Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafikte neden sürekli tehlikeyle karşılaşıyoruz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Otomobil üzerinde tam hatırlamasam da belki 400 bin kilometre yapmışımdır. Belki de fazla. Buna Avrupa, Arap Yarımadası ve Kuzey Amerika'da yaptığım yollar da dahil. Birçok ülkede otomobil test sürüşlerine davet edildim. Spor ve binek birçok otomobili hem yol hem de arazide test ettim.
    Bu yıl da çocukluğumdan beri hep istediğim ama bir türlü sahip olamadığım motosikleti aldım. Motosikleti de hem İstanbul trafiğinde, hem uzun yolda, yurt dışı dahil kullandım. Foruma üye olup hem bir şeyler öğrenmek, hem de motosiklet kullananlarla tanışmak istedim.
    Forumda üyelerin atlattıkları tehlikeleri, kazaları okuyup duruyorum. Kimi üye diğer sürücülerden, kimisi motosikletin freninden bahsediyor. Şikayet ediyor. Şöyle olsaydı, böyle olsaydı diye yorum yapıyor. Diğer üyeler de yorum yapıyor, akıl veriyor.
    Konu dönüp dolaşıyor motosikletin eksikliklerine, diğer sürücülerin hatalarına geliyor. Bir ikisi hariç hiç kimse kendi hatası olabileceğini düşünmüyor. Doğaldır, hatalı olduğunu düşünse, hatasını düzeltir. Tabii bir de diğer üyelerden haklı olduğu konusunda onay alıp kendini rahatlatmaya çalışmak da var.
    Uzun yıllar önce ehliyetimi alıp trafiğe ilk katıldığımda bana söylenen ve aklımdan hiç çıkmayan birkaç şey var. Birincisi, ilk kez trafikte olan kişilerin 5.000 - 10.000 kilometre yaptıktan sonra anlamsız bir öz güven duygusuyla kaza yapma ihtimallerinin arttığı.
    Şimdi burada çoğunluk motosikletten konuya girip benim otomobil/motosiklet kıyaslaması yaptığımı söyleyecek. Ben kıyaslama yapmıyorum. Trafikte tehlikelerin nedenlerini kendimce anlatmaya çalışıyorum. Motosiklet veya otomobil olması hiç bir şeyi değiştirmez. Trafik kuralları her ikisi için de istisnasız aynı.
    Yine aynı bakış açısıyla otomobillerin motosikletlilere saygı göstermediği söylenecek. Burada da durum değişmiyor. Trafik kuralı ve saygı farklı şeyler. Kurala uymak ya da uymamak sonucunda saygı veya saygısızlık başlıyor.
    Basitçe sorsam, adaya giriş ve çıkış kuralını kaç kişi biliyor acaba? Bunun otomobil veya motosikletle ilgisi yok. Trafik kuralı. Ülkemizde hiç bir sürücünün uymadığı bir kural. Çok basit ama trafiği kilitleyecek, ya da akmasını sağlayacak kadar önemli.
    Yollarda motosiklet veya otomobilin birbirine karşı üstünlüğü yok. Bizdeki trafik kuralları dünyanın herhangi bir ülkesindekilerden farklı değil.
    Peki neden bizim trafiğimiz diğer ülkelerdeki kadar düzgün akmıyor? Ya da neden otomobil sürücüleri motosiklet sürücülerine saygı göstermiyor? Otomobil sürücüleri sadece motosikletlilere değil, diğer otomobil sürücülerine de saygı göstermiyor.
    Bazı üyeler bunun farkında değil. Çünkü otomobilden önce motosiklet sahibi olmuşlar ve saygısızlığın sadece motosikletlilere olduğunu düşünüyor.
    Trafiği bir kenara bırakın. Herhangi bir yerde sıraya girdiğinizi düşünün. Ya da statlarda maça gittiğinizi. Veya otobüse, metroya bineceğinizi. İstanbul'da yaşayanlar metrobüs duraklarını iyi bilir. Oralara bakarsanız konuyu aşağı yukarı anlarsınız.
    Sorun otomobil ya da motosiklet kullanmakta değil. İnsanların birbirine olan saygısızlığında ve tahammülsüzlüğünde.
    Aranızda yaya geçidine korkusuzca ayağını atıp karşıya geçebilen var mı? Şimdi burada trafik kuralı da var. Yayanın önceliği var üstelik. Yine dön dolaş iş saygıya geliyor.
    Her ülke için söyleyemem ama kendimize örnek aldığımız gelişmiş ülkelerde insanlar birbirine saygı gösteriyor önce. Kurallar da otomatik olarak işliyor sonrasında. Hep İstanbul'un trafiğinden bahsedip duruyoruz. Keşmekeşin en büyük sebebi sürücüler.
    Trafikte kurallardan çok farklı bir şeye ihtiyaç var. Saygıya. Motosiklete binmek bize ayrıcalık tanımıyor. Aslına bakarsanız da motosiklet kullananlara çok fazla ayrıcalık tanınıyor. Kurallarda yasak olmasına rağmen emniyet şeridini kullanıyoruz mesela. Aralardan da geçip gidiyoruz. Birçok motosiklet sahibi bunların yasayla motosiklete verilmiş imtiyazlar olduğunu düşünüyor ama değil.
    Konuyla ilgisi pek yok ama ben bağlama zincirini plakanın üstüne denk getiren motosikletlilerin hırsızdan farklı olduğunu düşünmüyorum. Plakayı saklamanın iyi niyetle açıklaması olamaz. Bunu ahlak ya da dinle de örtüştüremezsiniz.
    Tehlikeyle karşılaşmamak için, ya da daha az karşılaşmak için trafiği bilmek, karşısındakine saygı göstermek yeter. Yoksa motosikletiniz abs'liymiş, değilmiş fark etmez.
    blk_pasa, ufoz, Metela ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Okumadim ama emek verilmis helal olsun yinede eksi verdim

