Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

NC750X Başlangıç Motosikleti

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    NC 750X diğer benzer CC lere göre daha güçsüz kontrolü çok daha kolay ve sakin bir alet.Ama yeni başlayan birisi için ağırlığı ve boyutu başınıza dert olabilir.

    Ben sizin yerinizde olsam ; Öncelikle ucuza düşük cc bir Çinli alırım.Üstüne de biraz eğitim alırım.Bir 5000 km kadar ucuz düşük cc motosikleti kullanırım.Motosikletin trafikte ki yerini öğrenirim.Motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtmasını öğrenirim.Ondan sonra yavaş yavaş NC 750 X i kullanmaya başlarım.NC 750 X kullanmaya başlamadan önce çantaları çıkartırım.Özellikle arka çanta yeni başlayanlar için inerken ve binerken biraz sıkıntı çıkartıyor.

    Dediğim gibi NC 750 X güç olarak kontrolü kolay bir motor.Hatta hızlanması,ara hızlanmaları çoğu güçlü 250 likten daha cansız.Ama gazı açtığınız zaman çok kolay 170-180 km gibi hızlara çıkıyor.Ağırlığı ve son hızı yeni başlayanların başına dert olabilir.Bu motosikleti kesinlikle satmayın.Biraz acemiliğinizi atıp kullanmaya başlayabilirsiniz.Abartı bir performans bekletiniz yoksa NC 750 X sizin için ömürlük motordur.
    foxtrot bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Yalan yok. Üstte yazılanları atlayarak okudum. Kıssadan hisse: OLMAZ. Senin ve motorun iyiliği için. OLMAZ. Ne sen motorun hakkını verebilirsin ne de motor senin hakkını.
    foxtrot bunu beğendi.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  3. #23

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC 750X diğer benzer CC lere göre daha güçsüz kontrolü çok daha kolay ve sakin bir alet.Ama yeni başlayan birisi için ağırlığı ve boyutu başınıza dert olabilir.

    Ben sizin yerinizde olsam ; Öncelikle ucuza düşük cc bir Çinli alırım.Üstüne de biraz eğitim alırım.Bir 5000 km kadar ucuz düşük cc motosikleti kullanırım.Motosikletin trafikte ki yerini öğrenirim.Motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtmasını öğrenirim.Ondan sonra yavaş yavaş NC 750 X i kullanmaya başlarım.NC 750 X kullanmaya başlamadan önce çantaları çıkartırım.Özellikle arka çanta yeni başlayanlar için inerken ve binerken biraz sıkıntı çıkartıyor.

    Dediğim gibi NC 750 X güç olarak kontrolü kolay bir motor.Hatta hızlanması,ara hızlanmaları çoğu güçlü 250 likten daha cansız.Ama gazı açtığınız zaman çok kolay 170-180 km gibi hızlara çıkıyor.Ağırlığı ve son hızı yeni başlayanların başına dert olabilir.Bu motosikleti kesinlikle satmayın.Biraz acemiliğinizi atıp kullanmaya başlayabilirsiniz.Abartı bir performans bekletiniz yoksa NC 750 X sizin için ömürlük motordur.
    Teşekkür ederim üstadım, hız felakettir, hızdan haz etmiyorum diğer arkadaşlar da çoğunlukla sizinle aynı görüşteler ve haklısınız. 250 lik bir skuter denk gelseydi keşke.. ama sanırım bu makine yaşlandıkça ve km si artsa dahi alınabilitesi olan bir makine.. iyiden iyiye önümüzdeki sezon kullanmamaya 2. seneme saklamaya karar verdim. tabi garajda böyle bir makine dururken gidip çin malı bir şey alıp ya da spacy pleasure tarzı bir skuter alıp/kiralayıp binmek psikolojik olarak da zorlayabilir.. varsın öyle olsun canımızdan değerli değil ya.. teşekkürler yorumunuz için..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------

    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalan yok. Üstte yazılanları atlayarak okudum. Kıssadan hisse: OLMAZ. Senin ve motorun iyiliği için. OLMAZ. Ne sen motorun hakkını verebilirsin ne de motor senin hakkını.
    teşekkürler yorum için.. motorun benim hakkımdan gelme ihtimali daha yüksek kabul ediyorum bekleteceğiz sanırım.. ufak bir çin işiyle günlük kullanıp belki ara ara hafta sonları trafiğe kapalı alanlarda (beni oraya götürecek deneyimli bir arkadaş bulabilirsem tabi) denemeler yapmakla geçecek önümüzdeki sezon gibi görünüyor.

