Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklette sag el i nasil kullanmaliyiz?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Ben sag elim hep on frende frenlemeyi kombine fren seklinde yapiyorum hem arka hem on kullanarak dogru su nedir tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Cadde sürüsü eyvallah ama virajlı yollarda elini frende tutmaman daha iyi

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Ön frenin kavrama noktasını kavramaya çalışınız.

    Motor kapalıyken, vitesi boşa alıp (veya debriyajı çekip) fren çalışın...

    Freni sıkmaya başlıyorsunuz; bir boşluk var, önce onu alıyorsunuz, sonra ne zaman arka ışığınız yanmaya başlıyor, ve ama motoru boş viteste hala ileriye doğru nereye kadar sürükleyebiliyorsunuz, ayaklarınızla yanlardan ittirerek ve ne zaman artık frenler tam kavrayıp itmenize imkan tanımıyor ...

    Ve bunu bir de tersten deneyin, yavaşça fren bırakmayı... boşta, motor kapalıyken... tabii güvenli bir yerde... ve ayaklarınızla da motoru sabitleyebileceğinizi düşünereketen...

    Benzerini arka fren için de çalışın diyeceğim ama, motor çalışmazken bu zor olur; çalışır vaziyette 2., 3. viteste falan, düşük hızlarda, arka frenin kavrama hissini kavramanız için dikkatli bir şekilde çalışın ...

    Elinizle ve ayağınızla hangi noktadan sonra "kilitleme" sınırına yaklaşmak üzeresiniz, bunu hissediyor olabilmeniz lazım ...

    Kavrama noktaları ayarlanabiliyor bu arada, ön frende de arka frende de... Ben orta mesafede tam kavramasını tercih ediyorum...

    Ekipmansız çalışmayın. Güvenli sürüşler.

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    ön freni serçe parmağınızla kullanın biraz faydasını görürsünüz

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön freni serçe parmağınızla kullanın biraz faydasını görürsünüz
    Serçe parmak mı, nasıl yani

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serçe parmak mı, nasıl yani
    aynen yazdığım gibi serçe parmak ile ön freni kullanınca bir anda sıkamıyorsun serçe parmak güçsüz olduğundan sert sıkılamıyor daha tatlı bir sıkma gerçekleşiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

    ilk bu motora başladığımda eski motordan kalan alışkanlığı atmak için uzunca bir süre sadece ön freni serçe parmağımla kullandım.

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Sağ elimin işaret ve orta parmağı her daim fren üzerindedir. Tepki süresini kısaltır, ayrıca freni sıkmak içim mecruben gazı bırakmak zorunda kalırsın ( tabi fırıncı küreği gibi kocaman bir elin yoksa)
    Angrypower bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    fren manetleriniz bir miktar gaz koluna yakınsa ki benim ki biraz yamulduğundan dolayı öyle avuç içiyle gaz kolunu tutuyorum 1 veya 2 parmağımda ön frede oluyor o sıra. İşin aslına bakarsanız debriyajı frenden daha çok kullanıyorumdur. Fren yapmak yerine devir düşür , vites yükselt o tarzlarda ilerliyorum. Rodaj yaparmış gibi yani her şeyi önceden hesaplıyorum alışkanlık sanırsam.

  9. #9

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ elimin işaret ve orta parmağı her daim fren üzerindedir. Tepki süresini kısaltır, ayrıca freni sıkmak içim mecruben gazı bırakmak zorunda kalırsın ( tabi fırıncı küreği gibi kocaman bir elin yoksa)
    2 parmağını alıştır, her daim tetikte gez sıkıntı olmaz. Acil durumlarda 4 parmak ile sıkarsın. Bunun başka tekniği yok.

  10. #10
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı met06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sag elim hep on frende frenlemeyi kombine fren seklinde yapiyorum hem arka hem on kullanarak dogru su nedir tesekkurler
    hızınıa göre her iki freni kombine yaparak kullanabilirsin aynen dediğin gibi.. düşük hızlarda ön freni kullanmıyorum.. ön fren daha acil durumlarda önemli bana göre... ön freni dikkatli kullanabilirsen durma mesafen arka frene göre daha düşüktür.. kısaca candır

  11. #11
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ elimin işaret ve orta parmağı her daim fren üzerindedir. Tepki süresini kısaltır, ayrıca freni sıkmak içim mecruben gazı bırakmak zorunda kalırsın ( tabi fırıncı küreği gibi kocaman bir elin yoksa)
    Eğitimlere gidiyorum, asla sizin yaptığınızı tavsiye etmiyorlar, evet yoğun trafikte, düşük hızda dümdüz giderken el frende hazır durumda olabilir ancak sizin gibi binlik motor kullananlar dönüşlerde ya da yüksek hızlarda büyük risk yaşatabilir, sebebi de ani bir durumda frende olan parmaklar kasılırken elin diğer kısımlarının da kasılması ve ihtiyacınız olan gazı kapatıp motor freni yapma ihtimalinin kalmaması, panik frende önce gaz kapatılı sonra fren ezilerek sıkılır, debriyaj ani durumlarda asla sıkılmaz, önemli olan durmak olduğunda motor durana kadar asıl amaç gazı kapatıp öncelikli ön fren, onunla birlikte arka fren sıkılır ortalama %70 ön %30 arka fren desteği iyi frenlemenin kuralıdır, debriyaj artık durdu duracakken sıkılır, sıkılmasa da önemli değil motor stop etsin badireyi atlatmak mesele, neticede ani bir durumda parmaklar hazır olsun deseniz de hele motor abs'li değilse doğrudan ön diski kilitleme ihtimalini arttırır, bu da motorun önünün devrilmesine sebep olur, araştırın bence, ben de bu alışkanlığı çok çektim şimdi artık gerekmedikçe parmaklarım ne ön frende ne de debriyajda, eskisine göre gayette rahat gidiyorum.
    kurubuz bunu beğendi.

