Abs yeni yetmelerin çok sevdiği bir özellik bence, eskiden abs mi vardı?
ABS'nin önemli olduğunu kabul etmeyen yoktur sanırım.
Ama senin birinci videoda ki durumunda motorun ABS sistemi çalışmadan durduğunu görüyorum.
Gittiğin hızda ABS'nin çalışması için yeterli mesafe ve hıza sahip değildin.
Ki yeterli hıza sahip olsaydın muhtemelen kapıya nasıl kafa atılır diye bir video izlemiş olurduk.
Ama sen o videoyu atmayacaktın muhtemelen.
İkinci video ise tamamen bir trajedi bence.
Önündeki trafiği nasıl okuyacağını bilmen gerekiyor.
Bir kamyon önü boş iken boş yere sağ ya da sola yanaşmaz. Uzun araç olduğu için döneceğini gösterir.
Senin de bunu kesinlikle bilmen gerekiyor. Neden mi? Çünkü sen de trafikte bir motorlu araç kullanıyorsun.
Kullanıyorsan kurallara da uyman gerek.
İnsanlara trafikte yaptığı her yanlış için küfür edilmez ki kamyonun önünden geçerken hatalı olduğunu bilerek kamyoncunun sana küfür etme olasılığını da düşünmek zorundasın.
Tekerin düz bassın Allah kaza bela vermesin kardeşim.
Dikkatli ol.
Beyler, şehir içi yollar, otobanlar sizin egolarınızı tatmin etmeniz için yapılmış pistler değil. Ulaşım için yapıldılar.
Siz şehir içi 50km hız sınırı olan caddede devamlı 50 ile gitmeye kalkarsanız ya birini sakatlarsınız ya öldürürsünüz veya aynısı sizin başınıza gelir.
Trafiğin durumu, hava ve yolun durumuna göre hızınızı devamlı ayarlamak zorundasınız.
Eğer hız konusuna yeterli dikkati verirseniz zaten ne panik frene ihtiyacınız olur ne de ABS'e. (ABS iyidir.)
Filtreleme konusunda da yazayım, bende yapıyorum ama trafik durmuş ise çok dikkatli ve yavaş hızlarda yapıyorum, trafik yürür durumda kapı açılması olmayacağı için hızımı artırıyorum.
Burası TR, otobanda bile bu trafik niye durdu diye merak eder kapı açar, iner yürümeye karar verir, kül tablası boşaltır, çocuğunu işemeye indirir.
Otobanda 270 basan arkadaşa da diyeceğim hiç bir şey yoktur. Onun ABS'e de ihtiyacı var, ana duasına da..
Ne abs mevzusuymuş arkadaş yahu..
Arabamdaki abs´yi sökesim geldi...
Motorun arkasina;
´´ABS´NIN GÖLGESI YETER´´
´´ABS SAĞOLSUN´´
´´BÜYÜYÜNCE ESP OLACAĞIM´´
Yazdır..
bir sym hd2 200i kullanıcısı olarak arka fren tek başına motoru kesinlikle durdurmuyor. kombine fren kullananlar sadece arka kullanıyorum diye söyleyince yeterli olur sanıp 2-3 gün sadece arka fren kullanmıştım ancak baktım olmuyor, önü de biraz sıkarak kullanıyorum. başka türlü arka kaya kaya gidiyor.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Trafikte haklı/haksız tartışması yapmanın anlamı yok motorlu sen isen her şeyi düşünmen gerekiyor. Birisi yazmış sadece arka fren kullanıyorum yok bilmem ne. Arkadaşlar şaka mısınız ? eğer abssiz ön fren sıkamıyorsanız mümkünse motoru bırakın yoksa başınıza daha kötü bir şey gelicek he diyeceksin ki ben abssiz motora binmem öyleyse bütçen oluşuna kadar binmeyeceksin. İkisindede herhangi bir kaza yapmadan durulabilir veya öngürebilir şeyler yaşanmış bu kadar büyütmenin anlamı yok. İlk önce kendini korumalısın sonra kavgaya tutuşursunuz.
Aman arkadaşım bunu hep söylüyoruz, bütün dünya bilir, motoru durduran ön frendir, arka fren yardımcıdır, bu alışkanlıktan kurtulun, ön fren çok ciddi durumlar hariç durmak amaçlı sert sıkılmaz abs yoksa kayar düşersiniz, arazi şartlarında da abs kullanılmaz, frenler her daim ezilerek(limon gibi) sıkılmalıdır, kombine'de ön %40 arka %60 dır ancak önün %40 lık verimi arkanın %60'lık veriminden çok yüksektir. Yani önü sıkarken arka freni de kullanmak önemlidir. Ön fren virajlarda sıkılmaz, arka fren hızı düzeltmek amaçlı hafif sıkılır yani dönüşlerde ön frenden kaçınmak gerekir, arka fren hep yardımcı amaçlı kullanıldığı için durdurma amaçlı düşünülmemelidir. Panik fren için ara ara motorunuzla boş bir yerde çalışın, ön freni yukarıda bahsettiğim şekilde kademe kademe sıkın, her denemede biraz daha ani frenleme dozunu arttırın, ta ki artık iki freni dengeli kullanıp en kısa mesafede durana kadar, her motorun karakteristik davranışı vardır, pozisyonunuza göre belki biraz arka sağa ya da sola kayar, bu esnada ne kadar çok fren çalışmışsanız o kadar rahat olursunuz ancak hiç çalışmamış yaşamamışsanız panik olursunuz, düşebilirsiniz. Islakta frenleme de ayrı bir sıkıntıdır, eğer ki hızınız yüksek olmazsa genel fren kuralları ile sıkıntı yaşamazsınız, tekeriniz düz bassın.
