Selam arkadaşlar merak ettim motorunuzun bakımını kendiniz mi yapıyorsunuz?
Yoksa servise mi götürüyorsunuz?
Benim basit bi motosiklet olduğu için kendim yapmaya çalışıyorum anlamadığımı götürüyorum.
Selam arkadaşlar merak ettim motorunuzun bakımını kendiniz mi yapıyorsunuz?
Yoksa servise mi götürüyorsunuz?
Benim basit bi motosiklet olduğu için kendim yapmaya çalışıyorum anlamadığımı götürüyorum.
45 bin km'dir servise götürüyorum.
Motor kısmı ve elektrik tesisatı harici, elimde ki alet edavat yettiği sürece her işimi kendim yapıyorum, yapmaya da devam edeceğim.
Verdiğim paraya karşılık, servisler işini adam gibi yapsa bazen uğraşmamak için götürebilirim ama nafile, benim yaptığımdan bir tık fazlası yok yaptıklarının, hatta bazen daha azı var. Misal, hangi servis normal bir bakımda, söker kaliperi de bir bakar, düzgün çalışıyor mu diye?
ustaya vereceğim her kuruşu takıma yatırdım. 2 ay önce arkadaşın rks cruiser 250 nin 1. silindir contasını yağ kaçağından dolayı değiştirdik. ilk defa yaptım ama arkadaş hala sorunsuz kullanıyor. hazır sökmüşken debriyajda yaptık mis gibi oldu.
kendi motorumda lastik hariç her türlü arızayı kendim yapıyorum.
bende kendim hallediyorum, malzemeyi alıp kendim değiştiriyorum ve ustaya vereceğim para cebime kalıyor. hemde ben yaparken özenerek acele etmeden yapıyorum.
tabi sebebini anlayamadığım bir ses geliyor fakat artık duymamazlıktan geliyorum, en son motoru gösterdiğim usta motorun üst kapak ve egzantrik mil değişecek demişti ve bende parasızlıktan değiştirmedim. öyle kullanıyorum.
Motoruma 2 kere bakım yaptım. Ve ışıklandırmalarının tamamını led yaptım kilometre paneli dahil. Bunlar için tamirciye gitmedim. Bakımlarda yağı değiştirdim debriyaj telini km telini devir saati telini yeniledim. Balataları kontrol ettim. Zaten her 300 kmde bir zincir gergisi bakıyorum. Bunlar hafif şeyler ama mesela krank sorunu gibi yada şanzuman gibi problemde bir ustaya götürürüm gibi geliyor. Ayrıca sentil çakısı alip sibop ayarında kendim yapmak istiyorum, İnternette o kadar çok video var ki bu konularda.. Birde ustalara pek güvenemiyorum ben ya
Çok istisnai durumlar haricinde bütün motosikletlerimin tüm bakım ve onarımlarını bizzat yaparım. Fakat bazen zaman yetersizliği bazen de o makinedeki teknik onarım tecrübesi eksikliğinden kaynaklı özel bir onarım gerektiren durum olur ise motosikletime bakabilecek tek bir şahıs var, sadece ona götürürüm, teslim eder bırakır, sorunu çözülmüş olarak teslim alır, ne kadar istediyse gönül rahatlığı ile ücretini takdim eder ve motosikletimi kullanırım.
Bir süredir garanti kapsamında dahi olsa motosikletlerimi yetkili servise götürmüyorum. Kendim yaptığımdaki ile servis maliyet toplam farkını hesapladığım gün bu kararı almıştım. Fark gittikçe açıldı, kararım gittikçe kesinleşti
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Motosikletiniz kaç bin km' de? Daha açıp bakmadan bu yorumu yaptıysa dönüp kaçmak doğru seçenekmiş. Sesin rahat duyulduğu bir videoyu burada paylaşırsanız çözülmesine yardımcı olunabilir.
...
Üstad,bende hesapladım..aklin yolu bir.
750km 120
3000 150tl
5000 250
8000 300
11000 400
14000 600
17000 700
20000 800tl
Tvs 180
Motoru zaten 8.000 tl ye aldım,
Bu şartlarda motor ucretinin yarı fiyatini servise veremem.ustelik ekstra bedeller ayrı.
Kendim yapiyorum %60 kardayım.
