Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağ eksiltme hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    herkese selamlar,

    motosikletim 2004 model honda cbx 250 twister, motorda yağ eksiltme problemi var fakat egzozdan mavi duman gelmiyor, motor üstünde sızıntıda yok. Egzozun ucunda bir kararma mevcut, geçenlerde soğuk havada ilk çalışmada zorlandı ve çalıştıktan sonra siyaha yakın bir duman çıkarttı, dumanda yanmış yağ kokusunu sezdim fakat bir daha yapmadı bunu. motorum şuan 68250 km de çekişinde gidişinde bir sıkıntı sezmedim henüz, 20w-50 eneos motosiklet yağı kullanıyorum, kitapçığında bu yağ viskozitesi tevsiye ediliyor. Sizce bu yağ eksiltme sinin sebebi nedir? segmanlar dan kaçırıyor olma ihtimali geliyor aklıma ama subap lastiklerinden olma olasılığı da olabilir diye düşünüyorum. Bu arada motor çalışırken egzoza bir bez tutup gaz verdim siyah is oldu bez, sanki yağlı gibi de orasını tam anlayamadım, siyah duman zengin yada fakir karışımdan mı ileri geliyordu? karbüratör ayarı ile yağ eksiltmenin ilgisi olabilir mi? yada subap ayarı ile, malum motor eski, enjeksiyonlu motor gibi tısır tısır çalışmıyor. açıkçası subap sesini algılayamadım subap ayarları bozuk ise ne gibi belirtileri olur.

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
    Faith makes all things possible.
    Honda SH300İ NF02 Owned. / Yamaha BWS100 Owned. / Honda CBX250 Twister Sold. / Honda CBR125R HRC Sold. / Honda PCX125 Limited edition Sold. / Asya Polo 50 139QMBGY6 Sold.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ne kadar eksiltiyor ? Motoru ısıt yağı bir kaba boşalt ölç ( veya imkan varsa tart). Sonra tekrar motora koy . 500 km yaptıktan sonra tekrar sıcak motordan boşaltıp ölç. Ona göre yorum yapalım. Belki de eksiltmiyordur veya kabul edilebilir bir miktarda eksiltiyordur. Benim motorum 6000 km de 3,5 litre yağın 400 ml sini ( %12 ) eksiltiyor. Son derece normal bir yağ tüketimi. Ama %40-50 olsaydı sıkıntı var derdim.
    blk_pasa bunu beğendi.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Her iki ihtimalde de mavi duman atması gerekir. Yağ eksiltmesi debriyaj veya statör kapağından olabilir. Yağ sızıntısı var mı kontrol edin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    Edit: siyah duman zengin karışımdır.
    blk_pasa bunu beğendi.

  4. #4
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar eksiltiyor ? Motoru ısıt yağı bir kaba boşalt ölç ( veya imkan varsa tart). Sonra tekrar motora koy . 500 km yaptıktan sonra tekrar sıcak motordan boşaltıp ölç. Ona göre yorum yapalım. Belki de eksiltmiyordur veya kabul edilebilir bir miktarda eksiltiyordur. Benim motorum 6000 km de 3,5 litre yağın 400 ml sini ( %12 ) eksiltiyor. Son derece normal bir yağ tüketimi. Ama %40-50 olsaydı sıkıntı var derdim.
    yağ çubuğu 5 birim ise 1000 km de 3,5 / 4 birime düşüyor ama dediğinizi deneyeceğim teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her iki ihtimalde de mavi duman atması gerekir. Yağ eksiltmesi debriyaj veya statör kapağından olabilir. Yağ sızıntısı var mı kontrol edin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    Edit: siyah duman zengin karışımdır.
    motorun hiç bir kısmından yağ sızıntısı izi lekesi yok maalesef kontrolünü düzenli olarak yapıyorum
    Faith makes all things possible.
    Honda SH300İ NF02 Owned. / Yamaha BWS100 Owned. / Honda CBX250 Twister Sold. / Honda CBR125R HRC Sold. / Honda PCX125 Limited edition Sold. / Asya Polo 50 139QMBGY6 Sold.

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı blk_pasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ çubuğu 5 birim ise 1000 km de 3,5 / 4 birime düşüyor ama dediğinizi deneyeceğim teşekkürler
    Eğer ölçümün doğru ise 1000 km 'de %25 ( daha az da olabilir) tüketim 2004 model bir motor için çok da anormal değil .Ancak yeni bir motora göre çok fazla. Eğer contalardan sızıntı vs yok ise kurcalatmana gerek yok. Ne zaman ki motorda kompresyon kaybı başlar veya arkadan masmavi duman atmaya başlarsın, o zaman rektifiye vakti gelmiştir.
    blk_pasa bunu beğendi.

