Suzuki'nin Yitip Giden Modeli (SV650a)
Reklamlar
-
Arkadaşlar, Türkiye'de herhangi bir modelin fiyatında Avrupa ve ABD'ye göre bir gariplik varsa arkasında açgözlü distribütörünün parmağı vardır. Ben bunu ticari ahlak yoksunluğuyla tanımlarım, gençlerimiz ise serbest piyasa ve satış stratejisi gibi süslü laflarla tanımlar.
Satıcılarının en ahlaksız, müşterilerinin ise en enayi konumda olduğu ülkedir Türkiye'miz. Satan ne fiyat koyarsa koysun, asıl fiyatı alanın belirleyeceği gerçeğini bir türlü anlayamadık. Pahalı olmakla övündük, sonuçta bu noktaya geldik. Bundan sonra bu işi düzeltmenin tek yol devletin vergileri düşürüp serbest ekonomiyi sınırlandırması olacaktır. Millet alışana dek sınırlandıracak, adam kazıklamanın cezası olacak, fiyatlar da Avrupa örnek alınarak belirlenecek. Bir haftadır Fransa'dayım, oradaki fiyatları görünce burada doğmakla ne kadar şanssız olduğumuzu bir kez daha anladım. Bazı gerizekalılar hala oradaki Euro fiyatlarını TL'ye çeviredursunlar, adamlar resmen bedavaya yaşıyorlar. Devletin görevi vatandaşını rahat ettirmektir ama bu ülke insanları 100 yıldır rahat edemiyorlar.
Reklamlar
-
ABD'nde MT-07ABS ve SV650A liste fiyatları aynı 7.500$. Cuma kapanış kuruyla 44.600TL ediyor. Buradaki fiyatlarla aşırı bir farkı yok; Yamaha'nın fiyat politikası daha agresif (41.000TL), Suzuki daha temkinli davranıyor (49.000TL). Kur 6,50'lere gelirse ABD fiyatıyla aynı olacak.
CB500F için bakarsak ABD fiyatı 6.400$ (38.000TL) Türkiye fiyatı 42.000TL. Bunda da kur 6,50'lere geldiğinde ABD ile aynı olacak.
Burada ticari ahlakında sorun olan bir distribütör göremiyorum ben; unutmayın ki bizim fiyatlarımızın üstünde KDV+ÖTV olarak ek bir %50 daha var.
Burada bir ahlaksızlık varsa "angarya" seviyesine çıkmış vergi oranlarında vardır... (Ek olarak; fakiriz.)
-
Lakin bu motorlar Amerika'da satarkende devlet üstüne vergiler koyuyor. Ayrıca birim fiyata vurunca uçukluklar artıyor. Lakin bugün Yamahanın sitesinde motorun fiyatı 9400€ gibi bir fiyat var yanında. Yani hem euro'ya çevrilmiş hemde birim fiyattan yüksekte. Benim gördüğüm Şubat'tan sonra kızılca kıyamet kopacak gibi. Fakat ne olur ne biter bir fikrim yok???
-
ABD'nin %50 vergi koyduğunu hiç zannetmiyorum.
Yamaha sitesindeki € neyi ifade ediyor ben anlamadım, Cuma kuruyla 65.000TL yapıyor o fiyat. Pek dikkate alınacak bir şey değil şimdilik...
Asgari ücretin %50 üstünde maaşı olan adam ABD'de MT-07'yi 6 aylık maaşı ile alabiliyorken aynı koşuldaki vatandaşımız 17 aylık maaşı ile alıyor.
Kızılca kıyamet kopacağında eminim, finansal piyasalarda daha önce (Kasım - Aralık arasında), motosiklet piyasasında da bunun sonucu olarak 2019 sezon başlarında.
Alacak bir şeyiniz varsa şimdi alın sonra anca ıslak rüyâlarda...
-
sv serisi aslında naked kültürünü başlatan seridir 90 lılarda japon akranları patır patır super sport makineler üretirken suzuki naked ile ortaya çıkdı deli gibi satmaya başlayınca bir kaç varyasyonunu daha yaptılar s sport touring, sf full sport tam grenajlı üstündeki 650 lik motor 2004 e kadar falan çift silindir tek buji idi sanırım yanlışım olmasın tarihte...
amerika california daki egsoz salınım değeri standartlarından ötürü motor amerikada satışları çok iyi olduğu için amerikada satabilmek için çift buji sistemine geçti öyle üretilmeye başlandı o yıllardaki avrupa versiyonları hala tek bujiydi.. çift bujininde esprisi performansa yakıta çok bir faydası yoktu alt arkadaki ikinci buji atık olan gazıları , çiğ yakıtı falan ateşleme yoluyla yakıp egzosdan düşük emisyon gazı çıkartıyordu.. bir nevi katalizör görevi görüyordu..
