bugün motosikletli polisi görünce durup, hep merak ettiğim soruyu en sonunda sordum.
video linki;
https://twitter.com/kutupokuzu/statu...96919240159232
bugün motosikletli polisi görünce durup, hep merak ettiğim soruyu en sonunda sordum.
video linki;
https://twitter.com/kutupokuzu/statu...96919240159232
götürüp sağa sola vermicez, egm mobile uygulamasından şikayet sistemi olacak yapıştırıcaz temiz temiz.
Katılmakla birlikte;
Emniyet şeridini kullanan
İki şerittede araç olmasına rağmen araçların aralarından geçen
Akan trafikte makas atan
Kendi zevki için o böğüren egzostları kullanarak insanların dikkatini dağıtan
Kaldırımdan giden
Motorsiklet üzerinde olmasına rağmen telefonla konuşan
Arabanız veya motorunuzla sağa veya sola dönerken inadına dönüş yönünde araya girmeye çalışan
O gerizekalı göz alan led tip çakar ışıklarla görmemizi engelleyen
Trafik işaretlerinin "T" sini dahi bilmeyen
Motorlu taşıt trafiği yoluna çıkmasına rağmen, adındaki "MOTOR" kelimesini yerlerde sürünen IQ'su nedeniyle anlamayıp, kendini herşeyin hatta dünyanın hakimi sanarak dilediğini yapma özgürlüğü küstahlığına kapılmış olan
Tüm motorsiklet kullanıcılarına en yüksek mertebeden ceza kesilmeli, motorsiklet ve ehliyetlerine el konularak trafikten men edilmeli...
Bir ara twitter dan emniyet şeridine girenlere ceza yazdırılabiliyordu. Kapattılar galiba sonra o işi.
Yapsalar güzel olur aslında. Uygulamadan okut geç plakayı. O zaman eminim emniyet şeridi, makascılar, kırmızı geçiciler, telefoncular azalacaktır umarım.
Umarım gelir şu sistem.
Videoya bakamadım.
Araç kullananlar cep telefonu kullanmıyorki internet kullanıyorlar, yanında arkadaşınla oturarak çay içerken konuşma esnasında bir ara nete bakınca adam ordan ayrılıyor istersen denemelik arkadaşına küfür et doğru diyosun abi diyecektir sohbet esnasında telefondan gözlerini ayırıp sana bakınca...Yani gözler ve beyin birbirine orantılı eşit çalışırlar yapılan o anki işe göre, ben çok görüyorum yolda anlık dalıp gidenler sonra arabayı toplayanlar tam şeridin üstünde gidenler vs vs...Kazalar bir yönüyle anlık bazen milisaniye ve saniye içerisinde karar ve odaklanma hatasından kaynaklanabiliyor.
O da olsun, ama madem birşeyleri düzeltmeye niyetlendik;
- Yolları çukurlu olan, kasisleri standart dışı olan, işaretleme yapılmamış,
-Altyapı için kullanılan kapakların, hemzemin olmayanları için,
-kaldırımları bozuk olan, engelliler için uygun olmayan,
-yağmur sonrası yeterli tahliyeyi sağlayamayan,
-çimleri olması gerektiği gibi sulamayan, yola da taşıran (geçen hafta perşembe o yağmurda Atatürk havaalanı yakınında çim suluyordu adamlar. Çüşşşş)
-Motorlar ve bisikletler için merkezi yerlerde yeterli park alanı oluşturmayan;
belediyelere de ceza kesilsin mesela???(+karayolları)
Yonca kavşaklarda dışa eğimli yol yapan yaşam formlarına da birşeyler yapılsın.???
Ya da bunlar öylece kalsın mı? Hep sana,bana,ötekine mi girsin?
Emniyet şeridine gerek kalmayacak şekilde bir trafik düzeni sağlamak benim görevim mi? Sağlamayana da ceza kesmeyelim mi?
