Kışın 15w-50 koyulur mu ?
Reklamlar
-
ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı
Yamaha servisinde ben 10-40 yağda ısrar etmeme rağmen usta illa bu sıcak havalarda kalın yağ kullan dedi. Bir ara racing 15-50 kullanmaya kalktı yok dedim onun kullanım ömrü az olur.
ustaya hata yaptırmışsın. redline de racing yağ kullanılır yağın ömrü kısa tutulur. racing yağ kullanılmaz ise (yağ filmi kopar) motorun ömrü kısalır
https://lubes.mobil.com/turkey-turki...racing-4t.aspx
Reklamlar
-
*,* adlı üyeden alıntı
ne demek istediğinizi biraz açıklar mısınız ? Racing kullanmadığım için neden motosikletin ömrü kısalacakmış...
-
Yaz kış ayrı yağ kullanılmaz kullanım kitapçığında ne yazıyorsa o kullanılır.
-
önce sen açıkla
ustaya neden racing yağ koydurmadın (motosikletin racing değil mi)
buna sinirlenen usta ne koydu (sinirlenen ustalardan korkulur)
-
Bayılıyorum bu yağ konularına
-
Selamlar,
Yeni nesil araçlar ince başlangıçlı yağ kullanıyor, ancak bugün için kendimden örnek vereyim;
İstanbul'da XT660Z Ténéré ve YBR 125 kullanmaktayım. Yaz ve kış olarak yağ değiştirme şansım olmuyor, zira Ténéré'nin yağ değişim peryodu 10.000 km, YBR'nin de 6.000 km de bir. Üstelik yağ pahalı. 10 numaraya inmemi gerektirecek bir iklimde sürmüyorum. En fazla 4-5 santigrad derece soğukta kullandığım oluyor.
Buna mukabil yazları sıcak geçmekte, veya sıcak iklimlerde sürdüğüm oluyor. Mesela bu yaz Ténéré'yi Balkanlarda 38-42 santigrad derece arası sürdüm. (geçmişte 10w-40 tecrübem oldu, 40 numara ince kalıyor). Özellikle Ténéré aşırı sıcaklarda vuruntu yapmakta. Bu sebeple 4 mevsim için 15w-50 tercih ettim ve memnunum.
Yamaha'nın Yamalube ürünleri fena değil, iyi, ama tam sentetik olduğunu düşünmüyorum. 4-5 bin km sonrasında vites geçişlerinde sorunlar başlıyor. Bu yüzden her iki aracımda Motul 7100 15W-50 kullanıyorum. Çok da memnunum, tavsiye ederim.
YBR 125 yüksek devirli olduğundan bazen 4-5 bin km sonrasında değişim isteyebiliyor. Kullanım şartlarına göre değişebiliyor, şanzımanı yağa hassas, ikazı oradan alabiliyorum.
Şuna her zaman dikkat ediyorum; motoru çalıtırdıktan en az 1 dk sonra hareket ettiriyorum ve 2-3 km sürmeden asılmıyorum. Zaten lastiklerin ve frenlerin de doğru çalışması için belli ısıya ulaşması gerekmekte.
Kanımca Antalya için 15w-50 bance gayet uygundur diye düşünüyorum.
Sevgiler...
-
*,* adlı üyeden alıntı
önce sen açıkla
ustaya neden racing yağ koydurmadın (motosikletin racing değil mi)
buna sinirlenen usta ne koydu (sinirlenen ustalardan korkulur)
Çünkü ben pistte yarışmıyorum ve durmadan servise 2 ayda bir gidemem... ? Ağzındaki baklayı çıkarsana usta
-
-
Tekpiston adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Yeni nesil araçlar ince başlangıçlı yağ kullanıyor, ancak bugün için kendimden örnek vereyim;
İstanbul'da XT660Z Ténéré ve YBR 125 kullanmaktayım. Yaz ve kış olarak yağ değiştirme şansım olmuyor, zira Ténéré'nin yağ değişim peryodu 10.000 km, YBR'nin de 6.000 km de bir. Üstelik yağ pahalı. 10 numaraya inmemi gerektirecek bir iklimde sürmüyorum. En fazla 4-5 santigrad derece soğukta kullandığım oluyor.
