Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj ve Fren

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Motosikleti
    Burgman 400
    Viraja olması gerekenden hızlı girdik ve yavaşlamamız lazım.

    Yapılacak en doğru hareket nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Olması gerekenden ne kadar daha hızlı girdiğine bağlı olarak değişir.. En kötü ihtimalde besmele çekmeye başlanabilir. Virajda frene dokunulmaz diye bişey yok. Aslında en ideali fren kullanmamaktır ama birazcık hızlı girdiysen çok hafif olmak üzere frenlere dokunabilirsin, ama ön ve arkayı beraber kullan. Dikkat; ikisini de çok yumuşak kullanmalısın. Virajda fren iyi bişey değil. Hızına bağlı olarak birsürü şey yapabilirsin, motoru biraz daha yatırabilirsin (bkz. kontra tekniği)... Motorunla ne kadar bütünleştiğine bağlı, ne kadar iyi tanıdığına bağlı.. Bir de vücudunu kasmadan rahat olmalısın. Kastığın zaman kontrol güçleşiyor.
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...

  3. #3
    watergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    Kırıkkale
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    yapacak fazla bir seyin olmaz. en iyisi böyle bir seye meydan vermemek. onun icin bilmedigin viraja kesinlikle hizli girilmemeli.
    virajin ortasinda motoru yatirmissan yavaslaman pek iyi bir fikir olmaz. hakimiyetini kaybedersin dümdüz ilerlersin.

    Dogrusu. viraja girmeden mutlaka hizini iyi ayarlamalisin. viraji ortasina geldiginden hafif gaz verirsin kontrollü bir sekilde cikarsin.

  4. #4
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Doğru hareket yavaşlamaya çalışmak değildir. Viraja girdiğinizde motor yattığından en ufak ani bir fren ön veya arka tekerleğin kaymasına neden olacaktır. O yüzden yapılacak en uygun şey yoldan çıkmamak için motorun olabildiğince dışına çıkarak motoru daha fazla yatırmanız olacaktır. O durumda virajda herhangi bir ıslaklık varsa geçmiş olsun.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı Ace adlı üyeden alıntı
    Viraja olması gerekenden hızlı girdik ve yavaşlamamız lazım.

    Yapılacak en doğru hareket nedir?
    önce besmele çek,sonra bariyerlere saplanınca ambulansın gelmesini bekle viraja girmeden önce mutlaka hız ayarlanmalı türkiye yolları çukur ve benzeri şeylerle dolu birine denk gelirsen yandın.

  6. #6
    Kemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Şirinevler/İstanbul
    Motosikleti
    Motora veda etti :(
    Ne olursa olsun bilmediğin viraja en düşük hızla gir hatta bilmediğin yoldada aynısını yap. Sağolsun karayolları çok güzel yol yapıyor. Mazgallar bi dert araçlar bambaşka bi dert.

  7. #7
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    virajda frenlemeyle ya da acil durumda ne yapmak ya da yapmamak gerektiğiyle ilgili ayrıntılı yazılar var okumanı tavsiye ederim

  8. #8

    Üyelik
    25 Eylül 2004
    Cok hızlı girdiysen muhtemelen cizgiyide kaybettin demektir yada cizgi nedir onu bile bilmiyorsun ve viraj gördügün yer yere kafadan dalıyorsundur bu durum genelde önde beyaz cübbeli sarıklı birisi ve arkada bir grup insan ve geniş bir alanda son bulan bir macera ile sonuçlanır.Virajda fren sıkılır ama arka freni sıkarsan muhtemelen high siding olursun ön freni sıkarsanda motor kendini diker bu daha tehlikeli,gazı bırakırsan virajın dışına dogru cıkarsın,ön freni sıkarsan yatırdıgın motor dikilir,arka freni sıkarsan siding olma ihtimalin yüksek ,ikisini birden sıkarsan neler olabilir düşünmek lazım , ama viraj içinde fren sıkılmaz diyede bir şey yok aslında bence..Asıl sorun viraja ne kadar hızlı girdigin ve virajın derinligi..Yoksa 2 frenide ceksen sonuna kadar gazı ceksende cıkamayacak olduktan sonra manası yok...
    Merhuma rahmet,sandukaya omuz,helvaya kaşık sallarız..

  9. #9
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Geçen akşam rüya gördüm altımda büyük bi motor var hızlı gidiyorum önümde viraj vardı rüyamda ayağımla freni bulduramıyordum en mantıklı olarak motoru yatırmada buldum sonra çarpıpta düşmediğimi yoluma devam ettiğimi hatırlıyorum
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  10. #10
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    kafan karışmasın... hocam sen en iyisi viraja girme.. Gireceksen de mutlaka önceden hızını ayarla. Freni falan unut, çünkü ne kadar hızlı girdiğine bağlı yani.
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...

  11. #11
    sametcakar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Motosikleti
    cbr125 var ama ehliyet yok
    arkadaşlar perşembe günü yaptığım kazanın tek nedeni viraja hızlı girip bir cahillik ve acemilik'le baraber arka frene dokunmamdır..

  12. #12
    Kemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Şirinevler/İstanbul
    Motosikleti
    Motora veda etti :(
    Alıntı sametcakar adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar perşembe günü yaptığım kazanın tek nedeni viraja hızlı girip bir cahillik ve acemilik'le baraber arka frene dokunmamdır..

    Samet senin kaza yaptığın yere dolmuşlar bile 30 ile giriyor Allah korumuş yani. Çok ters bi yer oarası.

  13. #13
    sametcakar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Motosikleti
    cbr125 var ama ehliyet yok
    Alıntı Kemal adlı üyeden alıntı
    Samet senin kaza yaptığın yere dolmuşlar bile 30 ile giriyor Allah korumuş yani. Çok ters bi yer oarası.
    abi idda ediyorum. orası mühendislik hatası bi yer

  14. #14
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    merhaba arkadaşlar bu sitedeki ilk mesajım bu vesileyle butun arkadaşlara bol keyifli sürüşler diliyorum .
    sebebini bilemediyim sanırım bol düşüş olduğundan millet ön fren yapmaya tırsıyor.bu sebebden ön balataları sıfır birsürü makine var piyasada.ön freni kullanın ama iş virajdaysa olay farklı ben derimki motoru yatırmayın mümkün oldugu kadar yere dik dursun ama siz viraj yönüne doğru motorun yanına sarkın (virajın iç kısmında siz olun dışında motor) böylece motorun fren hakimiyeti düz yoldaki kadar olmasada ona yakın olur motoru yatırcaksanız besmeleden hemen sonra arka frene asılıp yatırın kontrollu düşmeye çalışın .elbiseniz sizi bir çok sıyrıktan koruyacaktır. ama dogruca virajın dışına dogru sürüklenecenizi unutmayın.

  15. #15
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    hayırlısı bakalım
    virajda vites küçültüp motor freni yapmakta sakıncalıdır diyecektim de...

  16. #16

    Üyelik
    25 Eylül 2004
    Elbise koruyacaktır ama deri ise koruyacaktır ,eger goratex türü bir montunuz varsa yada tulum kalkınca eger kalkabilirseniz tabi köpek paralamış gibi bir halde bir kıyafetiniz olur.Her zaman derim ,,DERİ DERİ DERİ..Yazın pişirir,kışın üşütür ama en iyi deri korur..

  17. #17
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    walla ben deri mont kullanıyorum sürekli.. kışın üşümüyorum yazında yanmıyorum fazla... yazn bir tek ışıklarda durduğumda yanıyorm o kdr..

    virazj konusunda gelince gazı kısarak ve çok hafif ön frene basarak yavşlayabilirsin..
    CBR 600F Honda,

  18. #18
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    YOl eger genişse kurtulma şansında artar mümkün oldukca genişten alarak kurtulabilirsin belki ama oyle anlarda insanlar sogukkanlılıgını muhafaza edemez eli ayagı birbirine karışır ve bu karışıklıkta frene basar (genelde buda istem dışı oluyor çünkü düşünmek icin zamanın olamdıgından refleksif olarak hareket ediyor insan:S ) sonrası ..boşverin sonrasını yavvv

  19. #19
    agcaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Motosikleti
    Keeway Focus 100
    yapılacak tek şey kelime-i şahadet getir

  20. #20
    vreon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mavi YBR 125
    Eğer soğukkanlı davranabiliyorsan, yol, trafik ve viraj müsaitse, hızın da çoooook fazla değilse; ben hızlı olduğumu anladığım anda hiç viraja girmeden, motoru yatırmadan dikken frenlere asılıyorum (yatıkken fren yapmaktan iyidir), sonra da kurtarabileceği son anda frenleri bırakıp virajın dış sınırına teğet geçecek şekilde mümkün olduğu kadar yatıyorum. Aman dikkat! Hem trafik hem yol hem de virajın yapısı müsaitse ve hızın normalden biraz daha hızlıysa...
    Vreon Krantulor
    Okan Kılıç
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur :bestmt:


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler