Arkadaşa mt25 aldırma çabam vol1
Arkadaş son hız derdinde isen, yamahanın R ve MT serilerini 125likleri hariç geçemezsin Dominar ile. Ona göre kararlarını iyi gözden geçir.
Son hız derdim yok supersport da çok tarzım değil zaten, şu an için uygun ikinci el piyasası en yüksek olan mt25 galiba. Ben de oraya yöneleceğim gibi duruyor. Cumartesi günü yamaha'ya gidip motoru deneyeceğim sonrasında zaten hoşuma giderse 2. el mt25 araştırmaya başlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
sonuç veriyor tebrikler :D
Peki ben sana Dominarda; ön arka abs ve çelik fren hortumları, kaydırmalı debriyaj, full led sistem, dayanıklılık ve daha heybetli görünüm desem?
Marka peşinde değil de isteklerinin peşinde koş.
Not: Dominar titriyor...
İkinci el CBR 500r veya cb500f al , km kafan takılmasın , 100bin km sadece rütün bakım yap hiç bir şey olmaz.
Avantajları ;
Honda paça bulunurlugu ,
Yakıt
Tork
Kombine ABS
Kalıplı duruşu
Titramez
Artçı alsan etkinmez çekmiyorum demez
MT 25 gibi çakma japon da degıl.
Motor a bindim dersin banada dua edersin
Not; Bu yazıyı kendim için yazıyorum. İlerde bakıp hatırlarım motoru nasıl hatırladığımı.
Diğerlerini kullanmadığım için bilmem ama Dominar kullandım 1 sene 10 bin km onu ufaktan anlatabilirim.
10K bakımına girmeden motor perte çıktı ama 10K bakımına girsem harcayacağım ve 10k ya gelene kadar harcadığım bakımlar;
100 tl rodaj bakımı,
150 tl 5k bakımı,
50 tl hava filtresi 7k km de ama normalde 10k diyorlar. Tork un canlı kalmasını istiyorsanız en geç 5k da bir değişmeli.
Kullanıma göre ekstralar; Ben sert kullandığım için zincir eskimişti 300 tl kaliteli zincir alacaktım dişli setle 500 e geliyor, arka balatam 2 3 bin km sonra değişecekti 150 tl o kalitelisi. Kullanıma göre bunlar uzar ama en üst kalitelisi bile sürekli bakımla 15K dan sonra sıkıntı çıkarır yolda zincirin. Yani sakin kullanan biriysen 20k ya kadar yolu var sonrası ölüme götürür seni(her motorda böyle).
150 tl girebilseydim 10k bakımı.
Yani bakımları 1 senede 10k km için rodaj hariç 400 tl+kullanıma bağlı 1000 tl ye çıkabiliyor. Sakin kullanımda 10K km de sadece 350 tl ile bile gitmek mümkün. 20k ya geldiğinde balatalar ve zincir dişli değişir.
Bunlar MT ve CB de nasıldır bilemem ama çok farklı değil hatta tıpatıp aynı değerlerdir. Duke 200 kullandım 2 sene aynı şekilde geçti zincir dişli ve balata muhabbeti. Tek kötü yanı bakım başı 300 tl tutmasıydı KTM nin 2016 da.
Üstünde 200 kilo ile Çanakkale yaptım motor bana mısın demedi. Ortalama hızım 120 üstüydü ve çoğunda 150 km sabitle gittim. Ağırlıktan dolayı titreme oldu ama 2 saat ara vermeden sürdükten sonra 5dk bile dinlenmek yetmişti. Tek başıma tek seferde 100km gittiğim oldu genel sürüş gene yüksek devirli ve tek olduğumdan titreme yapmamıştı.
Benzin 5 litre yakıyordum ben 7k üstü devirle kullanımla. Düşük devirde millet 3.5 la kullanıyor. Ama 50 60km hızla gideceksen git scooter al daha iyi. Ben günlük 150 görüyordum motorla zaten son hız 160. 150 ye direk çıkıyor.
Ben 17 ye aldım alırken başka motor seçeneği yoktu piyasada çünkü en önemli özellik olan ABS ye sahip bu fiyatta bu performansta motor yoktu. Ayrıca orjinal led tasarımlı kafa ve sağlam ledle güçlendirilmiş far yolda kendini belli ediyor.
mt yüksek devir istiyen bir makine diye biliyorum. Dominar düşük devirde güç veren bir alet. Şehir içinde de tork ara hızlanmalar önemli olacak. MT25 ABSli olanını düşünmüyorsan zaten hiç alma. Küçük değil dersen cb250 yoksa dominar öneririm. Dominar titriyordu ama tek silindir 400cc titremeyen motor varsa da daha sürmek nasip olmadı. ben kendime alsam iri olduğum için dominarı seçerdim. absli alacaksanız mt25 de tatlı bir motor yakıt sorununuda çözdük diyorlar yeni kasalarda. Zor seçim gidip test edin her yerde olan motorlar eş dost rica etseniz verirler tahminimce.
