Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

NC750X Başlangıç Motosikleti

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Ön Not: "Durun arkadaşlar hemen tefe koymayın "

    Sevgili motosiklet.net üyeleri daha forumda da çok yeniyim. Birbirine bu denli yardımcı olmaya çalışan bir ailenin içinde olmaktan çok mutluyum..
    Henüz ehliyet kursundayım. İnşallah yakında ehliyetimi alabilirim. Yaşım 30 boyum 185 ve 105 kiloyum. İstanbul'da yaşıyorum. Öncelikle motosiklet kullananlara 16-17 yaşlarımdan beri hep imrenirdim. hayat bu zamana kısmet etti ve kendimi ehliyet kursunun kapısında buldum. 3 haftadır hafta sonları 2-4 saat arası eğitim alıyorum. ilk açtığım konuda vitesli mi skuter mi derken yamaha nmax modellerine baktığımdan bahsetmiştim.
    Kısmet bu şekilde geldi, yurt dışına yerleşen bir akrabam kendi motosikletini (2016 renkli ekran nc750x henüz 18 bin km'de) bana hediye etti(haftaya devir teslimini yapacağız). motosiklet tam teçhizat; orjinal 3 lü çantaları koruma demirleri sis farları vs. disk kilidi ve zincirine kadar yanında tam takım olarak veriyor.
    Biz Türk insanı olarak doğum günümüzde gelen kazağı beğenmesek ve hatta içinden değişim kartı dahi çıksa gidip değiştirmeye bile çekinen insanlarız, adetimiz bunu gerektirir. yani satma durumum uzun bir süre yok(istemem de). Siz de kendinizi yerime koysanız eminim benim gibi düşünürdünüz. Özellikle böyle büyük boyutta bir hediyeyi satıp paraya dönüştürmek takdir edersiniz ki hoş olmayacaktır.
    Normalde kendi ekonomik durumum da çok elverişli olmadığından biraz biriktirip üstüne ihtiyaç kredileri vs. çekip 2 katı parayı geri ödeyerek (kredi oranları malum) nmax + ekipman alacaktım, ciddi sıkıntıya girecektim.. şimdi motosiklet kendiliğinden geldiği için sezona kadar kaliteli ekipman almaya para ayıracak durumum olacak. motosikleti sezona kadar kapalı garajda muhafaza etme imkanım var.
    Şimdi az çok durumu anladınız. ya bu motoru süreceğiz ya elimizin tersi ile itip ekstra ekonomik sıkıntılara gark olacağız. Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
    Aklımda şu şekilde bir yol haritası var. ehliyetimi (inşallah) ilk seferde alabilmek(araba ehliyeti olduğundan sadece A sınıfı direksiyon sınavı olacak). sezon açılana kadar ekipmanımı tam takım dizmek. bu sırada "Motosiklet Yol Sanatı" kitabını hatim etmek, sezon açıldığı gibi (martın kapıdan baktırdığı günler) direkt olarak honda safetyturkiye den ya da motto akademi den sürüş eğitimi almak (en az 2 seviye). ve bu kurslarda başarılı olduktan sonra oradaki hocalardan da onay alarak, yavaş yavaş kendi mahallemde ardından çok trafik olmayan saatler ve yollarda yavaş yavaş kademeyi arttırarak(gerçekten hiç acelem yok, araba olduğundan her gün kullanmaya mahkum da değilim).. arabaların arasından geçmeye uğraşmadan, hızlı akan yollardan uzak durarak küçük küçük kademeyi arttırmak ve uzun yıllar inşallah kazasız belasız bu motosikleti kullanmak istiyorum. Sürüş karakteri mülayim bir motosiklet olarak duydum. hız merakım hiç yok. arabamla 80km/s sağ şerit kullanıcısıyım. herkes gibi benim de evimde yolumu gözleyen sevdiklerim var.
    Değerli arkadaşlarım, şimdi sizlere samimi olarak soruyorum.. böyle bir bilinçle dahi olsa bu motosiklete sakın binme sen bu makineyi zapt edemezsin, x durum olur ölürsün mü diyorsunuz? yoksa kardeşim sen efendi birine benziyorsun, dediklerini birebir yaparsan, sertifikalarını da hakkınla alırsan bu motorla da yola çıkabilirsin ama şuna dikkat et, şunu yapabiliyor olmadan gaz koluna bile dokunma gibi yorumlarınıza da açığım.
    Konuyu çok uzattım hakkınızı helal edin. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız şimdiden kutlu olsun. Tekeriniz düz bassın.
    mombohunter bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    olur bu şartlar bir tane motosiklet alıyorsun evladiyelik kullanıyorsun 2. bir motosiklet değiştirme şansı yok artık
    foxtrot bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Oldukça ağır bir motordur. Benim 2. (ve ilk vitesli) motorumdu. İlk motorumla E5'e ilk çıktığım zamanı hatırlıyorum da - yusuf yusuf... Evet, gaz tepkisi öyle kafana geçecek bir motor değil ama hiç tecrübeyle de biraz kalın gelir bence. Öncesinde bol eğitim ve daha ufak bir şeyle bol sürüş öneririm; yüksek torklu bir makina, düşük viteslerde iyi sallayabilir tehlikeler yaşatabilir. Bence ilk motor olmak için biraz iddialı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Olmaz mı olur ama soğukkanlılık ve sağlam irade ister...
    foxtrot bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Almayın deyince kızıyorlar. Madem bu kadar bahane sıraladın. Git al! Bizi neden ikna etmeye çalışıyorsunki?