Siz seçtiklerinizi, bu işleri de düzeltsinler diye seçmediniz mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:51 ----------
Yeri önemli değil, her yerde aynı problem vardır eminim. Yaz boyu yatıp, okullar açılınca yol yenileme, altyapı zart zurt çalışması yapanlara bişey yapmayalım mı?
Köprülere, olması gerekenden daha fazla araç için taahhüt vererek beni borçlandıran kişiler cezasız mı kalsın mesela?
Böyle bir fiyaskoya imza atanlar suçsuz, ama x kişisi emniyet şeridi kullanmayınca herşey düzelecek öyle mi?
Yahu geçin bu işleri.
"Yap-işlet-devret modeli ile ve “Garanti ödemesi'' verilerek yapılan Kütahya-Afyon-Uşak bölgesindeki Zafer Havaalanı için 2012-2016 yılları arasında 4 milyon 73 bin 181 yolcu garantisi verildi. Ancak bu sürede havaalanına sadece 170 bin 534 kişi geldi. Müteahhide 3 milyon 902 bin 647 yolcunun parası devlet bütçesinden ödendi. Sadece 2015 yılında bu havaalanından geçmeyen yolcular için devletin kasasından 5 milyon Euro çıktı."
Benim de ütopik bir fikrim var,
Hız sınırını aşınca ceza yiyorsun, ona bir kulp takacak halim yok. Eğer hız sınırı belirlendi ise ve makulse sorun yok.
Peki 40 - 120 kmh hız sınırı olan TEM otoyolunda ortalama hızınız trafik nedeniyle 40'ın altına düşüyorsa bunun sorumlularının da ceza yemesi gerekmez mi?
Yani ceza neden tek taraflı?
Beni seçin hepsini çözecem yeminle.
Şimdi efendim :
Minibüs önümde kırmızı ışıktan geçti, araç kameram var, "Dur" dedim,"Ben şunu bir şikayet edeyim"
Gittim eve,açtım bilgisayarı,aldım kayıtları, EGM sitesi şikayet bölümüne gittim, form doldurdum, maalesef video kaydı ekleyemiyoruz, olsun, ekran görüntüsünü ekledim, kaydın aslı bende var, epeyce bir uğraştan sonra işlemleri başardım.
1 hafta sonra bir komiser imzalı cevap geldi : Belirtilen güzergahta park yasağı uygulamamız vardır.!
Tek katılmadığım motosikletler için Emniyet şeridi yasağıdır.Gerisi tamamen doğru. Çünki sıkışık trafikte motosikletin aralardan veya diğer araçları takip etmesi çok daha riskli , yorucu ve dolayısı ile tekrar risklidir. Bu halde emniyet şeridinde arkadan gelen bir ambulans polis itfaiye vs gibi emniyet şeridi kullanan araçlara yol vermesi çok kolay olduğundan bence emniyet şeritleri motosikletlere açık olmalıdır.
Şu bütün yaz yatıp tam okullar açılınca köprü vs inşaatların başlaması olayıyla alakalı olarak,
bu tür bir işte çalışan inşat mühendisi arkadaşıma serzenişte bulunmuştum.
Kazın ayağı öyle değilmiş...
Özellikle üst geçit, köprü, altyapı tarzı betonarme inşaat işlerinde
betonun en iyi kuruma dönemi eylül, ekim olduğundan dolayı
bu işler şikayet ettiğimiz dönemde yapılırmış...
polise tekil olarak bu durumu sorup alacağınız cevap üzerinden bir şey yapmayınız,
bu sadece trafik kurallarını ihlal edenlerin ifşası ile ilgili değil,
her konuda.
