karbüratörlü motor satış yasağı
Reklamlar
-
Arkadaşlar bildiğiniz üzere 2017'de böyle bir yasak geldi fakat yerli firmaların ellerindeki stokları eritmesi adı altında 2018 sonuna kadar üretim değil stoktan satış yapmaları uygun görüldü. Sonuç olarak 2018 son çeyreğinde bulunmaktayız. Acaba 2019 başı ile bu motorlar komple piyasadan kalkacak mı yoksa son ayda bir indirim ile satışa sunulması söz konusu olur mu ? ya da 2019 mevcut modeller satışa devam eder mi ?
Reklamlar
-
karbüratörsüz motor mu olur o karburatörü görecem aga jetler tıkanacak temizleyecem tel ile ne zevki kalır yoksa motorun
-
allegromod adlı üyeden alıntı
karbüratörsüz motor mu olur o karburatörü görecem aga jetler tıkanacak temizleyecem tel ile ne zevki kalır yoksa motorun
Aynen öyle. Cinlilerde olmasa motorda usta nasıl olacağız. Yaşasın çinliler
-
allegromod adlı üyeden alıntı
karbüratörsüz motor mu olur o karburatörü görecem aga jetler tıkanacak temizleyecem tel ile ne zevki kalır yoksa motorun
Sürmek te zevkli aslında
-
Daha önce dedim, yine diyeceğim: biz düşük hacimde Euro4'ü kaldıracak kadar zengin bir ülke değiliz, hele şu aralar hiç değiliz. Dolayısıyla eldekiler paşa paşa satılır zannımca. 2018'in son raporları gelse de satışlar dibe mi vurmuş, yoksa her şeyi yanlış biliyormuşuz da A Haber mi haklıymış; görelim.
-
Benim sorumda tam olarak bu satişlar zaten vergilerden dolayi dusmus durumda ya şimdi alicagim ya da ay sonunu bekleyecegim.model fiyati 8865tl fakar bayiler 0km 8000tlye kadar dusmeye başlamiş
-
Pulsardan sonra aldığım mondial süperboy 2018 modeldi euro 4 falanda değildi iyikide almışım sorunuz biniyorum 6 aydır ne kadar çok parça o kadar maliyet ne kadar çok parça o kadar sorun demek
-
ayzek adlı üyeden alıntı
Pulsardan sonra aldığım mondial süperboy 2018 modeldi euro 4 falanda değildi iyikide almışım sorunuz biniyorum 6 aydır ne kadar çok parça o kadar maliyet ne kadar çok parça o kadar sorun demek
Sen olayı yanlış anlamışsın hocam 2018 sonuna kadar yasak değil ellerdeki stokları tüketmek amacı ile 2019'da yasak karbratörlü motor satışı
-
benim motor 72 bine dayandı daha karbüratöre tornavida deymedi. bu konuda şanslı mıyım bilmiyorum. hiç temizlemedim ve diyaframı da değiştirmedim.
-
liquem adlı üyeden alıntı
Sen olayı yanlış anlamışsın hocam 2018 sonuna kadar yasak değil ellerdeki stokları tüketmek amacı ile 2019'da yasak karbratörlü motor satışı
Yanlışım yok bajaj öyle diyordu satılmayacak diye zamanında hatta v12 modeli bile enjeksiyonlu euro normlarına uygun halde getirilmişti sonrasında lifan,mondial,kübası cartı curtu getirmeye devam etti ben açıkcası 2019 dada karbüratörlü devam edeceklerine inanıyorum öbür türlü ciddi oranda satışlar düşecektir ve devletin işine geleceğini sanmıyorum bu durumun okadar ötv,mtv vs az para değil yanı
-
ayzek adlı üyeden alıntı
Yanlışım yok bajaj öyle diyordu satılmayacak diye zamanında hatta v12 modeli bile enjeksiyonlu euro normlarına uygun halde getirilmişti sonrasında lifan,mondial,kübası cartı curtu getirmeye devam etti ben açıkcası 2019 dada karbüratörlü devam edeceklerine inanıyorum öbür türlü ciddi oranda satışlar düşecektir ve devletin işine geleceğini sanmıyorum bu durumun okadar ötv,mtv vs az para değil yanı
İşte olayı yanlış biliyorsun. Bajaj direk ithal ederken makineleri montajlı getiriyor. Diğer çin grubu ise Gaziantep'teki montajlama hattında birleştiriyor. Bir nevi yerli üretim ayağına getiriyorlar. Hal böyle oluncada 2019'a kadar Euro3 motor üretim satmalarına izin verildi. Hindistan'dan direk montajlı gelenlerde 2017 Euro4 normlarına takılıp, ithalat yasağına takılmasınlar die mecburen full Euro4'e geçtiler.
-
@Angrypower hocam var mı bir tahmininiz konu ile alakalı olarak ?
-
liquem adlı üyeden alıntı
@Angrypower hocam var mı bir tahmininiz konu ile alakalı olarak ?
