Konuyu takipteyim
Konuyu takipteyim
Bu ne rezillik.. Geçmiş olsun
Öncelikle geçmiş olsun, aynı öksürmeyi(aslında rolanti dengesizliği sanki) motor ısındığında yeni aldığım daha 1200 km deki duke 250 motorumda da yaşıyorum ve bu öksürme olayı 2 gün önce rodaj bakımı yapıldıktan sonra peydah oldu... Motor daha yeni olduğu için şimdilik takip ediyorum. Motor ısınınca rolanti dengesizleşiyor... Bakalım yakıt mı yoksa motorun genel durumu mu bekleyip göreceğiz... Sizinde gelişmeleri takip ediyor olacağım...
Rc 250 sahiplerine kötü bir haberim var. Ktm 250cc lik bloğu sokak motorlarında kullanmama kararı aldı.
Arkadaşlar herkese selam. Bir süredir işlerin yoğunluğundan son durumu yazamadım. Başlıyorum.
Buraya mesajı yazdıktan sonra, hukuki süreç için soruşturmaya başladım. Ortalama 1-2 yıl arası sürüyormuş tüketici davaları. Epi Topu 18.000 tl için fazla uzun bir süre geldi. Ben bunları soruştururken spormotodan aradılar. Motorun bujisini ve yakıt filtresini değiştirdiklerini, çıkardıkları yakıt filtresi içinde pislik-toz vs biriktiğini, motorun şu an normal olduğunu söylediler. Bir kere daha denemeye karar verdim. Yanıma bir de gopro aldım. Motoru 1 saat boyunca test ettim ve kayıt yaptım. Hakikaten motor düzelmişti. Motordan soğuduysan soranı çok bırak satalım, istiyosan da al kullan dediler. İyi madem çözüldü galiba diyerek motoru tekrar teslim aldım.
20.000 km de piston ve silindir değiştiğinden ve motor 21.000 kmye ulaştığından rodaj bakımının yapılması gerekiyordu. Spormoto servisi yoğun olduğu için motoru alıp Artı Gruba bakıma götürdüm. Yağı filtresi vs değişti. Bakımdan çıktıktan sonra 100m ilerde ışıkta beklerken stop etti bir kere. Hayırdır inşallah dedim. O gün başka vukuat olmadı. Sonra tekrar ufak tefek öksürmeye başladı. Ancak giderek artıyor bu problem. Motor eski haline dönecek belliki. Aldım tekrar spormotoya götürdüm o haftasonu. Showroomda çalışan genç bi arkadaşla bi yarım saat tura çıktık. Ben artçı oldum o kullandı. Motorun problemlerine birebir şahit oldu. Burda isim verip çocuğu işinden etmeyeyim. Döndük servise tekrar. Bu sefer o anlattı neler olduğunu. Motoru bırakıp döndüm tekrar. Başladım tekrar hukuki süreci araştırmaya. Avukatlara vs danıştım. Herkes sürecin uzayacağını söyledi. Lanet ettim hakkaten. Aradım spormotoyu. Motorun arızasını her neyse bulup tamir edin, sonra da satın dedim.
İlerleyen günlerde aradılar. Oksijen sensörü ve statörde işlem yaptıklarını, motorun düzeldiğini söylediler. İyi dedim koyun ilana satın. Yaklaşık 3 hafta geçti aradan. Hem kriz var, hem kış, hem de motorun vukuatı çok. Kimse almaz bu motoru, ben alayım da dava mava artık ne olacaksa olsun diye düşünürken dün akşam aradılar. Birisi var 16.000 tl veriyor ne diyosun dediler. Motorun başından geçenleri anlattınız mı, daha önce motorun çıkardığı arızaları biliyor mu alacak arkadaş diye sordum. Söylememişler tabiki. Arkadaşa durumu anlatın, eğer bunları bilerek motoru kabul ediyorsa ben kabul ediyorum dedim. Eğer kabul etmiyorsa ben zaten yarın gelip teslim alacağım dedim.
