Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Doctor Pulley Vs Koso baga? scooter varyatör ağılıkları konusu? YARDIM lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Değerli gardaşlarım motorumun 105 km de kesiciye girmesi neticesinde son hızı biraz artırmak istiyorum .



    https://tr.aliexpress.com/item/KOSO-Performance-Variator-Weight-Rollers-Polygon-Sliders-18X14mm-For-GY6-150cc-Scooter-12-13-14-15/32829591839.html?spm=a2g10.search0103.3.178.41e52b 23tFsOWg&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3 _10065_10 068_10059_5015415_5015515_10696_100031_5016215_100 84_10083_10103_451_452_10618_10307_5016115,searchw eb201603_56,ppcSwitch_5&algo_expid=3105c8cd-fb3b-4d63-8ce2-eafaef3546af-27&algo_pvid=3105c8cd-fb3b-4d63-8ce2-eafaef3546af&priceBeautifyAB=0

    Böyle bir ağırlık buldum yine köşeli ve çok satılan bir ürün



    Dr pulley ile görüştüm montaj konusundada yardımcı olacaklarını ayrıca daha montaj yapmadan ön kasnak boşluğundan ne kadar fark olabileceğine dair bilgi verebileceklerini söylediler?

    Motorum yeni ve az tutulan motor olduğu için içindeki ağırlıkların çap ve gr ağırlığını bilmiyorum

    Dr pulley 160 küsür tl
    Koso 50-60 tl birşeye gelicek ciddi fark var memnun kalmazsam çöpe atsam 50 tl üzülmem

    Motorcuya misketleri çıkartıp tarttırsam resmini buraya koysam siz çapını bana söyleyebilirmsiniz? koso aklımda var maltepe kadıköy çevresinde dr pulley değilde daha ucuz ürünler satan varmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Yamaha XCITY 250 de 11 gr. dr. pulley baga kullanmıştım. Son hız artmamış hatta biraz azalmıştı.
    Fakat çok memnun kalmıştım. Çünkü ivmelenme çok iyileşmişti. Kalkışta titreşim sorunu çözülmüştü.
    Asıl gelişmeyi ise yüksek ısı ve basınç için üretilmiş olan 260 dereceye kadar erimeyen Speedol lityum gres ile bagaları bolca gresleyince yaşadım. Scooterim adeta vitesli motor gibi kalkış yapar olmuştu.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Nereden aldın baga yı ömrü normal bagadan fazlamı? yuvarlak bagalar çok iyi değil güzel bagayı takıp bu yagdan süren de varmı?

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Scooterin var derdin var

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    scooter bir hastalıktır kolu çevirince fıtı fıtı gitmesi anlayamazsın....

  6. #6
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden aldın baga yı ömrü normal bagadan fazlamı? yuvarlak bagalar çok iyi değil güzel bagayı takıp bu yagdan süren de varmı?
    Yamaha Ersoy'da taktırmıştım. Ömrü Orijinal bagadan fazla mı bilmiyorum. Daha iyi olduğunu biliyorum. Speedol Lityum Gres yağının özelliklerini okumuştum. Yüksek basınç altında çalışan parçaları yağlamak için üretilmiş erime sıcaklığı çok yüksek. Ve yüzeylerde teflon film tabakası oluşturduğu için aşınmadan koruyan vs. vs. özellikleri vardı. Dr. pulley bagayı düşünüyorsan önce biraz araştır. Baga ağırlık seçeneklerine göre sürüş dinamiği de değişiyordu galiba.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    O videoda bahsedilen "çok daha iyi kalkış" ve "çok daha yüksek hız" ifadelerine inanma. Aradaki 5 mm'lik farkla hissedilir bir performans artışı olacağını sanmıyorum. Belki kalkışta fark hissedilebilir ancak son hızın artması konusunda zaten kimse bir şey söyleyemez. Senin motorun standart varyatör ile motorun gücünün yettiği son hıza çıkabiliyorsa bu değişiklikten sonra son hızın düşecektir. Sonuçta teorik olarak yazdıkları kısmen doğru ancak pratikte ne verir bilinmez. İkinci nokta, bu yeni modelde üst kısımda yüzeysel temas var, yuvarlak eski modelde ise çizgisel temas oluyor. Yüzeysel temas zamanla eskiyen yağ ile birlikte takılmaya sebep olabilir. Ayrıca daire şeklindeki model gerektiğinde kendi etrafında dönebiliyorken (tabi dönüşü özellikle engellenmemişse) bu modelin dönmesi imkansız.

    Ben çok ikna olmadım.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O videoda bahsedilen "çok daha iyi kalkış" ve "çok daha yüksek hız" ifadelerine inanma. Aradaki 5 mm'lik farkla hissedilir bir performans artışı olacağını sanmıyorum. Belki kalkışta fark hissedilebilir ancak son hızın artması konusunda zaten kimse bir şey söyleyemez. Senin motorun standart varyatör ile motorun gücünün yettiği son hıza çıkabiliyorsa bu değişiklikten sonra son hızın düşecektir. Sonuçta teorik olarak yazdıkları kısmen doğru ancak pratikte ne verir bilinmez. İkinci nokta, bu yeni modelde üst kısımda yüzeysel temas var, yuvarlak eski modelde ise çizgisel temas oluyor. Yüzeysel temas zamanla eskiyen yağ ile birlikte takılmaya sebep olabilir. Ayrıca daire şeklindeki model gerektiğinde kendi etrafında dönebiliyorken (tabi dönüşü özellikle engellenmemişse) bu modelin dönmesi imkansız.

    Ben çok ikna olmadım.
    Abi cok kullanan var

  9. #9

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    hafif galet kullanırsan vites aralıklarını kısaltmış gibi aynı hızlarda daha fazla devir çevirerek gidecek ve kalkışın daha sportif olacak ancak ağır galet takarsan motor gücün yeterse son hızın artar ivmelenmen biraz düşebilir ve aynı hızı daha az devir çevirerek görürsün.. motor hacmın düşükse ağırlıkla oynama ama dr.pulley i patentli tasarımından dolayı dene.. az da olsa kalkış ve son hız katkısını görebilirsin.. ayrıca arkadaşın bahsettiği yağlayıcı da iyi olabilir.. alacağın galetler muhtemelen orijinal galetlerinden daha kaliteli yani daha uzun ömürlü ve ağırlıkları daha hassas ölçüldüğünden ön varyatörde balans yapmayıp daha az titreşimli çalışma sağlayabilir..

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hafif galet kullanırsan vites aralıklarını kısaltmış gibi aynı hızlarda daha fazla devir çevirerek gidecek ve kalkışın daha sportif olacak ancak ağır galet takarsan motor gücün yeterse son hızın artar ivmelenmen biraz düşebilir ve aynı hızı daha az devir çevirerek görürsün.. motor hacmın düşükse ağırlıkla oynama ama dr.pulley i patentli tasarımından dolayı dene.. az da olsa kalkış ve son hız katkısını görebilirsin.. ayrıca arkadaşın bahsettiği yağlayıcı da iyi olabilir.. alacağın galetler muhtemelen orijinal galetlerinden daha kaliteli yani daha uzun ömürlü ve ağırlıkları daha hassas ölçüldüğünden ön varyatörde balans yapmayıp daha az titreşimli çalışma sağlayabilir..
    Evet aynı düşüncedeyim pazartesi veya salı günü randevulaştık umarım faydalı olur zira kartel yıkamadan sonra motor gürültüleri azaldı pulleydne sonra birazda balans azalıyrsa çok memnun kalırım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)