km fetişçileri bayılır bunlara 15 bin km den sonra motor alınmaz diyen ler var iyi olouyor mesaj attım 120 yapmazsan adam değilsin diye
100 k'lık motora, 100 tl'lik çanta takmak.
Kendi aracı kendi bilir. Hayırlısı olsun.
Bu arkadaşlar neyin kafasını yaşıyor çok merak ediyorum.100.000 TL verdikten sonra Harley'in türlü türlü modeli var.Zaten bu motosikletin satıştayken 0 km si ne kadardı adam 2. eline 100.000 TL istiyor.Cruiser sahiplerinin 2.el de motosikletlerine istedikleri saçma sapan paralar yüzünden cruiserdan soğudum bir daha da cruiser almayı düşünmüyorum.Hem Türkiye'ye cruiser modellerini getirmeyen firmalar hem de saçma sapan fiyatlar çeken cruiser sahipleri el birliği ile Türkiye'de cruiser kültürünü öldürdü.Hepimize hayırlı uğurlu olsun.Bu saatten sonra enduroya yada nakeda geçiş yapmaya düşünüyorum.Biraz nostaljik görünümlü bir şey istersem gider Yamaha XSR 700 alırım.
Piyasa boka sardı adam 9bine sıfır pulsar alıyor şimdi 20 bin oldu diye 15 e koyuyor bi enayi çıkarsa kitlerim çıkmazsa binerim kafası, kimi de ederi neyse o fiyata satıyor.Para işte insana neler yaptırıyor
Welcome to Antalya
Şu sıralar arabayı değiştireceğim.Arabamı sattım arabasızım
focus düşünüyorum aynı model aynı kmler ve 20k lira fark boya ve kayıttan mutevellit.
bu iş hiç iyi olmadı be.
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
10 15 yıllık cruiser yada chopper'lara sırf japon diye 25-30bin isteniyordu. Km leride 50k-100k arası genelde. Sırf bu saçma piyasaya para vermemek adına Hyosung Gv250 'yi sattım. Yerine Dominar 400 aldım ve fazlasıyla memnunum. Param olursa Harley İron alırım ileride yada xsr 700 Alın paslanmış japon cruiserlarınız sizin olsun.
Shadow 750 kullanıyordum aga bir ara. Belki hatırlarsın.
O motoru aldığımda shadowların piyasası 13.000TL civarıydı. 13.000km'de ve 13.750 TL'ye satın almıştım.
Yaklaşık 1 yıl sonra piyasası 18.000 bandına yükseldi ben de o sırada motoru 16.000 TL'ye sattım. 3 ay sonra aynı motoru sattığım fiyattan geri aldım.
Bundan 2 yıl sonra ise 22-23.000 TL'ye çıktı ortalama rakamlar. Ben yine motoru satışa koydum. Ama bokunu çıkarmak istemedim.
17.500'e ilana koydum, 17.000 TL'ye sattım.
Noterde satışı yaparken, sattığım arkadaş aynı şu cümleyi kurdu "valla ne yalan söyleyeyim, düne kadar acaba motorda bi ibnelik mi var niye bu kadar ucuza satıyor diye düşündüm"
İşte böyle abi, bu yüzden fiyatlar böyle çılgın yükseliyor.
Az önce baktım fiyat ortalaması 27 28 bandına yükselmiş. Arsa alsan böyle değerlenmez, çok garip.
Ahahah... Şimdi buldum. Yukarıda 17.000'e sattım dediğim motoru, sattığım kişi 27.000'den ilana koymuş. Vay arkadaş yaaa....
O zamanki dolar kuru ve bugünkü kuru kıyaslarsan 2 katına gelmesi lazım. Mesela Süper Tenere tam 2 katı olmuş. MT07 ABS de haz keza. Bu motor o zaman 37 tl imiş. Şimdi 60 falan olurdu. Hadi o segment ekstra zamlandı diyelim yine de 75000 bile olmazdı bence. XV950R 31 den 56 olmuş mesela.
Burada bey amcanın demek istediği ben bir hıyarlık yaptım, motoru aldım ama kullanamadım, acısını alandan çıkarayım.
Burası antalya burda böyle yapcak bişey yok. İki ay önce 25 kuruşa aldığım vida şimdi olmuş 1,5 tl sebep dolar kuru. yersen...
gerçekten 100 bin verip alan mallar varmıdır acaba?
Kendi üzerimden bir örnek vereyim:
Mart'ta 24.000'e 2016 model 9.000km'de bir CB500F aldım, liste fiyatı 32.500 idi (sıfırın %73'üne aldım yani...)
Üzerindeki boktan (ve değişim zamanı gelmiş) Dunlop'ları Michelin Road 5 ile değiştirdim. R5'lerin şu anki fiyatı 2.500TL, Dunlop'ların şu anki fiyatı 1.500TL (diyelim...) - fark 1.000TL (olarak kabul edelim).