  6. #6
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer ölçümün doğru ise 1000 km 'de %25 ( daha az da olabilir) tüketim 2004 model bir motor için çok da anormal değil .Ancak yeni bir motora göre çok fazla. Eğer contalardan sızıntı vs yok ise kurcalatmana gerek yok. Ne zaman ki motorda kompresyon kaybı başlar veya arkadan masmavi duman atmaya başlarsın, o zaman rektifiye vakti gelmiştir.
    o zaman yağ seviyesini her gün kontrol ederek eksik varsa takviye ederek devam edeceğim birde motor hem hava hem yağ soğutmalı önde yağ radyatörü var akşamdan sabaha kadar stop halde orta ayakta düz zemininde yağın hepsi kartere iner mi yağ kapasitesi 1.5 lt bu arada
    Faith makes all things possible.
    Honda SH300İ NF02 Owned. / Yamaha BWS100 Owned. / Honda CBX250 Twister Sold. / Honda CBR125R HRC Sold. / Honda PCX125 Limited edition Sold. / Asya Polo 50 139QMBGY6 Sold.

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı blk_pasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman yağ seviyesini her gün kontrol ederek eksik varsa takviye ederek devam edeceğim birde motor hem hava hem yağ soğutmalı önde yağ radyatörü var akşamdan sabaha kadar stop halde orta ayakta düz zemininde yağın hepsi kartere iner mi yağ kapasitesi 1.5 lt bu arada
    Tam ısınmış bir yağ 10 dakikada tamamen kartere iner. Ama soğuk motoru 1 dakika çalışırıp kapatırsan o yağın kartere inmesi 1 saat alır ve o arada ölçüm yaparsan yağ eksik çıkar. Yağı her benzin alışta kontrol etmek faydalı bir alışkanlıktır.
    blk_pasa bunu beğendi.

  8. #8
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam ısınmış bir yağ 10 dakikada tamamen kartere iner. Ama soğuk motoru 1 dakika çalışırıp kapatırsan o yağın kartere inmesi 1 saat alır ve o arada ölçüm yaparsan yağ eksik çıkar. Yağı her benzin alışta kontrol etmek faydalı bir alışkanlıktır.
    ilgi alakanız ve cevaplarınız için teşekkürler
    Faith makes all things possible.
    Honda SH300İ NF02 Owned. / Yamaha BWS100 Owned. / Honda CBX250 Twister Sold. / Honda CBR125R HRC Sold. / Honda PCX125 Limited edition Sold. / Asya Polo 50 139QMBGY6 Sold.

  9. #9
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    Evet 13 gün önce konuyu açıp motosikletimin yağ eksilttiğini ama duman olmadığını yazmıştım tekrar bir konu açmak istemedim hafta sonu İstanbul Çanakkale gezisi yaptık yolun bir kısmında motosikleti limit denecek devirde kullandım ve arkamdan gelen arkadaşlarım motorun egzozundan duman geldiğini söyledi sanırım yüksek devirlerde yağ eksiltiyor buradan bunu anlamış olduk gezi buyunca gözlemledik normal hızlarda motoru sıkıştırmaz sak duman falan yok bu şimdi bu durum normal mi yoksa olmaması gereken bir durum ve sorunun kaynağı ne olabilir?

  10. #10

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Motoru rahat gidebileceği vitesin üstünde zorlarsanız duman yapması normaldir.Sizin km.nizde bir motor geçmişinde limitlerinin üzerinde zorlandıysa yağ yakmasıda normaldir.Bu miktar yüzde 10-15 motor yağının civarındadır.Eğer yağ değişim periyotlarında ölçtüğünüz eksilen yağ bu oranda ise normaldir.Öncelikle karbüratörünüzün bakımını yaparak uygun hava-yakıt karışım oranını sağlayın.Yağ eksiltmesi sizi rahatsız etmeyecek düzeyde ise (yanınızda yağ taşıma ihtiyacı göstermiyorsa)ve normal yağ değişim periyodunda yağınız koyu siyah vede yoğun değilse vede içinde metal kırıntıları yoksa her şey normaldir.Sürekli kontrol bakımı ve yağ tamamlaması ile kullanıma devam edin.Tersi durumda motorun silindir,segman değişimi ve/veya ölçüm sonucuna göre komple rektifiye zamanı gelmiş demektir.....
    blk_pasa bunu beğendi.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Sekmanlar aşınmıştır, yüksek kilometrelerde olacak bir durum. Önünüzdeki süreçte yarım motor (piston segman egzantrik zinciri vs.) Veya tam motor yaptırmak durumundasınız. Motoru ne kadar kullanacaginiz motorun durumuna bağlı
    blk_pasa bunu beğendi.

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Normal değil. Heleki cbf250 gibi ömürlük makinada hiç normal değil. Sübap yağ lastiklerinden kaçırıyordur iyi ihtimalle ama yüksek olasılık sekmanda sorun var. Rektefiye yaptırırsanız iyi olur. Bu şekilde çok keyif vermez motosikletiniz.
    blk_pasa bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)