İçim Ürperiyor ya Yolda kalırsam
Reklamlar
-
Konu başlığından da anladığınız gibi.
Mondial Vulture motorum var, 2. el aldım 10bin km 'de . Bakımlarını herşeyini yaptırdım. 100 küsür km'dir bende motor. Ön sol amortisörde bir sıkıntı olduğundan çok ince gidon/teker uyumsuzluğu var ancak usta 400 lira civarı tutacağını ama kullanım olarak hiçbir sıkıntı yaratmayacağını belirtti, sadece yolda biraz daha dikkatli olmam gerekiyor.
Neyse, konumuza dönecek olursak;
Motosikleti birkaç nedenden dolayı 2 haftadır istediğim şekilde kullanmadım, ancak hem pratiklik olsun hem gezmek olsun diye pazar günü 60/70 km gidiş aynı şekilde dönüş yaparak test etmek istiyorum.
Tamirden anlamam, motor aksamından falan anlamam.
1) Motor yolda kaldırsa, bir sıkıntısı olursa ve uzak mesafedeyseniz ne gibi aksiyon alıyorsunuz?
Tamirden anlıyor olabilirsiniz ama ben anlamıyorum, ya da sizin de yapamayacağınız bir arızası çıktı.
2)Ek olarak; motorda temel olarak tamir için neleri bilmemde fayda var? En azından idareten bir yere gidene kadar beni götürebilsin diye video anlatımlarını vs. izleyim. .
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
-
görüyorum ve arttırıyorum
hayat tamda böyle bişey mi acaba
-
Yanımızda parça taşımıyorsak yolda bujiyi tak-çıkar yapmaktan başka bir şey elden gelmez. Belki yenisi taşınabilir.
Ama bu tarz motorlar yolda kalırsa sorun ya mekaniktir, motorun açılması gerekir. Ya da elektroniktir parça değişimi ister. Dolayısıyla yolda tamir pek mümkün değil.
Yolda kalma durumunda motosikletin sığacağı kapalı kasa bir arac bılmak gerekir.
Bu işi yapanlar var, veya bir tanıdık bu konuda çözüm olabilir.
Yoldan geçenleri durdurup arkada yer varsa para da teklif edilebilir
-
Tamir kiti taşımakta fayda var uzun yollar için tarzı yorumlar görmüştüm, onu merak ettim aslında nedir bu kit vs.
Açıkçası motordan öte lastik patlamasından fln endişeleniyorum.
-
Debriyaj, gaz teli değişimleri yolda yapılabilir. Belki bu tamir kiti denilen şeyin içinde bulunan malzemelerdendir.
Lastik için çeşitli spreyler var. Bence en kullanışlısı lastik patlamadan lastiğe basılan sıvılar. Lastik delindiğinde kendisi o deliği dolduruyor, yola devam ediyorsunuz
Az silindir, çok iş
-
Kısaca bozulmasın diye ümit etmem gerekiyor
-
En azindan yanına bi lastik spreyi al için rahat olur, bir de küçük tornavida benzin musluğunu açar akitirsin falan karburatorde sıkıntı olursa, buji için anahtar falan bulundur yanında söker kazırsın. Onun dışında çekiciye talim edeceksin, fazla endişe de gerek yok, gecen tornavida bile olmadan yanimda, dortyuz km den fazla yola gittim mesela. Kafaya takmamak lazım. .
-
Birçok seçenek var. Motor bozulduysa önce telefonla yardım almaya çalışırsın baktın olmuyor merkezi bi yerdeysen ve gündüz ise tamirci bulur motoru çektirirsin.
Hem gece hem uzak ise en yakın benzinliğe motoru iter, kilitleyip evine gidersin
-
Çin motor olunca işte bunlar hep stres.
Neyse , 1 seneye japona geçerim en geç sorun cıkarmaz değiller ama en azından böyle stres yapmam.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Çin motor olunca işte bunlar hep stres.
Neyse , 1 seneye japona geçerim en geç
sorun cıkarmaz değiller ama en azından böyle stres yapmam.
Her motosiklet bozulabilir. Bu işin garantisi yok.
-
Öncelikle bakımını yaptır,kontrolden geçir,lastik söküp takacak takım,pompa yada lastik spreyi vb. vb.
Sıfır mercedesin,bayiden çıkıp kısa mesafede yolda kaldığı oluyor
Bütün alet edavatları yanı aldın,sökerken vida kırıldı:(:(:(:
Japon yolda bırakmaz,arıza açmaz diye bir kural yok,diğer motosikletlerlede yolda kalabilirsin
Yolda kaldığında kamyonete atıp,sanayiye çekecen,yolda kalma korkusyla gidersen,tedirgin olursun
Bu sitede bir çok bilgiye sahip olabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...teknik-servis/
-
Walla senin uzun yol die baktığını, biz İstanbul'da hep yapıyoruz. Bende de hint malı motor var. İzmir'e yanıma lastik tamir spreyi bile almadan gittim. En fazla çekici çağırıp, palaska ile sıkı sıkı bağlar, dayı ile muhabbet ede ede gidersin
-
Ben her haftasonu 150-200km yapiyorum, bazen Istanbul icinde, bazen de civar illerde. Her yola cikisimda yolda kalir miyim diye dusunuyorum ama bu beni engelliyor mu ? Hayir Scooter sonucta cok fazla da elleyemem orasini burasini, sorun cikarsa. Sadece lastik spreyi aliyorum yanima.
Keyifli surusler.
-
Benim Uçmakdere'ye gidip gelmem 300km den fazla sürüyor Virajlara gidip gidip geliyoruz o kadar
Özgürlüğü hisset, yolda kalmanında tadı başkadır.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Benim Uçmakdere'ye gidip gelmem 300km den fazla sürüyor
Virajlara gidip gidip geliyoruz o kadar
Özgürlüğü hisset, yolda kalmanında tadı başkadır.
Uçmakdereyi görünce,direk Angrypower geliyor aklıma...
Yok mu aga başka güzergah...
-
Şile'ye gideyim dedim polis eve gelmeden ceza'yı geçirdi. 488tl. Ben onunla 5 defa Uçmakdere'ye giderdim
Ha bide yolda yaklaşık 20 kişilik bir motorcu grubu görmüştüm. Bir tane kasklı hatun çiftleşmeye çağrı yapan Arizona Kertenkele'si gibi hareketler yapıyordu
-
Bana özelden yada GSM den ulaş , tanışalım . Bir dönem ben de senin gibi kaygılı idim. Laflariz biraz, belki eşlik ederim yolda sana .
-
Yolda belde kalacak olursanız, motoru hadi bir çalılığa kakıverdiniz diyelim, kendinizi nasıl nereye atarsınız onu düşünün öncelikle...
Otobüsler, minibüsler falan geçmiyorsa, asıl risk o zaman başlar sizin için...
-
Öncelikle motorunuza güvenmeniz lazım,sonrada kendinize. Bunun için zaman ve tecrübe gerekir.Bir motorun uzun vadede çıkartacağı sorunlar sürekli yaptığı arızalardır.Önce bunlara nasıl müdahale edeceğinizi öğrenmeniz gerekir.Lastik patlama sorunu önemlidir vede en yakın mesafeye ulaşacak tedbirleri alabilecek ekipmana sahip olmanız gerekir.Ayrıca yardım alamayacağınız rotalarda motoru zorlamadan ve ideal şartlarda sürmek önemlidir.Uzun lafın kısası kendinize ve motorunuza güvendiğiniz tecrübeyi kazandığınız andan itibaren keyifle yol alabilirsiniz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)