Lastik Patlatma Sorunsalı
Reklamlar
-
Arkadaşlar selam,
Sonuncusu dün olmak üzere 30,000 km kullanımda 4 kere motosiklet lastiği patlatmış biriyim. Bu oran yüksek mi bilmiyorum ama motorumu işe gidip gelirken sabahları sahil yolunda, akşamları TEM de kullanıyorum. Ayda bir falan da riva / ağva gibi yerlere gidiyorum.
Toprak yola girmiyorum. Lastiğimi patlatacak çivi,vida,cam gibi maddelerin olduğu yollara da girdiğimi sanmıyordum...
Patlattığım lastiklerin birinden çivi, birinde vida çıktı. Diğer 2 patlamanın nedenini bulamadık, usta cam olabilir dedi.
Bu arada arabamın lastiğini hiç patlatmadım.
Acaba motor lastikleri araba lastiklerinden daha yumuşak hamurlu oldukları için yolda ki maddeleri topluyor ?
Yoksa benim şu an aklıma gelmeyen sizin tecrübe ettiğiniz başka faktörler mi var ?
Yoksa sorun ben de mi ?
Reklamlar
-
Burnuna su çekerken genzinin yanması lazım. Bu dikkat etmek lazım.
Diğer konu da eğer benim gibi bedevinin bahtsızıysan 4 e razı ol sesini çıkarma. :-D
-
düşük basınç, yolun kenarını kullanmak, bi şeylerin batma ihtimalini artırıyo
-
Arada boydan abdest lazım geliyor malum. Genelde kulak arkası kuru kalır ki bu da işi bozar.
Yolun en sol ve en sağ kısmına çok yanaşma, genelde çöplüktür oralar. Arasan tank paletini kopartacak birşeyler muhakkak vardır dostum. Lastik basınçlarına dikkat et. Bir de lastik aşındıkça incelir, inceldikçe patlaması kolaylaşır.
Eh biraz da şans meselesi. Arabamın lastiği patladı diye lastikçiye gitmiştim. Yaptılar, lastikçi ile evin arası yürüsen 15 dk, eve dönerken başka lastik patlamıştı. Denk geldi mi oluyor.
-
Genelede su birikintisi olan cakilli yollara dikkat etmek lazim..asfalt bile olsa.
Cukurlara yaklasirken ani fren vb.durumlarda problem.
-
Gecen bi yerde okumustum face teydi galiba bir uygulama yapiyorlar mltorcularda jel gibi biseyle zor patliyormus mu neymis. Bi arastir derim
-
Tamircine suç bulmak istemem ama incecik ufacık parça kaldıysa ondan da patlar. Cam çivi yada vidanın parçası içerde kalmış olabilir. Birde yollarda giderken araba tekerleklerinin çok geçtiği yerleri tercih etmek lastik patlamasını azaltır.
Toprak, bozuk yol ve özellikle çalılıklardan uzak durmalısınız. Eğer tubeless lastik taktırma ihtimali varsa bunu da deneyin derim. En azından hareket ettiği sürece çok fazla inmez.
-
Her yer inşaat. Şimdiye kadar kullandığım bütün araçların en az bir lastiğine çivi vida girmiştir. Sayısını hatırlamıyorum.
-
Arkadaş tubless lastik tavsiye etmiş; aynen kendisine katılıyorum. Ben hafif patlak lastikle 750 km yol yaptım. Benzin istasyonlarını biraz fazla ziyaret etmek zorunda kaldım. Sonuç olarak varma istediğin yere varıyorsun.
-
oozhann adlı üyeden alıntı
hafif patlak lastikle 750 km yol
ikitekerde tubeless düşük basınç tehlikeli(Rus ruleti)!
-
(ツ) adlı üyeden alıntı
ikitekerde tubeless düşük basınç tehlikeli(Rus ruleti)!
Lastiğin jant´tan sıyrılıp çikması,slalom..
Hatta jantın direk asfalta teması ile yamulması.
-
Elbette motor lastikleri yere tutunma yüzeyi nedeniyle daha yumuşak vede ince malzemeden imal edilirler. Sert vede naylon lastiklerin sorunu daha azdır.Size tavsiyem,yolda sürüşün daha yoğun olduğu standart bölgeleri kullanmanızdır. Yolun temiz vede tozsuz bölgelerini tercih edin. Gerisi şansınıza kalmış....Bu arada tubeless lastiklerde gördüğünüz vida ve çivileri çıkarmayın.Tamirciye kadar yerinde kalsın...
-
Süper Moderatör
Çok fazla sağa yanaşmayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)