    Hayırlı olsun şimdiden. Güle güle nice gezilere gitmen ve eğlenmen dileğiyle...
    computeus bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    hayırlı olsun acaba yazmamışsın ama dct yani otomatikmi diye merak ettim.genelde otomatik tercih ediliyor eğer öleyse öğrenmen daha çabuk ve hızlı olur.manuel ise de fark etmez ama ilk motor olamicak kadar torklu ve ağır bir motor ayrıca çokta yüksek ürkütebilir.tavsiyem acele etmeden eğitimini alman ayrıca özel derste alman yönünde olucak.bu arada da yolların boş olduğu saatlerde de motora alışman mahallede sürmen çok fazla trafiğe çıkmadan kendini riske atmadan.sende zaten bu şekilde bahsetmişsin bence bu şartlarda üstesinden gelirsin.ayrıca motorcu ailen çevren varsa daha çok pratik yapma imkanında olur.hiç satma gayet güzel motor at gibi gider gelirsin az da yakarsın hız sevmiyorum dedin o motorda hız sevmez zaten ama 80le giderim gibi bir durumda yok yeri geldiğinde kaçman gerekicek o gazı ister istemez açıcaksın.hızlı değil derken korkutmak için değil ama yüksek torklu ve gaz koluna direk monteli bir motor.şakası hiç ama hiç olmaz aman dikkat.

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Hocam git bi 2. El ybr al sur. Egitim de al guzel yapmissin.
    Fakat ilk motor olarak her turlu zor olur.
    Tekerleri kalin oldugundan yatirmak bile kucuk makinalardan daha zor durdurmasi ayri bi is.

    Bende ybr ile basladim egitimm de vardi hafif fren yapmam gereken yerde yanlislikla arkaya frene biraz sert bastim az daha fena dusuyrdm hizm yavas olmasina ragmen.
    Yani aliskanlik kazananip artik sururerken beynin otomatik bu isleri yapana kadar binme.

    Sonra cb500f e gectim zaten ogrendim nedir ki dedim .
    ondada yavasken manevra hareketinde gazi fazla verdim aceleyle.
    arabalar cok oyalaniyordu otoparka girerken ardadan kacayim derken az daha onumdeki araca vuruyordum.
    Ki bu oldugunda makina bende 1 ayi gecmisti artik alistim derken oldu.
    Makinan guclu seridin sagindan yardirirsin kapi acan olur sakat kalmak var. yol ayirimi olur son anda donen olur ezilirsin gecen bi kardesimiz oldu haberlerde gormussundur.

