Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Zincir Hakkında Bi Soru

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Benim zincir kilitli gibiydi. Çatır çatır ses yapardı. Sprey yağların faydasını görmedim. Motordan çıkan yağla ve 10 numara yağ koyulu yağdanlık ile yağladım. Şimdi güzel. Hiç temizlemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alttaki deneye göre 24 saat benzin içinde kalan oring %11 değişim yaşıyor. Bi kerelik temizlikten bişey olmaz kanımca.

    https://advrider.com/f/threads/chain...esults.345397/

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Paylaşım için teşekkürler. Ek bilgi: Benim bulduğum kaynakta da benzine maruz kalan o ring'lerin benzinin buharlaşması sonucunda orijinal boyutlarına döndüğü yazıyordu. (O deneyde o ring'ler sıvılarda 1 hafta tutulmuşlardı...)

  4. #24
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ben şahsen tecrübemi yazdım oringleri benzin mahvediyor diye, fırlamış ön dişli kapağındaki içine yağ sıçramış yete yapışmış ve daha fırlamaya bir iki tur kalmış oringler gördüm ve topladım.

    Karbüratörün içinde dışında deli gibi dönen ve kuvvet uygulanan bir aksam yok ve karbüratörün içinde oring yok!Lastik conta başka birşey oring başka birşey.

    Denemesi bedava herkesin bildiği gördüğü birşey; herhangi bir lastiği veya plastiği benzinle sil veya sok çıkar benzine sobra üfle veya kenara bırak kurusun ki 10 20 saniyede kupkuru kalıp beyazlaştığını göreceksiniz, ne yağ bırakır ne kir nede nem.Birkaç defa tekrarla sonra parçada çatlaklar ve kırılma kopmalar olur.Bakınız benzin hortumları.

    Zincir motosiklette en çok kuvvet binen kirlenen ve aşınan parçadır 20 25 bin km de çöp olur.En çok dönen çalışan parçadır her vites atışında eksantirik zinciri bile hep aynı devirde döner az veya çok.

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ama siz okumamışsınız cevapları. Bir daha okuyun... Tekrar yazamayacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyeler yanlış değil ancak o ring'lerin lastik veya kauçuktan yapılmış oldukları bilgisi yanlış; zincirlerdeki o ring'ler (markasına göre) bir nev'i kevlar veya neopren türünden yapılır ve bu iki malzemenin de petrol ürünlerine mukavemeti vardır.

    Temizlik için en uygun mazlemenin gazyağı veya WD40 (çok büyük yüzdesi gazyağıdır...) olduğuna katılıyorum.

    Bir not da benzin vb çözücülerin o ring'leri geçme ihtimali hakkında; o ring'leriniz zarar görmemişse içlerine bir şey geçmez. Zarar görüp geçirmişse de zaten temizlerken ne kullanıyorsanız kullanın kısa zamanda o zinciri elinize alacaksınızdır zaten geçmiş olsun...
    Bir düzeltme, yukarıdaki neoprene değil nitrile olacaktı... Nitril'in kimyasal ve petrol dayanımı çok iyidir.

  6. #26
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Uygun miktarda gerdirdiğide kırmızı çizgiye gelmiyorsa sorun yok demektir. Bir kere benzinle temizlemekten bir şey olmaz.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)