  4. #24
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    baslangic motosikleti olarak kullanabilirsin ama istanbul trafiginde baslama derim
    uzun yol yapabilecek yerler bul git gel git gel soyle 3 4 hafta falan sakarya tekirdag vs
    en guzel uzun yolda kesfedersin motorun tepkilerini bununla baslayip e5 trafigine girmeni istemem agir guclu buyuk bir motosiklet bu önerimi bi dene
    foxtrot bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baslangic motosikleti olarak kullanabilirsin ama istanbul trafiginde baslama derim
    uzun yol yapabilecek yerler bul git gel git gel soyle 3 4 hafta falan sakarya tekirdag vs
    en guzel uzun yolda kesfedersin motorun tepkilerini bununla baslayip e5 trafigine girmeni istemem agir guclu buyuk bir motosiklet bu önerimi bi dene
    teşekkür ederim yorumunuz için, takdir edersiniz ki şehirler arası yolda bolca ağır vasıta ile karşılaşılıyor. ve araçlar genelde şeritlerinde gitse dahi normalden hızlı seyahat ediyorlar.. elbette tecrübem olmadığından olumlu ya da olumsuz bir tepki veremiyorum önerinize ancak mantığa da ters diyemem.. sonuçta şehirler arası yollarda şeritler daha geniş daha çok hata affedecek bir yol yapısı.. genelde çok çukur olmaması (sağ şerit hariç), rögar kapakları olmaması, virajların şehir içi kadar keskin olmaması ve araç sayısının az olması + etkenler gibi gözüküyor.. ancak hafta içi gündüz saatlerinde trafiğin de çok olmadığı zamanlarda denk getirilebilir ise ilk denemeler için neden olmasın.. teşekkürler öneri için tekrardan.. kazasız belasız sürüşler.

  6. #26
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim yorumunuz için, takdir edersiniz ki şehirler arası yolda bolca ağır vasıta ile karşılaşılıyor. ve araçlar genelde şeritlerinde gitse dahi normalden hızlı seyahat ediyorlar.. elbette tecrübem olmadığından olumlu ya da olumsuz bir tepki veremiyorum önerinize ancak mantığa da ters diyemem.. sonuçta şehirler arası yollarda şeritler daha geniş daha çok hata affedecek bir yol yapısı.. genelde çok çukur olmaması (sağ şerit hariç), rögar kapakları olmaması, virajların şehir içi kadar keskin olmaması ve araç sayısının az olması + etkenler gibi gözüküyor.. ancak hafta içi gündüz saatlerinde trafiğin de çok olmadığı zamanlarda denk getirilebilir ise ilk denemeler için neden olmasın.. teşekkürler öneri için tekrardan.. kazasız belasız sürüşler.
    istersen test sürüşüne cikartayim seni çok iyi bir öğretmen oldugumu iddaa ediyorum 😅
    hergün boşum istedigin zaman söyle numarami mesaj kutuna atiyorum ordan bakarsin ekle wp den ogrenmek isteyene kapim acik belki bulusmasakta soru sor bol bol cevaplarim

  7. #27
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay beee, ne akrabalar var arkadaş. Adam NC750x hediye etmiş ya, vay bubam vay, vay ki ne vay

    Neyse konuya döneyim. Madem ki hediye, hediye geri çevrilmez. Satmak ise katiyyen hoş olmaz.

