Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

vites geçişleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Fırtına 185-20 x 6 vites
    1.viteste kalkmayı biliyoruz fakat 1.vitesten sonra 2 3 4 5 6 viteslerini motor bağrırken redlineda atınca debriyaj 1 saniye içinde direk bırakılmalımı yoksa yavaşcamı bırakmalıyız ve gazdan elimizi direk çekiyomuyuz bu vites geçişinde vites düşürmeyi biliyorum motor vites freni için gaz verip ama bunu bi kavrayamadım motor iteliyor beni vites geçişlerinde sanırım yeni vitese geçtiğimde gazı kısmadığımdan biraz fazla açtığımdan bunu yapıyor değilmi?. (acemi)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Tak tak vitesi atıp çekiyosun elini. 1.viteste yavaş bırakmalısın sadece.

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Arkadaşın dediği gibi 1 hariç zaten 1 de aniden bırakırsan kalkış olduğu için motor takla atar tepene geçer, diğer viteslerde normal bırakıyorsun 2 yapıp hemen bırakıyorsun, vites düşürürken iteliyor dediğiniz yer şöyle, yüksek devirlerde örnek 5 ten 4 e geçerken ara gazı vermek arka lastiği kaydırmamak kilitlememek içindir yani kompresöre aniden binmesin diye ama bu genelde büyük motorlarda veya yüksek devirde hızlı gidilince yapılması gereken birşey yapılmasada olur, birde bu biraz şanzumana zarar vermesin diyede yapılır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------

    Son cümlenizdeki gazı fazla açtığımdan dediğiniz yerde zaten gazı tam devir vermemeniz gerekir yarım gaz kadar verilir birde bunu tutturmak el alışkanlığıyla olduğu için tam yapmak biraz zaman alır.Yine tekrarlıyorum YÜKSEK HIZ VE DEVİRDE YAPILIR normalde gerekli değil.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Seri vites atmak durumunda debriyajı bir anda bırakabilirsiniz. Sakin kullanımlarda kavrama noktasında anlık bir duraksama ile bırakırsanız daha konforlu olur.

  5. #5
    ashes35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    CBR 250 R --> CBR 650F
    Sürüş eğitiminde debriyaj hızlı çekilir yavaşça hafif bir gazla bırakılır diye anlatıldı. Aksiyonlu sürmeye çalışmadığım sürece böyle yapıyorum. Aksiyonlu sürmeye niyet etmişsem geçişlerde düşürme veya yükseltme debriyajı hızlı çekip 2 kez aragaz verip bırakıyorum. Çok aksiyon istiyorsam vitesi düşürürken gazı bırakmıyorum 😀

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Fırtına 185-20 x 6 vites
    hah ben ondan bahsetmiştim vites düşürürken gaz vererek düşürüyorum ben vites atarken motor ittiriyor beni birden onu sormuştum sanırım vites geçişinde gaza aniden yüklendiğim için doğrumudur her vites attığımda hızlı bir şekilde gazı bırakıp debriyaj vites yükselt gaz yapıcam 1 saniye içinde doğrumudur?

  7. #7

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Doğrudur. Elin alıştığı zaman seri olursun. Vites geçişleri yumuşar. Vites yükseltirken gazı çok verip hızlı bırakırsan seni istekler.

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Devir düşerken debriyajı bırakmalısınız bu şeye pek gerek yok kullanırken.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

    Normalde böyle bir vites düşürme diye birşey yok pistlerden buralara gelen heyecan dalgalarından bişeyler sadece, fazla benzinde harçatır.Gel etme eyleme yol yakınken dön geri evlat!

  9. #9
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Kimse de sormamış neden diye.
    Güzel kardeşim hem acemiyim diyorsun, hem redline diyorsun, hem biliyorum diyorsun, hem bilmiyorum diyorsun.
    Bence biraz daha motorunu tanı, kendini tanı, acele etme.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  10. #10

    Üyelik
    12 Ocak 2017
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    MH Drift 125
    Motoru kaldırdığın gibi bırakmayacaksın tabii ki, redlinea kadar zorladıysan motoru hızlı çekebilirsin motor kendini atmaz gazlamaya devam edeceksen.
    Normal kullanıyorsan elini serbest bırakınca zaten debriyaj kendini bırakır, daha sert bırakırsan motor kendini öne atar.
    Vites düşürürken de orantılı yapacaksın debriyajı çekerken parmakların bastırmaya başlayınca gaz vereceksin işte, nasıl anlatayım tam bilemedim, o sırada da vitesi düşüreceksin, motor üstünde çalışmak yerine sadece parmakların ve ayağınla çalış.
    Zaten vites düşürürken gaz vermek hem dişlilere zarar gelmesin diye hem de büyük motorlarda arka lastik kitlemesin diye verilir ( Bu küçük motordada geçerli 2. vitesten 1. vitese aniden düşersen arka kitleyebilir, debriyajı salışına bağlı. )
    Demek istediğim zorlandığın durumlarda aragaz vermeye çalışma hep, yeni başlamışsın redlinea kadar kullanıyorum diyosun ben anlayamadım bu işi

    EKLEME :

    Konularına baktım da daha geçen gün aldığın 0 motoru redlinea kadar kullanırsan çok uzun sürmez o motoru eline alman, rodajına dikkat et

  11. #11

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Fırtına 185-20 x 6 vites
    ben hem biliyorum hem bilmiyorum diye birşey demedimki ben sadece yaptığım şeyin neresinde bi hata varda motor beni iteliyor onu merak etmiştim vites yükseltirken ben gazı bırakmıyormuşum (kısmıyormuşum) motor ani vites geçişinde gazı bırakmadığım için beni birden öne atıyormuş bildiğim kadarıyla ben sadece bunu sordum yalcin reis açıklamış zaten bende aynını düşünüyordum bugün denedim motor devrini yükseltip vites atarken gazı kompe bıraktım sonra gaz açtım motor beni itelemedi sorunum buymuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------

    ve doğru ya ben vites geçişinde elimi serbest bırakırsam rahat bir geçiş yapacaktır ama ben gazı kapatıp direk bırakıyorum buda sarsmıyor yağ gibi akıyor aynı şekilde konforlu geçiş yapıyor bir sorun çıkartırmı bana yoksa normaliyle aynımı elini serbest bırak o sırada debriyaj kendini salar konforlu geçiş yapar sarsmadan dedin ya onunla aynı gibi yani

  12. #12

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ben maksimum torku verdiği devre gelince vites yükseltiyorum. Gazı bırakıyorum anında debriyajı sıkıp vitesi şak diye yükseltip jet gibi bırakıyorum ve gaza yükleniyorum :D
    Ozgurgergin bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Fırtına 185-20 x 6 vites
    aynen bende öyle yapıcam zaten normali bu değilmi farklı çeşitleride varda elin debriyajdayken serbest bırakman onun seni kendisi bırakması gibi bu baya zaman alır hocam kafa karıştırır ben bu yüzden direk seninde dediğin gibi maksimum torku veriyorum çok bağartmıcak şekilde zaten motor beni at diye bağrıyor tabi sende acıyosun fazla bağırma tamam diyosun o sırada şak gazı bırak debriyaj vites yükselt hemen bırakıp gazı ondan sonra açıyosun bende böyle yapıcam artık biraz araştırdımda 1 saniyede bırakmalısın diyolar doğrusu buymuş zaten sanırsam :D

  14. #14
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    devirlen eger ekşınlı suruyorsan debriyajı cek gazı kes vitesi hızlıca yukselt debriyajı cat diye salarken gaza gec.bunlarıda 1 sn gibi surede yap. aliskanlik ister


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler