Barkın Abinini Benzin Oktan tavsiyesi
-
[B]iyi günler herkeze dün akşam barkın abinin videolarını izliyorum en baştan başlamıştım diyo ki yarış motorunuz varsa yüksek
oktanlı benzin koyun 97 oktan. pistonun dip noktasında ateşlemesini sağlıyormuş. Düşük oktan avans sorunu cıkartabilir. yani erken
ateşleme yapıyormuş bana çok mantıklı geldi. 97 oktana geçmelimiyim.
[/B]
Reklamlar
-
Ben uzun zamandr 97 satan pompa görmedim
-
95 oktan üstü benzin satan istasyon görmedim belki satan vardır ama
Burası japonya değil malesef olduğu kadar
En iyisi shell almalısın baska çaren yok.
-
Oktan sayısı sadece benzinin sıkışmadan dolayı patlaması ile ilgilidir.Oktan sayısı yükseldikçe benzinin pistonları sıkıştırması ile oluşan basınçtan kendi kendine patlama olasılığı azalır sadece buji ile kontrollü şekilde yanma ile ateşlenir.Kontrolsüz sıkışma sonucu patlama vuruntuya sebep olur.Genelde sıkıştırma oranı yüksek performanslı motorlarda yüksek oktanlı benzin önerilir.Ama yanlış bilmiyorsam ülkemizde şu anda çok büyük oranda 95 oktan satılıyor.97 oktan ya hiç yok ya da çok az.Hatta bazı firmalar bir kaç ufak tefek vuruntuyu azaltan katkı ile 95 oktanı 97 oktan diye satıyor.Eğer motosikletinizin motorunuz 97 oktan uyumlu ise ve 97 oktan benzin bulabiliyorsanız 97 oktan kullanmanız tabii ki daha iyi olur.Yanlış bilmiyorsam ülkemizde 97 oktan benzin az bulunduğundan çoğu yüksek performans motorların avans ayarları 95 oktan benzin ile uyumlu olacak şekilde ayarlanıyor.Bu ayrıntıya da dikkat edersiniz.
-
kurşunsuz benzin var bide yanında Vpower bişeyler yazıyo buney dedim 97 oktan dedi pampacı abimiz benzin bitsin alıcam bakalım ne olacak
-
motorun kitapçığında kaç oktan koyman gerektiği yazarr. bence oraya bakmadan farklı oktanlara kayma derim. motoru eline alabilirsin.
-
o videolarda zaten bütün cevaplar vardı.
98 zx6r ın sıkıştırma oranı yüksek değil. 95 oktan fazlasıyla iş görür
-
Benim Dominar’da sadece yakıtın daha fazla yanmasını ve daha pahalıdan almaya sebep oluyor. 97oktan zannımca yüksek performanslı makineler için. Yoksa top speed 163’ten 164 bile olmadı
-
biraz araştırma yaptım benim motor Sıkıştırma oranı 11.8: 1 ( 97 oktan 12 Üzeri için ideal mış ) sıkıntılı işlermiş bunlar kafam uğuştu akşam akşam
95 e devam abi bozmayalım motorumuzu HAYIRLI GECELER... Sabah olsada motorla işe gitsem
-
Sırf sıkıştırma oranına bakılarak karar verilmesi mümkün değil. Intake manifoldunun dizaynı bile etkili. Kitapçıkta yazar minimum hangi oktan istediği.
Normal veya düşük oktanli benzin için üretilmiş motora yüksek oktanli benzin koymak performansı arttırmaz, boşuna para harcamış olursunuz.
Yüksek oktanli benzin için üretilmiş motora normal veya düşük oktanli benzin koymak performansı düşürür, uzun vadede motor için de iyi olmaz.
Ender de olsa farklı oktanlarda benzin kullanabilen motorlar da mevcut. Düşük oktanli benzin konulduğunda vuruntuyu farkedip, ateşleme zamanlamasını değiştirerek daha az güç üreterek çalışabiliyor, Hyundai'ın üst modelleri için ürettiği orijinal V8 gibi.
-
97 oktan satılmıyor ki bu neyin dertlenmesi çok istiyorsan oktan yükseltici katkı koy depoya , bujileride 0,6 mm ye ayarla bak neler oluyor ;)
-
Sıkıştırma oranı yüksek olmayıp, kitapçığında yüksek oktanlı benzin tavsiye edilen herhangi bir motosiklet duymadım, bilmiyorum
-
97 oktan satılan istasyonlar var antalya'da.ama hiç almadım denemedim.95 oktan candır
-
Shell v power alıp yolunuza bakın gerek yok böyle fantazilere
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Sıkıştırma oranı yüksek olmayıp, kitapçığında yüksek oktanlı benzin tavsiye edilen herhangi bir motosiklet duymadım, bilmiyorum
Kawasaki H2. Sıkıştırma oranı 8.5. Yüksek oktan istiyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kawasaki H2. Sıkıştırma oranı 8.5. Yüksek oktan istiyor.
Lakin supercharger'lı olduğunu atlamamak gerek. İçine giren hava zaten atmosfer basıncının üzerinde, yani hazır sıkışmış havayı daha da sıkıştırıyor. Yani yanma odasına giren hava, atıyorum atmosfer basıncının 4 katı basınçtaysa, toplam sıkıştırma oranı yaklaşık 34 kat olacak. Rakam biraz yüksek gibi ancak turbocharger'lı sıradan bir dizel motorun 20:1 sıkıştırma oranına sahip olabileceğini düşünürsek, yüksek performans bir araç için çok da fazla değil. Doğru muyum?
-
Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?
https://en.wikipedia.org/wiki/Forced...in_motorcycles
Ekleme: Şu 125cc skutır'da süpırçarcır varmış ya la? Fransızlar acayip adamlar vesselam.
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?
78 de ilk yine Kawa üretmiş Z1R TC , Honda altta kalırmı 80 de CX500 le cevap vermiş , Suzuki de 83 de XN85 i piyasaya sürmüş ama hiçbiri uzun vadede üretimde kalmamış , zira o yıllarda aşırı doldurma ünitelerinde ciddi dayanıklılık sorunları vardı , turbo mil yatakları kısa sürede iflas ediyor olabilir zira otomobillerde de aynı sıkıntı vardı , 80 li yıllarda Renault 5 Turbo ile çok haşır neşir oldum (Renault da çalışıyordum) turbo sorunları kullanıcıların kabusu idi..
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)