    Burada 2 seçeneğin var:
    1. NC750x i garaja koy, üzerini ört. Ucuz ikinci el ybr125- cbf150 gibi bir şey alıp 3-4 ay acemiliğini at. Bu sırada iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.
    2. NC750x ile iyi bir eğitim kurumundan sırasıyla tüm eğitimleri al.

    İlk seçenek daha mantıklı olan. Nc750x her ne kadar sürücü dostu da olsa gerçekten ağır bir motor. Gaz tepkisi ise dolu dolu torklu ve güçlü.
    Gazı açınca motor kafa kaldırmasa bile sağlam çekişi var.
    Devirsen, düşürsen, bir yere sürtsen yazık , ne gerek var. Acemiliğini atana kadar güzelim motorun şanzımanının da anasını ağlatacaksın vites geçişlerinde çat çut diye :D

    İlk seçeneği düşün derim. Olmadı 2. seçenekten devam edeceksin ama ilk seçeneği iyi düşün.

    Hediye NC750x ha? vay be. Ben balkona gidip bi sigara yakıyorum müsaadenizle...
    Adam külliyen haklı.

    Ayrıca bu hediyeye bi sigarada ben yakarım.
    SuleymanE ve SRDR KTM 390 bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  8. #28
    y.selimbatu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    Bigadiç
    Motosikleti
    Şun An Yok.
    Tam şu ekonomik durumda nasıl hayalimdeki motosikleti satın alabiliyorsun diye sormak için açmıştım ama okuyunca öyle olmadığını anladım. Başlangıç için zormu hemde çok zor. Ama elde başka seçenek yoksa bence acemi için zor olsada binilebilir bir motosiklet. Neticede sende 105 kiloymuşsun. Motosikletin ağırlınığını dert etme, asıl sıkıntı yol okuma, sürüş teknikleri, vs vs de. Ben olsam bunu satıp ufak hacimliye geçmezdim. Ha hiç motosikletin yoktur o zaman tamam ama madem elde böyle bir imkan var zor olsada nc için o riske girmeye değer. Zaten yazdıklarına bakılırsa bilinçli birisin. Gaz kolundaki güç hazzının seni etkileyemeyceğini düşünüyorum.
    Yazarın notu: Uzun süre motosiklet kullanmadan iki ay mt 07 kullanarak eğitim ve ehliyet almış birinin görüşüdür. Eyyolomam bu kadar.
    foxtrot bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    O motosiklet satılıp iç edilmez. Alınır 1tane çinli mondial. Basılır, gidilir, gelinir sonra yere düşürülür, kırılır vs edilir. Eğitimler alınır. Ardından paşa paşa binilir. O motor yere düşse sıkıntı. Bacağa düşse sıkıntı. Virajda göz kaçırılırsa sıkıntı. Sıkıntıda sıkıntı.

    Yeni başlayanlar genelde gazı açar, korkar, korktukları ve çarpmak istemedikleri yere odaklanır. Bu odaklanma sonucu motor baktıkları yere gider. Korkularından gaz kolunu açık tutarak ve kilitlenerek unuturlar. Frenle gaza aynı anda basarlar. Sonuç acı olur. Genelde de tövbe edilir. Gerekirse 2.el 125cc scooter alıp antrenman yapsan, sonrada 2.motor olarak bakkala çakkala onu kullansan çok daha mantıklı hareket etmiş olursun.

