hocam eğitim almaya çalış . eyvallah buradakı arkadaslar da marquez , rossi ayarında ama makına ustunde alcagın egıtım cok daha faydalı olur .
https://www.youtube.com/watch?v=lGkmO1azg4I&index=35&list=PLwkhjyk_a0tqstv ZIflkx0J49AgZV6rIQ
https://www.youtube.com/watch?v=sE7VdAdGprg&index=34&list=PLwkhjyk_a0tqstv ZIflkx0J49AgZV6rIQ
https://www.youtube.com/watch?v=G7BN0EF8H08&list=PLwkhjyk_a0tqstvZIflkx0J4 9AgZV6rIQ&index=32
https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y&index=14&list=PLwkhjyk_a0tqstv ZIflkx0J49AgZV6rIQ
Ve birde Twist of The Wrist öneren kişilere teşekkür ederim. Aslında Barkın abinin videolarıda aynı konuyu işliyor ama Barkın abinin viraj videosunda bakıştan ve apexlerden bahsediyor.
Çok bir bilgim yok ama şunu diyebilirim ki gideceğin yere bak iş çok daha rahatlıyor tekerle göstergeyle alakanıx olmasın
Bildiğim kadarıyla arka fren motoru dikleştirir.
Arka fren motoru dikleştirir, ön frende motoru patatesleştirir virajda. Viraja 1/5 oranında fren sabitlenerek girilmez. Mümkün mertebede gaz kesik girilir. Arkadaş ben kendime amatör diyorum, siz nasıl hayatta kalıyorsunuz?
Gerçi sırf bu gerçeğin farkındayım die önümde hiçbir motorcu tutmamaya özen gösteriyorum, grup sürüşlerine katılmıyorum. Bir yere gidilecekse yerin konumunu öğrenip ya önceden yada sonradan gidiyorum.
İşte o konuya hiç kafa yormadım. Bir ara bakıp öğrenmek lazım. Forumda Master of Tail Breaking lerde bolca mevcut. Eğilmek lazım bu konuya...
https://youtu.be/lzk8oyNO708
Bu videoyu izlemeni öneririm bende acemiyim ancak kontra olayını en net anlatan adam bu. Kontra tekniğini öğrenmeden yola çıkmamak lazım.
Ayrıca virajlara dıştan içe gir. İçeriden viraja girersen yoldan çıkarsın. Tabi en önemli şeylerden biri de viraja uygun hız.
alırsın alırsın genç adamsın
Bu konu "yeni başlayanlar için değildir" uyarısını baştan yazayım da, yanlış yönlendirme olmasın ...
Trail braking diye bir konu var; yukarda YasinC ve Angrypower de değinmiş: Viraja frenleyerek giriyorlar!
Daha doğrusu frenlemeyi virajdan önce başlatıp, azalan güçle, yani daha az frenleyerek, virajın içine kadar taşıyorlar!
Bu konuda bulabildiğim Türkçe trail braking videosu şu linkte: https://youtu.be/8uV8G85nvUg
Viraja fren sıkmayı "azaltarak" girme kısmını, teorik düzeyde de olsa henüz tam anlamadım gibi
Limon sıkar gibi sıkıyoruz; yani, artırarak fren gücünü, sıkıyoruz... sonra bir noktadan sonra, bunun tam tersini yapıyoruz anladığım kadarıyla... Frenden elimizi tamamen çekmek yerine, yani fren sıkmayı birden, ki anahtar kelime trail brakingde bu, birden fren yapmayı bırakmak yerine, ki sebebi fren sıkmayla batan ön amortisörler çıkmaya başlıyor freni bırakınca ve yük dağılımı değişiyor tekrardan, ne diyordum, fren yapmayı birden bırakmak yerine, limon sıkmanın tam tersi olarak, yavaş yavaş bırakıyoruz fren manetini... virajın içine girmiş oluyoruz bu noktada.. apexe kadar... gaz açma zamanına kadar ...
Baya karışık bi konu ...
Yalnız, virajda fren sıkılmaz konusu, ön amortisör batık değilkenki durum için geçerli sanırım... Trail brakingde çünkü yapılan virajda fren sıkmak değil; yani, ön amortisörü batık olmadan viraja girmiş bir motosikletin frenlerine asılmak değil... Trail brakingde yapılan zaten batmış olan ön amortisörün batmasının azalan miktarda sürdürülmesi, ve yavaşça frenden elinizi çekmek ...
Sanırım teorisini anladım gibi ... Pratiğini yusufa sormam lazım Yerse, bi deneriz ...
Limon sıkar gibi fren sıkmayı bırakıp tam tersine yavaşça fren manetini bırakmanın başlama noktası motoru yatırmaya başladığımız nokta imiş... Yani frenlemeye başlıyorsunuz, eze eze, hani, yatırmaya başladığınızda fren manetini yavaşça bırakıyorsunuz...
Bu konuda bulduğum diğer bir video, gerçi yabancı dilde, şu linkte, neden trail braking (açarak fren manetini yavaşça bırakma) yapmalısınız başlıklı, Why You Need To Be Trail Braking : https://youtu.be/gPE67XqGsV4
Konu fren manetini yavaşça bırakarak frenleme tekniğine geldi... aslında belki de başka bir başlıkta konuşmak gerekir... hatta açılmıştır da... burada da bir değinmiş olmakta fayda var...
Biz ölümlülerin normal tarzdaki frenlemesine gelirsek , bu konuda Gymkhana videolarını izlemenizi tavsiye ederim. Düşük hızda, kukaların etrafında efsane dönüyorlar! Oldukça ilham verici.. demek ki düşük hızda da neredeyse diz değdirecek kadar motoru yatırmak mümkün.. (elbette mümkünmüş de, biz hep yüksek hızlarda , motogp muhabbetinde kaldığımızdan, çevre yolunda hız peşinde olabiliyoruz... çevre yolunda 150+ hız yapacağına , gel yiyorsa, basket sahasında bu gymkhana hareketlerini yap diceksiniz aslında arkadaşlarınıza... )
Gymkhana videosu linki: https://youtu.be/fXWVYtsf43Y
Daha başka pek çok bu tür gymkhana videosu için yutupta Gymkhana Motorcycle diye arattırabilirsiniz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Uyarın için teşekkürler Angrypower... Belki yeşille denerim.. onun koruma demirleri var, koruma topuzları yerine... kızıl danaya yeni alışıyorum daha dener miyim onunla bilmiyorum
Lastiklerin kaliteli değilse fazla abanma ama. Lastiklere yük daha fazla binecek. Bide kaliteli ve güzel havada dene, malum Ege'de fırtına var şu aralar. Önce can, sonra canan
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/d%C3%B6n%C3%BC%C5%9F
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Trail braking bizim ülkemizin yollarında yapılabilecek bir şey değil. Yine de teorikte olsa bilinmesi faydalıdır. Bir gün bir yerde artık yapacak bir şey yoksa son çare denenir. Onun haricinde pist dışında yapılacak bir şey değil. Ülkemizin asfalt kalitesi, asfaltın düzeni buna müsaade etmiyor.
Bizim burada otoyoldan çıkışta 270 derecelik bir dönüş var. Orada arabayla da, motosikletle de deniyorum trail braking'ı. Açıkçası n'olduğunu bilmeden de deniyormuşum yıllardır. Çünkü çok hız kesmeden viraja girmenin daha iyi bir yolu yok.
çare vezelin..
bu entri bir süre sonra kendini imha edecektir )
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)