Bir marka nasıl ilah yapılır .. R1200 GS Adv
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Allah Allah? Ne konuştuğumuza mı karar vereceksiniz? Laf lafı açtı, normal sohbet mantığından bihaber misiniz nedir? Orijinal konu ile ilgili yeterinden fazla yorum yaptım bile; siz de kimin ne söylemiş olduğunu aklınızda tutamadan yorum yapmayın o zaman? Zaten gereksiz bir konu, nereden bulaştıysam? Serbest piyasa ekonomisinde kimin neyi ne kadara satıp alacağı taraflara kalmış, 3. şahıslar oturacak susacaklar. Madem beğenmiyorsunuz BMW'nin fiyat (veya başka) politikalarını, almayın / kullanmayın. Burada ağlamanın kime ne faydası var Allah aşkına? Gereksiz ezik muhabbetler...
yok zaten ben size cevap bile vermedim düşünün yani tabiki herkes her konuda konuşabilir. Fakat sürekli bir benzetme ve karşılaştırma yapılıyor. Konuya bakarsanız en başından beri africa twin ile gs kıyaslayan kimse olmadı. Bundan ezik hissetmiş olabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Bence aradaki fiyat farkının sebebi firmanın ; "nasılsa marka sevdalısı belirli bir kitle var, ve bu sevdalıların maddi durumu iyi.. Biz bunlara öyle yada böyle bu motosikleti satıcaz 50bin fazla 50bin eksik ne fark eder" düşünce yapısı.
Kawasakide aynı.
Evet maalesef durum bu şekilde. Motosiklet sevdalısı ve marka sevdalısı olarak farklı kitleler olduğunu bilmeliyiz. Tabiki her bmw kullanıcısı marka sevdalısı değil. Türkiyede satış ofisi olmayan ve distiribitörlük usulüyle çalışan firmaları bu konunun dışında tutmalıyız bence onlar zaten euro ile alıp euro ile satıyorlar. ducati, triumph, kawasaki gibi markalar türkiyede başka firmalar tarafından satılıyor.
Reklamlar
-
Bu durum, bmw nin satış stratejilerinin ne kadar başarılı olduğu gerçeğinden başka birşey ifade etmemektedir.
Adamlar motorunu rakiplerinin neredeyse 2 katına satabiliyorlar. En önemlisi apple 'ın motor versiyonu makine değer kaybetmek şöyle dursun sürekli değer kazanıyor.
Bugün multistrada alsan 1 sene sonra satmaya kalksan kaça satabileceksin ne kadar süre de satabileceksin. (Benimki 3 aydır ilanda duruyor ki ilk fiyatımdan 9bin tl indirim yaptım)
1200 gs im olsaydı piyasanın 1000tl altına koysam belki 1 hafta sürmeyecekti.
Yeni model alcak olsam ben yine multi alırım orası ayrı ama çoğunluk gs i tercih ediyor. Çoğunluğun hepsi algı operasyonu kurbanı olamaz. Parası varsa değer kaybetmeden satabileceği en tepe nokta görülen motora binmesi kadar doğal bir durum yok.
-
mchi adlı üyeden alıntı
Bu durum, bmw nin satış stratejilerinin ne kadar başarılı olduğu gerçeğinden başka birşey ifade etmemektedir.
Adamlar motorunu rakiplerinin neredeyse 2 katına satabiliyorlar. En önemlisi apple 'ın motor versiyonu makine değer kaybetmek şöyle dursun sürekli değer kazanıyor.
Bugün multistrada alsan 1 sene sonra satmaya kalksan kaça satabileceksin ne kadar süre de satabileceksin. (Benimki 3 aydır ilanda duruyor ki ilk fiyatımdan 9bin tl indirim yaptım)
1200 gs im olsaydı piyasanın 1000tl altına koysam belki 1 hafta sürmeyecekti.
Yeni model alcak olsam ben yine multi alırım orası ayrı ama çoğunluk gs i tercih ediyor. Çoğunluğun hepsi algı operasyonu kurbanı olamaz. Parası varsa değer kaybetmeden satabileceği en tepe nokta görülen motora binmesi kadar doğal bir durum yok.
gs 2.elde okadar kolay satılabilen bir motosiklet değil. Daha önce f 700 ve r 1200 gs kullandım ve emin olun müşterisini bulmak için ananız ağlıyor 0 çok daha kolay satıldığına eminim. Fakat sakın 0 bmw alayım seneye 300 liraya satarım diye motosiklet almayın.
Yinede söylediğiniz gibi bmw motorrad motosiklet üretiminde bu işin ferrarisi konumunda olduğu için herzaman satış fiyatlarını katlayarak yükseliyor.