Bir olay daha var,
85.000 tl ye alinan 1.2 bir otomobilin garanti kapsamindaki bakim masraflarinin
42.500 tl tutması gibi bir olay..(tabi boyle bir masraf yok)
Orantısiz bir durum.
allah razı olsun reis motorum 70 bin kilometrede, 2 türlü garip ses var farklı olarak, ses ile ilgili video
0:46 subap sesi
1:25 garip ses 1
1:42 garip ses 2
1:48 garip ses 2 daha şiddetli
video 2 ayrı çekimin birleşiminden oluşuyor, ilk 1 dakika motor soğuk iken çekildi ve sonrası motor sıcak iken çekildi.
Motoru hiç servise götürmedim.Yağ ve filtre değişimlerini yapabiliyorum.
Motoru açmak zorunda kalırsam o zaman götürebilirim.
Eğer sizde kendi bakımınızı yapmak istiyorsanız kaliteli aletleriniz olsun.Araştırmayı bol bol yapın ki 10-20 den kar edeceğim diye hayatınızı riske atmayın.
Kendi motorumun tamircisiyim.
Yağ değişimini özel serviste yapıyorum. Geri kalan tüm tamir parça değişimi vs kendim yapıyorum.
Evet aslında bu biraz saçma oldu. Normalde insanlar tam tersini yapıyor.
Yağ değişimini yaptırdığım servis arkadaşımın ve param nasip olsun diye ufak işi ona bırakıyorum.
2015'de aldığım PCX'den beri servise götürüyorum.
benim piaggio x10 araba gibi her şeyi digital sensörler falan var öyle kendin dokunamıyorsun illa servise makinaya bağlanması lazım araba ile aynı sistem makine okuyor bütün değerlerini arıza varsa gösteriyor falan yani makine şart o yüzdende servis şart..
Bunun dışında eski karadüzen olan motorlarımda beni aşan işler dışında segman atma, karbüratör, sübab ayarı gibi normal filtre yağ balata değişimlerini hep kendim yapmışımdır..
Videoyu birkaç kez dinledim ancak supap sesi haricinde anormal bir ses duymadım. Daha doğrusu duydum ancak duyduğum ses senin söylediğin zamanlarda gelmiyordu. En iyisi supap ayarını yaptır/yap. Bunu yaparken de triger zincir gerginliğini elinle bir kontrol et boşluk var mı. Var ise triger zincir gergisini söküp kontrol et, eğer gergi sona kadar gelmiş ise triger zincirini değiştirmen gerekecek, sonda değil ise gergiyi temizleyip kurup takman veya değiştirmen gerekebilir. Bunun haricinde anormal bir "lokurtu" sesi duydum ama emin olamadım. Motor yağı değişim zamanın geldi ise yarı sentetik 10W-40 veya 15W-40 yarı sentetik kaliteli bir motor yağı ile (MOTUL 5100 önerebilirim) yağını da değiştirmeni tavsiye ederim.
Sen supap ayarı ve triger zincir konusunu, gerekiyor ise motor yağını aradan çıkar. Duyduğum o ses kranktan gelen bir sestir ama dediğim gibi, emin olamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
Gözünüz korkmasın. İnanın ki aynı tas aynı hamam. O test cihazı sadece bakım km sıfırlama ve arıza kodu okumak için kullanılıyor. Bakımı siz yaparsanız ekranda bakım ve servisi ışığı yansın ki servise gelen araçtan yol bulmaya devam edilsin diye yapılmış en az 30 senelik senaryo. Öncesinde otomobillere yapılırdı, tamirciler bakım sıfırlamayı modele göre netten bakıp öğrendiler. Şimdi de motosiklete aynı adeti getirdiler. Unutulmamalıdır ki otomotiv sektöründe para akışı satıştan sağlanmaz (satıştan asıl kar eden aldığı vergiler ile devlettir demek yanlış olmaz[özellikle yurdumda]) servis işçiliği de esasen sadece buzdağının görünen yüzüdür. Esas olan Yedek Parça satışıdır.
Yetkili servisten satın alınacak her bir somun veya yağ dahi ciddi kar bırakacaktır. Özellikle kaporta gibi sadece o markanın o modeline özel üretilmiş parçalar ise asıl vurgunu oluşturur.