  10. #30

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı y.selimbatu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam şu ekonomik durumda nasıl hayalimdeki motosikleti satın alabiliyorsun diye sormak için açmıştım ama okuyunca öyle olmadığını anladım. Başlangıç için zormu hemde çok zor. Ama elde başka seçenek yoksa bence acemi için zor olsada binilebilir bir motosiklet. Neticede sende 105 kiloymuşsun. Motosikletin ağırlınığını dert etme, asıl sıkıntı yol okuma, sürüş teknikleri, vs vs de. Ben olsam bunu satıp ufak hacimliye geçmezdim. Ha hiç motosikletin yoktur o zaman tamam ama madem elde böyle bir imkan var zor olsada nc için o riske girmeye değer. Zaten yazdıklarına bakılırsa bilinçli birisin. Gaz kolundaki güç hazzının seni etkileyemeyceğini düşünüyorum.
    Yazarın notu: Uzun süre motosiklet kullanmadan iki ay mt 07 kullanarak eğitim ve ehliyet almış birinin görüşüdür. Eyyolomam bu kadar.
    ekşici bir arkadaşsınız sanırım benim gibi (sadece okurum) teşekkürler yorum için mt07-09 şekil olarak çok hoşuma giden motosikletler ancak öyle güçler bana çok fazla geliyor.. ışınlanmayı sevmiyorum. benzinli c segmenti araçla 3 bin km lik bir akdeniz turu attım torosu dağlarını antalyanın virajlarını aldım döndüğümde ortalamam 5.5 lt. idi velhasıl arabayı bile varmak için değil, gezmek için kullandığım için motosiklet üzerinde uzun yol yapmak kim bilir ne keyifli olur.. arabada yol kenarındaki çiçeğin, toprağın kokusunu, denizin tuzunu alamıyorsunuz. zaten metropol şehirde yaşıyoruz yılda sadece 1 veya 2 defa yapabildiğimiz uzun yolculuğun kendisinden de keyif almak çok önemli bence.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motosiklet satılıp iç edilmez. Alınır 1tane çinli mondial. Basılır, gidilir, gelinir sonra yere düşürülür, kırılır vs edilir. Eğitimler alınır. Ardından paşa paşa binilir. O motor yere düşse sıkıntı. Bacağa düşse sıkıntı. Virajda göz kaçırılırsa sıkıntı. Sıkıntıda sıkıntı.

    Yeni başlayanlar genelde gazı açar, korkar, korktukları ve çarpmak istemedikleri yere odaklanır. Bu odaklanma sonucu motor baktıkları yere gider. Korkularından gaz kolunu açık tutarak ve kilitlenerek unuturlar. Frenle gaza aynı anda basarlar. Sonuç acı olur. Genelde de tövbe edilir. Gerekirse 2.el 125cc scooter alıp antrenman yapsan, sonrada 2.motor olarak bakkala çakkala onu kullansan çok daha mantıklı hareket etmiş olursun.
    evet dediğiniz olayın adı "hedef kilitleme" şeklinde duymuştum.. haklısınız çok kısa süren ehliyet kursu antrenmanlarımda trafiğe kapalı alanda bile bu hareketi yaptığımı farkettim.. görüşü genişletmek için bolca çalışma lazım. hem geniş görüşe geçmeye çalışıp bir yandan da motoru kontrol etmeye çalışmak kesinlikle zor olacaktır özellikle hiç tecrübesi olmayan birine göre.. çok değerli diğer arkadaşların da dediği gibi küçük motosiklet ile başlama fikrinize son derece hak veriyorum. umarım ekonomik durumumu buna elverişli hale getirebilir ve hafif bir motosiklet ile başlayabilirim. henüz sezona çok var.. bakalım zaman ne gösterecek.. öncelikle ekipman ama

  11. #31
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Honda GS-1 + ehliyet kursu ile 30 yaşından sonra MT-07 ile motosiklet kullanmaya başladım. Neredeyse 20bin km dir sorunsuz geziyoruz. Kendini bilirsen oluyor yani. Yine de özellikle ilk bir kaç hafta çok yoğun trafiğe girme. Motosikleti tanı.

    Motosiklete her bindiğinde tüm ekipmanların üstünde olsun. Kendini buna alıştır ki daha sonra "üff bunlar da çok rahatsız" deme

    Ekipmanlar neler?

    Kask, Mont(göğüs ve sırt korumalı) , eldiven, Kevlar kot ya da muadili, motosiklet çizmesi(bot değil, ayakkabı değil, çizme!) imkan varsa boyunluk da eklenebilir.

    Şimdiden hayırlı olsun
    foxtrot bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda GS-1 + ehliyet kursu ile 30 yaşından sonra MT-07 ile motosiklet kullanmaya başladım. Neredeyse 20bin km dir sorunsuz geziyoruz. Kendini bilirsen oluyor yani. Yine de özellikle ilk bir kaç hafta çok yoğun trafiğe girme. Motosikleti tanı.