2005 yada 2006 da komple sv serisi abs ve çift buji ye geçdi euro4 standartlarından ötürü..
Sv serisi dünyada çok satan çok tutan bir seri çok büyük bir kullanıcı kesmi var forumları var kullanıcılarının... güzel bir motor .. Türkiyede satmaması gelmesi gitmesi bu gerçeği değiştirmez..
suzukinin yitip giden bir modeli falan çok iddalı laflar sv ye hiç bir şey olmaz türkiyede satamıyor yada satmıyor diye suzuki ne batar ne biter avrupa ve amerikada deli gibi yıllardır satıyor satmasa 20 yıldır hala üretimde olmaz..
2001-2003 arası türkiyeye getirilen s modelini sf ye çevirip grenajları satılıyor ebayda zaten çok bir şey almanıza gerek yok normal grenajın altına alt eteklerini motor grenajını alıyorsunuz o kadar.. birde abs yaptırılabilinse şimdi alırım on numara motordur..
-
Inazumam satılsın, kafamdaki tek motor bu. Amerika avrupada çok satılıyor, burada belki fiyat belki marketing hatası kullanıcısı az. Orta segment kaliteli v motor tek bu var piyasada. Al sat kafasında değilsen kesinlikle alınacak makina.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
sv serisi aslında naked kültürünü başlatan seridir 90 lılarda japon akranları patır patır super sport makineler üretirken suzuki naked ile ortaya çıkdı deli gibi satmaya başlayınca bir kaç varyasyonunu daha yaptılar s sport touring, sf full sport tam grenajlı üstündeki 650 lik motor 2004 e kadar falan çift silindir tek buji idi sanırım yanlışım olmasın tarihte...
amerika california daki egsoz salınım değeri standartlarından ötürü motor amerikada satışları çok iyi olduğu için amerikada satabilmek için çift buji sistemine geçti öyle üretilmeye başlandı o yıllardaki avrupa versiyonları hala tek bujiydi.. çift bujininde esprisi performansa yakıta çok bir faydası yoktu alt arkadaki ikinci buji atık olan gazıları , çiğ yakıtı falan ateşleme yoluyla yakıp egzosdan düşük emisyon gazı çıkartıyordu.. bir nevi katalizör görevi görüyordu..
2005 yada 2006 da komple sv serisi abs ve çift buji ye geçdi euro4 standartlarından ötürü..
Sv serisi dünyada çok satan çok tutan bir seri çok büyük bir kullanıcı kesmi var forumları var kullanıcılarının... güzel bir motor .. Türkiyede satmaması gelmesi gitmesi bu gerçeği değiştirmez..
suzukinin yitip giden bir modeli falan çok iddalı laflar sv ye hiç bir şey olmaz türkiyede satamıyor yada satmıyor diye suzuki ne batar ne biter avrupa ve amerikada deli gibi yıllardır satıyor satmasa 20 yıldır hala üretimde olmaz..
2001-2003 arası türkiyeye getirilen s modelini sf ye çevirip grenajları satılıyor ebayda zaten çok bir şey almanıza gerek yok normal grenajın altına alt eteklerini motor grenajını alıyorsunuz o kadar.. birde abs yaptırılabilinse şimdi alırım on numara motordur..
Türkiye'ye gelen 2016 modellerinde ABS standart ve euro4 emisyonlarına uygun zaten. Tek handikabı MT-07'den pahalıya satılıyor olması ve bu sebepten ötürüde pek beğenilmedi. MT-07 daha agresif, daha yenilikçi duruyor. Suzuki ise daha gelenekçi kaldı.
Yitip giden modeli dememin sebebi Türkiye piyasasında motoru maalesef hiç göremiyor olmamız.
Al-Sat olaylarını pek sevmediğim için evladiyelik motor olarak gözümde yer etti makine. Bir depo üstü çanta ile işimi çok görecek gibi duruyor. Nereye istersen oraya git o derece.