    Kaza videolari izle olanlari izle tecrube olur. Yol ayiriminda donus tarafinda kalma. Hizini trafigin hizinn 20 km uzerine cikarma . Bide kasksiz montsuz gezme. Kis aylarida sureceksen lbc yandan fermarli pantlon onerrrim rahat giyiliyor. Kaskida cene acilir onerrim yoksa tam kaslarda bunalip takmama sorunu oluyor. Hadi kolay gelsin
    foxtrot bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oldukça ağır bir motordur. Benim 2. (ve ilk vitesli) motorumdu. İlk motorumla E5'e ilk çıktığım zamanı hatırlıyorum da - yusuf yusuf... Evet, gaz tepkisi öyle kafana geçecek bir motor değil ama hiç tecrübeyle de biraz kalın gelir bence. Öncesinde bol eğitim ve daha ufak bir şeyle bol sürüş öneririm; yüksek torklu bir makina, düşük viteslerde iyi sallayabilir tehlikeler yaşatabilir. Bence ilk motor olmak için biraz iddialı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Olmaz mı olur ama soğukkanlılık ve sağlam irade ister...
    yorumunuz benim için çok değerli, çok teşekkür ederim. bahsettiğim gibi biraz mecburiyet durumu söz konusu.. aksi takdirde nmax 155 alıp 1 sezon ardından skuterde devam etme kararına göre xmax ya da vitesliye geçme durumunda pulsar ns200 türevi 1 sezon, sonrasında ancak nc750 boyutunda bir motosiklete geçme planım vardı. benim de en büyük çekincem motosikletin ağırlığı.. sınıfında gerçekten ağır bir motosiklet.. sanıyorum dengi sayılabilecek tracer 700 ler 40 kg civarında daha hafif..(yanlışım varsa düzeltin sadece internet sayfalarında okuduklarım kadar bilgi sahibiyim) kendim tecrübeli bir sürücü olsam ve tercih şansım olsaydı tracer'ı tercih etme olasılığım daha yüksek olurdu bu sınıfta..

  8. #8
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    foxtrot, öncelikle motosikletiniz hayırlı olsun, nice yıllar kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Size tavsiye vermek haddime değil, ama sizin yerinizde olsam ne yapardım onu söyleyeyim. Öncelikle Avrupa / Amerika'da 500 cc civarı, 50hp altı motorlar başlangıç motoru olarak geçiyor. Aslında bu bakışla ve sizin kendinizi tarif ettiğiniz kadarıyla NC750x ile başlamanızda bir sorun gözükmüyor. Ama ülkemiz şartlarında yolların durumu, trafik bilinçsizliği, motosiklet alım ve idame masraflarının yüksekliği vs gibi etmenler göz önüne alındığında, düşük cc ve güçte motorlar ön plana çıkıyor.

    Sizin yerinizde olsam, sezon başına kadar eğitim/tecrübelenme işlerinde kullanacağım 4-5 bin TL bandında ikinci el düşük cc bir motor alır ve birkaç bin km geçirirdim. En azından yatırma-düşürme gibi bir durumda ciddi masraf çıkarmayacağını bilirdim. Sezon başında da bu motoru elimden çıkarıp NC ile devam ederdim.
    Tekeriniz düz bassın.
    pinkcrow7 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    sanki biraz zor olur be abi. ne bileyim hani agresif makine değildir uysaldır eyvallah da. nihayetinde 750 cc lik. Torklu nispeten de güçlü ve en önemlisi ağır makina. Zaten acemilikte en çok yapılan durduğun yerde yada dar alanda dönerken motoru düşürmek. Ki böyle ağır bir makinede sonuçları da ağır olur. Acaba acele etmesen onun yerine çinli minli bi 125 lik alıp 3-5 liraya. Onunla bir süre gezsen tam hakim olmaya başlayınca da ufak ufak akşamları boş zamanlarda nc ile çıkıp pratik yapsan. Tam alışınca da çinliyi satıp parayı ekipmana gömsen nasıl olur ?
    foxtrot bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almayın deyince kızıyorlar. Madem bu kadar bahane sıraladın. Git al! Bizi neden ikna etmeye çalışıyorsunki?