Geldik bugüne. Bugün kalkıp yine spormotoya gittim. Alıcı gelmemişti henüz. Bi şekilde ulaşın, motorun geçmişini anlatın, eğer kabul ediyorsa bekleyelim, yoksa ben motoru alıp gidiyorum dedim. Numarasını bulamadılar. Ben de motoru alıp gitmeye karar verdim.. Bana bi evrak verecek misiniz bu işlemlere dair diye sordum. Motor arıza kodu vermediği, ya da gözle görünür bir problem olmadığı sürece, KTM avusturyadan herhangi birşey isteyemediklerini, şu ana kadar yaptıkları her şeyi kendileri yaptıklarını dolayısıyla bir evrak veremeyeceklerini söylediler. İtiraz ettim tartıştımsa da sonuç değişmedi. Burda benim de hatam var. Siz siz olun arkadaşlar, vida sıktırmaya dahi gitseniz mutlaka serviste iş emri açtırın ve bu evrakları çok iyi saklayın. Yoksa 3 aydır uğraştığınız probleme dair elinizdeki tek şey video kayıtları olur.
Neyse motoru aldım dönüyorum. Işıkta beklerken stop etti. Çektim kenara bi 5 dk motoru rölantide çalıştırdım. Hala öksürüyor. İyi ki satmamışım da başkasının da başına bela olmamışım diye düşündüm. Yoksa büyük ah alırdım heralde. Döndüm tekrar servise. Usta yemekteymiş. Servisin önünde usta yemekten gelen kadar motoru rölantide çalıştırıp video çektim. Tam videoya başlamadan önce tekrar stop etti. Ama onu yakalayamadım. Yaklaşık 20 dk video çektim. Videonun öksürdüğü dakikaları saniyeleri aklımda tuttum. Usta geldi, videodaki öksürdüğü yerleri izlettim. Burası çok güzel. Usta bana dedi ki, senin motorunda hiç bir arıza göremiyoruz. Ben artık senin motoruna bakmam. Git derdini satış sonrası hizmetlerle çöz. Nasıl bakmazsınız bu motor garantili değil mi dedim. Senin garantin artık burda geçmez. Başka bayiler var git onlara göster. Ben artık senin motoruna bakmam dedi. Sesimiz yükseldi haliyle. Burası dükkan, dükkanda üslubuna dikkat et vs demeye başladı. Ben 3 aydır bununla uğraşıyorum. Hala benden sakin sakin ne derlerse he dememi bekliyorlar.
Döndüm tekrar showroom'a. Zaten arası 50m. Sinirden elim ayağım titriyor ama. Bu motor hala aynı, ustanız da böyle böyle diyor dedim. Gittiler geldiler konuştular vs, ben de sakinleştim biraz. Yine bırak biz ustayı ikna ederiz çözelim dediler. Tamirat istemiyorum ben dedim. Ya bu motoru iade alın, ya da bana bu motor şu tarihlerde şu şikayetlerle geldi, bu işlemleri yaptık ama motordaki arızayı gideremedik diye bir evrak verin dedim. Sonrasına mahkeme karar versin. Yine evrak çıkmadı tabi.
Lanet olsun dedim aldım motoru döndüm. Satın aldığım yer olan Artı Grup'a getirdim. Anlattım durumu. Zaten Spormotodayken de arayıp artı grupla konuşmuşlardı. Baktılar incelediler vs. Ben de daha önceki işlemleri anlattım. Neyden kaynaklanabilir diye kafa yorduk biraz. Şimdi burası çok daha güzel. Artı Grup bana dedi ki, bu motorun işi uzun. Eğer biz şimdi teslim alırsak yasal süre olan 30 iş günü içerisinde tamamlayamayız. Sen motoru al git. Biz seni arayınca getirirsin. O zaman bakarız. Ben bu motoru garantili aldım. Siz de teslim almak zorundasınız diye itiraz ettim de sonuç değişmedi.
Şu an itibariyle durum bu arkadaşlar. Zaten artık motordan gelecek paraya da ihtiyacım kalmadı. O yüzden bu hafta gidip dava açacağım. Keşke ilk yazdığımda davayı açsaydım şu an biraz yol almıştık en azından. Hayırlısı olsun bakalım.
Selamlar.
Kardeşim geçmiş olsun..
Resmen yılan hikayesine dönmuş olay.
Yinede sabırlı adamsın..
Başka biri olsa benzin döker firmanin önunde yakar motoru..akşamda Ana haberde manşetten verirler..
her işte bir hayır vardır. demekten başka...
(arıza olmasa belkide kaza olacaktı, de)
üzme kendini
Sırf bu arkadaşın yaşadıkları yüzünden "KTM'yi bedava verseler almam." diye düşündüm. Kaldı ki satan bayi, şirketin merkezine bir yazı yazsa durumu adam akıllı anlatsa şirket ya değişim yapar ya iade ederdi diye tahmin ediyorum.