Ucuza damping yaparlar die bekliyorum ama dövizinde artacağını bekliyorum 2 ay içinde. Ortalık gene şenlenecek. Rahip gitti, dertler bitti nakaratı ile ancak çocuklara masal anlatırız
Gönlüm Suzuki SV650a gibi euro4 makinede de olsa Honda CBF500 gibi euro3 bile olmayan makinede iyidir. Varsın fazla yaksın
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ucuza damping yaparlar die bekliyorum ama dövizinde artacağını bekliyorum 2 ay içinde. Ortalık gene şenlenecek. Rahip gitti, dertler bitti nakaratı ile ancak çocuklara masal anlatırız
Gönlüm Suzuki SV650a gibi euro4 makinede de olsa Honda CBF500 gibi euro3 bile olmayan makinede iyidir. Varsın fazla yaksın
Benim baktığım motoru 190cc Rks marka bir motor olduğu için zannediyorum ki karbratör enjeksiyon ayrımı benim için çok önemli değil. diger forumlardan elde edebildiğim bilgiye göre en azından. Sadece 300-500 lira fark eder mi işte onu bekliyorum ben de
-
Enjeksiyonlu motosikletlerin parçaları pahalı oluyor (Beyin v.s) . Bozulunca bayağa bir masraf çıkıyor. Karbüratörlüde böyle bir dert yok . Misss
-
2. el satışında da mı yasaklanacak?
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
2. el satışında da mı yasaklanacak?
fabrika çıkışı yasaklanacak ama bilmiyorum. İleride karbürator üretimi durur mu artar mı yani karbratör tıkandı jikle kırıldı birşey oldu acaba ne olur bulunmaz hint kumaşı olursa bi karbürator bilmiyorum
-
yanlış bir bilgi ile yola çıkarsanız konu hep yanlış şekilde gider..
olayın karbüratörle bir ilgisi yok en başda... eğer euro4 standartının karbüratör yasak ibaresi varsa resmiyette biri bana göstersin..
ikinci el ile bir alakası yok dünyanın neresinde yasaklanmışki burda yasaklansın karbüratörlü araba yada motor, ikinci el karbüratörlü motorların satışı yasaklansa Türkiye Cumhuriyetinde yolda motor kalmaz.. enjeksiyonlu motorun geçmişi türkiyede toplasan 10 senesi ya var ya yok ama asıl geçmişi adam akıllı herkesin alabiliceği düşük hacimlere kadar düşmesi zaten son 2-3 sene ..
Konunun özüne dönüp toparlayalım.. burda mevzu bahis olan karbüratör değil egzos emisyon değerleri ve güvenlik standartları.. Yani Avrupa Regülasyon standartları..
bunun güncel adıda euro4 standartları.. yarın bu euro5 olur sonraki gün 6 olur hep bu standartlar artar.. ama bu demek değildirki eski standarta ait olan araçlar yasaklanır yada çöpe gider sadece üretimi biter ve doğal sirkülasyon içinde erir gider çoğu kaliteli kült klasikler dışında..
euro4 standartı karbüratörlü motoru yasaklamıyor sana bir emisyon dahil olmak üzere uzun bir listede regülasyon standartı ve güvenlik standartı sunuyor bu standartları bana yerine getir diyor nasıl satarsan sat..
sen bu emisyon ve diğer regülasyon standartlarını karbüratörlü motorla yapıp yanına abs ekleyip uluslar arası kurumlara onaya yollatıp onay alabilirsen gayet güzel satışını yaparsın.. enjeksyion gibi verimli bir sistem varken tabiki fabrikalar böyle bir şey yapmaz o ayrı..
adamların euro4 den dertleri karbon monoksit, hidrokarbonlar ve nitrojen oksitler gibi zehirli gazların havaya karışmasını engellemek yada bunu minumuma çekmek.. bunun içinde tabiki enjeksiyonlu sistem on numara işe yarıyor yanında egzosda bulunan arabadaki gibi katlarıda unutmamak lazım o katlar yüzünden pek çok motorun egzosu ne kadar çirkin gözüküyor..
avrupa regülasyon standartlarında bırakın sadece egzosu emisyonu adamlar benzin deponuzdan buharlaşan yakıta kadar bir standart getiriyorlar, abs olması şart değil o abs nin bile bir standartı ve testlerden geçme süreci var.. yani abs koymaklada abs ki bu motor demeklede olmuyor..
anlıycağınız pek çok güvenlik ve rügülasyon standartları ölçüm değerleri var..
yani konu karbüratör değil sadece euro4 standartı dedin mi için içine abs si de girer aslında burda konuşulmıyan yukarda yazdığım gibi incik boncuk bir sürü standartlarda girer..
Biz tutturmuşuz bir enjeksiyondu abs idi gidiyoruz..
