincla kapattira bilirsiniz. Bilginize...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    Kisin sahsen iridyum buji taktirmanizi tavisiye ederim. Normal ngk bujileri ilr arasinda 8 tl fiyat farki vardir. Ve yine ngk modelidir. Orjinal yani, Tek marsda sorunsuz alir. Sogukdan etkilenmez.fakat bir cok servis veya ozel servis gerek yok diyecektir. Malum ne kadar sik ariza gelirse o kadar cok ekmek cikar. En uzun ve kaliteli omru iridyumlar verir. Ve genelde uzun sure kis uykusunda kalan veyahut yuksek cc motorlarda kullanilir. Cbf kullanim klavuzlarinda detayli olarak anlatilmasada bir cok faydasi vardir. Ozellikle aku yukunu azaltma konusunda.
    Hocam bahsettiginiz gibi içinde kurşun var akunun aku seffaf beyaz renkli içi gorunuyor icerisinde metal parçalar vardi uzerindeki cizgiye kadar asit ekledik ve 1 saat sarj ettik sarjdan sonrada akuyu ölçtuler normal cikti su an 1 gun oldu bi problem yok henuz.

  12. #12
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Aküyü değiştirmelisiniz... Ben öyle kurtuldum bu sorundan.. yada bir süre daha ( eğer karbüratörlü ise ) Jikle ile çalıştırmayı deneyin... daha cabuk çalışır.. birazda rolantiyi yükseltin ısınana kadar... ısınınca düşürürsünüz..jikleyi kapatırsınız... 5 dk çalıştımı fişek gibi olur motor

  13. #13

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bahsettiginiz gibi içinde kurşun var akunun aku seffaf beyaz renkli içi gorunuyor icerisinde metal parçalar vardi uzerindeki cizgiye kadar asit ekledik ve 1 saat sarj ettik sarjdan sonrada akuyu ölçtuler normal cikti su an 1 gun oldu bi problem yok henuz.
    1 yıllık aküde nasıl 2 parmak sıvı kalır, kapak mı açık kalmış buharlaşmış? Yine aynısı olmasın.

  14. #14

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 yıllık aküde nasıl 2 parmak sıvı kalır, kapak mı açık kalmış buharlaşmış? Yine aynısı olmasın.
    Akude tahliye var hocam motor yattiginda falan suyu akıyordu.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)