Ama yok... Bizde böyledir. Garanti işletilmez. Elden gediğince değişim ya da para iadesi yapılmaz. Sanki kendi cebinden ödeyecekler. Aldıkları para da haram zıkkım olsun.
Yazınızı baştan sona okumuştum ama hatırlayamadım. Şirketin merkezine durumu iletirseniz belki oradan olumlu bir cevap alma imkanınız olabilir.
Sorma dostum ya. Elde kask üstte mont biniyorum metrobüse gidip motoru alıyorum. 2 gün sonra götürüp yine aynı şekilde dönüyorum. Daha motorla gidip yine motorla dönmek nasip olmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
Doğru karar dostum uzak dur. Zaten hiç sorun çıkarmasa bile bakımları gereksiz pahalı. Zincir dişli 1500tl sırf malzemesiymiş. Şöyle sağlam bi bakım zincir dişli fren debriyaj vs 3000tlyi aşıyor.
KTM globale az önce yazdım. Hem durumu anlattım. Hem de bu adamlar size haber vermeden kayıt dışı motorlarda işlem yapıyorlar diye bildirdim.
Parasını pulunu geçtim sırf meraktan yürütüyorum bu süreci. Bakalım neye varacak.
Aprilia'yı TR'de bitiren bir "amortisör-gidon bağlantısının kırılması" nı garantiye sokmayan bayii veya distr. hadisesidir. (Caponord)
Eskiden çok mu satardı?, hayır ama enduro deyince insanların aklına hemen Pegaso, Caponord gelebilirdi.
Hatta Africa kullanırken alsam mı acaba diye düşünmüştüm.
Şimdi kaç tane satıyor?
KTM'de hızla Aprilia gibi olacak sanırım.
200cc. den 25 Hp., 390cc. den 44 Hp. gibi uçarsan başına bunlar gelir.
Bence hukuku sürece devam et bu gününün parası ile düşünme. Yasal faizi de var bu işin yada o gün aynı malın muadili ile hesaplanır belkide.
Bütün bunları burada paylaştığınız iyi oluyor. Bizim gibi bu motoru takip eden arkadaşlar için fikir veriyor. Benim bir arkadaşımda KTM ile mahkemelik olmuştu ben onun şansızlığı sanmıştım ama sanırım bu KTM nin makus kaderi. Geçmiş olsun tekrar..
Marka ismi ve görseli sebebiyle ktm RC 390 düşünüyordum ama anladığım kadarıyla düşman başına... Geçte olda sonuç alırsın dostum bu tür olaylar süreç olarak çok yorucu olsa da sonuçlar tüketici lehine işliyor.
Ktm güzel firma ancak bu ülkedeki insanların cehaleti-kendini uyanık sanması-işgüzarlığı-artisliği-umursamazlığı her alanda tüketiciyi perişan ediyor. Yazını okudukça şok oluyorum. Harcadığın zaman boşa gitti umarım paranı kurtarabilirsin ..
Abi önceki seneler bi tanıdık 2015 nissan qashqai alıyor. Araç yolda giderken 300 kmde motordan alev çıkıyor. Servise çekiyorlar. 20000 masraf. Garantiden sandık motor atacaz diyorlar. Abi kabul etmiyor. Araç yanmış ve sıfır sonuçta. Öyleydi böyleydi kavgaydı gürültüydü. En son abi japonyaya nissana mail atıyor. Japonca bilen biriyle yazıyorlar. Haftaya dönüş yapılıyor. Aracı direk japonyaya istiyorlar. Nissan tr tutuşuyor tabii. Bizim abiye sıfır km en dolusundan qashqai veriyorlar. Acaba diyorum siz de avusturya ktm ye bu yolla bi ulaşsanız mı?
takıyorlar makinayı arıza var yok diyorlar mekanik aksamda sensörün olmadığı bir yerde arıza varsa ne yapıcaklar sonuna kadar haklısın tüketici hakları hakem heyetindende sonuç alabilirsin İstanbulda oturuyorsan işlemler 6 ay sürecektir 1 gününü ayırıp çevre illerin kaymakamlığında bulunan tüketici hakları hakem heyetine başvur. süreyi 5 aya kadar azaltmış olursun. yoğunluk sebebi ile dosyanın masaya gelmesi 60-90 gün geliyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)