    Hayırlı olsun şimdiden. Güle güle nice gezilere gitmen ve eğlenmen dileğiyle...
    Almıyorum üstadım, belirttiğim gibi hediye geliyor ve kimseyi bir şeye ikna etmeye de çalışmıyorum. önerilerinizi gerçekten önemsiyorum.. siz tecrübeli motorcu arkadaşlardan ne gibi zorluklarla karşılaşabileceğim konusunda bilgiler edinmek istiyorum. Almayın ya da kabul etmeyin de diyebilirsiniz elbette, ama sebeplerini de sıralarsanız memnun olurum. Bilgilenmiş olurum. vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------

    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun acaba yazmamışsın ama dct yani otomatikmi diye merak ettim.genelde otomatik tercih ediliyor eğer öleyse öğrenmen daha çabuk ve hızlı olur.manuel ise de fark etmez ama ilk motor olamicak kadar torklu ve ağır bir motor ayrıca çokta yüksek ürkütebilir.tavsiyem acele etmeden eğitimini alman ayrıca özel derste alman yönünde olucak.bu arada da yolların boş olduğu saatlerde de motora alışman mahallede sürmen çok fazla trafiğe çıkmadan kendini riske atmadan.sende zaten bu şekilde bahsetmişsin bence bu şartlarda üstesinden gelirsin.ayrıca motorcu ailen çevren varsa daha çok pratik yapma imkanında olur.hiç satma gayet güzel motor at gibi gider gelirsin az da yakarsın hız sevmiyorum dedin o motorda hız sevmez zaten ama 80le giderim gibi bir durumda yok yeri geldiğinde kaçman gerekicek o gazı ister istemez açıcaksın.hızlı değil derken korkutmak için değil ama yüksek torklu ve gaz koluna direk monteli bir motor.şakası hiç ama hiç olmaz aman dikkat.
    Düz vites hocam, dediğiniz gibi ağır ve torklu bir makine.. hadi torku bir şekilde ayarlarım diye düşünüyorum debriyajla ama işte ağırlık biraz ürkütüyor yalan yok.. devrilme vs. benzeri durumlara karşı acaba diyorum bir süre orijinal motor koruma demiri yerine sürücü kurslarında kullanılan ekstra geniş, motor devrilse dahi bacağın hiç bir şekilde ezilmeyeceği bir koruma mı yaptırmalıyım diye düşünmüyor değilim..

  11. #11
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Vay beee, ne akrabalar var arkadaş. Adam NC750x hediye etmiş ya, vay bubam vay, vay ki ne vay

    Neyse konuya döneyim. Madem ki hediye, hediye geri çevrilmez. Satmak ise katiyyen hoş olmaz.

    Burada 2 seçeneğin var:
    1. NC750x i garaja koy, üzerini ört. Ucuz ikinci el ybr125- cbf150 gibi bir şey alıp 3-4 ay acemiliğini at. Bu sırada iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.
    2. NC750x ile iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.

    İlk seçenek daha mantıklı olan. Nc750x her ne kadar sürücü dostu da olsa gerçekten ağır bir motor. Gaz tepkisi ise dolu dolu torklu ve güçlü.
    Gazı açınca motor kafa kaldırmasa bile sağlam çekişi var.
    Devirsen, düşürsen, bir yere sürtsen yazık , ne gerek var. Acemiliğini atana kadar güzelim motorun şanzımanının da anasını ağlatacaksın vites geçişlerinde çat çut diye :D

    İlk seçeneği düşün derim. Olmadı 2. seçenekten devam edeceksin ama ilk seçeneği iyi düşün.

    Hediye NC750x ha? vay be. Ben balkona gidip bi sigara yakıyorum müsaadenizle...

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay beee, ne akrabalar var arkadaş. Adam NC750x hediye etmiş ya, vay bubam vay, vay ki ne vay

    Neyse konuya döneyim. Madem ki hediye, hediye geri çevrilmez. Satmak ise katiyyen hoş olmaz.

    Burada 2 seçeneğin var:
    1. NC750x i garaja koy, üzerini ört. Ucuz ikinci el ybr125- cbf150 gibi bir şey alıp 3-4 ay acemiliğini at. Bu sırada iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.
    2. NC750x ile iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.

    İlk seçenek daha mantıklı olan. Nc750x her ne kadar sürücü dostu da olsa gerçekten ağır bir motor. Gaz tepkisi ise dolu dolu torklu ve güçlü.
    Gazı açınca motor kafa kaldırmasa bile sağlam çekişi var.
    Devirsen, düşürsen, bir yere sürtsen yazık , ne gerek var. Acemiliğini atana kadar güzelim motorun şanzımanının da anasını ağlatacaksın vites geçişlerinde çat çut diye :D

    İlk seçeneği düşün derim. Olmadı 2. seçenekten devam edeceksin ama ilk seçeneği iyi düşün.

