Benim aklım almıyor arkadaş bu piyasayı artık.
Nakit ihtiyacından piyasasından 20 bin lira aşağı fiyat verdiğim motoru hala arayıp soran yok.
Ne yapsam müzayede usulü satılığa mı çıkarsam bu motoru?
Benim aklım almıyor arkadaş bu piyasayı artık.
Nakit ihtiyacından piyasasından 20 bin lira aşağı fiyat verdiğim motoru hala arayıp soran yok.
Ne yapsam müzayede usulü satılığa mı çıkarsam bu motoru?
hocam motordan öyle çok anlamam ancak ilanına bakmıştım. 36 bin liraya vermişsin , 2 bin lira + koyup senin motordan 40bin km daha az olan ilan da var, 8 bin koyup 70 bin km daha düşük olan da var.
o nedenle 20 bin düşük kısmını anlamadım, bilmediğim bir konuysa affola.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Bahsettiğin motor ilanındaki R1200 RT ise piyasası zor bir model meraklısını bulman lazım ama illa satılır bence.
Birde ilan fotoğraflarında motor grenajları dağıtılmış şekilde o fotopğraflar da alıcı korkutur.
Bizim millet bi ilginç cidden. O fotograflara ben bakınca motorun bakımlı olduğunu anlıyorum.
Yukarıdaki arkadaşa cevaben de şöyle diyeyim. Venim motor 2008 model ve bu tarz makinalarda kilometrenin pek de bir önemi yoktur. Ancak dönüp dolaşıp yine aynı noktaya geliyoruz bizim memleketteki bakımlı araç anlayışı ve kilometre takıntısı bi değişik..
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Hocam yanlış anlama da 36 bin verip 115bin km yapan bir araç yerine 38 bin verip 70 bin yapan araç ya da 43 bin verip 40 bin yapan araç almak takıntı olarak algılanmaz bence.
12 yıllık böyle bir motorun 115 bin km yapması normal, motor türü olarak sıkıntı yaramtmıyor olabilir, ama daha düşüğü varsa seçenek olarak onu tercih etmek de takıntı değil, nolursa olsun istiyorsnaız dünyanın en kaliteli ürünü olsun, belli bir yerden sonra arıza yapacaktır, yenilenecektir.
belirtmek istediğim aslında o değildi, 20 bin tl düşük dediğiniz motorun aslında kendi modelinde en düşük fiyatlı ilana sahip olduğunun doğruluğu ancak fiyat / km oranlamasında o kadar iyi durumda olmadığı gerçeği.
Keşke imkanım olsa çok güzel bir motosiklet fakat kolay satılacak bir motosiklet mi bilmiyorum keşke imkanım olsa ben sizden düşünmeden alırdım
belki forumdan bi ahbabımız talip olur bu konu üzerinden.Hayırlısı olsun inşallah
Ama piyasa çok daraldı biliyorsunuz herkez ekonomik araçlara yönelmeye çalışıyor malum kriz ortamı.
Bende detaylı açıklama yapmadığım için tam olarak anlaşılmadı durum sanırım. 2005 2006 modeller ile aralarında teknik açıdan farklılıklar var bu makinalarda. Bu yüzden motorun 2008 model olduğunu özellikle belirtmeye çalışmıştım. Misalen 2005 model düşük kilometredeki aracı alıp 1 sene içinde abs sıkıntı yaşadığınızda en ölüsü bi 8 bin lira masraf edeceksinizdir. Ancak 2008 modelde 2. Jenarasyon abs kullanıldığı için hem bu ikinci jenerasyonun rahatlığını yaşarsınız hemde arıza açacakmı acaba diye düşünmeden devam edersiniz. Gibi gibi gibi...
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
aslında meselenin çok yönü var sanki ;
+ alacak olan adam aldıktan sonra satmak istediğinde, piyasası olmadığı ve km'si daha fazla yükseleceği için satmakta zorlanacak; satamayacak.
+ mevcut ekonomik durumda geleceği kimse tahmin edemediğinden 40k'ya motor almak istemeyebilir.
+ motor tipi itibariyle biraz heybetli, böyle nasıl desem biraz patron motoru gibi ve genç nesile hitap etmiyor. E biraz parası olan/patron adam 10 yıllık 115k km'de motoru niye alayım lan daha yenisini alırım diye düşünüyor olabilir.