Buna mukabil yazları sıcak geçmekte, veya sıcak iklimlerde sürdüğüm oluyor. Mesela bu yaz Ténéré'yi Balkanlarda 38-42 santigrad derece arası sürdüm. (geçmişte 10w-40 tecrübem oldu, 40 numara ince kalıyor). Özellikle Ténéré aşırı sıcaklarda vuruntu yapmakta. Bu sebeple 4 mevsim için 15w-50 tercih ettim ve memnunum.
Yamaha'nın Yamalube ürünleri fena değil, iyi, ama tam sentetik olduğunu düşünmüyorum. 4-5 bin km sonrasında vites geçişlerinde sorunlar başlıyor. Bu yüzden her iki aracımda Motul 7100 15W-50 kullanıyorum. Çok da memnunum, tavsiye ederim.
YBR 125 yüksek devirli olduğundan bazen 4-5 bin km sonrasında değişim isteyebiliyor. Kullanım şartlarına göre değişebiliyor, şanzımanı yağa hassas, ikazı oradan alabiliyorum.
Şuna her zaman dikkat ediyorum; motoru çalıtırdıktan en az 1 dk sonra hareket ettiriyorum ve 2-3 km sürmeden asılmıyorum. Zaten lastiklerin ve frenlerin de doğru çalışması için belli ısıya ulaşması gerekmekte.
Kanımca Antalya için 15w-50 bance gayet uygundur diye düşünüyorum.
Sevgiler...
İçimi rahatlattın çok teşekkürler ederim usta, eyvallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
*,* adlı üyeden alıntı
peki redline
arada bir redlina sokuyorum
-
*,* adlı üyeden alıntı
buna sinirlenen usta ne koydu (sinirlenen ustalardan korkulur)
-
*,* adlı üyeden alıntı
Zaten sinirlerim tepemde ne diyon sen ... Boş yapma.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
üstad kalın yağ aşırı derecede yıpranmış motorlarda iyi olabilir ,
yağın daha iyi koruması ise metallerin arasında kalın bir tabaka oluşturması ile gerçekleşmez..
yağ sürtünen yüzeyler arasında hareket etmelidir , yani hızlı akmalıdır , bu sebeple ince yağ tavsiye edilen bir motora kalın yağ koymak çok kötü bir işlem olur..
fabrika kalın yağ tavsiye etmiş ise , o motorun iç yapısınıda ona uygun dizayn etmiştir..
genellikle, mevsim sıcak kalınından koyalım nasılsa incelir gibi bir görüş var ama bu çok yanlış..
üretici hangisini tavsiye etmiş ise doğrusu odur , zaten mevsim şartlarına göre yağ sıkalası tüm kataloglarda yazılıdır , oradan seçim yapmak en iyisi olacaktır..
Motorun kullanım kılavuzunda yazılan yağ kalınlığı yaşadığın bölgeye göre değişir. Soğuk bir bölgede yaşıyorsan ince, sıcak bir bölge de yaşıyorsan kalın yağ koyarsın. Bu olay yaşadığın yerin sıcaklığına göre değişir. İlk zamanlarda 10w40 koyduğum ince yağ ısınınca vitesler zor geçmeye başladı. Bazen vitesler takılı kalıyordu. 15w40 veya 15w50 kullanmaya başlayınca sıkıntı gitti. Tabi ki ince yağ motor kanallarında rahat dolaşır ama zaten yağ ısınınca dolaşım aynıdır.
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir çok insanın zannettiğinin aksine yağ ısınınca kalınlaşır, incelmez.
O yüzden herkesten yağ tavsiyesi almamak lazım.
Yıllardan beri kendi bakımı mı kendim yaparım. Motora koyduğum yağ 15w50 yada 15w40 tır. Yağ soğukken yoğurt kıvamındadır. Yağ sıcakken, yağ değişimi sırasında su gibi olduğunu rahat anlarsın
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Motorun kullanım kılavuzunda yazılan yağ kalınlığı yaşadığın bölgeye göre değişir. Soğuk bir bölgede yaşıyorsan ince, sıcak bir bölge de yaşıyorsan kalın yağ koyarsın. Bu olay yaşadığın yerin sıcaklığına göre değişir. İlk zamanlarda 10w40 koyduğum ince yağ ısınınca vitesler zor geçmeye başladı. Bazen vitesler takılı kalıyordu. 15w40 veya 15w50 kullanmaya başlayınca sıkıntı gitti. Tabi ki ince yağ motor kanallarında rahat dolaşır ama zaten yağ ısınınca dolaşım aynıdır.
Yıllardan beri kendi bakımı mı kendim yaparım. Motora koyduğum yağ 15w50 yada 15w40 tır. Yağ soğukken yoğurt kıvamındadır. Yağ sıcakken, yağ değişimi sırasında su gibi olduğunu rahat anlarsın
Hem doğru, hem de yanlış. Bakın link istediniz, yolladim. Bunlar orada ayrıntılı yazıyor.
Isınan yağ daha kolay mı akar?
Evet.
Isınan yağın akmazlığı (ağdalığı, viskozitesi) azalır mı?
Hayır. Bilakis artar. Yani daha ağdalı olur.
Bunlar çelişkili ifadeler değil mi?
Değil.
Nasıl?
Çünkü akmazlık, yani viskozite belli bir sıcaklıkta ölçülür.
Her yağ ısınınca incelir. Ancak viskozitesi 10 olan bir yağ ile 50 olan bir yağın her sıcaklıkta viskoziteleri arasında uçurum vardır.
10W50 yağ ise, motor soğukken viskozitesi 10, motor sıcakken de viskozitesi 50 olan yağ gibi davranır. Yani motor ısınınca incelir, ancak sabit viskoziteli yağ gibi de incelmez, su gibi olmaz. Oluyorsa yağınız çok ciddi yıpranmış, olması gerektiği gibi iş göremez hale gelmiştir.
Ve modern su soğutmalı motorlarda yağ mevsime göre seçilmez. Çünkü yaz da olsa kış da olsa motorun çalışacağı sıcaklık aralığı çok değişmez.
Son olarak, motorlar 30 sene önceki motorlar değil. Eşime aldığımız araba 0W20 yağ kullanıyor. Herifler toleransları ne kadar küçülttülerse artık...
-
iyide usta ne koymuş. SAE, API, JASO ney. tek anladığım; koyarken, sinirliymiş.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hem doğru, hem de yanlış. Bakın link istediniz, yolladim. Bunlar orada ayrıntılı yazıyor.
Isınan yağ daha kolay mı akar?
Evet.
Isınan yağın akmazlığı (ağdalığı, viskozitesi) azalır mı?
Hayır. Bilakis artar. Yani daha ağdalı olur.
Bunlar çelişkili ifadeler değil mi?
Değil.
Nasıl?
Çünkü akmazlık, yani viskozite belli bir sıcaklıkta ölçülür.
Her yağ ısınınca incelir. Ancak viskozitesi 10 olan bir yağ ile 50 olan bir yağın her sıcaklıkta viskoziteleri arasında uçurum vardır.
10W50 yağ ise, motor soğukken viskozitesi 10, motor sıcakken de viskozitesi 50 olan yağ gibi davranır. Yani motor ısınınca incelir, ancak sabit viskoziteli yağ gibi de incelmez, su gibi olmaz. Oluyorsa yağınız çok ciddi yıpranmış, olması gerektiği gibi iş göremez hale gelmiştir.
Ve modern su soğutmalı motorlarda yağ mevsime göre seçilmez. Çünkü yaz da olsa kış da olsa motorun çalışacağı sıcaklık aralığı çok değişmez.
Son olarak, motorlar 30 sene önceki motorlar değil. Eşime aldığımız araba 0W20 yağ kullanıyor. Herifler toleransları ne kadar küçülttülerse artık...
Isının sıvılar üzerinde ki etkisi çok basit ve açıklamaya gerek olmayan bir durum.
Yağ neden buharlaşır, bu süreçte yağın başına ne gelir?
Hem yoğunlaşıp hem buharlaşması maddenin kimyasına aykırı.
Sıvı ısındıkça genleşır, genleştıkçe moleküllerin arasında ki uzaklık artar ki buna biz tam olarak incelme diyoruz.
Fiziki muayenesi çok basit, motor yağını alın buzdolabına koyun 0 santigrat dereceye kadar soğutun ve akışkanlık ve yoğunluğunu hem gözle hem elle muayene edin.Tam tersini de tabi.