  3. #3
    splender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    İst / Ispartakule
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25
    Açıkçası risk faktörü çok fazla değişkene maruz kalıyor ve trafikte de bu durum geçerli.

    Neden çok fazla risk var? Sorusu aslında pek mantıklı değil. Yani soru şekli bakımından, deniz de neden çok su var demekle aynı şey. Eğer deniz de isen su olacak.
    Yani trafikte isen risk her zaman olacak. Çünkü fiziki kuralların! ve şartların kişiden kişiye değiştiri kompozit bir ortam.

    Yazdıklarınız arasında paragraf bırakırsanız, birde biraz kısa olursa tadından yenmez.

    Saygılar.
    Wing750 bunu beğendi.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hocam paragraf kullanımı iyidir ama aynı zamanda aralık versen daha iyi olur.
    Açıyorum karşıma beton bir duvar çıkıyor.
    Wing750 bunu beğendi.

  5. #5
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam paragraf kullanımı iyidir ama aynı zamanda aralık versen daha iyi olur.
    Açıyorum karşıma beton bir duvar çıkıyor.
    Dikkat edeceğim, teşekkür ederim.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tehlikeyle karşılaşmamak için, ya da daha az karşılaşmak için trafiği bilmek, karşısındakine saygı göstermek yeter. Yoksa motosikletiniz abs'liymiş, değilmiş fark etmez.
    Peki "kask takmisiz, takmamisiz farketmez" diyebilir miyiz? Trafiği bilip, saygı gösterip tehlikeden uzaklastik ya hani.

    Malesef n'aparsak yapalim, tehlikeyle karsilasabiliriz. Yukarida kopruden gecen kamyonun tekerlegi kopar, teker yuvarlanir onunuze duser. Arkada cocuk koltugunda bebek bir seyleri doker, surucu annesi bi an arkaya donup dikkatini dagitir, direksiyonu gayri ihtiyari onunuze kirar. Adamin biri az once kavga ettigi karisina icinden soylene soylene dikkatsize otoban ortasinda yurur gece vakti, aniden karsiniza cikar. Ingilizce de "Shit happens" diye bir tabir var.