Lakin eski Suzuki SV-650'leri malum sitede ilanlarını hiç görmüyorum. Ancak yeniler var, onlarda bayilerde sıfır olarak satılıyor.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Türkiye'ye gelen 2016 modellerinde ABS standart ve euro4 emisyonlarına uygun zaten. Tek handikabı MT-07'den pahalıya satılıyor olması ve bu sebepten ötürüde pek beğenilmedi. MT-07 daha agresif, daha yenilikçi duruyor. Suzuki ise daha gelenekçi kaldı.
Yitip giden modeli dememin sebebi Türkiye piyasasında motoru maalesef hiç göremiyor olmamız.
Al-Sat olaylarını pek sevmediğim için evladiyelik motor olarak gözümde yer etti makine. Bir depo üstü çanta ile işimi çok görecek gibi duruyor. Nereye istersen oraya git o derece.
Lakin eski Suzuki SV-650'leri malum sitede ilanlarını hiç görmüyorum. Ancak yeniler var, onlarda bayilerde sıfır olarak satılıyor.
Fren balatası
Debriyaj balatası
Sarf parcalarin fiyatları ne alemde?
Sonuçta işletme giderleride önemli.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Fren balatası
Debriyaj balatası
Sarf parcalarin fiyatları ne alemde?
Sonuçta işletme giderleride önemli.
Aga 20000km'den önce biteceklerini sanmam. Düşününce benim Dominar'ında parçaları pek uygun değil hani.
https://www.kalyoncumotor.com/Bajaj-...i,PR-8526.html
https://www.n11.com/motosiklet/yedek.../debriyaj?q=sv
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
https://urun.n11.com/yedek-parca/suz...set-P267666280
http://www.bajajyedekparcalari.com/b...ir-takimi.html
Zincir dişli seti bile neredeyse aynı paraya ve daha kaliteli...
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Türkiye'ye gelen 2016 modellerinde ABS standart ve euro4 emisyonlarına uygun zaten. Tek handikabı MT-07'den pahalıya satılıyor olması ve bu sebepten ötürüde pek beğenilmedi. MT-07 daha agresif, daha yenilikçi duruyor. Suzuki ise daha gelenekçi kaldı.
Yitip giden modeli dememin sebebi Türkiye piyasasında motoru maalesef hiç göremiyor olmamız.
Al-Sat olaylarını pek sevmediğim için evladiyelik motor olarak gözümde yer etti makine. Bir depo üstü çanta ile işimi çok görecek gibi duruyor. Nereye istersen oraya git o derece.
Lakin eski Suzuki SV-650'leri malum sitede ilanlarını hiç görmüyorum. Ancak yeniler var, onlarda bayilerde sıfır olarak satılıyor.
2000 lilerde gelenler zaten belli sayıda geldi ikinci elde az olması doğal birde güzel makine satılmaz bence o faktörde var alan satmıyor olabilir.. özellikle yurtdışı interneti kullanabilen insan için çok aksesuarı aftermarketi olan bir model..
Herkesin evladiyelik mantığı farklı .. benim evladiyelik mantığım bir tane güzel orta halli bir cruiser vulcan s650 gibi hem az yakar hem yakışıklı hemde teknolojik ama türkiyede yok denicek kadar az.. yada kallavi bir rt1200 gibi bir makina.. yanınada istanbulda şehir içinde keyifli sürebiliceğim güzel 250c.c geçmiycek keyiflik az yakan fiyatı uygun bir maxiscooter..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
2000 lilerde gelenler zaten belli sayıda geldi ikinci elde az olması doğal birde güzel makine satılmaz bence o faktörde var alan satmıyor olabilir.. özellikle yurtdışı interneti kullanabilen insan için çok aksesuarı aftermarketi olan bir model..
Herkesin evladiyelik mantığı farklı .. benim evladiyelik mantığım bir tane güzel orta halli bir cruiser vulcan s650 gibi hem az yakar hem yakışıklı hemde teknolojik ama türkiyede yok denicek kadar az.. yada kallavi bir rt1200 gibi bir makina.. yanınada istanbulda şehir içinde keyifli sürebiliceğim güzel 250c.c geçmiycek keyiflik az yakan fiyatı uygun bir maxiscooter..