    Motosiklete her bindiğinde tüm ekipmanların üstünde olsun. Kendini buna alıştır ki daha sonra "üff bunlar da çok rahatsız" deme

    Ekipmanlar neler?

    Kask, Mont(göğüs ve sırt korumalı) , eldiven, Kevlar kot ya da muadili, motosiklet çizmesi(bot değil, ayakkabı değil, çizme!) imkan varsa boyunluk da eklenebilir.

    Şimdiden hayırlı olsun
    mt-07 aynı hacimlerde olmasına rağmen performans konusunda 2 ye katlar sanırım nc yi.. vallahi bravo, iyi cesaret.. tekerinize taş değmesin.. ayakkabı konusunda converse görünümünde bilek kemiği üzeri yastıklı modeller gördüm şu anda adını hatırlayamıyorum fiyatını hatırlıyorum sadece 1200 tl :D öyle bir şey olur mu acaba zorlayıp alsak? converse derken görünümü benziyor sadece bez değil sert bir ayakkabı..

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    sürersin zorlu motor değil al gitsin.. avrupada millet 500 lük 600 lük motorlardanbaşlıyor testlerini izliyorsun adamlar beginner newbie motoru diyorlar 500 lük 600 lük motorlara .. Bizde utanmasa bazı arkadaşlar 50c.c den başla diyicek..

  14. #34

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürersin zorlu motor değil al gitsin.. avrupada millet 500 lük 600 lük motorlardanbaşlıyor testlerini izliyorsun adamlar beginner newbie motoru diyorlar 500 lük 600 lük motorlara .. Bizde utanmasa bazı arkadaşlar 50c.c den başla diyicek..
    Arkadaşlara da hak veriyorum avrupada şeritler geniş saçma sapan yol bağlantıları yok, yol ayrımında viraj açıları herkes düşünülerek ayarlanmış, asfalt kalitesi yüksek.. ama her şeyden önce insanı bilinçli.. o 500'lük newbie arkadaşlar buralarda yalan olurlar gibime geliyor. keşke trafik bilincimiz dahil her şey dünya standartlarında olsa, biz de gönül rahatlığıyla binsek

  15. #35
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Arkadaşınız 'hemen al kullan' diye böyle bir hediye verdiyse maddiyati bir yana doğru olmamış motosiklet olarak..

    Eğitim aldım deyip trafiğe çıkılacak motor olarak gormuyorum esip gürlemese de, ozellikle bizim trafigimizde.Yol ve tecrube başka şeydir. Konuya binlikle yediyuzlukle başlayan arkadaşların iyidir bişey olmaz şeklinde yorum getireceğini tahmin ediyorum, fakat belki onlar yeteneklidir belki sans faktörü vardır. .

    Garaj da varmış satmak istemiyorsaniz motoru yatırın bir iki yıl kadar kazak gömlek değil bu sonuçta.Kullanirken bir tek ciddi hatanızı bakıyor ve sakin kullanıcı olup olmadığınızı, motorun limitini deneyip denemeyeceginizi bilmiyorsunuz ! Bir Cbf 150 alıp kullanın mesela, bi kaç tur atın demiyorum, bayiraşağı istemeden tekerlek kitlemeyi, mıcirı,çamuru,soğuğu,virajı, yola dökülen mazotu,yorulmayı,freni,dengeyi, filtrelemeyi,virajda içe dişa kaymayi, gece surusunu, iki yanınızdan araç siyirirken çizgiyi cm bozmamayı, bi gözün önündeki araçtayken diger gozune arkadan şeridine gazlayan modifiyeli aynadan takip ettirmeyi, bi karis lik çukurları,yola atlayanları,kırmızı da geçenleri, gorunmezliginizi görmeyi, kaç bin de bir bakış kaçırir gibi olduğunuzu öğrenin mesela motosiklette, eğitimin süresi yeterli gelmez bu açidan , servis sürücülerini,doblolari,motosiklet sürücülerini, hatta belki de düşmeyi küçük cc de yaşayın başınıza gelecekse, temkinli olmaktan zarar gelmez.