zira üzerinde üniforması olmasına rağmen o polislerin yaptıkları işlerden anlamadıklarını düşünecek kadar tecrübe edindim,
sizin yaptığınız kayıt delil değildir,
İstanbul çamlıca gişeleri ankara yönünde çevre yolunda başıma bir hadise gelmişti,
o bölgede trafik yoğunluğu azalmaz,
uygulama yapan polislere durumu anlatıp cep telefonundan görüntüleri izlettim,
görüntüler ile işlem yapamayacaklarını ama aracı çevirip evrak kontrolü yapacaklarını söylediler,
aksiyon kameraları genelde reklam, tanıtım, bireysel eylemlerin, aksiyonların, çoğunca kendini ifade etme gayreti olarak kullanılıyor.
açıkçası trafikte kurallara riayet eden bulmak zor olduğundan bu uygulama muhtemelen motosiklet kullanıcılarına karşı olan tavrın daha da sertleşmesine yol açar,
zira sizin yaptığınız eylem bireysel değil cemiyetin tamamına mal edilir.
bu söylem kural ihlallerini şikayet etmeyin anlamı taşımaz.
konuyu hukuki bilgi verebilecek bir devlet kuruluşuna dilekçe ile sormak gerekir.
o cevap dahi cevabın doğrul olduğu ya da uygulanacağı anlamı taşımaz.
mahkeme kararını uygulamamak için direnen polisler gördü bu gözler.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Cep telefonu ile tespit etmişsiniz deyip bizede kitler bunlar :D
Belediye yolları için kazı yasağı dönemi vardır. Bu dönemde Telekom, elektrik ve gaz şirketleri ve taşeronları kazı yapamazlar. Ciddi cezası vardır.
Bunun tek istisnası arızadır.
İki örnek vereyim...
İçerisinden belediye yolu geçen bir sitede telekom tarafından rogarlarını kullanma izni verilmişti. Ancak belediye yolu siteyi ikiye böldüğünden bölgeler arası fiber bağlantı için belediye hiçbir şekilde kazıya izin vermedi. Üstelik o belde belediyesi o seçimde ilgili siteden %75 oranında oy almış ve büyükşehir belediyeside aynı partiye aitti.
Mecburen fiber kablo ana rogarda 350 metre geriye taşındı mevcut yeraltı geçişinden karşıya geçip, bu kez dolanarak 450 metre kabloyla istenen noktaya geldi.
Zaman zaman elektrik taahüt firmaları şöyle birşey yapabiliyor.
Yeni bir bina yapılacak veya mevcut binada güç arttırımı için mahalledeki trafodan binaya kadar kazı yapılıp yeraltı kablosu çekilmesi gerekmektedir ama kazı yasağı vardır. Elektrik taahüt firması, dağıtım firmasıyla beraber büyükşehir belediyeye arıza olduğunu ve tek çözümün kazı olduğunu bildirdiğinde %99 izin veriliyor...
Her büyükşehir belediyesi kazı yasağı tarihlerini belirler ve duyurur. Kazı ruhsatlarını da buna göre verir. İstanbul için genellikle Ekim sonu kazı yasağı başlar, Mart ortası Nisan başı gibi biter.
Not : E5 te Cevizlibağ-Bakırköy arasında yol kenarındaki 15 cm genişliğinde kazılıp saçma sapan şekilde kapatılmış, kimi yerde yolun içine giren kimi yerde bariyer kenarında devam eden boylu boyunca iğrençliği görmüşsünüzdür sanırım.
Yükselti farkları olduğu için motorsikletler için (hatta bazı yerlerde otomobiller içinde) ciddi tehlike arz ediyor.
Bu tür yerlerde dikkatli olmanızı öneririm.
Konuya dönersek; "not" bölümünde belittiğiniz işi yapanlar da ceza almasın mı diyordum?
Eğitim sistemi mesela. Doğruysa niye zırt pırt değişiyor, yanlışsa niye yanlış yapana hiçbir şey olmuyor da, ülkenin geleceğine parmak atılmasına müsade ediliyor.
Döviz alan vatan haini oluyor da, eğitim sisteminin üzerine salıncak kurup sallananlara niye ceza bile kesilmiyor.
100-200 yazın bari de ayıp olmasın di mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)