NC750X Başlangıç Motosikleti
Reklamlar
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
gücünü düşürmek mümkün müdür motosikletin yazılımla vs ya da debriyajı bir şekilde boşluklu ayarlayıp kontrol kolaylığı sağlamanın? gücü bir miktar sönümlemenin yani.. bilgi sahibi olmadığım için mantıksız bir cümle gibi gelebilir. sadece mümkün müdür diye merak ediyorum.
Debriyaj boşluğunu fazla ayarlamak bence kontrolü zorlaştırıyor; bunun ideali max. 1cm (manet ucunda veya manet dibinde max 2mm hadi 3mm) dir. Eller küçükse daha fazla verilebilir tabi veya ayarlı manet kullanmak lazım. (Orijinal manet ayarlı mıydı hatırlamıyorum, ben manetleri değiştirmiştim...)
Mamba09 haklı, olay senin kendini eğitmende ve kafaca hazırlamanda, psikoloji mühim. Benim için 1,5 sene 250cc scooter'dan ve teke tek Roadcraft eğitimiden sonra sorunsuz geçiş yaptığım bir motordu NC...
Reklamlar
-
Olaya direk NC ile başlayanlar var, forumda @Wing750 var, ona sorabilirsin ne yaşamış.
http://www.motosiklet.net/forum/memb...50-134977.html
Ayrıca NC cilerin kendi bilgi paylaşım sayfası var, oraya da bir gir danış, herkes elinden geldiğince sana yardımcı olur.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-330.html
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Olduğun yerde yatırma vs küçük kazacıkları karşılayabilecek maddi gücün varsa, sağlam bir eğitimle bu motosiklet başlangıç motosikleti olabilir.
-
merhaba,
nc750, özellikle x modeli her ihtiyacınıza cevap verebilecek ve ömürlük kullanabileceğiniz güzel bir makinadır. bu makinayı satıp başka bir şey almak yazık olur, zaten sizin de böyle bir niyetiniz yok.
bu motor yeni başlayan kullanıcıya olur mu sorusuna gelirsek; önce avantajlarından bahsedeyim. oldukça dengeli bir motordur. sakin karakterlidir. abs fren olduğu için acemilikte yapılan sert frenlerde korku yaşamazsınız. lastikleri kalitelidir.
zorluklarına gelirsek ilk sırada epeyce ağır olmasını sayarım. güçlüdür. hantal olduğu söylense de en kral spor otomobiller gibi hızlanır, 170 ve üstü hızlara kolayca çıkar. ne kadar sakin, aklı başında olsanız da gaza gelir ve basarsınız.
kendini bilen kişiye başlangıç motoru olur. nitekim 40 üstü yaşlarda motora başlayan yakın arkadaşım nc750x ile motora başladı. ikinci el düşük cc bir motosiklet parasını kurslara ve trafikte birebir eğitimlere harcadı. kazasız belasız iki yıldır kullanıyor. kendisine o zaman ikinci el bir motor alıp bir yıl onunla tecrübe kazanmasını önermiştim, fakat kapsamlı eğitim alınca nc750 ile motora başlanabileceğini gördüm.
yaşadığınız yere ve eğitime ayırabileceğiniz zaman ve bütçeye bağlı olarak iki yoldan birini seçin. ehliyet kursundan sonra uygun fiyatlı düşük cc bir motosiklet alıp (skuter olmasın, vitesli olsun) bir süre onunla deneyim kazandıktan sonra nc'ye geçebilirsiniz. veya teorik eğitimler, güvenli sürüş kurslarını tamamladıktan sonra bunların üstüne kendi motorunuzla bire bir eğitim alın.
not : nc'ye binmeden önce bir spor salonuna üye olup vücudunuzu biraz güçlendirmenizi tavsiye ederim. motor epey ağır. benim gibi belinizi falan sakatlamayın.
-
Şahsen kesinlikle tavsiye etmem. Ben 7 senelik 250 cc tecrübesinden sonra NCye geçtim. Motora alışana kadar olduğu yerde devirmeler, ufak tefek yan yatırmalar yaşadım. Motor oldukça ağır ve en ufak bir yanlış harekette devriliyorsunuz. Devrilirken veya devrilmemek için direnirken motora ve kendinize zarar verebilirsiniz. Hatta bir arkadaş motorun devrilmesini engellemeye çalışırken kol kasını koparmış, aylarca kolunu kullanamamıştı. Kısa süreli de olsa küçük bir motorla başlayıp NCye geçmenizi oldukça faydalı görüyorum ki bunlar sadece motorun ağırlığından kaynaklanan konular, güce bağlı yaşayabileceğiniz durumlara hiç değinmedim bile. Gaza bastığın anda yüksek süratlere çıkan bir motordan bahsediyoruz. Örnek vermek gerekirse, şekil 1-a durumunda tecrübesiz biri motoru devirebilir veya duramadan araca çarpabilir.