    En onemlisi motosiklet ustundeki kendinizi bi taniyin.Rahatlıkla kullanirim dediğiniz zaman diğerini kullanın..He kullanirsaniz da pek doğru tercih olmadığını bilin yani..
    foxtrot bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlara da hak veriyorum avrupada şeritler geniş saçma sapan yol bağlantıları yok, yol ayrımında viraj açıları herkes düşünülerek ayarlanmış, asfalt kalitesi yüksek.. ama her şeyden önce insanı bilinçli.. o 500'lük newbie arkadaşlar buralarda yalan olurlar gibime geliyor. keşke trafik bilincimiz dahil her şey dünya standartlarında olsa, biz de gönül rahatlığıyla binsek
    80 lilerde 90 lılarda motor sürmüş hatta 2000 lilerin başlarına kadar motor sürmüş arkadaşlar kaç c.c lik motorlardan başlamışlar bir sor bakalım..

    tamam bizde küçükken memlekette mobiletlere pegout cub lara biniyorduk ama ilk motorumuzun çoğumuzun yüksek hacimdi .. Niye yüksek hacimde çünkü memlekette küçük hacim motor yoktu adam akıllı .. mz301 ler jawa lar vardı onlar bile 300-350 c.c falandı ..

    bulursan düşük hacimden minsk, simson falan olurdu onlarda şehirlerde tercih edilmezdi.. kısaca alan minumum 500-650 den aşağı almıyordu.. bir ara çok nadir kawa zzr250 yollamışdı onu hatırlıyorum sınırlı sayıda birde aprilla ve gileranın 125 likleri vardı ama dünya paraydı çok pahalıydı..

    yani kısaca bir kaç nesil bu ülkede zaten direk 500 lük 600 lüklerden başladı .. ne zaman çin furyası başladı 2000 lilerin ortasında millet ağzına plesenk etmeye başladı düşük hacimden başla ufak hacimden başla falan diye..

    Bende diyorum ufak hacim iyidir ve hep diyorum bu ülke (euro3)250c.c - 300c.c (euro4) ülkesidir.. hızı idealdir , yakıtı idealdir ,parçası genelde uygundur idealdir, bakım ücretleri idealdir, vergisi idealdir, ikinci el sürkülasyonundan ve ucuz yedekparça fiyatlarından fiyatından ötürü yüksek hacim motorlara oranla her daim trafik sigortalarıda idealdir her şeyiyle türkiyeye uygun hacimdir bence..

    mesela benim arkadaşım 2 metre boy 100 kiloluk adam neyle başlıyım dedi dedim direk nc700 ile başla nc700 bile adamın altında mobilet gibi kaldı ama iyi öğrendi 5-6 ay sonra sattı 1000 lik makineye geçdi.. kendi öz yiğenim 1.75 boyu var 60 kilo neyle başlıyım abi dedi ki sürmeyide bilir ben ona güzel öğrettim 1000 lik makine versen onuda on numara sürer ehliyetini yeni almış babasınada anasınada dedim onada dedim 150 lik bir makine al acemi olduğundan değil malımı tanıyorum gaz açıcak huysuz arsız durmaz yerinde en azından altındaki motor biraz uslu olursa gitmesse hevesini hıncını onda alsın ..

    yani bu sürebilirmiyim işi göreceli nc750 de çoğu kişi rahat sürer scooter gibi motor dengeli konforlu rahat niye motora yeni başlamış orta yaş yada yaşlıların çoğu nc750 yi tercih ediyor sürüşü rahat kolay pratik birde yüksek hacim sürüyoruz diye bazı insanlarda ego tatminide oluyor ki bence 750cc nin hakkını veren bir motor asla değil.. piyasadaki pek çok 300c.c lik nake ss makine nc yi geçer gider..

