Köşe Yazısı İnceleme : Honda Forza 250
Reklamlar
-
Nihayet ülkemize geldi sonunda. Honda Forza’nın 2018 yılında yepyeni hale getirilmiş modeli Forza vergi avantaji sağlaması amacıyla sadece ülkemize özel 250cc motor ile satılmakta.
Bugüne kadar bir çok maxiscooter deneyimim oldu. Ancak Honda Forza 250 bir başka gibi sanki. Benzin deposu ve su soğutma radyatörü iyice aşağıya alınmış motosikletin ağırlık merkezi de dengelenmiş. Ortaya özellikle uzun yol deneyimi mükemmel ve rahat bir motosiklet çıkmış. Henüz 2000 km yeni olmak üzere ancak deneyimlediğim bir çok özelliği ile Forza bu segmentteki yerini sağlamlaştıracak sanki. Tek tuş ile ayarlanabilir ön cam bu grup makinalarda pek görülmez, ancak Honda bu rahatlığı sürücüye sağlamak istemiş. Gösterge panosu çok fonksiyonlu ve gündüz de rahatlıkla okunabiliyor. Gece için ise bu panonun görüntüsü bir harika. Farlar için ne denebilir.
Tüm aydınlatma sistemleri LED ile donatılmış Forza’nın kısa ve uzun farlar konusundaki deneyimi gerçekten de güçlü. Motosiklet kalkışlarda kaymasın diye TCS ihmal edilmemiş. ABS ise zaten standart. Ancak frenlerin toplu olarak bir değerlendirmesini yaparsam, Forza’nın rakiplerinden üstünlüğü ortaya çıkacaktır. Yavaş, yumuşak ama kesin bir frenleme sistemi mevcut.
Yakıt konusunda da özellikle uzun yol için bir efsane ortaya çıkmış denilebilir. 100 km. yolda 2.8-2.9 lt. benzin tüketimini gördü. Şehir içinde ise biraz daha fazla bir oran oluyor ne yazık ki. Şehir içi 100 km.’de 3.5 ila 3.7 lt değerlerini gördüm. Ancak bu kadar olumlu özelliği yanında bu eksiden rahatsız olmamak lazım. Sonuçta şehir içinde dur kalk olayı çok fazla olur bir hale geldi.
Bunun yanında otomobillerin tükettiği yakıtı düşünmek bile istemiyorum. Servis aralıkları 4000 km olarak belirlenmiş. İyi bir oran ve masraflı olmayacağını gösteriyor gibi. Lastik ebatları eski kasa Forza’dan farklı olarak 14 ve 15 jant olarak geliyor ki bu ebatlar güvenli bir yol tutuş için olumlu kabul ediliyor. Reklam olmasın ama üzerinde gelen lastiklerin şu an için en iyi scooter lastiği olduğunu otoritelerin de söylediğine tanık oluyoruz.
Bir İtalyan kanalında yeni Forza için çok güzel bir kısa yoruma rastladım: Rahat, konforlu ve lüks. Bir motosiklet için bu üç özelliğin temel bir istek ve ihtiyaç olduğunu söyleyebilir. Buna ben de güvenli ibaresini eklemek istiyorum. Ne yazık ki, ülkemizdeki vergi sistemindeki uygunsuzluktan ötürü, 250cc olmasına rağmen Honda Forza rekabetçi bir fiyatla piyasada yerini alamıyor. Ancak bu durum bütün motosiklet modelleri için de geçerli, bunu da ilave etmeliyiz. Umarım ki, bu konuda gerekli düzenlemeler kısa zamanda yapılır. Forza bir başlangıç scooter’ı değil elbette. Ancak deneyim kazandıktan sonra dikkate almanız gereken bir model olduğunu düşünüyorum.
Çağtay Üstün..Hürriyet
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
-
bu konuda biraz yorumum sert olucak ama 250cc maxi scootera değil honda, harley davidson üretse, mercedes üretse, rollyroyce üretse gidip 30 bin tl parayı gömmem..
piyasalar böyle oldu şu 250cc lik scooterın fiyatıda 30 bin falanca markanınkide 40 bin tl diyen arkadaşlarıma şimdiden diyim demiki altı üstü 250cc onlarada o parayı vermem..
illada forza alıcaksam 250cc liğine 30 bin gömüceğime 2015-2016 larını abs li 300c.c liklerini 15-16 ya adamlar satamıyor ikinci elde zebille kaynıyor onlardan alırım hem 300 lük makine almış olurum hemde cebimde nerden baksan 13-14 bin tl fazladan param kalır..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)