    Hediye NC750x ha? vay be. Ben balkona gidip bi sigara yakıyorum müsaadenizle...
    Aynen böyle işte...

  13. #13

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Tengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    foxtrot, öncelikle motosikletiniz hayırlı olsun, nice yıllar kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Size tavsiye vermek haddime değil, ama sizin yerinizde olsam ne yapardım onu söyleyeyim. Öncelikle Avrupa / Amerika'da 500 cc civarı, 50hp altı motorlar başlangıç motoru olarak geçiyor. Aslında bu bakışla ve sizin kendinizi tarif ettiğiniz kadarıyla NC750x ile başlamanızda bir sorun gözükmüyor. Ama ülkemiz şartlarında yolların durumu, trafik bilinçsizliği, motosiklet alım ve idame masraflarının yüksekliği vs gibi etmenler göz önüne alındığında, düşük cc ve güçte motorlar ön plana çıkıyor.

    Sizin yerinizde olsam, sezon başına kadar eğitim/tecrübelenme işlerinde kullanacağım 4-5 bin TL bandında ikinci el düşük cc bir motor alır ve birkaç bin km geçirirdim. En azından yatırma-düşürme gibi bir durumda ciddi masraf çıkarmayacağını bilirdim. Sezon başında da bu motoru elimden çıkarıp NC ile devam ederdim.
    Tekeriniz düz bassın.
    Çok teşekkür ederim yorumunuz için ayrıca estağfirullah elbette ben de tavsiye almak için açtım bu başlığı.. en mantıklı çözüm dediğiniz gibi uygun bir motosiklet edinmek en önemlisi hafif ve yol deneyimi edinmelik bir motosiklet bulmak.. ancak ekonomim çok da izin vermiyor dediğim gibi.. sonuçta hangi motora binersem bineyim önce ekipmanı halletmem gerek (aldımmı 1 defa alayım kaliteli ekipman alayım yıllarca kullanabileyim isterim elbettte) ama söylediğinizde de son derece haklısınız.. yakın bir iki arkadaşım var tecrübeli skuterleri olan belki onların motosikletleriyle elimden geldiğince ödünç alıp yol deneyimi edinebilirim. ya da skuter kiralayan yerler var bildiğim kadarı ile olmadı bir süre de onlarla idare edebilirim. hem ekipman bütçemi alıkoymaz hem de tecrübe sağlar. yapıcı yorumunuz için çok teşekkür ederim tekrardan

  14. #14
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Bence sen ikna olmuşsun o makinanın başlangıç motoru ( o ne demekse ) olacağına . Sen sadece bizi ikna etmek istiyorsun . Ben ikna oldum .
    Sonuçta senin hayatın .

    Bu arada nc750x kullanmadım . Kullanan arkadaşlar daha bir ikna olur .

  15. #15

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    O kadar güzel anlatmışsınız ki durumu, okurken yaşıyor gibi oldum. Bence düşünce yapınız ve kurduğunuz plan gayet iyi, eğitimleri araya kaynatmayın yeter, onun haricinde hiçbir sıkıntı göremiyorum
    foxtrot bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay beee, ne akrabalar var arkadaş. Adam NC750x hediye etmiş ya, vay bubam vay, vay ki ne vay

    Neyse konuya döneyim. Madem ki hediye, hediye geri çevrilmez. Satmak ise katiyyen hoş olmaz.

    Burada 2 seçeneğin var:
    1. NC750x i garaja koy, üzerini ört. Ucuz ikinci el ybr125- cbf150 gibi bir şey alıp 3-4 ay acemiliğini at. Bu sırada iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.
    2. NC750x ile iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.

    İlk seçenek daha mantıklı olan. Nc750x her ne kadar sürücü dostu da olsa gerçekten ağır bir motor. Gaz tepkisi ise dolu dolu torklu ve güçlü.
    Gazı açınca motor kafa kaldırmasa bile sağlam çekişi var.
    Devirsen, düşürsen, bir yere sürtsen yazık , ne gerek var. Acemiliğini atana kadar güzelim motorun şanzımanının da anasını ağlatacaksın vites geçişlerinde çat çut diye :D

    İlk seçeneği düşün derim. Olmadı 2. seçenekten devam edeceksin ama ilk seçeneği iyi düşün.

