Eski A2, adı üstünde ESKİ A2, şimdiki A'ya denktir.
cc, kw, vs açısından motor her şartı karşılamalı. Hem 125cc, hem de 11kW'tan düşük olmalı.
düşünsenize yeni bir yasa çıktığını, bu yasaya göre "B" ehliyeti "B1", "B2" ve "B" olarak 3'e bölünüyor. eski yasaya göre olan "B" ehliyetleri yeni yasada "B1" olarak kabul görüyor.
B1 = sadece 1600cc ve 60kw altında değere sahip arabaları sürebiliyor
B2 = 2500cc ve 120kw altında değere sahip arabaları sürebiliyor.
B = cc ve kw sınırlaması olmaksızın her arabayı sürebiliyor.
yani bu durumda araba kullanıcıları senelerdir kullandığı arabaları artık yasaya göre kullanamaz hale gelecekler, peki bu yasaya halk nasıl tepki gösterirdi? yer yerinden oynar 2 günde yasa iptal olurdu.
zaten arkadaşlar trafik kazalarına baktığınız zaman ehliyet sisteminin yetersiz olduğunu ve araç sürecek psikolojiye sahip olmayan insanların dahi ehliyet alıp araç sürdüğünü biliyoruz...
peki ben size soruyorum, bu konuyu açan arkadaş 3 senedir kaza bela olmadan kullanmış, tamam bundan sonra ne olacağı bilinmez fakat sizce bu aracı kullanmak için gerçekten yeterli değil mi bu arkadaş?
yani dümenden yasa böyle deyip para koparmaya çalışan bir devlet karşısında olduğumuzu unuttunuz mu?
yasa böyleymiş, yahu yasalar ne için var? zenginin parasını fakirden korumak için.
Bazı arkadaşlar diyor ki yasa hep 125cc idi. Sonor kalktı denilen yasa şu ise böyle diyenleri okuduğunu anlama üzerine çalışmaya davet ediyorum. Açıkça eğitim ve sınav aracından bahsediyor.http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20170307-5.htm
Doğrudur ceza yazabilir. Bir tanıdığım a1 ehliyetli kuba cr1 150 cc kullanıyordu. Tam 3 defa ehliyet yetersizliğinden ceza yedi. Bir cr1 kadar ceza ödedi. Canına yetti gitti cbr 125 aldı.
Bu yasa Avrupa müktesebatı na uygun , kuvvet ile muhtemel Avrupa da böyledir . Araştırmadım ilk çıktığında bu sistem söylenmişti hiö araşatıröadım kulakdan duyma bilgidir.
Eger dogru ise bu uygulama dogrudur kırk kere otorup artısını eksisini tartmışlardır.
B ehliyeti örneği dediğiniz şekilde olamaz. Önceden kazanılmış hak geri alınamaz. Eskiden B ehliyeti varsa yine B ehliyeti olur niye sınıfı düşsün ki. Motosiklet ehliyetinde A1 A2 zaten vardı. A1 sahibi yine A1 kaldı. A2 ye kısıtlama gelip A ehliyeti eklendi. Eski A2 ehliyeti sahibi olanlar yenileme yaptığında A1 A2 A diye yazacak, yani değişen bir şey yok. 1 ocak 2016 tarihinden sonra ehliyet almaya hak kazananların böyle bir şansı yok.
Konuyu açan genç kardeşin ehliyeti A1 3 yıl önce aldıysa muhtemelen 17 yaşında almış olmalı. Burda söz konusu olan kişinin aracı kullanabilme yeterliliği değil. Ehliyetin o motoru kullanmaya yeterli olmaması. 1 yıl daha sabredip A2 alsaydı şu an böyle bir derdi olmayacaktı.
Gerçekten saçmalanmış. KW güç ise cc motor hacmi ise ya hacim ya güç? Motor hacmi ile güç orantılı değilse bence cc baz alınmayıp sadece güç yada güç oranı ele alınmalıydı.
Ehliyet değiştirmek için süre olduğuna göre ben eski a2 ehliyet ile 1000 cc motor kullansam bile polis yetersiz ehliyet cezası yazamaz dimi?
Herkese teşekkür ederim bilgilendirmeleri için. Artık Ya satıcam yada a2'ye yükselticem bütün motor hevesim gitti açıkcası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------
Valla hocam ben yeterli olduğumu düşünüyorum 3 sene az bi süre zarfı değil. Bana koyan yasaları bilmeyen polis kaç defa tartıştım polislerle bu ehliyet mevzusunu. Teki geç diyor teki ceza yazıyor. 3 bin liraya aldığım motora 3 4 bin ceza ödüyorum saçmalıktan başka birşey değil.
Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!
