Arkadaşlar virajı alamıyorum ya bunun püf noktaları var mı napmalıyım?
Arkadaşlar virajı alamıyorum ya bunun püf noktaları var mı napmalıyım?
Konu hakkında bolca teorik bilgi edin, oku, videolarını izle, öncelikle...
Derya bir konu ...
"Twist of the wrist 2" derim baska da bisey demem...
(Hem kitabı hem videosu var)
Usta sana bi tavsiye viraja girerken evet evet evet diyerek gir... Dogru hizda dogru açı ile gir viraj icerisinde ani gaz acmalardan kaplamalardan kaçın...
Altın elbiseli adam viraj yaz. Kabrinden gelip sana yardım edecek.
Aynı virajı aynı hızda en az yatırarak dönen daha güvenli dönüyor. Yani viraj çizgisi daha fazla yatırandan daha doğru.
Ne kadar çok yatırdım o kadar iyi dönüyorum diye bir mantık yok. Pist dışında bir yerde diz yere değiyorsa zaten çok ciddi sorunlar vardır.
8 yıldır 30 bin+ km tecrübe ve 4. motorumu kullanıyorum 4 motorumda da viraj yaparken yoldan çıktım. Bir türlü beceremiyorum. Her an motor altımdan gidecekmiş gibi hissediyorum.
-elcik iteklemeye çalıştığında aşağıya kaçar. ikitekerli o yana yatar, döner (kontra kafanı karıştırmasın)
-arka fren, motor(kompresyon) freni ikitekerliyi yatırır. virajın içine taşır
-ön fren, gaz ikitekerliyi kaldırır. virajın dışına taşır
Travel hayırdır boş yapmayalım derken askerlik arkadaşınla mı konuşuyorsun? Yıllardır motor kullanıp da hala yatamayan arkadaşlarının olduğunu söyleyen sen değil misin? Dinamik olarak yatarak viraj almayı anlat da hepimiz öğrenelim. Son olarak madem alınıyorsun, her yorumu kaldıramıyorsun, biz de ona göre yorumlarız ya da fikir beyan etmeyiz.
Yatırmadan dönmek diye birşey de var sanırım, ya da yatırıp motorun üzerinde dik durabilmek. Çünkü yağmurlu havada, tutuşun düşük olduğu yerde tutuş yüksekmiş gibi yatırırsanız muhtemelen asfaltı okşarsınız.
Motoru yatırıp dönmekten ziyade dizini ve kalçanı dışarı çıkarıp, motoru daha dik ve kendinin dışarıda olduğu SS kullanım şekline yakın biçimde viraj almak daha güvenlidir. Sebebi ise amortisörler yere daha dik basar ve yol tutuşunu daha iyi sağlar. Bunu yapmakta motosikletten motosiklete değişir kanımca. SS ve Naked makineler için dediğim bu şekilde. Diğer motosikletlerin dizaynından kaynaklı sağa sola oynanmıyor fazla selede...
NOT: Ben amatör bir kullanıcıyım. Daha iyisini bilen bana örneklerle gelip anlatsın. Alıntılar kabulümdür ama polemik yaratmak için gelmeyin...
Üzerinde,motosikleti ve sürücüyü taşiyan o asfalt,motogp kalitesinde değil,aynı satıh ve terazide de değil..
Zira,bakış ile kontrollu dönmek ve limitleri zorlamadan kontra vermek en sağlıklısı.
Yok abi,ben ilk duzlukten sonraki,balık sırtı virajı +2sn fark ile döneceğim denilirse o zaman mevzu ayrı..
Enjoy..
Yaziyla Anlatılabilecek kadar kısa bir konu değil. Keith code' un YouTube da Türkçe altyazılı belgesel tadında videosu var onu izlemenizi öneririm.
Birde yarış videolarina bakabilirsiniz. Yarış videoları izleyerek Türkiye de şampiyon olmuş birisi vardı adını hatırlayamadim. Belki birşeyler kaparsiniz.
Burayı okusak herkes Rossi. Yarışlara bakıyoruz çoğunda Türk yok. Bordo klavyeli sanırım arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)