Givi çanta demiri ve 37litrelik çanta taktım. Şu anki fiyatı 1.980TL.
Yani yaptığım eklemelerin fiyat farkı 1.000TL (lastik) + 1.980TL (çanta demiri + çanta) = 3.000TL
(Motorun ek 1.500TL'lik aksesuarı var; cam + koruma takozu, benim verdiğim paranın içinde olduğu için saymıyorum...)
Motorun sıfır fiyatı 40.000TL. Eklerle birlikte 43.000TL.
Bunun %70'ini alalım ~= 30.000TL.
Şimdi (yerine başka motor almak için) benimkini 30.000TLden satışa koysam fırsatçılık mı yapmış oluyorum? Bence hayır. (Bu arada piyasasına bakmadım sadece düz mantık hesap yapıyorum, satmaya niyetim hiç yok...)
Yerine yenisini koyacaksam güncel piyasa koşulları elbette mühim. Motoru ucuza(!) almışsam bile yerine yenisini ucuza koyamıyorum. Alırken bana yapılan 2. el indirimini de fazlasıyla yeni alıcıya yansıtıyorum - bir hakkaniyetsizlik yok bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
Yazmayı unuttum, motor şimdi 13.500km (arada bir de 12.000 bakımını yetkili serviste kayıtlı kuyutlu yaptırdım...)
Biz aldığın motorun ya da arabanın fiyatı artmaz demiyoruz. 2007 de 30000 e sıfır aldığımız araba şu an 40000 tl( çünkü sıfırı 135000). 2 ay önce 59000 e sıfır aldığım motor şu an 69000. Ama bunlar sıfır fiyatlarına kıyas olarak.
İlanlarda benzer motorlar ortalama 55000 bandından satılıyorken bu adam neden 100000 istiyor biz onu tartışıyoruz. Sıfırı 2016 dan beri yok ama olsaydı 65000 altında olurdu. Bak ne diyorum 0 (sıfır) olanı. Aksesuarları ona taksan 70000 yapmaz.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
100.000'lik ilana bir şey demiyorum, o saçmalık. Adam sazan varsa avlarız demiş. Ciddiye alınacak bir örnek değil zaten...
Genel yorumlarla ilgili yazdım aslında. Şurada güncel olarak 6.0'ya gelmiş bir $ kuru var. Fiyatların ne hale geldiği belli, 2. el satan kişilerin motorları kaça aldıkları değil kaça satmaya gönüllü oldukları ve bununla birlikte sizin kaç para vermeye gönüllü olduğunuz önemli. Alış veriş ancak arz ile talebin buluşabildiği noktada gerçekleşir. Gerisi fasa-fiso.
1. İstisnalar kaideyi bozmaz.
2. TL bazında kar etmiş gibi gördüğünüz satıcı aslında döviz veya mal bazda acayip zarar etmiş olabilir; örneğin ben Mart'ta motor almak yerine elimdeki TL'yi $'a yatırsaydım, bugün aynı $'ın TL karşılığı üzerine 3.000TL daha ekleyip hayvan gibi zamlanmış CB500F'in 2018 model sıfırını alabiliyordum. (1 - 2 hafta önce üzerine para bile bırakıyordu...)
Bu nedenle adamlar kaça almış kaça satıyor vs. takılmayın öyle şeylere. Şu piyasa koşullarında boşa üzülürsünüz başka işe yaramaz. Sizin almak istediğiniz fiyata mal var mı yok mu ona bakın. Yoksa yapacak bir şey de yok...
o motorun ilanlarına bakdım genel olarak 40-50 aralığında .. ordaki tek 100 binlik ilan açık ara farkla adamın ..
Yani konuşulucak bir şey yok o fiyatlarda o fiyatlara yakın 5-10 ilan olsa tartışılırdı .. bunun tartışılıcak bir yanı yok.. her modelde olur böyle uçuk rakamlar isteyenler..
sıfır fiyatının üstüne çıkmadığı sürece bir anormallik yoktur. herkezin temizliği ve titizliği ayrı 100 binde 20 yıllık motorlar var tertemiz 3 yıllık motorlar var dökülüyor
hasar kayıtlı nc 700 üm vardı satışa koydum piyasa fiyatı yazdım yani hasar kayıtsız gibi
bi arkadaş ta ilana koymuş benden 3000 tl ucuz alıcı yan yana koydu motorlara baktı ve benim motoru aldı hasar kayıtlı önden kazalı motoru aldı
çünkü kaza şehir içinde oldu motor yan yatmadı
bakım yapıldı en kaliteli yağ balata lastik zincir dişli takıldı zır yeni
önemli olan temiz bakımlı ve hırpalanmamış olmasıdır
km pek bakmayın sizi yanıltır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)