Soğuyan sıvı büzüşecek moleküllerin birbırıne yaklaşması sonucu yoğunluğu artacaktır.Madde nın ısıya verdiği tepki budur ve değişmez.Yağın buharlaşması da bundan dolayıdır.Suyu soğutursanız buz olur, ısıtırsanız buhar olur.Ikısı arasında bir süreç vardır ve bu değişmez.
Hatta somut bir örnek isterseniz, motorum 70.000 km de, en son geçen kış değiştirmiştim motor yağını.Yazın km dolmadıgı ıcın 5w40 ile geçti.Motorum yazın çok beklediğinde ısındığında rölantide yağ basınç ışığını yakıyor.Fakat soğukken yağ basınç ışığını yakmıyor.Alın size somut bir örnek yağın incelmesı hakkında..
-
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Isının sıvılar üzerinde ki etkisi çok basit ve açıklamaya gerek olmayan bir durum.
Ingilizceniz varsa asagida verdigim linki okuyun. Herseyin duz mantik islemedigini, bazi maddeklerin isiya farkli cevap verdigini ogrenmek icin:
hasmet adlı üyeden alıntı
Fiziksel ve kimyasal açıklama: "polymeric*viscosity index improver" isimli, ısınınca alışkanlığı azaltan özel bileşikleri katkı maddesi olarak kullanıyorlarmış.
Kaynak:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Yaz kış ayrı yağ kullanılmaz kullanım kitapçığında ne yazıyorsa o kullanılır.
Aynen araba mı bu zaten binilebilecek hava koşulları sınırlı
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir çok insanın zannettiğinin aksine yağ ısınınca kalınlaşır, incelmez.
O yüzden herkesten yağ tavsiyesi almamak lazım.
Abi burda kalınlaşır demişsin.
hasmet adlı üyeden alıntı
Hem doğru, hem de yanlış. Bakın link istediniz, yolladim. Bunlar orada ayrıntılı yazıyor.
Isınan yağ daha kolay mı akar?
Evet.
Isınan yağın akmazlığı (ağdalığı, viskozitesi) azalır mı?
Hayır. Bilakis artar. Yani daha ağdalı olur.
Bunlar çelişkili ifadeler değil mi?
Değil.
Nasıl?
Çünkü akmazlık, yani viskozite belli bir sıcaklıkta ölçülür.
Her yağ ısınınca incelir. Ancak viskozitesi 10 olan bir yağ ile 50 olan bir yağın her sıcaklıkta viskoziteleri arasında uçurum vardır.
10W50 yağ ise, motor soğukken viskozitesi 10, motor sıcakken de viskozitesi 50 olan yağ gibi davranır. Yani motor ısınınca incelir, ancak sabit viskoziteli yağ gibi de incelmez, su gibi olmaz. Oluyorsa yağınız çok ciddi yıpranmış, olması gerektiği gibi iş göremez hale gelmiştir.
Ve modern su soğutmalı motorlarda yağ mevsime göre seçilmez. Çünkü yaz da olsa kış da olsa motorun çalışacağı sıcaklık aralığı çok değişmez.
Son olarak, motorlar 30 sene önceki motorlar değil. Eşime aldığımız araba 0W20 yağ kullanıyor. Herifler toleransları ne kadar küçülttülerse artık...
Burda incelir demişsin.
-
bir yağ markasının sitesinden apardığım basit örnekli viskozite anlatımı:
VİSKOZİTE
bir sıvının iç sürtünmesinin ölçüsüdür. Sıcaklık ile arasında çok güçlü bir ilişki vardır ve SAE komitesi (Otomotiv Mühendisleri Topluluğu) tarafından sayı / harf kombinasyonlarına göre ayrılmıştır. (örn. 5W-40) Referans sayısı (örn. 5W= kış) düşük sıcaklıklardaki davranımlar için ve referans sayısı (örn. 40) yüksek sıcaklıklardaki (100 °C) akış özellikleri için kullanılan koddur. Bir motorun çalışma ömrü esasen kullanılan birim yağa ve ayrıca motor yağının viskozitesine göre değişir. Yağın, düşük sıcaklıkta motorun son yağlama noktasına erişmek için 0W-XX yağları durumunda 2.8 saniye ya da 15W-XX yağları durumunda 48 saniye harcayıp harcamaması motorun çalışma ömrü üzerinde belirleyici bir etkiye sahiptir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)