    Trafikte olabilecek her olayi, herkesin ne yapacagini ön goremeyiz. Kazalar bazen de artniyet veya saygisizlik yerine basit bir ihmal, ufak bir dikkatsizlik sonucu oluyor. Ancak sonucunda insanlarin canina mal oluyor.

    Ve kaza ortaya cikacaginda, kask takiyor olmamiz, motosikletimizin ABS turu guvenlik onlemleriyle donanmis olmasi, hatta motosiklet yerine araba icinde olmamiz, ölum ile yasam arasindaki cizgiyi belirlemede etkili olabilir. Guvenlik onlemleri bunun icin var.

  7. #7
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Avrupa veya Amerika gibi gelmiş ülkeler de Saygı var, sevgi yok.
    Türkiye de
    Sevgi var, saygı yok.
    Wing750 bunu beğendi.

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Güvenlik ekipmanları kazaları önlemez, kaza sonrası yaralanma şiddetini azaltır.

  9. #9
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı frankestayn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa veya Amerika gibi gelmiş ülkeler de Saygı var, sevgi yok.
    Türkiye de
    Sevgi var, saygı yok.
    Bana saygı göstersin de sevgisine ihtiyacım yok. Tanımadığım biri beni neden sevsin? Sevmese de olur
    hasmet bunu beğendi.

  10. #10
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Yazı için teşekkürler, boşluk vermeyince satırları karıştırdık resmen, bir dahakine dikkat ederseniz rahat okuruz. Ben bir örnek yazayım biraz uzun olsun ne demek istediğimi anlarsınız

    Burada arada ben de bu konulara değiniyorum, hele şu kamerasıyla bağırıp çağıran, çektiklerini izlediği halde halen kendini haklı görenler var onları hiç anlayamıyorum, mesela geçen gün bir konu açılmıştı bmw'nin tali yoldan çıkan bir araba ile karşılaşma videosuydu, bazıları için suçlu sadece araba sürücüsüydü, halbuki motor sürücüsünün yolu analiz etmemesi, tabelaları okumaması, yol dışına çıkıp şansa kurtarması ve üstüne halen büyük bir badireyi atlattığı halde bundan ders çıkartmayıp daha da gaz açması vs. bazılarının hiç gözüne takılmamıştı, saygıyı geçtim kendi hayatını tehlikeye attığının farkında olmayan bir çok motosiklet sürücüsü var aramızda ve bu forumda.

    Bilgi açısından eksiğiz ben de eksiğim ama öğreniyorum, kaçımız korumalı giysilerin sadece kaza esnasında değil, kaza sonrasında da hastaneye kadar bizi koruduğunu bilir, kırık çıkıkların oynatılmaması açısından korumaları asla sağlıkçılar dışında hiç kimsenin çıkarmaması gerektiğini bilir. Burada yazıp duruyorum roadcraft tekniğini inceleyin diye, umarım bazı arkadaşlarımız bakmıştır, yollar da hep temkinli sürekli aşırı olmamak şartı ile paranoyak olmak gerekiyor, bir yerlerden bir şey çıkar diyerek gitmek gerekiyor.

    İstanbul trafiğinde zaten çok büyük tehlikeler kol geziyor, insanların bir kısmı cidden bilinçsiz veya saygısız. Motorcular da öyle, o kadar çok var ki, bir motorcu bile diğerini sıkıştırabiliyor, araba sürücülerinin içinde katil kılıklılar varken, bir diğer tarafta da motorcuları koruyan araç sürücüleri var, biz kendimizi eğitip, saygı sevgi kısmını geçip önce yolda tehlikelerden nasıl kaçarız bunu öğrenmeliyiz, o zaman saygı bile kendiliğinden oluşabilir, tehlikenin üzerine gidip adrenalin yaşamayı sevenler ise er geç kaza yapıyor, kaçınılmaz, bazı vlogger'ların havalı halleri yanında "kaza yaptım" videoları sonrasında ise aynı huylarına devam etmeleri, trafik canavarlarının belgesel niteliğinde görüntüleri oluyor, utanıyorum bu tiplerden, motorculuğu gözden düşürmekten başka bir iş yapmıyorlar.

