Rölanti ayarı motor sağlığı açısından nasıl olmali orjinal hali
Reklamlar
-
Kuzenim az yakar motorda hemen isinmaz diye Rölanti ayarını düşürdü fakat motor kalkarken daha debriyajı hafif oynatmakla tıkanır gibi olup stop ediyor önceki halinde gaza az basmam ile kalkıyordu simdi bazende hemen kalkıyor ben tekte kalkmasını istiyorum benzin vs gitsin sorun yok bu rölanti ayarının motor sağlığı için ayarının nasıl olması gerek ve bu stop etmesi rölanti düşürdüğümüz içinmi trafikte sorun çıkartıcak bana iki de bir stop edip rolanti ile alakası varmı veya benmi gazi ayarlayamıyorum önceden tekte kalkiyodum debriyajı salıp şimdi debriyaj ayarınıda değiştirdi ama kavrama noktasında gaz verdiğim halde bazen direk tıkanıp stop ediyor bu sorunu rolantiyi yükselterek halledebilirmiyim veya bu sorun direk debriyaj ayarıylami ılgili
Reklamlar
-
Rölanti kaç devirde çalışıyor hocam. Normalde 1000-1250 devir normal olarak kabuk edilir yanlış bilmiyorsam. Isiklarda kalkarken sıkıntı oluyorsa alışıncaya kadar ufak artırabilirsin.
-
Rölantiyi yükseltip bir deneyin aynı şeyler olacak mı, belki de hava ayarıyla oynamışsınızdır. Hava ayarıyla oynadıysanız motorun sağlığı, yakıtı, çekişi söz konusu.
-
Motor ne,her makinanin rolantisi aynı değil, ayrıyetten rolantideki 100 200 devirden yakıt tasarrufu etmek nasıl bir mantık
-
Rölanti düşürülünce az mı yakıyormuş?
-
1100 veya 1200 de gördüm çalışırken ama o alttan vidadan kisti motor Rolantide çalışırken sesi kısıldı bunu servisler kaça ayarlıyor ben eski haline dondurcemde şuan kısmış hali 1100 de filan
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
Bu arada motoru o kaldırırken hemen kaldırıyor ben önceki halinde hiç stop ettirmeden kaldırıyordum şimdi stop ettiriyorum:/
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
Motorum arora 185-20 fırtına
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Ben kuzenime vidalarını sıktırdım motorun servis hiç bakmamış vidalar bombostu gereken ayarları kuzenime bıraktım havayla oynadığını sanmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Gündüz biraz yükseltip tekrar kalkış yapmayı denicem umarım eskisi gibi tek debriyaj kavramada zorlanmadan kalkar bu arada konu ile alakası yok ama bu motor 6 vites fakat 6 ya atmiyor..
-
Kuzenin tam sivri zekaymış, kuzeninden uzak dursan kendine iyilik etmiş olursun hemde motoruna.Uzun uzun yazmıycam rolanti belirtilen devirde olması gerekir yağın dönmesi motorun soğuması suyun döngüsü vs vs hepsine etki eder.
-
rölantiyi az bişey açtım stop etmiyor artık sanırım o yüzden boğuluyomuş hava çok benzin az geliyo gibi gelmişti bana bilmediğim halde az bişey yükselttim sorun düzeldi
-
Benzin musluğunu kapatıyorum dakikalarca motor rölantide çalışıyor depodan benzin çekemediği halde :D
Yaksaydı o kadar çalışmazdı.
-
Benzer sorunu yaşadım. Rölantiyi 1800 civarına getirdim. Stop etme sorunum kalmadı.
-
Zaten arkadaşlar güzel cevap vermiş. Benim eklemek istediğim motorun çabuk ısınması kötü değil iyi bir şeyidir. Bir an önce ideal sıcaklığa gelip parçaların sürtünmesinin azalması hedeflenir.
-
1800 olmaz 800 ila 1250 rpm arası olmalı.Bir iki defa yarım gaz ver bırak sonra 10 saniye sonra devire bak ne gösteriyorsa ona göre ayarla 1100 veya 1200 rpm .
-
Bi 3 dk Rolantide çalıştırdım motoru ısınsın Diye ayarı öyle yapınca daha net oluyormuş örneğin 1.200 e getirdiğinizde motor soğuksa 1.100e iniyormuş ayarı az açtığım halde şuan hala 1.devirde sanki hiç açmamışım gibi önceside bu devirdeydi stop ettiriyodu boğuluyordu motor az bişey açtım şuan sorunsuz kalkıyorum ama sanki devir göstergesinde hiç açmamışım gibi aynı yerde duruyor soğuk sıcak farkı sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
Bence siz siz olun bakim kitapçığında orjinali neyse onu yapın servislerinize onu yaptırın orjinali bozmayın servis bana bakim kitabını vermedi bende ilk motor alışım olduğu için istemeyi unutmuştum heycandan her servisede motorunuzu emanet etmeyin bilindik sağlam ustalara gösterin şimdiki servislerin çoğunda kıçını kasiyamayan eleman dolu aman diyim dikkatli olun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)