-
Ortada bir satış stratejisi yok. Alan adamlar ne pahasına olursa olsun aldığı müddetçe her ürün satacaktır. Bu satıcının başarısı değil, alanın aptallığıdır. Omurgasız, bencil insanların bol olduğu yerde her zaman tutacaktır. Adam "bu fiyatlar yüksek, bizi ayak üstü düdüklüyorlar" diyeceğine, fiyatına bile bakmadan alıyor, "en aksesuarlısı olsun, full'un full'ü olsun, benden başka kimsede olmasın" diyor.
Bunu bizde engelleyebilecek tek güç devlettir. Senin insanın düşünemiyorsa sen onun yerine düşünüp tedbir alacaksın. Zamanında kuş serisine mahkum edilen halkına, aynısının tersten yapılmasına izin vermeyeceksin. O zamanlar da "satan mal iyi maldır" deyip millete ev parasına, 6 ay kuyruk bekletip teneke kutu sattılar.
Bu kafada satış yapan her türlü firmanın ve esnafın bir gün batmasını canı gönülden istiyorum.
-
BMW'ye işini öğretmeye devam edin siz... Çok ilerlersiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Başka birileri de ekonomistlere ekonomi öğretiyor vesselam. Aynen devam...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
BMW'ye işini öğretmeye devam edin siz...
Çok ilerlersiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Başka birileri de ekonomistlere ekonomi öğretiyor vesselam. Aynen devam...
yan gelip yatmaktan iyidir ekonomiyle ilgili bakanın kim olduğunu bilmediğinizi düşünüyorum. Ekonomistlere iş öğretmek okadar kolay olsaydı burada yazılanları okuyarak ülke ekonomisi kalkınabilirdi :D
-
Ben de kısaca fikrimi söyleyeyim. Bu motosikleti kullanmadım sadece gördüm, arkadaşlarımda da var. Hatta geçen Nisan ayında o zamanki fiyatıyla 150 bin verdiğini duyunca 'yuh' demiştim. Ama öve öve yere-göğe konamamasının birkaç sebebi var. Birincisi herkesin ulaşamayacağı fiyatı. Eğer bu kadar pahalıysa vardır bir hikmeti diye herkes hayran. İkincisi ve en önemlisi de, Sabah ve Doğan Medya gruplarında 25 yıl çalıştığım için biliyorum, eğer bu motosiklet hakkında olumsuz bir yayın yapılırsa o yayın bir daha BMW'den reklam veya ilan alamaz. Hele ki böyle bağımsız test yapan birisinin motosikletle ilgili en ufak kötü eleştirisi mümkün mü? Zaten test için alabilmiş olması başarı olur. Videoyu baştan sona izlemedim. Başından biraz izledim hep övgü.
Özetle bu motosiklet imaj motosikleti. İyi bir motosiklet mi? Bence iyi, hatta belki de sınıfının en iyisi. Ama bu fiyata ve bu kadar hayranlığa değer mi? Bence değmez.
-
Wing750 adlı üyeden alıntı
Ben de kısaca fikrimi söyleyeyim. Bu motosikleti kullanmadım sadece gördüm, arkadaşlarımda da var. Hatta geçen Nisan ayında o zamanki fiyatıyla 150 bin verdiğini duyunca 'yuh' demiştim. Ama öve öve yere-göğe konamamasının birkaç sebebi var. Birincisi herkesin ulaşamayacağı fiyatı. Eğer bu kadar pahalıysa vardır bir hikmeti diye herkes hayran. İkincisi ve en önemlisi de, Sabah ve Doğan Medya gruplarında 25 yıl çalıştığım için biliyorum, eğer bu motosiklet hakkında olumsuz bir yayın yapılırsa o yayın bir daha BMW'den reklam veya ilan alamaz. Hele ki böyle bağımsız test yapan birisinin motosikletle ilgili en ufak kötü eleştirisi mümkün mü? Zaten test için alabilmiş olması başarı olur. Videoyu baştan sona izlemedim. Başından biraz izledim hep övgü.
Özetle bu motosiklet imaj motosikleti. İyi bir motosiklet mi? Bence iyi, hatta belki de sınıfının en iyisi. Ama bu fiyata ve bu kadar hayranlığa değer mi? Bence değmez.
Kesinlikle katılıyorum.
-
Bu motosikleri İspanya'da alan bir tanıdığım var (full+full adventure), 10.000€ verdi + aylık 300 ödüyor, 3 sene sonra yeni/üst modele makul bir fark vererek geçiş opsiyonu ile birlikte. Malum İspanya'da ekonomi çok iyi değil, buna rağmen geliri o kadar üst seviye olmayan bir insan alıp kullanabiliyor. Neden? Çünkü parası değerli ve faizi düşük. Bizim için çok mantıklı bir seçim olmuyor. Neden? Çünkü paramız değersiz ve faizimiz yüksek. Bu konuda kimlere sitem edeceğimiz belli, o da bence BMW değil... Her ülke ve ekonomideki satış taktiği pozisyonlanma farklı olur, bizimkinde şikâyet ettiğiniz gibi ama bu pozisyonlanmayı oluşturan şartların müsebbibleri de bizleriz. BMW'ye çemkirmenin ne anlamı var ne faydası...