    velhasıl kelam insan kendinden sorumlu, sevdiği konuda saygı bekliyorsa önce kendini eğitmesini bilmeli, bizler bir araç kullanıyoruz, amaç odaklı ise bunu anca pistlerde boşa alanlarda denemeliyiz, trafikte ise hayatımızı ortaya koyarak yola çıkıyoruz, bunu kendimize hatırlatırsak yolumuza odaklanabiliriz, herkese kazasız belasız bir ömür diliyorum, saygılar.
    kefkes ve Wing750 bunu beğendiler.

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Doğal seleksiyon candır.

  12. #12
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı için teşekkürler, boşluk vermeyince satırları karıştırdık resmen, bir dahakine dikkat ederseniz rahat okuruz. Ben bir örnek yazayım biraz uzun olsun ne demek istediğimi anlarsınız

    Burada arada ben de bu konulara değiniyorum, hele şu kamerasıyla bağırıp çağıran, çektiklerini izlediği halde halen kendini haklı görenler var onları hiç anlayamıyorum, mesela geçen gün bir konu açılmıştı bmw'nin tali yoldan çıkan bir araba ile karşılaşma videosuydu, bazıları için suçlu sadece araba sürücüsüydü, halbuki motor sürücüsünün yolu analiz etmemesi, tabelaları okumaması, yol dışına çıkıp şansa kurtarması ve üstüne halen büyük bir badireyi atlattığı halde bundan ders çıkartmayıp daha da gaz açması vs. bazılarının hiç gözüne takılmamıştı, saygıyı geçtim kendi hayatını tehlikeye attığının farkında olmayan bir çok motosiklet sürücüsü var aramızda ve bu forumda.

    Bilgi açısından eksiğiz ben de eksiğim ama öğreniyorum, kaçımız korumalı giysilerin sadece kaza esnasında değil, kaza sonrasında da hastaneye kadar bizi koruduğunu bilir, kırık çıkıkların oynatılmaması açısından korumaları asla sağlıkçılar dışında hiç kimsenin çıkarmaması gerektiğini bilir. Burada yazıp duruyorum roadcraft tekniğini inceleyin diye, umarım bazı arkadaşlarımız bakmıştır, yollar da hep temkinli sürekli aşırı olmamak şartı ile paranoyak olmak gerekiyor, bir yerlerden bir şey çıkar diyerek gitmek gerekiyor.

    İstanbul trafiğinde zaten çok büyük tehlikeler kol geziyor, insanların bir kısmı cidden bilinçsiz veya saygısız. Motorcular da öyle, o kadar çok var ki, bir motorcu bile diğerini sıkıştırabiliyor, araba sürücülerinin içinde katil kılıklılar varken, bir diğer tarafta da motorcuları koruyan araç sürücüleri var, biz kendimizi eğitip, saygı sevgi kısmını geçip önce yolda tehlikelerden nasıl kaçarız bunu öğrenmeliyiz, o zaman saygı bile kendiliğinden oluşabilir, tehlikenin üzerine gidip adrenalin yaşamayı sevenler ise er geç kaza yapıyor, kaçınılmaz, bazı vlogger'ların havalı halleri yanında "kaza yaptım" videoları sonrasında ise aynı huylarına devam etmeleri, trafik canavarlarının belgesel niteliğinde görüntüleri oluyor, utanıyorum bu tiplerden, motorculuğu gözden düşürmekten başka bir iş yapmıyorlar.