    Hediye NC750x ha? vay be. Ben balkona gidip bi sigara yakıyorum müsaadenizle...
    teşekkür ederim değerli yorumunuz için üstadım Allah hepimize daha güzellerini en önemlisi sağlıkla ve güvenle binmeyi nasip etsin. evet gerçekten benim için de büyük sürpriz oldu. hiç hesapta yokken youtube'da rahmetli Barkın abinin videolarına denk geldim, izlemeye dinlemeye başladım. adam öyle güzel anlatıyor ki bir yandan bilgisayarda işlerimi yaparken ne motoru ne ehliyeti olan ben arka fonda kask zincir motosiklet testlerini dinledim. bir noktadan sonra zaten yıllardır baskıladığım motosiklet merakımı yeniden canlandırdı ve dediğim gibi kendimi sürücü kursunda buldum. Toprağı bol olsun. sizin ve bütün arkadaşların da belirttiği şekilde genel kanı, çok zorda kalmayacaksan ufak bir motosikletle başla şeklinde.. sonuna kadar hak veriyorum. düşük kuvvetli bir motosikleti kullanmak trafiği okuma kısmına daha çok odaklanmamı sağlayacaktır eminim.. ben de elverdiğince tüm alternatifleri kullanarak olabildiğince bu motosiklete binmeyi geciktireceğim gibi gözüküyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------

    Alıntı gogozh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sen ikna olmuşsun o makinanın başlangıç motoru ( o ne demekse ) olacağına . Sen sadece bizi ikna etmek istiyorsun . Ben ikna oldum .
    Sonuçta senin hayatın .

    Bu arada nc750x kullanmadım . Kullanan arkadaşlar daha bir ikna olur .
    Yok üstadım ikna olmadım sizi de etmeye çalışmıyorum estağfirullah yayınladıktan hemen sonra gördüm başlığı düzeltemedim "başlangıç motosikleti olur mu?" şeklinde açmalıydım.. ehliyet kursunda kullanmış olduğum 10-12 saatten öte tecrübem yok ki henüz bu başlangıç motosikletidir diye ahkam kesebileyim. Bilakis kullanabileceğimden emin olsam zaten bunun için konu açmazdım bahsettiğiniz hususta haklısınız elbette.. başlık yanlış oldu biraz anlam karmaşası var. eğer bu başlığı okuyan moderatör bir arkadaşımız var ise ricam sonuna "olur mu?" şeklinde bir ekleme yapabilirler ise daha uygun olur.. yorum için teşekkürler

  17. #17
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Motor yüksek ve ağır. Zorlanacaksınız, yatıracaksınız, yatmasında diye tutmaya çalışırken, kaslarınızı zorlayacaksınız, ağrılarınız olacak. Sert fren yaparken sıkıntı yaşayacaksınız. Islak yolda gaz açıp motoru kaydıracaksınız ( bu düşük ihtimal ).

    Motoru alın kenarda dursun. 125 cc'lik ikinci bir motor daha alın. Mümkünse her gün en az 6 ay onu kullanın. 1-2 eğitime de gidin. Haziran ayı gibi NC'ye binersiniz.
    foxtrot ve mombohunter bunu beğendiler.

  18. #18
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    1 senedir cbf 150 kullanıyorum. Bir abim emaneten f650 dakarını verdi. Aracına bindi peşinden gitmemi istedi.

    Abi o kadar korkan ben 140-150 km altına düşmedim, düşemedim. Aradığım tork, hız, güç, yükseklik herşey altımdaydı. Gaza geldikçe geldim. Sonra da küfrede küfrede cbfime bindim. Demem o ki sıfır tecrübeyle o motor olur neden olmasın ama fena bi tepkileri var makinaların, gaza gelmemek imkansız gibi birşey.

    Eğitim aldığınız yerdeki hocalar da size uygun olan makinayı söyleyecektir zaten. Honda gs 3 eğitiminde cb650f veriyolarmış zaten. Ona göre bakarsınız olur mu olmaz mı. Şimdiden hayırlı olsun.

