geçen sene benzin 1,90€ civarındaydı. şu an bedava çevirirsen.
Uçak benzini bulursanız haber verin sırf Kerosin dökecem içine bi
geçen sene benzin 1,90€ civarındaydı. şu an bedava çevirirsen.
Uçak benzini bulursanız haber verin sırf Kerosin dökecem içine bi
Evet, ucuza kaçıp atmosferik olmayan bir örnek verdim. Ancak intake manifoldunun açısı, uzunluğu ve şekli silindir içine giren hava benzin karışımının basıncını ciddi oranda değiştirebiliyor. Akışkanlar dinamiği önemli rol oynuyor. Hatta bazı araçlarda çift uzunluklu intake manifoldlari var, belli bir devirden sonra otomatik olarak değişiyor, düşük ve yüksek devir için optimize ediyor. Küçük çapta bir turbo etkisi oluşturuyor. Çalışma prensibi bayağı ilginç.
Tam "EXUP benzeri kesit alanıyla oynayan sistemleri görmüştüm ancak manifold uzunluğuyla oynayanı ilk defa duydum." diyecektim ki, konuyu anlatan bir abiyi dinleyince bunu daha önce gördüğümü fark ettim. Gayet yaratıcı bir yöntem bence, mekanizma ve ağırlık sıkıntısı yaratmasa motosikletlerde kullanılabilir.
Aynen. Intake manifoldu dışarıdan boru gibi görünüyor, öyle de, ancak n'aptığını bilen üreticiler hava filtresinden silindire kadar olan kısmı, hava moleküllerini modelleyerek simüle ediyorlar.
Herif bilgisayar başında iki hafta oynayarak aynı motordan yüzde yirmi daha fazla performans elde ediyor. Hava kutusunun şekli de çok önemli. H2R, H2'den üç kat büyük hava kutusu hacmine sahip. Tabii ki önemli olan sadece hacim değil, şekil ve işlevi.
Aynı şekilde ekzos, şase, ve daha bilmediğim bir sürü parça matematiksel yöntemlerle modellenip çalışılıyor. Mesela tirellis şase finite element ile simüle ediliyor. Herifçioğlu 180 beygir motosikletin şasesini o sayede sadece 9 kilo yapabiliyor.
O yüzden Çin'in Hindistan'ın yüksek cc motosiklet yapması çok zor. İlk yatırım çok fazla. Rakipler güçlü. Yerel pazar dar. Küçük cc piyasasında daha fazla para var.
Diyeceğim o ki şekle bakıp "ooo Çin Hint, Japon ve Avrupa'yi geçecek" demek çok da makul değil. Olay becerebilme meselesi değil.
artık ülkemizde 97 oktan benzin satılmıyor. yüksek oktanlı benzinler sıkıştırma oranı çok yüksek spor araçlar için kullanıma uygun, 1/12 gibi sıkıştırmalardan bahsediyorum. buna racing de olsa çoğu motosiklet ulaşamaz.
sıkıştırma oranı ile ilgili bir seçim değil oktan derecesi , yukarıdada arkadaşlar açıkladılar , Mazda nın yeni benzin motoru 14:1 orana sahip ama katalogda 95 oktan tavsiye ediliyor..bu daha çok motorun geometrik ölçüleri ve ateşleme avans derecesiyle ilgili , ayrıca motosikletlerde de 12,5 gibi sıkıştırma oranları baya mevcut , S1000RR ise 13:1 değerine sahip
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)