Ben kazadan sonra anladımki İstanbul'da resmen ölümle dans ediyoruz. Bu telefonlu sapıkların birinden, ikisinden, bininden, iki bininden kaç... İllaki biri buluyor. Telefonlu araç görünce tekmeleyesim aynasını kırasım geliyordu son zamanlarda. Biri gelip patlattı işte. Hem makineden oldum hem de ekipmanlardan.
650cc Her yola gelen bir makine gözümde. Al çocuklarına miras kalsın. Ben öyle bakıyorum makineye. Dominar'ımda tek sorun canım istediğimde uzun yola çıkmak dert oluyordu. Uzun yolda arka dişli 40t olmak zorunda, bu sefer rüzgarlı havalarda performanstan düşüyor.
CBF 500'ü çok seviyorum ama o da az sayıda ve hor kullanıldı. Bende 4 silindir fetişide yok. 5000rpm'yi geçmeden güzel güzelde yol gidilebilir bu makine ile die düşünüyorum.
Ve inanıyorumki hatta iddialıyım. Maksimum Dominar ile aynı yakar ve gerektiğinde daha fazla kaçar.
-
Yani bir SV650 değil elbet ama CB500F de kötü motosiklet değil hani. >= 2016 modeller için NC750X'ten düşmüş biri olarak söylüyorum. Yalnız herhangi bir naked'ın uzun yola uygun olabileceği fikrine pek katılamayacağım. Yorucu... (100'ü pek geçmezsen konforda sorun olmaz ama o zaman da süre uzuyor...)
-
az yakar ve güzel gider .. üzmez seni .. uzun yolda yaparsın gayet güzel niye yapamıyasın.. sanırım naked fakötürünü göze almışdır uzun yolda .. göğüslük falan takıcak artık siperlik de alıcak falan..
-
Dominar'dan sonra 6000(127km/s)-7000(149km/s) devirde bile titreşimden şikâyet etmezsin.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Yani bir SV650 değil elbet ama CB500F de kötü motosiklet değil hani. >= 2016 modeller için NC750X'ten düşmüş biri olarak söylüyorum. Yalnız herhangi bir naked'ın uzun yola uygun olabileceği fikrine pek katılamayacağım. Yorucu... (100'ü pek geçmezsen konforda sorun olmaz ama o zaman da süre uzuyor...)
Eee bir yerden kazanırken diğerinden kaybetmek gerekiyor. Tam anlamıyla hobi motoru. Güzel siperlik camları mevcut aslında. Dediğim gibi uzun yola çıkacaksan bile arkanda acaba die, cümle kurdurtmaz kanaatindeyim. Neredeyse 1sene oldu çok hoşuma gidiyor ama %20 ek gümrük vergisini bastıkları gün, hüzünlü olmama vesile oldular :(
-
Not: Şehir içi 3,6 yakıyorum ben CB500F ile.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Dominar'dan sonra 6000(127km/s)-7000(149km/s) devirde bile titreşimden şikâyet etmezsin.
Püf... Yeterde artar bile. Hemide az yakar. Konforuda tadından yedirtmez.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Eee bir yerden kazanırken diğerinden kaybetmek gerekiyor. Tam anlamıyla hobi motoru. Güzel siperlik camları mevcut aslında. Dediğim gibi uzun yola çıkacaksan bile arkanda acaba die, cümle kurdurtmaz kanaatindeyim. Neredeyse 1sene oldu çok hoşuma gidiyor ama %20 ek gümrük vergisini bastıkları gün, hüzünlü olmama vesile oldular :(
Bendeki siperlik epeyi büyük, neredeyse karenajlı R modeli kadar kapatıyor ama kaskta rüzgâr gürültüsünü artırıyor biraz. (Boy 190cm, siperlik Puig Rafale) Az daha dikelince azalıyor ses, 170cm falanda kurtarabilir.
-
183cm boy maalesef. Her şekil o rüzgarı yiyorum Dominar'ın sigortadan parasını alırsam bakınacağım, alamazsam en kötü MT-25'e yürüyeyim diyorum. Abs'siz olur o zamanda bilmiyorum ama... Şu motor alma işi cidden çok sıkıntı. Hele şu zamanda hiç düşünemiyorum bile. Fakat haftasonları binip gezince biraz nefes alıyorum hissi veriyor.
-
Puig Rafale bilgi videosu (rüzgâr tüneli test sonuçları, 1dk'lık kısa): https://youtu.be/AGnalODnJoU
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)