Yazdığın seçenekler arasında dominar hariç diğerleri artçılı iken saç baş yoldurur. Uzun yolda üzerine kafan sevilir.
Son hız mevzusuna da takılma rampa aşağı yada rüzgarsiz havada 5km yolun sonunda çıkılan hızın bir anlami yok.
Bende bundan bikaç ay önce senin kaldığın motosikletler arasında kalmıştım. Dominar aldım. Çok memnun kaldım. Dominardan önce 6-7 ayda 4 motosikletim oldu 5. motosikletim dominar. Dominardan önce 400nk vardı ondan öncede R25. Frenleri berbat diye değiştirmiştim R25 i bide çok fazla yakıyordu biraz gazı açınca 7-8 litre yakıyordu.
Yerinde olsam dominar alırım ben artçılı kullanıyorum hep hiç sıkıntı olmuyor gitmesinde motorun lastikler kötü titreşim beni rahatsız etmedi hiç
Yakıt tüketimini ve özelliklede frenlerini çok seviyorum. Kesinlikle dominar alırım.
Fakat 2018 absli mt25 alabiliyosam da ondan alırım.
cb500f oneririm
Dostum alacağın motosiklette ABS olması önceliğin olsun. Belirttiğin 3 motosiklet de güzel motosikletler. Honda CB250R 'ı youtube kanalımızda inceledik gayet güzel alınabilir motor. Kendimde 26000 km'dir Dominar kullanıcısıyım. MT 25'de sürdüm elbette iki silindir olması çok rahat hale getiriyor.
Şahsi fikrimi soracak olursan aralarından Dominar'ı seçerdim.
aga mt25 3.7 den aşağı düşmez, cbr desen sıkıntılı makinası, dominar ı bilmiyorum ama bu üçü arasında kulağa hoş geliyor. Ayrıca ABS standart. 400cc rahat çalışır.
tavsiyem al bir TNT250 bak büyük yazdım çift silindir olanından tnt25 veya bn251 değil tnt250,sesi yeter sesi bütün bu yazdıklarına sesi yeter,parça lazım olursa da aliexpresste her parçası var,bakımlı düzgün bi tnt250 fazlasıyla işini görür ayrıca düzgün kullanırsan çok uzun süre sorunsuz binersin.12500 lira civarı bu aralar temizini bulursun hatta belki daha uyguna,
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...5046253/detay/
Ben şunu şuraya bırakayım da lazım olursa diye
Edit: CB yi CBR olarak okuma alışkanlığından kurtulmam dileklerimle...
ABS siz motor almayın ,
İnsanlar konforlu ve güvenli evlerinde oturup 3-5 bin lira için hesap yapmayı ve çeşitli teknik özelliklerden bahsetmeyi sever ,
Lakin tek bir panik fren ile o muhteşem motorunuz ve siz perte çıkarsınız.
Özel bir hastanede , bir gece kalma ücreti 1.000tl den başlar ,
İki tekerlekli bir araç aldığınızı unutmayın.
Önceliğiniz güvenlik olsun,
Kaza yapmayan motorcu yoktur , henüz yapmamış olan vardır.
O fren yapıldığında ve motor öndeki araca doğru kayar vaziyette giderken , hiçbir şey yapamayıp çarpacağınızı anladığınızda hiçbir teknik özellik , servis kalitesi , markası , motorun fiyakası , titreşimi ıvırı zıvırı aklınıza gelmeyecek ,
Hayatta kalsam yeter diyeceksiniz ,
Benim başıma geldi de oradan biliyorum , Allah'tan ABS vardı .
Arkadaşlar ya ben sizlerdeki bu MT 25 sevdasını anlamıyorum ya, bana hiçbir güç bu eski teknoloji, göze eski gelen, kızılay dağıtmış gibi herkesin altında olan, düşük devirlerde ağır kalan bitik motoru aldıramaz, ayrıca deli gibi yakmasını hiç saymıyorum bile. Ben iki ay önce 250cc'lik neredeyse tüm motorları araştırdım, en son Honda CB250R ile KTM Duke250 arasında kaldım. Yılarrdan beridir içimden atamadığım KTM sevdasına yenik düştüm. DUKE 250 aldım.
İyiki de almışım. Sebepleri:
Vites geçişleri şıkır şıkır.
Motor yakmıyor kokluyor resmen bazen ne ara yakıt aldığımı unutuyorum.
Düşük devirlerde çok seri, bazen ürkütüyor bile.(tek silindir olmasından kaynaklı)ama adamlar tek silindir işini beceriyorlar kim ne derse desin.
kaydırmalı debriyaj var istesende vites düşürdüğünde motor safalamıyor.
ABS efsane çalışıyor.
Ve bana kalırsa şuan piyasadaki en güzel kasaya ve görüntüye sahip olan motorlardan birisi.
MT25 Hava civa almayın artık şu motoru.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)