Çinden gelen bütün markaları diyemem tabii ama bana kalırsa çoğu hadi karbüratörü sökdü oraya bir meme taktı tek noktadan püskürtme enjeksiyon dedi çok kaba ilk nesil enjeksiyon sistemlerden yaptı kolaydır yapar , bugün nette ebayda , aliexpress de bile enjeksiyon replacment yani çevirici kitler var satılıyor avrupada forumlara bakarsanız motoruna yapan insanlarda var..
hadi abs yide taktı çinli şimdi o motorun türkiyede satılabilir olması demek o motorun euro4 standartlarını geçmesi demek olduğunumu sanıyosunuz..
siz gerçekten bazı çinli motorların hepsi demiyelim tabiki içlerinde iyileride var enjeksiyonda olsa abs de olsa avrupa euro4 regülasyon ve güvenlik standartlarından geçebiliceğine inanıyormusunuz.. ne olucak bir enjeksiyon sistemi yapılıcak karbüratör sökülüp belki ilk nesil mekanik enjeksiyonlardan yapılır oraya bir meme takılır oldu bitti birde ucuzundan bir abs beyni abs sistemi euro4 standartlarını karşıyorlar deyip satıcaklar.. o motoru avrupa birliğine teste yollatsan daha ilk testte geçemez..
altını kalın kalın çiziyim gerçekten türkiyede hakkıyla çok kaliteli işler yapıp çinden motor getirtip satan firmalarda var onları tenzih ederim..
Birde son noktada motor camiasına öz eleştiri olarak şunu diyebilirim motorların gitgide arabalaştırılması hiç hoşuma gitmiyor, motor özgürlük bağımsızlık demekdir ama yeni nesil motorlar insanları servislere belli yerlere bağımlı yapıyor ki ilerde daha yeni nesil motorlar geldikçe iş arabalardaki birebir aynı sisteme dönücek motorun her yerinde sensörler,gözler,duylar hatta kamera sistemleri digital beyinler olucak şu anda bile yeni nesil motorlar bu dediklerime yakın.. motor sahibi eline anahtar alıpda şunun bir yağını değiştiriyim demeye tırsıcak motorun ekranında direk arıza yada service ışığı yanar diye..
Bunun iyi yanı ne tek iyi yanı iyi usta kötü usta bıçak gibi ayrılıcak , yeni nesil ustalar artık sensör digital sistemler beyin falanda anlamak zorunda kalıcak ve servislerdeki o diagnosic hata okuma falan cihazlarından temin etmek almak zorunda kalıcaklar gerektiğinde motora yazılım atıcaklar gerektiiğinde format atıcaklar.. yani iş iyicene arabalardaki özel servis ,resmi servis olayına dönücek..
o yüzden karbüratörlü motor sürmek bana göre hem ayrı zevk keyifdir hemde başlı başlına özgürlükdür dağın ortasında kuş uçmaz kervan geçmez yerde kal elin anahtar tutuyorsa daha önce bir iki kez çıkarmış olman bile yeterli 20 dakikada alırsın kucağında temizler yağlar yerine geri takar yoluna bakarsın..
enjeksiyonlu motorda enjeksiyon arıza verirse hiç bir şansın yok arabadaki gibi çekici çağırıp en yakınındaki servise götürmek zorundasın. japolarda arıza olmuyor diyen arkadaşlarda bana tuhaf geliyor sanırım dünyayı yabancı forumları siteleri hiç gezmiyorlar gidin gezin bir honda suzuki kawa yamaha efi problems yazın fi problems yazın bakın karşınıza bir sürü linkler çıkıcak.. enjeksiyon sisteminin arıza yapma olasığılıda doğal bunun motorun kalitesiyle bir ilgisi yok senin ülkendeki yakıt kalitesi ve yakıtı aldığın yerle ilgisi var.. pis yakıt,kirli yakıt alırsan motor ne yapsın...
-
En güzel cevabı logaritma' isiminin de hakkını vererek gerçeklerştirmiş. Konuya açıkçası bu değerlerin getirdiği standarttan daha basit bakıyorum. Fiyat yıl sonu artar mı azalır mı sizin de dediğiniz gibi bi converter kit ile çözülecek konu fiyatlarda enjeksiyon var diye artıcak. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim 1 ay daha bekleyip düşüp düşmediğini izleyip konuya tekrar yazarım
-
Kaç motor veya araba kullandım daha enjeksiyon arızası diye bir şeye maruz kalmadım, ama İstanbul'dayım. Bu sistemlerin arızası ya kalitesiz (içine birşeyler karıştırılmış) yakıttan olur ya da motoru öyle 3-5 ay sıcak soğuk farkı çok olan yerde yatırmanızdan (yakıtta faz ayırımı) olur. Müşteri, sarf ve denetimin çok olduğu İstanbul gibi yerlerde yakıt kalitesiyle ilgili problem yaşama ihtimali kıyıda köşede kalmış bir yere göre çok daha düşük.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)