    velhasıl kelam insan kendinden sorumlu, sevdiği konuda saygı bekliyorsa önce kendini eğitmesini bilmeli, bizler bir araç kullanıyoruz, amaç odaklı ise bunu anca pistlerde boşa alanlarda denemeliyiz, trafikte ise hayatımızı ortaya koyarak yola çıkıyoruz, bunu kendimize hatırlatırsak yolumuza odaklanabiliriz, herkese kazasız belasız bir ömür diliyorum, saygılar.
    Motosiklet kullanmayı sadece üzerinde durabilmekten, gaz açmaktan ibaret zanneden, kazaya henüz karışmadığı için iyi kullandığını zanneden çok kişi var maalesef. Çok uzun süredir kullanmıyorum ama şu ana kadar ciddi bir tacizle karşılaşmadım. Diğer motosikletlileri saymıyorum. Emniyet şeridine girmem. Sadece köprü trafiğinde yol duruyorsa düşük süratte kullanırım. Ama daracık alanda yanımdan süratli geçen çok kendini bilmez var.

  13. #13
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Trafikte neden tehlike yaşiyoruz mevzusunu, otomobil ve de genel saygisizlikla beraber kural tanımazlik üzerinden değerlendirmişsiniz..

    Emin olun, şu dediğiniz 'tehlike yaşadım' minvalinde yazanlar; sürekli kaldırımdan gidenler, şuursuzca gazlayanlar ve kapalı plaka hatta plakasiz bi şekilde kırmızıda geçenler falan değiller..Onlar buraları okumuyor okusa da alıp hayatına katacak mentalite de olmadıkları gibi belki işleyecek beyne de sahip değiller.Dolayisiyla her zaman tehlike de yaratacaklardir, kendimizi düşünüyorsak düzelme olmayacağından hareketle motosiklet kullanmak gerekir..

    Tehlike mutlaka yaşanacak, gercek kaza da mutlaka olacaktır. Fakat motosiklet kullanmayı pek bilmiyoruz, iyi kullandığını düşünerek fazla risk alanlara dışarda bişey demiyorum mesela, fakat bakıyorsun adam belli ki acemi ve ulaşim için bi motor edinmiş kullanmayı bilmiyor bariz belli trafkte..Hatasini görünce bu tür kullanıcılara yardımcı olmak adına bildiğim kadar şunu bunu yapma diyorum ve sıkça görüyorum genelde de olumlu tepkiler alıyorum.

    Elbette değindiğin saygisizlik ve kural tanımazlik var trafikte, fakat bunu default kabul edip, ben nasıl kullanabilirim de az tehlike yaşarım dediğinde, kendini ve motorunu da taniyorsa daha az tehlike yaşayacaği aşikar...

    Bakıyorsun adam sürekli sağda, fakat sapaklar ve bi dolu tali yol var e haliyle biri üzerine atlayacak, aralarda önünü görmeden gazliyot, filtreleme yapıyor bi araç ya şerit değiştirirken girecek ya da bi kapı açılacak yani, ne şerit tutmayı biliyor ne bişey girmiş virajda, babada kaldırım dibine sen kendini araçtan saymiyorsun ki otomobil saysın, atmışla akan şehiriçinden adam yüz onla makas atıyor commuterle, var oğlu var yani..

    Hangi yayaya, hangi otomobil sürücüsüne öğreteceksin, motosiklet kullanıcısı olarak arkayı kollamak bizim vazifemiz sonuç olarak.

    O sürekli tehlike yaşadım diyenler, büyük oranda yeni başlayanlar veya surüsünü geliştirmeye çalışmayanlar bence..İyi kullaniyorum demiyorum yanlış anlaşılmasın çok eksik ve hatam var benim de, fakat bugün yüzelli km şehir içi kullandım, iki gun önce keza öyle, bir hafta önce sekiz yüz kilometre şehirdışı bazen agresif bazen daha kontrollü olarak, inanın tek tehlike yaşamadım, sövmedim.Demek istediğim bile bile tehlike yaşayacak varsa o hatalarını biliyordur zaten istediği gibi kullanacak, biz istemesek de kullanacak zaten, fakat bilmiyorsa da burası biraz da birbirimizi eğitmemiz için var.Kimi başkalarının hatasından da ders alır kimisi almaz..
    Wing750 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bende yeni başladım motor sürmeye. Daha öncesinde bisiklet sürmüşlüğümde var. Bisiklet derken sokak arası değil uzun yol ve trafikte. Korna çalan dahi olmadı. Taciz sıkıştırmanın aksine yol vermeler işimi kolaylaştırmalar ile karşılaştım. Fakat genel olarak gördüğüm bisiklet ve motor camiası kendini diğerlerinden üstün görüyor.