-
Bu motor hediye olduğuna göre sizin yeni motor için ayırdığınız bütçenizin bir kısmı ile 2. el bir ybr veya cbf alıp 4-5bin km kadar tecrübe kazanmakta fayda var. Çinli alıp başınıza dert almayın 2. elde hızlı elden çıkarabileceğiniz bir şey olmalı. Direkt NC ile de başlayabilirsiniz ama acemilikte çok sıkıntı çekersiniz. Kurstu eğitimdi derken çok fazla şeye konsantre olmanız gerekecek, o ağırlığı kontrol etmek kolay olmayacak. Bu esnada yaşanacak olası bir ciddi kaza sizi hepten motordan soğutabilir. Zaten bu motora başlayıp severseniz kışın da kullanacaksınız. Bence yaza kadar NC yi garajda tutmakta fayda var. (Kim kime bu kadar pahalı bir hediye verir çok enteresan.)
-
Yazılanların yarısını okumadım ama, muhtemelen benzer şeyler. Olmaz...
Olur veya olmaz kararını siz verin.
Aşağıda yazdıklarımın pek çoğunu %90 ihtimalle yaşayacaksınız.
Eğitime bel bağlayacaksınız. Maliyet giderek artacak (bana göre ne kadar maliyetli bile olsa o kadar önemli).
Eğitimde teknikler öğretilecek. Kalanı bol bol pratik.
Ama o motorla pratik ciddi sıkıntı.
Öncelikle motoru düşürmekten korkacaksınız. Korktukça yapamayacaksınız.
Yapamadıkça süreç uzayacak. Endişeler başlayacak.
Doğru düzgün köşe bile dönemezken, pazar sabah erken saatte mahalle arasında çalışmayı deneyeceksiniz.
Bir süre sonra sıkılacaksınız. Çalışmaların arası uzayacak.
Motoru düşürmediğinizi varsaysak bile, en iyimser olasılıkla bileğinizi inciteceksiniz. Kalça eklemini zorlayacaksınız.
Bunları düşünmeden bodoslama da trafiğe çıkabilirsiniz. Her şey olabilir.
Ya da eğitimi kendi motorunuzla veren kurumlar var. Kendinizi görmek için bir kere denenebilir. Ama yine aynı maliyet kısır döngüsü.
Öneri: illa bu motor olacaksa, en azından sizin değilse bile bir arkadaşınızın, bir tanıdığınızın şehir merkezine uzak, nispeten pazar günleri trafiğin çok yoğun olmadığı iş yeri vb. bir yere bırakın motorunuzu ve her pazar uzuun uzun pratik yapın. Hatta görenlerin bu adam deli mi diyeceği kadar uzun pratikler yapın.
-
En başta eğitim derim. Hangi cc ya da hangi marka motosiklete binerseniz binin fark etmez. NC bence olup olabilecek en uysal, aynı zamanda da güçlü bir motosiklet. Ben katıra benzetiyorum. Gerçekten güçlü ama gücü siz kontrol edebiliyorsunuz. Bu başlangıç vs konusuna girmeyeceğim. Maalesef hiç NC'ye binmemiş, belki de yakından görmemiş olanlar bile okuduğu, duyduğu şeylerle yazıp çiziyor.
125 ya da 250'lik motosikletlerle neler yaptıklarını her gün okuyoruz forum üyelerinin. Motosiklet kendi başına gaz açmadığı gibi, üstüne binince de şahlanıp gitmiyor. Eğer çok değil, biraz aklınız ve iradeniz varsa siz ne isterseniz onu yapar. Düşmez misiniz? Düşebilirsiniz. Kaza olmaz mı? Olabilir. Ama hemen 'O motosiklete binmeyecektin' bilmişliğinden önce nedenlerine bakmak lazım.
Evim çok işlek bir caddede, abartmadan söylüyorum, hemen hemen her hafta yerde bir pizzacı görüyorum. E hadi o motosiklet küçük, güçsüz, hafif?
Hiç korkmasın gözünüz, alın eğitiminizi, gözünüz açık olsun, dikkatli olun, yanınızdan size sürtünürcesine geçen diğer motosikletlilere uymayın yeter. Her yazdığımda paylaşıyorum. Ben otomobillerden korkmuyorum, diğer motosiklet kullananlardan korkuyorum. Birbirlerine hava atacaklar, kendilerini ispat edecekler diye yapmadıkları yok.
Çoğu kişi yine aksini iddia edecek ama başlangıçta yavaş akan, dur-kalklı düz yolda akan trafik hem motosikleti tanımak, hem de fren-debriyaj işine hakim olmak için en güzeli. Şeridi otomobil gibi tam kullanın, göreceksiniz ne sıkıştıran ne taciz eden olur. Öyle aralardan gir çık yapmadan kullanan motosikletlere herkes saygı gösterir. Sadece motosiklet kullanan değil, 30 yıldan fazladır otomobil kullanan birisi olarak söylüyorum.
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız binin. En güzel motosiklete sahip olmuşsunuz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)