Cbr 250 de, sıcak hava soğuk hava demeden 10-30 kullandım. En hoşuma giden yağ oldu bugüne dek
Cbr 250 de, sıcak hava soğuk hava demeden 10-30 kullandım. En hoşuma giden yağ oldu bugüne dek
Bende spacy alpha ya hep 10/30 kullandım. Teknik olarak bi sıkıntı yaşamadım. Toplam 33 bin yaptım. Yalnız uzun yolda motor çok ısınınca sesi biraz değişiyor. Hafif hışırtılı bı ses geliyor. 10/40 denemek istiyorum. Ama kılavuzun dışına da çıkmak istemiyorum. Ne yapmak lazım?
Daha önce yaz kış 7 kutu 15w50 yada 15w40 kullandım. Zaten motor ısınınca içinde ki yağ da akışkan oluyor. Hele 10w40 gibi yağ koyunca yağ su gibi oluyor. Kalın yağ iyidir
Antalyada yaz-kış 15/50 kullanabilirsin. Hatta kullanabilirsin de değil, kullan. 10, daha düşük eksi sıcaklıklar için. 15 yağ, Antalya' da hiç görmeyeceğin düşük sıcaklıklar için bile yeterli/fazladır.
Elinde bol miktarda o yağdan kalmış olabilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
Su soğutmalı motorda W'den sonraki değere mevsimin etkisi azdır. Çünkü zaten motorun çalışacağı sıcaklık, yaz da olsa kış ta olsa bellidir. O değer mevsimden ziyade motosikletin üretim standartlarına göre koruyucu film sağlayacak incelikte seçilir.
Toleransı düşük, yani işleyen parçalar arası mesafenin yüksek olduğu motor kalın yağ ister. İnce yağ yeterince etkili koruyucu film oluşturamaz.
Toleransı yüksek, yani işleyen parçaların arasındaki mesafe düşük olan motora kalın yağ konulursa da kalın yağ o ince aralıkta etkili koruyucu film oluşturamaz.
O yüzden kitapçıkta ne yazıyorsa şaşmamak lazım.
üstad kalın yağ aşırı derecede yıpranmış motorlarda iyi olabilir ,
yağın daha iyi koruması ise metallerin arasında kalın bir tabaka oluşturması ile gerçekleşmez..
yağ sürtünen yüzeyler arasında hareket etmelidir , yani hızlı akmalıdır , bu sebeple ince yağ tavsiye edilen bir motora kalın yağ koymak çok kötü bir işlem olur..
fabrika kalın yağ tavsiye etmiş ise , o motorun iç yapısınıda ona uygun dizayn etmiştir..
genellikle, mevsim sıcak kalınından koyalım nasılsa incelir gibi bir görüş var ama bu çok yanlış..
üretici hangisini tavsiye etmiş ise doğrusu odur , zaten mevsim şartlarına göre yağ sıkalası tüm kataloglarda yazılıdır , oradan seçim yapmak en iyisi olacaktır..
Asıl en önemli nokta ilk çalıştırma. Pompa yağı ilk çalıştırmada en kısa sürede parçalara ulaştırması gerekiyor ki aşınma en aza insin. Yağ kalınlaştıkça parçalara ulaşım süreci uzar, buda motor ömrü boyunca aşınma süresini hızlandırır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------
Motorlarımız 40-50 derecelerde çalışmıyorlarki. Yağ pompası 80-100 civarı derecelerde yağlama yapıyor parçalara. En önemli 2. kısım ise yağın bu derecelerdeki performansı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------
Tavsiyem motorunuzun kitapçığını dikkate alın, tam sentetik yağ kullanmaya özen gösterin ve motorunuzu yaz kış ilk çalıştırmada ısınması ve yağın her parçaya ulaşması için en az 1 dakika rolantide bekletin.
Kardeşlerim (Abi değil insan olarak) 😊 , uzun uzun yazmayayım konu kalabalığıda yapmayayım diye buradan birşey paylaşmak istiyorum, bu tablo ve bunun gibi tablolarda 10W yağ EKSİ -10 dereceye tekabul ediyor, 15W 0 SIFIR dereceye tekabul ediyor, Türkiyede genelde bazı bölgeler veya şehirler hariç sıcaklık eksinin altına nadir iniyor gündüz vaktini esas alırsak mesela istanbul.