    Gideyim de cbfin üstünde bi sigara içiyim...
    HONDA

    #BZ3082

  19. #19
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    konuya gıren arkadaslar zaten yorumları okudukca baslıgın duzeltılmesıne gerek omadıgını anlarlar . dıger arkadasların yazdıgı gıbı ufak cc bırsey al cok para da verme . onunla piş nasıl doner , denge olayı nasıldır , nerede nasıl gaz acacam , trafıgı okuyup konumlanmayı ogren ıyıce sonra küheylanın tepesıne cık . bosu bosuna canın da yanmasın , makınaya da zarar gelmesın .heee bu arada ekıpmana onem vermeyı unutma . alıp evın bır kosesıne atma kullan usenmeden . kazasız belasız , akrabanın numarasını versene bırsey denıycem

  20. #20

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 senedir cbf 150 kullanıyorum. Bir abim emaneten f650 dakarını verdi. Aracına bindi peşinden gitmemi istedi.

    Abi o kadar korkan ben 140-150 km altına düşmedim, düşemedim. Aradığım tork, hız, güç, yükseklik herşey altımdaydı. Gaza geldikçe geldim. Sonra da küfrede küfrede cbfime bindim. Demem o ki sıfır tecrübeyle o motor olur neden olmasın ama fena bi tepkileri var makinaların, gaza gelmemek imkansız gibi birşey.

    Eğitim aldığınız yerdeki hocalar da size uygun olan makinayı söyleyecektir zaten. Honda gs 3 eğitiminde cb650f veriyolarmış zaten. Ona göre bakarsınız olur mu olmaz mı. Şimdiden hayırlı olsun.

    Gideyim de cbfin üstünde bi sigara içiyim...
    yorum için teşekkürler, ilk açtığım konuda başlangıç için bana da önermişti bir arkadaş cbf'i.. inanın şu gelen motosiklet cbf olsaydı daha mutlu olacaktım bu konuyu hiç açmayacaktım..acabalara sürüklenmeyecektim..gaza gelme hususunda öyle kolay gaza gelen bir insan değilim. trafikte biraz da arkamdaki aracın çok sevmediği tipte bir kullanıcıyım. zira trafik kuralına dikkat ederim sarıda geçmem önümdeki araçla takip mesafesini olması gerektiği kadar bırakırım.. dedim ya arkamdan gelen çok sevmez diye.. o an sağ şeritte değilsem otomobillerin tampon tampona 120 ile gittiği bir memlekette 50-60 mt. mesafe bırakınca önüme geçen, selektör yapan çok oluyor.. arkamdaki araç sürücüsü sinirleniyor.. halbuki herkes kurallara uygun kullansa zaten her aracın arasında bu mesafeler olacak, bir anlasalar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

    Alıntı gogozh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuya gıren arkadaslar zaten yorumları okudukca baslıgın duzeltılmesıne gerek omadıgını anlarlar . dıger arkadasların yazdıgı gıbı ufak cc bırsey al cok para da verme . onunla piş nasıl doner , denge olayı nasıldır , nerede nasıl gaz acacam , trafıgı okuyup konumlanmayı ogren ıyıce sonra küheylanın tepesıne cık . bosu bosuna canın da yanmasın , makınaya da zarar gelmesın .heee bu arada ekıpmana onem vermeyı unutma . alıp evın bır kosesıne atma kullan usenmeden . kazasız belasız , akrabanın numarasını versene bırsey denıycem
    ekipmana gerçekten önem veriyorum üstadım. varsın rahatsız etsin, varsın estetik durmasın.. estetik polikarbon kask yerine kütük fiberi tercih ederim. Elbette hepimizin bütçesinin bir limiti var.. özellikle de memleketin ekonomisi bu haldeyken gerçekten zor.. Kaska karar verdim sayılır. motorcu bir arkadaşım önerdi premier touran carbon modelini henüz denemedim. şekli de güzel yalan yok ama 2 bin civarı bir fiyatı var an itibari ile.. karbonfiber aramid karışımı bir karışım imiş. motopixel kanalında kask testini izlemiştim videodaki arkadaş alacağınız kask en azından fiber olsun termoplastik veya polikarbon almamaya çalışın demişti oradan aklımda kaldı.. şimdilik bahsettiğim kaska bakıyorum daha iyi bir alternatif düşünceniz de varsa elbette duymaktan memnun olurum. henüz kıyafet araştırmaya başlayamadım ama orta sınıf revit tercih ediliyor sanırım genelde ama bakıcam hele şu kask işini aradan çıkaralım


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)