    şimdi bazı insanlar der işte o enduroda işte o iş için değilde yok tork lazım sürat değilde 750c.c lik makine torkuda verir süratide kimse kimseyide kandırmasın..
    foxtrot bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Katır gibi tork verir ve bunu da 4750dd'da verir. 6. vites 4000dd'da 120, maks. tork bölgesinde 145-150 gider. Tork güzel şey netekim, ama el ayarı ister yoksa düşük viteslerde o tork adamı iyi sallar. Dona doldurtan ivmelenme aramayan adama gidecek evladiyelik motordur.

  18. #38

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katır gibi tork verir ve bunu da 4750dd'da verir. 6. vites 4000dd'da 120, maks. tork bölgesinde 145-150 gider. Tork güzel şey netekim, ama el ayarı ister yoksa düşük viteslerde o tork adamı iyi sallar. Dona doldurtan ivmelenme aramayan adama gidecek evladiyelik motordur.
    gücünü düşürmek mümkün müdür motosikletin yazılımla vs ya da debriyajı bir şekilde boşluklu ayarlayıp kontrol kolaylığı sağlamanın? gücü bir miktar sönümlemenin yani.. bilgi sahibi olmadığım için mantıksız bir cümle gibi gelebilir. sadece mümkün müdür diye merak ediyorum.

  19. #39
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Burdaki yorumlara bakma dostum sen. Avrupa’da da yaşadım ve gördüm. Nc750 başlangıç motosikleti ve ömürlük motosiklet olarak kullanılabilir. bir eğitime mutlaka git 10-15 saat pratik ders al. Ardından keyfince kullan.

    Cbf 150 ile kamyonlar tarafından ezilme riski geçirip motosikletten soğuyacağına adam akıllı frenleri olan sollamaya çıkabilen bi makinaya binmiş olursun. Dediğim gibi pratik eğitim mutlaka al. Nc750 korkulacak bi makina değil. Eli ayağı normal tutan herkes bununla başlayabilir.
    logaritma ve foxtrot bunu beğendiler.

  20. #40
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mt-07 aynı hacimlerde olmasına rağmen performans konusunda 2 ye katlar sanırım nc yi.. vallahi bravo, iyi cesaret.. tekerinize taş değmesin.. ayakkabı konusunda converse görünümünde bilek kemiği üzeri yastıklı modeller gördüm şu anda adını hatırlayamıyorum fiyatını hatırlıyorum sadece 1200 tl :D öyle bir şey olur mu acaba zorlayıp alsak? converse derken görünümü benziyor sadece bez değil sert bir ayakkabı..
    Bahsettiğin ayakkabı muhtemelen ayak bileği koruması içeren bir ayakkabı ama bence yeterli değil. Kaval kemiği koruması da içeren bir çizme alman "bence" en doğrusu olur.

    250 CC lik bir başlangıç motoru ile 180 km üstüne çıkmak mümkünken, bence herhangi bir iki tekerlekli vasıtayı kullanıyor olmak cesaret işi. Fiziksel olarak görünürlüğün, temel denge unsurların, prensip olarak cc ayır etmeksizin tüm motosikletlerde aynıdır.

    Motosiklet hacminin olası kazalarla ilgili neredeyse tek bağlantısı sürücüdür. Gaz koluna hakim olamamak, yolu okuyamamak, motosiklet sürüşüyle ilgili temel prensiplerden haberdar olmamak hacimden bağımsız olarak sürücüyü hataya götürür.

    Bu gözler 50 cc lik skuteri orta ayaktan indirmeye çalışırken yanlışlıkla gaz verip skuterin yanında dizleri üstünde sürünenleri gördü.

    Umarım anlatabilmişimdir. Son olarak; Motosiklet hakkında öğrenebildiğiniz kadar öğrenin. Körü körüne değil, eriştiğiniz kaynakları birbirleriyle kıyaslayarak, çıkarımlarınız üzerinde düşünerek öğrenin. Sorun, araştırın ve öğrendiklerinizi güvenli bir şekilde pratiğe dökün.

    Keyifli sürüşler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)