Arkadaşlar benim gerçek yaptığım km şimdi kaç, ODO ve Trip yazıyor. Tripte 3000 yazıyor, ODO'da 4100 yazıyor. Ben şimdi kaç yapmışım ? Kusura bakmayın size basit bir soru olarak gelebilir ama ben bilmediğim için soruyorum.
Arkadaşlar benim gerçek yaptığım km şimdi kaç, ODO ve Trip yazıyor. Tripte 3000 yazıyor, ODO'da 4100 yazıyor. Ben şimdi kaç yapmışım ? Kusura bakmayın size basit bir soru olarak gelebilir ama ben bilmediğim için soruyorum.
4100
ODO = odometer
ODO yazan kısım toplam yaptığınız km.yi gösterir.
Odo ve trip degerlerini toplamayacaksin.
4100 km total menzilin..
Trip olan kısım bağimsiz mesafeyi gosterir..(ama orada kat edilen mesafe ODO yada yansir.
Ornek ben depoyu doldurunca Trip1 i sifirlarim..
Tripmetre her araçta istenildiği zaman sıfırlanabilen km göstergesi. Odometre genel bir gösterge. Çok zorlanmanıza kılavuza bakmanıza gerek yok google amcaya yazdığınız zaman videolu anlatımı gelir. Zaten biri 4100 biri 3000 olduğuna göre tahmin yürütebilirsiniz.
Kaç kmdir motosiklet kullanıyorsunuz bilmiyorum ama 4100 km kullanana kadar bu değerleri hiç merak etmediniz mi ? Gösterge paneli önemli bir parça motosikletle iletişim kurabildiğiniz onu anlayabildiğiniz tek panel buradaki tüm değerleri ve işaretleri zaman ayırıp çalışmanızı tavsiye ediyorum. Dikkat etmessiniz orda garip bir yazı çıkar bir işaret çıkar ve kullanmaya devam ederseniz sizi tehlikeye bile atabilir. Genel olarak tüm motosikletler için geçerlidir.
Hatta çoğu yüksek cc motorda trip a vet trip b bulunur.
Bunlardan biri yakıt doldurulduğunda otomatik sıfırlanır vs.
ODO ise sıfırlanamaz.
Dolayısı ile 3 ayrı km göstergesi bulunur.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Arkadaşlar bende bilmediğim için soruyorum, ODO, trip1, trip2 bunları anladım ancak bunların haricinde bir de "TRIP" var. Bu ne işe yarıyor reset tuşuna basılı tutunca oil yazısı falan çıktı ekranda ne işe yaradığını anlamadım.
Oil Trip ise yağ değişiminden sonra geçen süreyi gösteriyor. F Trip ise yakıt tek çizgiden düştükten sonra yapılan km yi gösterir.
sen daha odo ile trip metreleri birbirinden ayıramıyorsan işin zor. yukarıdaki bir arkadaşın da dediği gibi gösterge paneli motosiklet ile iletişim kurduğun arayüzdür. oradaki en küçük bir noktanın bile ne anlama geldiğini bilmelisin yoksa işin zor. bir gün yağ ışığı yanar bu kırmızı ışık ne dersin bir bakarsın motor yatak sarar. sonra akıt benjaminleri
Bilmemek ayıp degil ögrenmemek ayıp öğrenmeyi başkalarından hazıra konmak erinmek herşeyi ayagina eline gelmesi ayıp çok kızdım size
Alın buyrun okuyun
Motosikletiniz buyuk ihtimal yamaha yzf r25 nickinizden belli oluyor diye buraya owners manual yani kullanım kılavuzunu bırakıyorum bu kadar basit seyleri insanlar neden buyutur anlamam.
https://ownersmanuals2.com/yamaha/yz...kilavuzu-54814
Motosikletinin basina birsey geldigi zaman dijital ekranda hata kodlari belirir mesela bunlarin anlamlari vardir
Misal motosikleti isiklarda yanlislikla dururken dusurdun varsayiyorum motosikleti kaldir calismaz orda lean angle sensor
Yatis acisi sensoru hata kodu verir
Kontagi kapatip acarsan calisir gibi buna benzer ufak büyük incelikler vardir basit birsey yuzunden basin agrimasin diye kullanim kilavuzunu ogren motosikletini daha cok seversin
Fiziksel debriyaj kapaginin altinda bulunan Yag gostergesi
Ön fren hidrolik gostergesi
Arka fren hidrolik gostergesi
Sogutma suyu gostergesi
Gibi basit rutin seyler var motosiklet kız gibidir bakman lazim
Ha derine inmek istersen service manual servis kılavuzu var onuda atarim istersen
Viraj gaz fren yatis vb ogrenmek istersen onunda kitabini atarim yeterki ogrenmek iste
Zaten bu pdf ve kitaplarida bu forumdan edindim senin bu konunada yazarim.
Sana dedim. Çok beğendim yorumunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------
Ne enteresan adamlarsınız. Konuyu açan kişi kusura bakmayın size garip gelebilir demiş yardım istemiş, adamı bir falakaya yatırmamışsınız. Sorma kardeş burada birşey. Dayak yiyebilirsin. Burada herkes otorite.
Arkadaşı eleştirmek için söylemiyorum ama toplum olarak kullanım klavuzu okuma alışkanlığımız yok. Her işimiz deneme yanılma ile maalesef.
Geçen otomobilimin bir sorunu için ustaya (!) götürdüm. Bir yerden başlar değiştire değiştire sorunu anlamaya çalışırım diyor. Güler misin ağlar mısın...
Amacım agresiflik yapmak değil size katılıyorum kılavuz illaki okunmalı bende okudum kılavuzu. Yalnız kılavuzda anlaşılmayan nokta varsa burada sorulması kadar da doğal bir şey yok. Zaten yağ lambasını bilmeyen adam ne motor ne araba sürsün o ayrı konu. Yani soru soran adam kılavuzu okuyup anlamamışta olabilir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)