Hanım evladı lafına niye alındınız yahu ? Hepimiz bir hanımın ve bir beyin evladı değil miyiz ?
Konunun ABS ile zerrece alakası olduğunu düşünmüyorum.
Birinci videoda duran trafikte her an birinin kapı açabileceği malum. ABS nin orada devreye girdiğini sanmıyorum. Hızınız yavaş olduğu için ABS devreye girmesede durabilmişsiniz.
İkinci videoya gelirsek. Burada da ABS nin devreye girmediğini düşünüyorum. Kamyon dönmeye başladıktan çok sonra frene basıyorsunuz. Kamyon dönmeye başladığında frene bassanız ön/arka kampanalı motorla bile dururdunuz. Hızınız yüksek değil. Durabilmek için uygun.
Ancak hem frene çok geç basıyorsunuz hem ABS devreye girmiyor. Hemde inatla hareket halindeki kamyonun önüne giriyorsunuz
Üstelikte kör noktadan...
Forumda bir çok kişiye göre yeni sayılırım. Hemen hemen okuduğum her konuda ABS ile ilgili bir paylaşımınızı gördüm.
İşin forumdaşlar arasındaki şakalaşma boyutuna bir şey diyemem.
Ancak siz eğer ABS'yi, motorunuzu dilediğiniz hız ve şekilde kullanma özgürlüğü ve emniyeti olarak algılıyorsanız tez elden bir eğitim almanız gerekli.
Hem kendinizi tehlikeye atıyor hem de forumdaki yorumlarınızla başkalarını yanlış bilgilendiriyorsunuz.
Not: ABS'ye karşı değilim. Hatta ABS'li motorsiklete geçmeyi düşünüyorken yaptığım araştırmalar sonucu ABS'den vazgeçip CBS'li motorsiklet aldım. Fırsat bulup ruhsatı çıkardıktan sonra gözlemlerimi ve nedenlerini paylaşacağım.
Ülkemiz böyle insanlarla doluyken her zaman kendi güvenliğini düşünmek öncelikli, kadın düşmanı değilim ancak bu tip hataların çoğu kadın sürücülerin oluyor bilhassa da acemiler inanılmaz tehlikeli, üstünden geçer geri geri gelip tekrar bile ezebilir. Tabela okumasını bilmiyorsa neden trafikte bilmek lazım, göbeğin orada zorunlu istikamet tabelası varken onu görmeden girmek için ciddi bir sorun olması gerekir ki bence tekrar trafiğe çıkmayı bir kez daha düşünmeli.
istanbul gezg
İlk videoda refleksin hoşuma gitti ama absyle pek alakası yok.
ikinci video tamamen berbat bir girişim olmuş. Tamamen adamın inisiyatifine kalmışsın. İstese(görmese) ön, arka tekerle rahatlıkla üstünden geçerdi. Onun yerine hangar mı neyse oraya girebilirdin.
Bu arada foruma pek girmiyorum. Girince de sürekli sizin abs muhabbetinizi görüyorum. Gerçekten sıkıcı oluyosunuz. Bilmiyorum amaç ilgi çekmek mi? Evet ilgi çekiyorsun ama itici yönde. Ben bir toplantıda, sürüşte sizinle bir araya gelsem inanın yanınıza gelmem, selam vermem. Size göre veya bana göre abs muazzam bir icat olabilir ve Ahmet, Mehmet bu icadı kendince sebeplerden dolayı kullanmaya bilir
veya sevmeyebilir. Bunun için sürekli konu açmana gerek yok.
Bırak Ahmet Mehmet Allah'ından bulsun.
Yemin ediyorum. Kendi terbiyesizliklerim ve dallamalıklarım dışında daha motordaki ABS modülü devreye girmedi. Lastiklerimde fabrika lastikleri idi. Daha yeni Pilot Road 4'leri taktırdım. Rodajda die frene asılayım bakalım ne tepki verecek dedim ve gene devreye sokamadım. Evladım ben yeri gelince tankerde sürüyorum. O kampana frenleri olmasa 10tonluk cengaver kimleri kimleri biçer bir haberin olsa???
Sana başından beri kimse ABS ile alakalı cümle kurmadı. Hep fren yapmasını bilmiyorsun denildi. Normalde gidip fren çalışman yada ehli bir insandan yardım istemeği neden akıl etmiyorsun?
bir arkadaşım ekolü :D
kaynımda var
dayımın oğlunun kolunda pilatin var
ama sen koşarak dominar aldın :D
Bi de ABS'li motosiklet kullananlar eşcinsel oluyormuş diye bişey duymuştum. Ne kadar doğru bilmiyorum. N'olur n'olmaz deyip ABS'yi OFF yapıp yola çıkıyorum şahsen.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)