    Fakat şunu farkettim ki motorluyu farkeden neredeyse hiç yok. Bunun farkında olarak ve trafiği iyi okuyarak sürerseniz hiç sıkıntısız sürersiniz diye düşünüyorum.
    Wing750 bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğal seleksiyon candır.
    Aslinda hayatin temeli dogal secilimdir asil uzucu konu, bir baskasini. Essekligi yuzunden canim yanmasi bu uzucu

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Doğal seleksiyon bir doğa kanunu. Medeni bir hukuk devletinin doğa kanunlarıyla işlememesi lazım. Büyük balık küçük balığı yememeli mesela. Kural tanımayan azgın bir sürücü kendiyle beraber masumların da kanına girememeli.
    Wing750 bunu beğendi.

  17. #17
    rasitkoksal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2007 BMW 1200GS
    1.Hakimiyet eğitimi almak
    2.Güvenli sürüş eğitimi almak
    3.İstenirse Şehiriçi sürüş eğitimi almak
    4.Ramak kala raporları tutarak yaklaşılan tehlikeleri bile analiz ederek sürüşü sürekli geliştirmek.

    Kimse annesinden sürücü doğmuyor ama yeteneği ölçüsünde sürüşünü istediği kadar geliştirebiliyor.
    Eğitim şart.

    Tekeriniz düz,keyfiniz bol olsun.

    Ps:Eğitmen değilim
    Wing750 bunu beğendi.

  18. #18
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı rasitkoksal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Hakimiyet eğitimi almak
    2.Güvenli sürüş eğitimi almak
    3.İstenirse Şehiriçi sürüş eğitimi almak
    4.Ramak kala raporları tutarak yaklaşılan tehlikeleri bile analiz ederek sürüşü sürekli geliştirmek.

    Kimse annesinden sürücü doğmuyor ama yeteneği ölçüsünde sürüşünü istediği kadar geliştirebiliyor.
    Eğitim şart.

    Tekeriniz düz,keyfiniz bol olsun.

    Ps:Eğitmen değilim
    Teşrinievvelde otomobil ehliyeti almak için trafik kursu zorunluluğu yoktu. Ben yinede kullanmayı bilmeme rağmen özel eğitim veren bir yerle anlaşmıştım. Ordaki şoförler bile niye para ödüyorsunki senin ihtiyacın yok kursa diyorlardı. Yanılmıyorsam 20 saat bedeli ödemiştim. 10 saatini sınav öncesi kalan 10 saati ise sınavdan sonraki 3 ay içerisinde olmak kaydıyla alacağım kendi otomobilimle olacak şekilde anlaşmıştık. Benim eğitmen tamda o deri yelekli eski istanbul şoförlerinden...

    Sınavdan hemen sonra üniversite yıllarında yanlarında çalıştığım bir arkadaşımın "benim skoda 120 yi al. 4500 alman markından sayalım. İki sene içinde ne zaman müsait olursan 500 mark, 500 mark olarak öde" jestiyle Skoda 120 gls yi aldım.

    Ehliyet çıktı. Ben doğru kursa Ahmet amcanın yanına. Ahmet amca önce bir arabayı aldı gitti. 45 dakika sonra geldiğinde "motor arkada, araba zaten hafif, ön taraf kuş gibi. Bununla sana virajda hakimiyet en önemliside fren öğretmem lazım" demişti.