Çevirmeye girdim çıktım bişey olmadı hesabı yapanlar kaza yapınca ne yapacaklar acaba
Onuda kaza yapınca düşünürüz artık.
Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!
Madem ehliyetin a1, neden 150 cc motor aldın? Kimsenin suçu yok suç sende. Yasalar belli yukarıda paylaşılmış.
Eğer seni biri yanılttı ise, 150 cc motor kullanılır diye o da suçlu.
Ama turkiyede herkes her bku bilir. O yuzden her şeye inanmamalisin.
Herkes söyledi. Eski A2'nin yeni sistemdeki dengi A'dır. Nokta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------
Sizin kendinizi nasıl düşündüğünüzün bir önemi yok. Öyle iseniz kanıtlayın, gidip A ehliyeti alın diyor kanun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Bilakis, daha çok Avrupa'yı örnek almalı. Mesela vekil maaşları, devlet harcamaları.
May the Force be with McLaren Mercedes
Bence hangi yoruma cevap verdiğimi görün ondan sonra bu yorumunuzu yazarsınız. Teşekkürler.
Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!
Fatih elinde imkan olsa Milano'da ne biliyim Roma da Madrid de yaşamak istemez misin insan gibi insan hakları saygılı , özgürce .
Zaten mevcut iktidar tam da noktası noktasına senin dedigini yapıyor ....
Sen niye çıkıp ara ara sövesim var diyorsun bu candaşlara ....
Ben şahsen tercihim mi Avrupa'dan yana kullanıyorum .
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
Ödeme sende bende cengiz inşatım de , bende candaşım de ,
Yasaları bilmeyen polis konusunda haklısınız. Hepsinin size ceza yazması lazımdı. Yazmayınca işte yanlış bilgilerinizi doğru sanmaya devam ediyorsunuz, hatta bu inancınız pekişiyor.
imkanım olsa tabi türkiyeden gitmeyi tercih ederim, beni yanlış anlayanlar var, ben son model bir motosiklet yada en güçlü bilgisayara sahip olmak istemiyorum, ben eşitlik ve adalet istiyorum, hoşgörü, kibarlık, saygı istiyorum ve bunlar türkiyede yok. 2004 yılında playstation 1 vardı oynardık ve çok zevkli gelirdi fakat 2002 yılında playstation nedir bilmezdik, doğal olarak bilmediğin bir şeyi canın ister mi? bilmiyorsun ki :D yani şimdi biz yokluktan şikayet etmeyiz eminim fakat adaletsizlikten herkes şikayet eder, neyse...
benim motosiklet/makine;
9,4 kw
12.8 beygir
126 kg ağırlık
ağırlık güç oranı 9,4 / 126 = 0,074
burada dikkat edilmesi gereken 2 rakam;
126 kg ve 0,074 güç oranı
ağırlık güç oranı 0,074 olan tüm motosikletler aynı kalkış ve son hıza sahiptir, aslında motorun gücü tekere aktarma kısmında bir farklılık yok ise durum böyledir, şöyle ki;
arka teker dişlisi orjinalde 44 olan ve ağırlık güç oranı 0,074 olan 2 motosikletimiz olsun. bir tanesinin arka teker dişlisini 53 olarak değiştirelim. bu durumda arka teker dişlisi 44 olan motor biraz daha hantal kalacak fakat daha yüksek hızlara ulaşabilecektir ve buna karşın arka teker dişlisini 53 yaptığımız motor ise diğerine göre aşırı çevik olacaktır fakat ulaşabileceği maksimum hız diğer motosikletin çok altında olacaktır.
yani arkadaşlar trafikte özgül güç mü sorun teşkil eder yoksa maksimum hız mı yoksa motosikletin ağırlığı mı?
cevabını ben vereyim 3'ü de sorun teşkil eder;
maksimum hızı "x" km üzerine çıkan bir motor için ehliyet sınırlaması olmalı
motosikletin ağırlığı "X" kg üzerine çıkan bir motor için ehliyet sınırlaması olmalı
motosikletin özgül gücü "X" üzerine çıkan bir motor için ehliyet sınırlaması olmalı
bu 3 kriter tamam peki bu motor hacmi yani "CC" ne alaka arkadaşlar? yani şu ehliyet sınırlamasındaki kriterleri belirleyen adam kim? otobüs şöförüne yada manava falan mı belirletiyorlar bu kriterleri?
eminimki manavcı abimiz daha düzgün kriter belirler. CC sınırlaması nedir yahu? ne embesil insanlar var yönetimde, ne embesiller ki onların saçma kurallarına göre yaşamak zorunda kalıyoruz.
Evet haklısınız
Dört tekerlek bedeni, iki tekerlek ruhu taşır!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)