Şimdi seni bir şekilde yetkili servise çekmek lazım. Eh piyasada da benzer ürünler bulunuyorken ben seni nasıl yapıcam da yetkili servise çekip alıcam? Buldum! Tabi ki hep gözünün önündeki ekranda senin aklını karıştırıp huzursuz edecek, dikkatini her daim çekerek aklının içine nüfuz edecek rahatsız edici bir ikaz ile
...
tavsiyelerin için teşekkür ederim reis dediğin gibi motul 5100 15w40 koyuyorum ve içinde o yağ var... zincir gergisi manuel ve soğukken gerginlik iyi ama ısındıktan sonra boşluk yapıyor mu hiç bilmiyorum.
eğer krank diyorsan belkide dediğin gibi krank yatağında mı artık nerede vardır sorun? krank yatağı zedelenmiş olabilir diye düşünüyorum çünkü 49 binde bunu 180cc yaparken usta egzantrik zincirini dişliye 1 diş ileri taktı ve motoru ilk çalıştırmada tahliye subabı piston ile çarpışarak çalıştı fakat çakışma anlık olduğu için motor çalışmaya devam etti tabi makineli tüfek gibi "tak tak tak tak" ederek 10 saniye kadar çalıştırdık sonra tekrar söküp zinciri dişli üzerinde bir diş atlattık düzeldi fakat o çakışma anında krank alüminyum blokta ezilmeye sebep olmuşmudur acaba?
peki garip sesler hangi saniyede geliyor?
Genelde kendim yaparım takıldığım yerleri google,youtube gibi yerlerden çözerim. He unutmadan bu forumda bulunan arkadaşların da yardımı çok oldu sağolsunlar.
motora elimi sürmezdim fakat son yağ değişimi, hava filtresi ve buji değişimini kendim yaptım. ustalar hem özensiz yapıyor, hem de çok para alıyorlar.
Bahsettiğim ses sürekli var. Zincir gergisi otomobillerdeki V kayışı otomatik gergi mekanizması gibi sürekli gerginliği sabit tuacak şekilde değil de, boşluk oluştuğunda boşluğu dolduracak şekilde çalışır. Yani ısındığında gevşemesi pek söz konusu değil. Ancak birçok nedenle manuel zincir gergisi kullanımını önermiyorum.
Motorda ciddi bir değişiklik yapılmış, bunun bilgisini vermemiştiniz. Açıkçası dediğiniz gibi supabın piston başına vurması söz konusu ise herşey olmuş olabilir. Mesela o esnada piston başından kopan küçük bir çapak silindiri boydan boya defalarca çizip kullanılamaz hale getirmiş olabilirdi, şanslıymışsınız ki bu olmamış. Piston başı zedelenmiştir, ancak anlaşılan kırılmamış ki çalışıyor. Hepsi bir yana büyük ihtimalle supap egrilir ve yerine tam oturmaz. Bu da supap gaydının bozulmasına, supap başının silindir kapağına tam oturmaması nedeni ile silindir kapağında hasara, hatta supabın eğri çalışmaya zorlanması ile (ki bir kez dahi pistona vurdu ise kesinlikle eğrilmiştir diyebiliriz) supabın çalışma esnasında kırılıp koparak silindir içerisini kullanılamayacak şekilde tahrip etmesine neden olabilir.
Şimdi sizin ustanın neden "silindir kapağı değişecek" dediğini anlayabiliyorum. Vakti zamanında yaptığı hatanın ve sonuçlarının farkında, sonrasında oluşan arızayı da bu nedenle adı gibi biliyordur. Yine aynı ustaya gidip "-Tamam söküp bakalım nedenmiş" diyerek işe başlatın ama nedenini ve bakmanız gereken yeri artık biliyor olmalısınız. Eğer ki piston ve supapta çok hafif de olsa hasar görünüyor ise ve vatandaş yine silindir kapağı ve supapları değiştirmek isterse artık nedenini biliyorsunuz. Ona göre biraz şenlik yaşanabilir, hazırlıklı olun.
...
yağ,zincir,hava filtresi aydınlatma ve sinyalizasyon, fren hidrolikleri ve radyatör suyu karenaj sökümü buji değişimi hepsini kendim yapıyorum.Servise sadece motor arızası için gidiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)