Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum. Tanışma mesajını saymazsak bu sizlere ilk mesajım. Yıllardır baskılamış olduğum motosiklete olan ilgim nihayet 30 yaşında tekrar ortaya çıktı ve gidip sürücü kursuna kayıt oldum.. şu an hala ders alıyorum henüz sınava girmedim...B Ehliyetim olduğundan sadece direksiyon sınavına gireceğim. henüz sınav tarihi belli değil bu ay sonu olabilir diyorlar. Motosiklet işlerine henüz çok yabancı olduğumdan bir bilene sormak lazım diyerek kendimi aranızda buldum..

    Arkadaşlar öncelikle günlük rutinim bol trafikli dur kalklı 10 km lik bir yol.. Çekmeköy-Ümraniye arası.. git gel toplam 22 km ortalamam var.. aracım var ancak sabahları bu yolu sadece gitmek 1 saat sürüyor maalesef trafikten dolayı.. eşimi işe bırakıyorum her gün ümraniyeye.. oradan tekrar çekmeköye kendi iş yerime dönüyorum.

    Hem her sabah bu rutini daha keyifli ve kısa hale getirmek hem de ekonomi yapmak amaçlı bir motosiklet almak istiyorum.. haftasonları da eşimle yine sahile vs. gitmek, zaten bildiğimiz yolları bir de motosikletle keşfetmek istiyoruz.

    Vitesli mi Skuter mi?
    İlk olarak skuter almak istiyorum arkadaşlar.. biliyorum çok kısa sürede vites değiştirmeye alışabilirim ve çok keyifli evet ancak motosiklette denge işini çözene kadar skuter ile başlamanın kendimce daha iyi olacağına karar verdim.. ve ek olarak eşimle seyahat edeceğim için artçı konforu bakımından da uygun fiyatlı olarak düşünürsek sadece skuterler mevcut.

    Benim boyum 185(105kg) ve eşimin 1.60(60kg).. 165 kiloyu zorlanmadan taşıyabilecek kolay hızlanabilecek bir motosiklet almayı düşünüyorum. aralık-ocak gibi, 2. el piyasasının en uygun olduğu zamanlardır zannediyorum. Kendimce yaptığım araştırmalar sonucu şu an için yamaha nmax 155 düşünüyorum.. hindistan ve çin motosikletleri almayı düşünmüyorum imkanım elverirse. yedek parça bulma kolaylığı ve kolay satılabilmesi, satarken çok değer kaybetmemesi benim için önemli maddeler. Sonuçta bir geçiş motosikleti olacak bu ve muhtemelen ileride ya xmax e ya da vitesli olursa enduro tipi nc750x tarzı bir modele geçebilirim.. şu an için o kadar bütçe çıkaramadığımdan direkt olarak xmax alamıyorum.

    Siz benim yerimde olsaydınız nmax de mi kalırdınız yoksa başka bir modele mi yönelirdiniz.. bütçem ortalama 12 bin tl civarında olacak sadece motosiklet için.. şu anda bile 13-13.500 bandında ortalama 10 bin km deki nmaxler, aralık ocak gibi biraz daha düşeceğini zannediyorum.. yamaha bayisine gidip eşimle denedik rahatsız olmadan sığabiliyoruz. arkada da yastıklı çanta olunca eşim rahat yaslanabiliyor.

    Sizce bu motosiklet ikimiz için güç bakımından da yeterli gelir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Merhabalar. Yazının sonunda nc750x tarzı bir motosiklete geçeceğinizi belirttiğiniz için bu motordan önceki motorunuz yine nc750x gibi vitesli enduro tarzı bir motosiklet olması gerektiğini düşünüyorum. Bunun için piyasası çok, masrafı az, yedek parça ucuz ve bolluğu, rahatlığı ile size uygun motosikletin cbf150 olduğuna inanıyorum. 2 yıl önce 0 km aldım çok memnun kaldım. Aynı boy ve kiloya sahibiz. Artçı olarak daha ağır ailemle, arkadaşlarımla dolaşma fırsatım oldu. Herkes artçı olarak rahat ediyor. Arkada 45 lt lik topcase taktığım halde bayağı oturma alanı kalıyor. İsteğe bağlı olarak yan çantalarda ekleyip enduroya çevirebilirsiniz. Cbf 150 gibi bir motordan nc750x gibi bir motora geçerseniz yabancılık çekmezsiniz. Scooterden geçecek olursanız bence yabancılık çekebilirsiniz. Hem nmax ın neredeyse yarı fiyatına alabileceğiniz bir motor var hemde piyasada peynir ekmek gibi istediğiniz anda satabileceğiniz bir motor. Geciş için, ilk vitesli motor deneyimi için size en uygun motorun cbf 150 olduğuna inanıyorum.

    foxtrot bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Yazının sonunda nc750x tarzı bir motosiklete geçeceğinizi belirttiğiniz için bu motordan önceki motorunuz yine nc750x gibi vitesli enduro tarzı bir motosiklet olması gerektiğini düşünüyorum. Bunun için piyasası çok, masrafı az, yedek parça ucuz ve bolluğu, rahatlığı ile size uygun motosikletin cbf150 olduğuna inanıyorum. 2 yıl önce 0 km aldım çok memnun kaldım. Aynı boy ve kiloya sahibiz. Artçı olarak daha ağır ailemle, arkadaşlarımla dolaşma fırsatım oldu. Herkes artçı olarak rahat ediyor. Arkada 45 lt lik topcase taktığım halde bayağı oturma alanı kalıyor. İsteğe bağlı olarak yan çantalarda ekleyip enduroya çevirebilirsiniz. Cbf 150 gibi bir motordan nc750x gibi bir motora geçerseniz yabancılık çekmezsiniz. Scooterden geçecek olursanız bence yabancılık çekebilirsiniz. Hem nmax ın neredeyse yarı fiyatına alabileceğiniz bir motor var hemde piyasada peynir ekmek gibi istediğiniz anda satabileceğiniz bir motor. Geciş için, ilk vitesli motor deneyimi için size en uygun motorun cbf 150 olduğuna inanıyorum.
    teşekkür ederim yorumunuz için.. cbf yi düşündüm ama dediğim gibi denge işini çözene kadar bir de vitesle debriyajla uğraşmak istemiyorum. özellikle ilk zamanlarda kaçıncı vitesteydim düşüreyim arttırayım derken bir kaza yapmak istemem aklımı sadece yola vereyim, sadece yola bakayım istiyorum.. trafiği çözeyim. motosikletin trafikteki yerini öğreneyim. tehlikeden kaçabilmeyi, oluşabilecek tehlikeyi hiç oluşmadan engelleyebilmeyi öğreneyim bu arada eşim de rahat etsin kısmındayım biraz işin.. abs si olsun tamamı disk fren olsun.. sadece acemi motorcuların yapabileceği hataları yaptığım zaman hayatımı kurtarsın. o sebeple ilk motosiklet olarak skuter diye düşündüm hep.. yoksa v strom olur cb 250r olur mt 25 olur bunlar çok sevdiğim motosikletler. bu arada vites değiştirmekle ilgili bir problemim de yok.. ama temkinli davranıyorum işte..yaş 30 oldu artık ergen zamanlarımızdaki sürat yapma tehlikeli araç kullanma huylarımızı geride bıraktık.. aracımla bile 80-90 km/s sağ şerit kullanıyorum.

  4. #4
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim yorumunuz için.. cbf yi düşündüm ama dediğim gibi denge işini çözene kadar bir de vitesle debriyajla uğraşmak istemiyorum. özellikle ilk zamanlarda kaçıncı vitesteydim düşüreyim arttırayım derken bir kaza yapmak istemem aklımı sadece yola vereyim, sadece yola bakayım istiyorum.. trafiği çözeyim. motosikletin trafikteki yerini öğreneyim. tehlikeden kaçabilmeyi, oluşabilecek tehlikeyi hiç oluşmadan engelleyebilmeyi öğreneyim bu arada eşim de rahat etsin kısmındayım biraz işin.. abs si olsun tamamı disk fren olsun.. sadece acemi motorcuların yapabileceği hataları yaptığım zaman hayatımı kurtarsın. o sebeple ilk motosiklet olarak skuter diye düşündüm hep.. yoksa v strom olur cb 250r olur mt 25 olur bunlar çok sevdiğim motosikletler. bu arada vites değiştirmekle ilgili bir problemim de yok.. ama temkinli davranıyorum işte..yaş 30 oldu artık ergen zamanlarımızdaki sürat yapma tehlikeli araç kullanma huylarımızı geride bıraktık.. aracımla bile 80-90 km/s sağ şerit kullanıyorum.
    Nmax kullanmadım ama kağıt üstünde sizin kriterlere uygun bir motor. Hakkınızda hayırlısı olsun ne diyeyim Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle, tkerinize taş değmesin diyorum

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Vites işini çokda büyütmemek lazım. Zaten çoğu motorda vites göstergesi var. Ekranda görünüyor yani kaçıncı viteste olduğun. Bencede vitesli motorla başlamalısın. CBF150 YBR125 gibi.

  6. #6
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    İki kişi ve 165 kg taşıyacağından motorun ezilmeden ve anlık tepkisinin iyi olması için 250cc ve üstü motor almalısınız. Güvenli bir sürüş için arka tekerin 130 ve üstü olması gerekir. İlk 3 ay lastik basıncını 2-3 bar düşük tutarsınız. nmax 155 uygun değil bence.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)