  12. #12
    eran_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2018
    Konuyu dağıtmayacaksam sağ el ile ilgili ben de bir şey sormak istiyorum.
    Kurstaki motoru kullanırken sağ bileğim çok ağrıyordu. Sanırım stresten dolayı gidonu çok sıkıp gaz açtığım için oluyordu. Sanırım bundandır diye düşünüyorum. Sizlerin de fikrini alabilir miyim?

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitimlere gidiyorum, asla sizin yaptığınızı tavsiye etmiyorlar, evet yoğun trafikte, düşük hızda dümdüz giderken el frende hazır durumda olabilir ancak sizin gibi binlik motor kullananlar dönüşlerde ya da yüksek hızlarda büyük risk yaşatabilir, sebebi de ani bir durumda frende olan parmaklar kasılırken elin diğer kısımlarının da kasılması ve ihtiyacınız olan gazı kapatıp motor freni yapma ihtimalinin kalmaması, panik frende önce gaz kapatılı sonra fren ezilerek sıkılır, debriyaj ani durumlarda asla sıkılmaz, önemli olan durmak olduğunda motor durana kadar asıl amaç gazı kapatıp öncelikli ön fren, onunla birlikte arka fren sıkılır ortalama %70 ön %30 arka fren desteği iyi frenlemenin kuralıdır, debriyaj artık durdu duracakken sıkılır, sıkılmasa da önemli değil motor stop etsin badireyi atlatmak mesele, neticede ani bir durumda parmaklar hazır olsun deseniz de hele motor abs'li değilse doğrudan ön diski kilitleme ihtimalini arttırır, bu da motorun önünün devrilmesine sebep olur, araştırın bence, ben de bu alışkanlığı çok çektim şimdi artık gerekmedikçe parmaklarım ne ön frende ne de debriyajda, eskisine göre gayette rahat gidiyorum.
    Bir araştıralım düşünelim. Uyarı için teşekkürler. Değerlendireceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

    Alıntı eran_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu dağıtmayacaksam sağ el ile ilgili ben de bir şey sormak istiyorum.
    Kurstaki motoru kullanırken sağ bileğim çok ağrıyordu. Sanırım stresten dolayı gidonu çok sıkıp gaz açtığım için oluyordu. Sanırım bundandır diye düşünüyorum. Sizlerin de fikrini alabilir miyim?
    İlk kez bileğinde farklı kaslar yüke biniyordur. Hamlıktandır yani. Yakında geçer. Çok ağrı yaparsa birkaç gün ara ver.
    Metela bunu beğendi.

  14. #14
    ARAL70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Alıntı eran_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu dağıtmayacaksam sağ el ile ilgili ben de bir şey sormak istiyorum.
    Kurstaki motoru kullanırken sağ bileğim çok ağrıyordu. Sanırım stresten dolayı gidonu çok sıkıp gaz açtığım için oluyordu. Sanırım bundandır diye düşünüyorum. Sizlerin de fikrini alabilir miyim?
    İleri sürüşte öğretilen, motoru sadece ellerinizle değil, dizlerinizle depoyu sıkıştırarak kullanılmasıdır. vücudun üst kısmı rahat alt kısmı daha sıkı olsun ki motoru daha iyi hisseder ve kontrol edersiniz. Dönüş tarafındaki peglere basarak da dönüşünüzü rahatlatabilirsiniz.

    Fren kullanımında dört parmağın hep beraber kullanımı esastır, iki parmak üstte dursun, diğeri gidonda kalsın vs. gibi durumlar acil fren yapmak istediğinizde manetin parmaklarınızı sıkıştırması ve daha fazla fren yapamamanıza sebep olabilir.

  15. #15
    eran_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2018
    Alıntı ARAL70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İleri sürüşte öğretilen, motoru sadece ellerinizle değil, dizlerinizle depoyu sıkıştırarak kullanılmasıdır. vücudun üst kısmı rahat alt kısmı daha sıkı olsun ki motoru daha iyi hisseder ve kontrol edersiniz. Dönüş tarafındaki peglere basarak da dönüşünüzü rahatlatabilirsiniz.

    Fren kullanımında dört parmağın hep beraber kullanımı esastır, iki parmak üstte dursun, diğeri gidonda kalsın vs. gibi durumlar acil fren yapmak istediğinizde manetin parmaklarınızı sıkıştırması ve daha fazla fren yapamamanıza sebep olabilir.
    Evet Barkın Abi de hep derdi. İyi motosiklet sürücüsünün bacakları ağrır kolları değil diye.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)