Ben sag elim hep on frende frenlemeyi kombine fren seklinde yapiyorum hem arka hem on kullanarak dogru su nedir tesekkurler
Ben sag elim hep on frende frenlemeyi kombine fren seklinde yapiyorum hem arka hem on kullanarak dogru su nedir tesekkurler
Cadde sürüsü eyvallah ama virajlı yollarda elini frende tutmaman daha iyi
Ön frenin kavrama noktasını kavramaya çalışınız.
Motor kapalıyken, vitesi boşa alıp (veya debriyajı çekip) fren çalışın...
Freni sıkmaya başlıyorsunuz; bir boşluk var, önce onu alıyorsunuz, sonra ne zaman arka ışığınız yanmaya başlıyor, ve ama motoru boş viteste hala ileriye doğru nereye kadar sürükleyebiliyorsunuz, ayaklarınızla yanlardan ittirerek ve ne zaman artık frenler tam kavrayıp itmenize imkan tanımıyor ...
Ve bunu bir de tersten deneyin, yavaşça fren bırakmayı... boşta, motor kapalıyken... tabii güvenli bir yerde... ve ayaklarınızla da motoru sabitleyebileceğinizi düşünereketen...
Benzerini arka fren için de çalışın diyeceğim ama, motor çalışmazken bu zor olur; çalışır vaziyette 2., 3. viteste falan, düşük hızlarda, arka frenin kavrama hissini kavramanız için dikkatli bir şekilde çalışın ...
Elinizle ve ayağınızla hangi noktadan sonra "kilitleme" sınırına yaklaşmak üzeresiniz, bunu hissediyor olabilmeniz lazım ...
Kavrama noktaları ayarlanabiliyor bu arada, ön frende de arka frende de... Ben orta mesafede tam kavramasını tercih ediyorum...
Ekipmansız çalışmayın. Güvenli sürüşler.
ön freni serçe parmağınızla kullanın biraz faydasını görürsünüz
aynen yazdığım gibi serçe parmak ile ön freni kullanınca bir anda sıkamıyorsun serçe parmak güçsüz olduğundan sert sıkılamıyor daha tatlı bir sıkma gerçekleşiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
ilk bu motora başladığımda eski motordan kalan alışkanlığı atmak için uzunca bir süre sadece ön freni serçe parmağımla kullandım.
Sağ elimin işaret ve orta parmağı her daim fren üzerindedir. Tepki süresini kısaltır, ayrıca freni sıkmak içim mecruben gazı bırakmak zorunda kalırsın ( tabi fırıncı küreği gibi kocaman bir elin yoksa)
fren manetleriniz bir miktar gaz koluna yakınsa ki benim ki biraz yamulduğundan dolayı öyle avuç içiyle gaz kolunu tutuyorum 1 veya 2 parmağımda ön frede oluyor o sıra. İşin aslına bakarsanız debriyajı frenden daha çok kullanıyorumdur. Fren yapmak yerine devir düşür , vites yükselt o tarzlarda ilerliyorum. Rodaj yaparmış gibi yani her şeyi önceden hesaplıyorum alışkanlık sanırsam.
Eğitimlere gidiyorum, asla sizin yaptığınızı tavsiye etmiyorlar, evet yoğun trafikte, düşük hızda dümdüz giderken el frende hazır durumda olabilir ancak sizin gibi binlik motor kullananlar dönüşlerde ya da yüksek hızlarda büyük risk yaşatabilir, sebebi de ani bir durumda frende olan parmaklar kasılırken elin diğer kısımlarının da kasılması ve ihtiyacınız olan gazı kapatıp motor freni yapma ihtimalinin kalmaması, panik frende önce gaz kapatılı sonra fren ezilerek sıkılır, debriyaj ani durumlarda asla sıkılmaz, önemli olan durmak olduğunda motor durana kadar asıl amaç gazı kapatıp öncelikli ön fren, onunla birlikte arka fren sıkılır ortalama %70 ön %30 arka fren desteği iyi frenlemenin kuralıdır, debriyaj artık durdu duracakken sıkılır, sıkılmasa da önemli değil motor stop etsin badireyi atlatmak mesele, neticede ani bir durumda parmaklar hazır olsun deseniz de hele motor abs'li değilse doğrudan ön diski kilitleme ihtimalini arttırır, bu da motorun önünün devrilmesine sebep olur, araştırın bence, ben de bu alışkanlığı çok çektim şimdi artık gerekmedikçe parmaklarım ne ön frende ne de debriyajda, eskisine göre gayette rahat gidiyorum.
Konuyu dağıtmayacaksam sağ el ile ilgili ben de bir şey sormak istiyorum.
Kurstaki motoru kullanırken sağ bileğim çok ağrıyordu. Sanırım stresten dolayı gidonu çok sıkıp gaz açtığım için oluyordu. Sanırım bundandır diye düşünüyorum. Sizlerin de fikrini alabilir miyim?
Bir araştıralım düşünelim. Uyarı için teşekkürler. Değerlendireceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------
İlk kez bileğinde farklı kaslar yüke biniyordur. Hamlıktandır yani. Yakında geçer. Çok ağrı yaparsa birkaç gün ara ver.
İleri sürüşte öğretilen, motoru sadece ellerinizle değil, dizlerinizle depoyu sıkıştırarak kullanılmasıdır. vücudun üst kısmı rahat alt kısmı daha sıkı olsun ki motoru daha iyi hisseder ve kontrol edersiniz. Dönüş tarafındaki peglere basarak da dönüşünüzü rahatlatabilirsiniz.
Fren kullanımında dört parmağın hep beraber kullanımı esastır, iki parmak üstte dursun, diğeri gidonda kalsın vs. gibi durumlar acil fren yapmak istediğinizde manetin parmaklarınızı sıkıştırması ve daha fazla fren yapamamanıza sebep olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)