    Biz kalan 10 saati, önü boş/hafif skodayla farklı hava ve yol koşullarında frenleme, viraj hakimiyeti, frensiz araba kullanma eğitimiyle geçirmiştik.

    Neredeyse 35 sene geçmiş üzerinden. O eski İstanbul şoförü Ahmet amcanın öğrettikleri hala aklımda olduğu gibi birçok kez de hayatımı kurtarmıştır...

    Not: sonraları öğrendiğime göre o motoru arkada Skoda 120 leri kullanabilmek için öndeki bagaja 2-3 kum çuvalı koyarlarmışki ön ağırlaşsın yola bassın.

    Bense 2-3 yıl kullandığım Skoda'da aldığım eğitim nedeniyle hiç önü ağırlaştırma ihtiyacı duymamıştım...
    rasitkoksal ve Wing750 bunu beğendiler.

  19. #19
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    bunların dışında;

    işin gerçeği motosikletçiler "genelde" arabacılardan birazcık daha tekinsiz tipler.
    kanun, kaide, kural, güvenlik, sıhhat, planlı yaşama, iktisat gibi işlere yeteri kadar ehemmiyet veren tipler genel olarak bir africa twin ya da 600-rr değil reno klio alır.
    bu itibarla kurallara uyma işinin motorcuları arabacılara nazaran biraz daha fazla zorladığını söyleyebiliriz.

    tabii bu bir siyah beyaz karşılaştırması değil, grinin 500 tonudur;
    motor da kullanan arabacılar,
    güvenlik delisi fakat motorcu karizmasına heveslenenler,
    evde kılibik, mutfakta yamak, sokakta motorcu olanlar...
    bu tonlardan bir tondur.
    Wing750 bunu beğendi.

  20. #20
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Ülkemizde son yıllarda bir tık daha önem verilse de ehliyet almak o kadar kolay ki. Hiçbir eğitim verilmeden ezbere 3-5 bilgi ve başlangıç seviyesi direksiyon sınavı ile herkes ehliyet alabiliyor.

    Çoğu sürücü tabelalara bakmıyor, önemsemiyor, bazılarını bilmiyor. Geçtiğimiz yolu ezbere gidiyoruz aslında.

    İşim gereği kamyonet kullandığım zamanlarda şirket kanun gereği güvenli sürüş eğitimi aldırmak zorundaydı ve bir eğitime katıldık. Çok faydası oldu diyebilirim. Orada şöyle bir hadise yaşadık:
    https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4QzLFc8CJjWuUj9pasqpyLm9sdW938 O8Amha0gSCRCN9cTUbFK4mR0bIY

    Bu tabelanın anlamını sordu. Aradan birkaç kişi yol ver tabelası diye cevap verdi, çoğumuz anlamını bilmiyorduk. Sonra bu tabeladan hiç görmeyen var mı dedi. 3-5 kişi sultanbeylide hiç yok dedi ve uygulama sırasında yok dedikleri güzergahta 1km içinde 3defa bu tabelaya denk geldik. Yok diyenler de şaşkındı, hergün 3-4kez geçtikleri yolda bu tabelayı ilk defa görüyorlardı.
    Her kavşağa girişte bu tabeladan var. Bakarsanız görürsünüz.

    Konuda yazanlara katılıyorum. Saygı yok, yine de son birkaç yılda eskisi gibi kavga görmüyorum trafikte. Bunu da bir gelişme kabul edebilirim. Ben de otomobil kamyonet vs araçlardan motosiklete geçtim, diğerlerini tek seferde sıfıra sıfır park edecek kadar kullanabiliyorum. Motosiklet daha farklı. Mesela sıkıştırma yaşarsam araba ile yol vermem pek kolay değil ama motosikletle mecbur. Risk her zaman var, bu riskleri göze alıp biliyoruz ve buna göre sürüyoruz zaten. (Çoğu zaman )
    Kazasız sürüşler.
    Wing750 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler