Viraja olması gerekenden hızlı girdik ve yavaşlamamız lazım.
Yapılacak en doğru hareket nedir?
Viraja olması gerekenden hızlı girdik ve yavaşlamamız lazım.
Yapılacak en doğru hareket nedir?
Olması gerekenden ne kadar daha hızlı girdiğine bağlı olarak değişir.. En kötü ihtimalde besmele çekmeye başlanabilir. Virajda frene dokunulmaz diye bişey yok. Aslında en ideali fren kullanmamaktır ama birazcık hızlı girdiysen çok hafif olmak üzere frenlere dokunabilirsin, ama ön ve arkayı beraber kullan. Dikkat; ikisini de çok yumuşak kullanmalısın. Virajda fren iyi bişey değil. Hızına bağlı olarak birsürü şey yapabilirsin, motoru biraz daha yatırabilirsin (bkz. kontra tekniği)... Motorunla ne kadar bütünleştiğine bağlı, ne kadar iyi tanıdığına bağlı.. Bir de vücudunu kasmadan rahat olmalısın. Kastığın zaman kontrol güçleşiyor.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
yapacak fazla bir seyin olmaz. en iyisi böyle bir seye meydan vermemek. onun icin bilmedigin viraja kesinlikle hizli girilmemeli.
virajin ortasinda motoru yatirmissan yavaslaman pek iyi bir fikir olmaz. hakimiyetini kaybedersin dümdüz ilerlersin.
Dogrusu. viraja girmeden mutlaka hizini iyi ayarlamalisin. viraji ortasina geldiginden hafif gaz verirsin kontrollü bir sekilde cikarsin.
Doğru hareket yavaşlamaya çalışmak değildir. Viraja girdiğinizde motor yattığından en ufak ani bir fren ön veya arka tekerleğin kaymasına neden olacaktır. O yüzden yapılacak en uygun şey yoldan çıkmamak için motorun olabildiğince dışına çıkarak motoru daha fazla yatırmanız olacaktır. O durumda virajda herhangi bir ıslaklık varsa geçmiş olsun.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
önce besmele çek,sonra bariyerlere saplanınca ambulansın gelmesini bekle viraja girmeden önce mutlaka hız ayarlanmalı türkiye yolları çukur ve benzeri şeylerle dolu birine denk gelirsen yandın.Ace adlı üyeden alıntı
Ne olursa olsun bilmediğin viraja en düşük hızla gir hatta bilmediğin yoldada aynısını yap. Sağolsun karayolları çok güzel yol yapıyor. Mazgallar bi dert araçlar bambaşka bi dert.
virajda frenlemeyle ya da acil durumda ne yapmak ya da yapmamak gerektiğiyle ilgili ayrıntılı yazılar var okumanı tavsiye ederim
Cok hızlı girdiysen muhtemelen cizgiyide kaybettin demektir yada cizgi nedir onu bile bilmiyorsun ve viraj gördügün yer yere kafadan dalıyorsundur bu durum genelde önde beyaz cübbeli sarıklı birisi ve arkada bir grup insan ve geniş bir alanda son bulan bir macera ile sonuçlanır.Virajda fren sıkılır ama arka freni sıkarsan muhtemelen high siding olursun ön freni sıkarsanda motor kendini diker bu daha tehlikeli,gazı bırakırsan virajın dışına dogru cıkarsın,ön freni sıkarsan yatırdıgın motor dikilir,arka freni sıkarsan siding olma ihtimalin yüksek ,ikisini birden sıkarsan neler olabilir düşünmek lazım , ama viraj içinde fren sıkılmaz diyede bir şey yok aslında bence..Asıl sorun viraja ne kadar hızlı girdigin ve virajın derinligi..Yoksa 2 frenide ceksen sonuna kadar gazı ceksende cıkamayacak olduktan sonra manası yok...
Merhuma rahmet,sandukaya omuz,helvaya kaşık sallarız..
Geçen akşam rüya gördüm altımda büyük bi motor var hızlı gidiyorum önümde viraj vardı rüyamda ayağımla freni bulduramıyordum en mantıklı olarak motoru yatırmada buldum sonra çarpıpta düşmediğimi yoluma devam ettiğimi hatırlıyorum
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
kafan karışmasın... hocam sen en iyisi viraja girme.. Gireceksen de mutlaka önceden hızını ayarla. Freni falan unut, çünkü ne kadar hızlı girdiğine bağlı yani.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
arkadaşlar perşembe günü yaptığım kazanın tek nedeni viraja hızlı girip bir cahillik ve acemilik'le baraber arka frene dokunmamdır..
sametcakar adlı üyeden alıntı
Samet senin kaza yaptığın yere dolmuşlar bile 30 ile giriyor Allah korumuş yani. Çok ters bi yer oarası.
abi idda ediyorum. orası mühendislik hatası bi yerKemal adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar bu sitedeki ilk mesajım bu vesileyle butun arkadaşlara bol keyifli sürüşler diliyorum .
sebebini bilemediyim sanırım bol düşüş olduğundan millet ön fren yapmaya tırsıyor.bu sebebden ön balataları sıfır birsürü makine var piyasada.ön freni kullanın ama iş virajdaysa olay farklı ben derimki motoru yatırmayın mümkün oldugu kadar yere dik dursun ama siz viraj yönüne doğru motorun yanına sarkın (virajın iç kısmında siz olun dışında motor) böylece motorun fren hakimiyeti düz yoldaki kadar olmasada ona yakın olur motoru yatırcaksanız besmeleden hemen sonra arka frene asılıp yatırın kontrollu düşmeye çalışın .elbiseniz sizi bir çok sıyrıktan koruyacaktır. ama dogruca virajın dışına dogru sürüklenecenizi unutmayın.
hayırlısı bakalım
virajda vites küçültüp motor freni yapmakta sakıncalıdır diyecektim de...
Elbise koruyacaktır ama deri ise koruyacaktır ,eger goratex türü bir montunuz varsa yada tulum kalkınca eger kalkabilirseniz tabi köpek paralamış gibi bir halde bir kıyafetiniz olur.Her zaman derim ,,DERİ DERİ DERİ..Yazın pişirir,kışın üşütür ama en iyi deri korur..
walla ben deri mont kullanıyorum sürekli.. kışın üşümüyorum yazında yanmıyorum fazla... yazn bir tek ışıklarda durduğumda yanıyorm o kdr..
virazj konusunda gelince gazı kısarak ve çok hafif ön frene basarak yavşlayabilirsin..
CBR 600F Honda,
YOl eger genişse kurtulma şansında artar mümkün oldukca genişten alarak kurtulabilirsin belki ama oyle anlarda insanlar sogukkanlılıgını muhafaza edemez eli ayagı birbirine karışır ve bu karışıklıkta frene basar (genelde buda istem dışı oluyor çünkü düşünmek icin zamanın olamdıgından refleksif olarak hareket ediyor insan:S ) sonrası ..boşverin sonrasını yavvv
Eğer soğukkanlı davranabiliyorsan, yol, trafik ve viraj müsaitse, hızın da çoooook fazla değilse; ben hızlı olduğumu anladığım anda hiç viraja girmeden, motoru yatırmadan dikken frenlere asılıyorum (yatıkken fren yapmaktan iyidir), sonra da kurtarabileceği son anda frenleri bırakıp virajın dış sınırına teğet geçecek şekilde mümkün olduğu kadar yatıyorum. Aman dikkat! Hem trafik hem yol hem de virajın yapısı müsaitse ve hızın normalden biraz daha hızlıysa...
Vreon Krantulor
Okan Kılıç
Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur :bestmt:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)