Yani 10W ile başlayan değil 15W ile başlayan ve 40 dereceye yakınsa bölge* ikinci rakam 40, 30 dereceye yakınsa 30 konulması gerektiğini düşünüyorum.
Yamaha xj6 için klavuzdaki yağ akışkanlıkları;
3 yıldır 15/50 kullanıyorum. motor xmax 250
Çok ilginç cevaplar gelmiş.
Yangın vazifesi metalin metale sürtüp aşınmasını engelemek iki metal arasında film tabakası oluşturmak.
Motor tolerans aralığı ne ise üretim esnasında ,ona göre yag seçmeniz gerek.
Tolerans aralığı çok veya az olması iyi olduğunu göstermez .
Tolerans aralığı çok ise ince yag koyar iseniz vazifesi yapmaz , arayı iyi doldurmaz yag.
tolerans aralığı az ise (yataklar arasında) o zamanda kalın yag koyar iseniz yatak aralarına girmesi sorun olur ve yine vazife yapmaz .
Üretici tavsiyesi ne ise kitap da ne yazıyor ise onu kullanın.
Mesela GS lerde yanlışım olmasın 20-50 kullanılıyor , kötü motor mu asla , tolerans aralığı öyle ona göre dizayn edilmiş.
Motul sitesinden bakabilirsiniz size uygun yagları .
Yataklarin arasına yağ girmez mi
Şu an üretilen bütün yağlar o yatakların arasına girer.Bütün motor üreticileri belli aralıkta vızıkozıte değeri verir ve o değer tamamen sıcaklığa bağlı olarak değişir.
Motor ömür yaptıkça kullanılan yağı kalın kullanmak gerekir.Parçalarda oluşan boşluktan dolayı yağ basıncını yüksek tutmak için.
Son olarak şunu belirteyim.ilk çalıştırma da hiçbir motor yağsız çalışmaz.Evet yağın bütün parçalara ulaşması zaman alır ancak, daha önce oradan geçen yağ su gibi akmaz ve geçtiği yüzeyler de yağ tabakası bırakır.Motor çalıştığında yağ gelene kadar bu yağ, vazifesini görür.
Ancak kalın yağın soğuk havada marş motoruna ve aksamlarına zararı olabilir.Isınana kadar akışkanlığı az olacağı için motorun hareket momentını olumsuz etkileyecektir.
Şimdi 10/30 yağ için konuşuyorum. Isınana kadar akışkanlığı az olacak diyorsunuz ya. Şimdi bu ilk çalıştırmada motor soğukken daha akıcı olmuyor mu? Yani 10 vizkozitesinde. Motor ısındıkça git gide kalınlaşıp 30 vizkozitesine ulaşmıyor mu?
Isınınca su gibi oluyor mantığını bi türlü çözemedim. Isınınca mantıken kalınlaşması gerekir.
yağın viskozitesini belirleyen asıl numara W harfinden sonra gelendir , numara azaldıkça o yağ daha hızlı akıcılığa sahip demektir , ilk numara ise yağın içine eklenen çeşitli kimyasalların seviyesini belli eder ki yağ motorun içinde ısınana kadar etkilidir , aynı şekilde ilk numarada azaldıkça yağ soğukken daha çok akışkanlık gösterir..
Fiziksel ve kimyasal açıklama: "polymeric*viscosity index improver" isimli, ısınınca alışkanlığı azaltan özel bileşikleri katkı maddesi olarak kullanıyorlarmış.
Kaynak: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
Yüksek devir çeviren makinlar da ( sadece motosiklet için değil ) 15w ( winter ) konulmasında sakınca yoktur .
Kısaca koy hocam deli gibi devir çeviriyor motosiklet 15-50 uygundur .
Çoğu arkadaş kullanım kılavuzunda 15w-50 olmadığı için bu viskozitesi falan kullanmamalısın demiş, diğer arkadaşlarda kullanabilirsin demiş. Bu gün kawasaki servisini arayıp sordum dedi ki ''ben eskiden yamaha servisinde çalışıyordum ve hep 15-50 koyuyordum, ben şimdide hep 15-50 koyuyorum ve antalyada ideal bir yağ'' dedi. Bir müddet kullanmaya karar verdim ama belki haftaya değiştirebilirim. Herkese yorumları için teşekkür ediyorum...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)