-
Pazarlama kadar güçlü başka bir iş yok dünyada. En basit örnek tişört. Tamamen aynı kumaşla, aynı iplikle dikilen, aynı kalitede düğme kullanılan iki tişört. Birisi 30 lira, diğeri sol göğsünde ağzı açık bir sürüngen taşıyor ve 559 lira. O küçücük logo, etrafında seni görenlere 'benim param var' mesajını veriyor. Üreticiler bunu pazarlıyor. Olay aslında basitçe bundan ibaret.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu motosikleri İspanya'da alan bir tanıdığım var (full+full adventure), 10.000€ verdi + aylık 300 ödüyor, 3 sene sonra yeni/üst modele makul bir fark vererek geçiş opsiyonu ile birlikte. Malum İspanya'da ekonomi çok iyi değil, buna rağmen geliri o kadar üst seviye olmayan bir insan alıp kullanabiliyor. Neden? Çünkü parası değerli ve faizi düşük. Bizim için çok mantıklı bir seçim olmuyor. Neden? Çünkü paramız değersiz ve faizimiz yüksek. Bu konuda kimlere sitem edeceğimiz belli, o da bence BMW değil... Her ülke ve ekonomideki satış taktiği pozisyonlanma farklı olur, bizimkinde şikâyet ettiğiniz gibi ama bu pozisyonlanmayı oluşturan şartların müsebbibleri de bizleriz. BMW'ye çemkirmenin ne anlamı var ne faydası...
saygılarımı sunuyorum yazmıştım birşeyler fakat size benim verebilecek cevabım yok maalesef.
-
Silinen mesajınıza cevap:
Ben sizin dediğinizi anladım. (Zaten ilk başlarda "50.000 fark ney?" demiştim...) Sıkıntı şurada, bu alet bire-bir Almanya veya İspanya fiyatına satılsa dahi alabilecek insan sayısı belli: Yuvarlak hesap 20.000€ diyelim, 140-150.000TL yapıyor, İspanya'daki 10.000 "para" veriyor (en fazla 3 maaşıdır, 35 kişilik ufak bir işletmenin muhasebe müdürü, öyle kodaman bir tip değil, mekan Valencia) sonra ufak ufak ödeyerek motora sahip olabiliyor. Biz burada 150.000 para ödemek zorunda kalıyoruz. Burada böyle bir muhasebe müdürü ort. 7.500 para alsın mesela, 150.000'in yarısı 75.000 para bile (İspanya'daki yarısını ödeyip alıyor) bizim vatandaşın 10 aylık maaşına denk gelir. Sonuç: İspanya'daki adamın bu konudaki refahı Türkiye'deki adamın en az 3 katı.
Yukarıdaki hesap bizim vergiler binmeden önceki hali, bir de vergiler binince (+ %50) oldu mu 15 aylık maaş / 4.5 kat refah farkı? Dolayısıyla hedef kitle farklı olacak, satış tarzı farklı olacak, projeksiyonu yapılan satış adetleri, bunun için kurulan organizasyon ve bu organizasyonun başa-baş noktası farklı olacak. Bunun sonunda da fiyatı göreceli anlamda farklı olacak. Bundan doğal bir şey olamaz...
İkinci paragraftaki hesapları yapabilmek için elimizde somut veri olmadığı sürece BMW'ye pek laf edemeyiz. Hoş, o veriler elimizde olsa da pek laf edemeyiz: (mesela) BMW buna karşılık "Benim buradaki pozisyonlanmam / stratejim böyle; değiştirsem de anlamlı bir fayda elde edemeyeceğim, yeniden yapılanmaya / strateji üretmeye değer satış adetlerine ulaşamayacağım. Böyle düşündüğün için üzgünüm; umarım ileride piyasa şartlarına göre oluşan hedef kitlemin içine girebilir ve müşterim olursun." cevabını verse ne olacak?
Exercise in futility / abesle iştigal...
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
Sonra almanyada bir africa twine 13.500 euro satılıp gs 15.000 euroya satıldığını gördüğünde bunun sebebini bir araştırır.
Gerçekten öyle mi? Acaba Almanya ithal ettiği ürüne ek vergi falan mı koyuyor ki? Ya da iç pazara daha basit bir GS versiyonu mu sürüyor ki?
Çünkü Amerika'da da Africa Twin ile GS arasında ciddi fiyat farkı var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)