Başkan o modelin 2. eli biraz yavaş, birde piyasadaki durgunluğu ekleyince hızlı satılmaması doğal. Motorun çiçek gibi, tertemiz duruyor.
Ancak Marka bmw olunca, bir de km yüksek olunca insanları bir korku alıyor; "ya masraf açarsa?" diye. BMW yedek parça fiyatlarının da maşallahı var. Eli anahtar tutmayan veya iyi ustası olmayan birinin almak isteyeceği motorlar değil bunlar. Borusanın insafına kalanı borusan servisi çok pis öper :D
Aslında kolay kolay masraf açacak motorlar değil bunlar ama bunu piyasaya anlatamazsın.
Umarım istediğin fiyata kısa sürede satarsın.
mt07 parasına bmw.Seyahat severler için güzel bir fırsat.Ama piyasa bildiğiniz gibi değil.Geçen ay bende piyasasın bayağı altına verecektim yenilemek için halen çakallar kol geziyor.umarım kısa zamanda satarsınız.
Değerli arkadaşım 20 değil, 40 aşağı yazsan yine aynı sonuç olabilirdi, çünkü çok küçük bir kesime hitap eden bir model. Ancak bu motorları bilen, kullanan kişiler tercih eder. Zaten o çok az sayıda kalan kişiler de büyük ihtimal gider basar parayı sıfır r1250 falan alır. Yani artık motorcu tayfanında orta direği kalmadı. Ya çok para var gs alır, ya da zar zor r25 falan.
Bu arada 2.el alırken gözü kapalı güveneceğim kişiler bu tür motorlar ile uzun yol yapanlardır. Çünkü adamın motoruna bakmaması gibi bir lüksü yok, sürekli yolda olduğu için. Şu motor için misal 115 bin km hiç bi şey değil. Adam bununla tek bir turda 6-7 bin yapıyor.
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
maalesef son 1 aydır durum böyle,alım satım yok piyasada kimse önünü göremediği için alışveriş durdu; noterleri son 5 sene içerisinde ilk kez bu kadar boş görüyorum,aynı sizinki gibi benimde bi aracım var satılık ve fiyata göre listenin en düşüğü fena bir araç ta değil ancak maalesef 2 haftadır satılık ve 5-6 kişi aradı sordu zaten onlarda malum mezarcı tayfa,maalesef herkes şimdi sahip olduğunu elinde tutma derdinde yenisine bakmıyor bakamıyor,aciliyeti yoksa aracınızı şu an satmamanız yönünde tavsiye verebilirim ancak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
bu arada geçen hafta bi arkadaş yamaha xj6 motosikletinin aynı şekilde satılmadığından dertliydi ve benzer bir konu açmıştı çok fazla polemik yaşandı ve konu kilitlendi,açıkçası insanların alım yapmadığı arayıp sormadığı kötü bir kriz dönemine ek kışın başlangıcına denk gelen motosiklet satışları gerçekten paraya ihtiyacı olanlar için büyük zarar ettirecek,acelesi yoksa bekleyin
Amerika'da modelden ziyade km'ye bakılır. Aracın ne kadar kullanılmış olduğunu km belli eder çünkü. Yıpranma ve aşınma, model yılından ziyade kullanılmaya bağlı.
Burada Alman ve İtalyan, hele hele modeli eski ve yüksek km ise, orijinal fiyatının dörtte biri anca eder veya etmez. Arabada da öyle, motosiklette de.
Japon çok öyle değil. Genel olarak fiyatları daha uygun, daha sorunsuz, bakıma daha az hassas araçlar.
Aynısı benim başıma da gelecek Superduke'u satma vakti gelince... Bunu bilerek aldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
Bu arada ilk motosikletimi eBay den aldım. Satarken de eBay'den sattım, müzayede (auction) usulü.
Bunun gibi onlarca motor var. Piyasası olmayan motorların fiyatları normalin yarısına kadar düşüyor, eskileri dahada fazla. Bu sadece eskileri için değil yenileri için geçerli.
Misal Hypermotard 939 şuan 104.000TL ama 1.500km deki ikinci eli 50.000TL olmasına rağmen satılmıyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)