Wing750 adlı üyeden alıntı
Sözlerime besmeleyle başlayayım çünkü büyük ihtimalle linç gelecek. Çok uzun zamandır motosiklet kullanmasam da, çok uzun yıllardır motosikletlerle ilgileniyorum. Genel geçer bir kabule göre, sahip olunacak ilk motosiklet küçük hacimli olmalı. Bu sadece bizim ülkemizde değil, diğer ülkelerde de kabul gören bir bakış açısı.
Tam burada benim kafam karışmaya başlıyor. Nedenleri de hep bir mantık çerçevesinde anlatılıyor ki doğrudur. Motosiklet tecrübesi, hakimiyeti vs vs.
Şimdi burada da kullanacak olan kişinin yaşı, fiziksel durumu, karakteri gibi konular da devreye girmeli bence. Yani mesele sadece başlangıç motosikleti şu olmalı deyip genelleme yapmakla sınırlı değil.
Genel olarak motosikletin tehlikeli bir araç olduğu üzerinde duruluyor ama neredeyse hiç kimse o motosikleti kullanan kişiden bahsetmiyor. Sanki motosiklet vahşi bir at, binen de tamamen motosikletin keyfine göre gidiyor. Ne iradesi var, ne de aklı. Hızlı ve güçlü bir motosiklete biniyorsan açacaksın gazı. Başka bir yolu yok. Temel soru da şu: 'Gazlamayacaksan neden o motosikleti aldın?' Kişinin beğenisi, o motosiklete sahip olmak istemesi göz ardı ediliyor. Benim kullandığım motosiklet ne çok zayıf ne de çok güçlü. Ne çok yavaş, ne de çok hızlı. Şu ana kadar son hızı nedir diye merak da etmedim, denemedim de. Denemeyi de düşünmüyorum. Ben sadece bu motosiklete binmekten keyif alıyorum.
Başka meselelerle kıyaslamaya çekiniyorum, çünkü hayatında başka tecrübesi olmayan birine bunu anlatmak zor. Konuyu hemen oradan alıp ne demek istediğine bile bakmadan yürüyecek.
Ben bunları yazarken herkes kafasına göre bir motosiklet alıp binebilir demeye de getirmiyorum. Ama bu iş tecrübenin yanı sıra başka etkenleri de içeriyor, onu anlatmaya çalışıyorum. Boyu ve fiziki gücü uygun olmayan birisinin koca koca endurolara bakması bence de doğru değil. Çok tecrübeli bile olsa. Burada da ekstrem örnekler verilebilir ama herkese uymaz. 'Ayağım yere basmasa da ben şu kadar tecrübeliyim binerim' demek de olmaz.
Ben kendi adıma eğer bir kişi eğitim aldıysa, başlangıç motosikleti olarak illa ki 125'likten başlamalı bakış açısını, üzerinde düşünülebilir ama kesin ve şaşmaz doğru diye kabul edemiyorum. Yine bence yüksek hacimli motosiklet kullanmak çok fazla avantaj da taşıyor. Gazlamak için değil, çoğu zaman istenmeyen bir durumdan uzaklaşmak için.
Tam burada anlatmak istediğim şeye geliyorum. Burada da başka platformlarda da öyle paylaşımlar okuyorum ki aklım almıyor. '125 cc motosikletim var 180 gördüm', 'Şu marka motosikletliyi gördüm, açtım gazı bakakaldı' Trafik kuralları ve kullanırken alınacak tedbirler küçük hacimlilere göre ayrı, büyük hacimlilere göre ayrı belirlenmiyor. Hız kurallarına uyarsanız, korumalarınızı adam gibi giyerseniz, hacmin çok da fazla önemi kalmıyor.
Bunları göz ardı eden birisine zaten değil yüksek hacimli motosiklet, hiç bir şekilde motorlu araç vermemek lazım. Genellikle de bu motosikletliler hayatlarının kıl kadar bir fren teline, iki uyduruk lastiğe, yoldaki küçücük bir engele bağlı olduğunu idrak etmekten yoksun kişiler. Kullandığın motosiklet senin istediğin gibi gider. İraden yoksa, kontrol edemeyeceksen zaten binmemen lazım.
Sonuç olarak, motosikletin başlangıcı, devamı hep kullanıcıya göre değişir. Neredeyse her motosikletlinin bildiği gibi 100cc-1.200cc her motosiklet hızlanır, hızlı da gider, ama senin istediğin ölçüde. Eğer kullanan, motosikletten önce aklını kullanmazsa cc hiç bir anlam taşımıyor.
Tamamını okumayıp, 'Sen ne dediğini bilmiyorsun', 'Tehlikeli yönlendirmeler yapıyorsun' diyecek çok kişi var. Hiç kimseye başlangıçta şu motosikleti alın demiyorum, tam aksi bir şey anlatmaya çalışıyorum. Elbette cc işi gibi bunu da anlayamayan çok kişi çıkacak.
Eğitim alın, güvenliğinizi her şeyden üstün tutun, trafiği düzgün okuyun, kurallara uyun.